Αθήνα, ο απόλυτος προορισμός διακοπών - Ποιο είναι το προφίλ των επισκεπτών της

Athens-Greece

Τι αποκαλύπτει έρευνα με τη συμμετοχή 1.500 επισκεπτών-ενοίκων ξενοδοχείων που απάντησαν ειλικρινα για την εμπειρία τους στην ελληνική πρωτεύουσα

Η Αθήνα αρέσει και ως προορισμός διακοπών στους επισκέπτες της, αν και το δυνατό της σημείο παραμένει το "μεγάλο αρχαιολογικό -πολιτιστικό ενδιαφέρον" της. Αυτό δείχνει η εφετινή 14η έρευνα "Περί ικανοποίησης επισκεπτών και απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής 2018", που διενεργήθηκε από την GBR Consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας- Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ-ΑΑ) και παρουσιάστηκε σήμερα Πέμπτη στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλεσης της Ένωσης.


Υποστηρικτές της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1.500 επισκεπτών- ενοίκων ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών, μελών της ΕΞΑ-ΑΑ, από τα τέλη Ιουνίου έως την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, ήταν η City Contact και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.Οι ερωτώμενοι βαθμολόγησαν την εμπειρία τους στην Αθήνα με 7,9/10, ενώ το 96% ανέφερε ότι θα σύστηνε την ελληνική πρωτεύουσα σε άλλους για επίσκεψη.Οι περισσότεροι επέλεξαν την Αθήνα για αναψυχή και διακοπές (σε ποσοστό έως 79%), κυρίως Ευρωπαίοι και Αμερικανοί κάθε ηλικίας, κάτι που φανερώνει ότι η ελληνική πρωτεύουσα καθιερώνεται ως "προορισμός διακοπών", με "μεγάλο αρχαιολογικό -πολιτιστικό ενδιαφέρον" (81%).


Μάλιστα, το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών φτάνει στο 45%, που είναι πολύ υψηλό για πόλη.Η σύγχρονη ζωή της Αθήνας ως πόλος έλξης δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα τους επισκέπτες (από 15%-27% αναλόγως της ηλικίας τους), ενθαρρυντικό όμως είναι το γεγονός ότι ενθουσιάζει περισσότερο τους νέους μεταξύ 18-30 ετών. Το παραλιακό μέτωπο και οι ακτές της Αττικής δείχνουν να ενδιαφέρουν επίσης τις νέες ηλικίες (έως 60%) αλλά και να γίνονται δημοφιλείς για κολύμπι (έως και 82%). Ωστόσο, το 50% των ερωτηθέντων δεν γνωριζει ότι η Αθήνα έχει παραλιακό μέτωπο!Από τα τουρ στην Αθήνα ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα City bus tour (37%) και τα Walking tour (23%).Η εμπειρία των τουριστών από την Αθήνα ήταν καλύτερη από τις προσδοκίες τους (για την πλειονότητα).Στην ερώτηση "Αισθάνεστε ότι υπάρχουν και άλλα πράγματα που θέλετε να δείτε στην Αθήνα;", το 76% απαντά "ΝΑΙ"Οι τουρίστες επισκέφθηκαν κατά μέσο όρο: Ηλικία 18- 30: 3,8 αξιοθέατα, 30 - 50: 3,5 αξιοθέατα, > 50: 4,0 αξιοθέατα.Η Ακρόπολη και το Μουσείο της Ακρόπολης είναι μακράν τα πρώτα αξιοθέατα σε επισκεψιμότητα.Η μέση ημερήσια δαπάνη ανά άτομο ανέρχεται σε 116 ευρώ (όσα δηλαδή πληρώνει ο τουρίστας για το ξενοδοχείο)Oι Δελφοί, η Κόρινθος, η Επίδαυρος και οι Μυκήνες επωφελούνται ιδιαίτερα από την αύξηση του τουρισμού στην Αθήνα, καθώς δέχονται ένα ποσοστό από 5% έως 8% των επισκεπτών της για ημερήσιες εκδρομές.


Ενημερωτικό υλικό από το infostand του ξενοδοχείου


Σύμφωνα με την έρευνα, το 55% παίρνει ενημερωτικό υλικό από το infostand του ξενοδοχείου.

Το υλικό αυτό το αξιοποιεί:

-Για εστιατόρια/café | 84%
-Για επίσκεψη σε μουσεία κτλ. | 58%
-Για περιήγηση στην πόλη | 44%
-Για εύρεση κάποιου tour | 31%
-Για αγορές | 22%
-Για νυχτερινή διασκέδαση | 10%

Τα συμπεράσματα προς προβληματισμό

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν ωστόσο, δεν είναι μόνο θετικά:
Ο επαγγελματικός και συνεδριακός τουρισμός παρουσιάζεται στάσιμος και "άτονος" (9% μόνο έρχεται για επαγγελματικούς λόγους. ποσοστό προβληματικό για τον τουρισμό πόλης, σχολίασε ο κ.Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του ΞΕΕ και επί χρόνια πρόεδρος της ΕΞΑ-ΑΑ).
Τα νησιά του Αργοσαρωνικού αν και εκπλήσσουν ευχάριστα (51%) όποιον τα επισκεφθεί, δεν εντάσσονται σε εκδρομές στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Αθήνα (σ.σ. το ποσοστό δεν ξεπερνά το 8%).
Επίσης το 61% των επισκεπτών δεν γνωρίζει τίποτα για τον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας,
Η προώθηση και η προβολή (διαδίκτυο - ταξιδιωτικά γραφεία, διαφήμιση, σχετική αρθρογραφία κ.λπ.), με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας, απαιτεί ενδυνάμωση.
Ζητήματα που χρήζουν βελτίωσης:
-Καθαρισμός πόλης από γκράφιτι-Συντήρηση πεζοδρομίων-Καθαρισμός δρόμων και πεζοδρομίων- Διαχείριση επαιτείας- Πινακίδες που αφορούν αξιοθέατα στα αγγλικά- Αναπαλαίωση κτιρίωνΕντυπωσιακά δεδομένα προκύπτουν και από τη σύγκριση Αθήνας – Βαρκελώνης σε αντίστοιχη έρευνα: Ενώ η ικανοποίηση των τουριστών από κατοίκους, τουριστικές επιχειρήσεις και τουριστικές εμπειρίες κινούνται σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα για τις δύο πόλεις, στην τελική σύγκριση η Βαρκελώνη υπερτερεί με ποσοστό ικανοποίησης επισκεπτών που ξεπερνά το 8,5/10 καθώς εκεί, δημόσια καθαριότητα