Σπέτσες: Το master plan για το λιμάνι και τα σχέδια για τον θαλάσσιο τουρισμό

limani-spetses

Το νησί «απέκτησε» master plan μόλις τον περασμένο Ιούνιο και αναμένεται μέχρι του χρόνου να έχουν ξεκινήσει και ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους τα έργα που απαιτούνται στο Παλιό Λιμάνι

Αν και ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί αναπτυξιακό βραχίονα για την ελληνική οικονομία, ωστόσο χρειάζεται να γίνει ή, αν θέλετε, να συνεχιστεί μεγάλη προσπάθεια για τη βελτίωση των υποδομών. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι αρμόδιοι ενός εκ των πιο κοσμοπολίτικων νησιών του Αιγαίου. Πρόκειται για τις Σπέτσες οι οποίες κάθε χρόνο υποδέχονται και φιλοξενούν περί τα 4.000 τουριστικά και επαγγελματικά σκάφη, διαφόρων κατηγοριών και μεγεθών. Μεγάλα ονόματα του ελληνικού και διεθνούς επιχειρηματικού γίγνεσθαι επισκέπτονται το νησί της Μπουμπουλίνας με τις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς να τραβάνε το βλέμμα, είτε δένουν μπροστά στο εμβληματικό ξενοδοχείο «Ποσειδώνιο» είτε στο Παλιό λιμάνι.
Spetses-Costa_1

Το νησί «απέκτησε» master plan μόλις τον περασμένο Ιούνιο και αναμένεται μέχρι του χρόνου να έχουν ξεκινήσει και ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους τα έργα που απαιτούνται στο Παλιό Λιμάνι.

«Το master plan βάζει σε μία τάξη όλο το λιμάνι» επισημαίνει ο Ανδρέας Γαλαριώτης, πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σπετσών και πρόεδρος των θαλασσίων ταξί των Σπετσών «Αρμάτα»: «Καταρχήν νομιμοποιούνται τα καρνάγια που υπάρχουν στην περιοχή. Επίσης νομιμοποιείται όλο το Παλιό Λιμάνι. Καθορίζονται χωροταξικά οι θέσεις σκαφών, οι προβλήτες και οι μόλοι ενώ δίνεται η δυνατότητα για τοποθέτηση πρόσθετών πλωτών προβλητών που θα αυξήσουν σημαντικά την ικανότητα υποδοχής περισσότερων σκαφών» και προσέθεσε:

«Με τις πλωτές προβλήτες θα αυξηθούν κατά 250 οι θέσεις ελλιμενισμού σκαφών κάτω των 15 μέτρων στο Παλιό λιμάνι. Παράλληλα θα επιτευχθεί η αποσυμφόρηση της προβλήτας που βρίσκεται μπροστά στο "Ποσειδώνιο" όπου δένουν τα πολύ μεγάλα σκάφη. Τα έργα είναι αναγκαία αφού ο ανταγωνισμός με άλλα νησιά αλλά και παραθαλάσσια θέρετρα, κάθε χρόνο αυξάνει και πρέπει οι υπηρεσίες που παρέχουμε να είναι υψηλού επιπέδου προσελκύοντας τους τουρίστες με τα σκάφη αναψυχής. Τώρα βρισκόμαστε στη διαδικασία αδειοδότησης των καρνάγιων».



Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι τουρίστες που έρχονται οδικώς στον όρμο της Κόστας και περνάνε στις Σπέτσες είτε με θαλάσσια ταξί είτε με το φέρι μπόουτ. Οι τουρίστες είναι εκτεθειμένοι στο λιοπύρι και στη βροχή αφού δεν υπάρχει στέγαστρο ούτε κατάλληλες υποδομές, με αποτέλεσμα, όπως επεσήμανε ο Ανδρέας Γαλαριώτης, να σημειώνονται ακόμη και λιποθυμικά επεισόδια:

«Παρά τις αλλεπάλληλες οχλήσεις μας εδώ και πάρα πολύ καιρό στους αρμόδιους φορείς δεν έχει γίνει τίποτα. Από την Κόστα περνάνε 80.000-100.000 τουρίστες ενώ μόνο την ημέρα της γιορτής της Αρμάτας φθάνουν τους 20.000. Λείπει ένα στέγαστρο για να μπορούν να προστατεύονται οι τουρίστες από τα καιρικά φαινόμενα ενώ το βραδύ δεν υπάρχει επαρκείς φωτισμός. Όταν έχει μάλιστα καιρό, όταν έχει θάλασσα όπως λέμε το κύμα σκεπάζει την προβλήτα. Ας αναλάβουν οι αρμόδιοι τις ευθύνες τους».

ΣΧΟΛΙΑ (6)

Γεράσιμος Φεσσιάν

ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΛΎΠΗ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΡΓΗ ΓΡΑΦΩ ΤΑ ΠΑΡΑΚΆΤΩ. «Φιλοξενήθηκα» το καλοκαίρι του 2018 από την Δημοτική Αρχή Σπετσών λόγω της ΑΡΜΑΔΑΣ, ένα κατεξοχήν πολιτιστικό γεγονός του νησιού. Αφορμή για την πρόσκληση ήταν η ύπαρξη του Seatrac. Ως Εμπνευστής και Εκκινητής της προσπάθειας για την αυτόνομη πρόσβαση στην θάλασσα, αρκετές Περιφερειακές και Δημοτικές Αρχές με έχουν φιλοξενήσει για να παρουσιάσουμε το Seatrac ή για να συζητήσουμε πώς η χώρα μας θα μπορέσει να γίνει προορισμός τουρισμού των ΑμεΑ . Όταν έφτασαν στο νησί επικοινώνησα με τον Αρμόδιο Αντιδήμαρχο ώστε να μεταβούμε στο ξενοδοχείο και να μπορέσουμε να έχουμε μια πρώτη επαφή. Το ξενοδοχείο που μου είχε «κλείσει» η Δημοτική Αρχή δεν είχε πρόσβαση για ΑμεΑ. Συνεχίσαμε τη βόλτα στο νησί πηγαίνοντας και σε αλλά ξενοδοχεία χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Μετά σκέφτηκαν να με φιλοξενήσουν σε έναν άθλιο χώρο (ένα παλιό ορφανοτροφείο ή σχολή, νομίζω). Ούτε εκεί θα μπορούσα να διαμείνω. Δεν έχασα την ψυχραιμία μου και έκανα υπομονή σκεπτόμενος πως «κάποια λύση θα βρεθεί». Παρεμπιπτόντως το Seatrac στην παραλία δε λειτουργούσε, αφού είχαν σπάσει ένα μέρος του μπροστινού συστήματος. Τελικά ξενοδοχείο δεν βρήκαμε και έτσι ήμουν υποχρεωμένος αυθημερόν να γυρίσω στην Πάτρα. Αναρωτιέμαι πόσα χρήματα θα πρέπει να ξοδευτούν και πόσα master plan να συνταχθούν για να γίνουν στην χώρα μας τα αυτονόητα (!), δηλαδή να παρέχουμε ένα αξιόπιστο τουριστικό προϊόν για όλους δίχως εμπόδια. Επιλέγω να τα γράψω αυτά με αφορμή την σημερινή ανάρτηση, αλλά και για ένα άλλο λόγο. Συγκεκριμένα όταν αναχώρησα από το νησί τόσο ο Δήμαρχος αλλά και ο Αντιδήμαρχος μου υποσχεθήκαν ότι θα είχαμε στενή συνεργασία για να λυθούν τα φαινόμενα αυτά, να αλλάξει η εικόνα αυτή και να καταστούν οι Σπέτσες ένας προσβάσιμος τουριστικός προορισμός. Επισημαίνω ότι η πρόσφορα μου θα ήταν εθελοντική και ανιδιοτελής. Εις μάτην, ακόμα περιμένω να κτυπήσει το τηλέφωνο μου…

dimitri

Η Αναργύρειος & Κοργιαλένιος, για να μάθεις Πατρινιέ - δεν ήταν ποτέ Ορφανοτροφείο. Άνοιξε και κανένα βιβλίο.

Δεν είσαστε ο μόνος

Γνωρίζω πολλους καλούς ανθρώπους, Έλληνες και ξένους, που με πολλή καλη διάθεση, όραμα, προτάσεις, καλοπροαίρετα ήθελαν να προσφέρουν κάτι σε αυτόν τον τόπο. Τις τοπικές κοινωνίες. Οι περισσότεροι απλά αποπέμφθηκαν, απορρίφθηκαν, ή απλά καπελωθηκαν. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν κάνει χαΐρι εδώ. Μόνο τεμπέληδες και λαμογιά παντού, πολλές φορές με τίμημα όχι μόνο την οπισθοδρόμηση της χώρας, αλλά και ανθρώπινες ζωές. Όσο για τα ΑμεΑ, αλλοίμονο αν είναι κάποιος στην Ελλάδα ΑμεΑ. Απλά πολίτες Β κατηγορίας.

Ντινος

Φυσικα δεν υπαρχει τιποτα καθως το μονο που τους νοιαζει τοσα χρονια ειναι να παρει ο πελατης θαλασσιο ταξι, να τα σκασει για να παει στις Σπετσες, και εκει οτι ξοδεψει. Και τοσα χρονια κανενας απο τους ταξιτζηδες η τους Σπετσιωτες δεν εχει ενδιαφερθει για στεγαστρο η καμμια αλλη υποδομη. Αν ειναι να τα βαλει ο Δημος η η Νομαρχια μια χαρα ειναι ε? Οσο για τα κοτερα καλη η λογικη του ελλιμενισμου, αλλα πλεον με την ανιουσα που εχουν παρει τα καυσιμα, το να πας στις Σπετσες με ενα τετοιο τεραστιο κοτερο μονο ξεφτιλα ειναι, καθως ναι μεν εχεις το κοτερο αλλα δεν εχεις τα φραγκα να τον κυκλοφορησεις στο Αιγιο..... Πας στις Σπετσες για να κανεις φιγουρα Πφφφφ....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ksenodoxoi-pic-ena

Η Αθήνα έχει ανάγκη να εμπλουτίζει διαρκώς την προσφορά της με δρώμενα προς τους ξένους επισκέπτες, αλλά και προς τους κατοίκους της, με ποιοτικές δράσεις, τόνισαν οι διοργανωτές

asteria-hotels

Μέχρι σήμερα τα ξενοδοχεία ανά την Ευρώπη δεν ακολουθούν παντού τα ίδια κριτήρια πιστοποίησης για να λάβουν τα περίφημα αστέρια, από ένα έως πέντε - Σύντομα ενδέχεται να υιοθετηθούν κοινά κριτήρια από πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα 

2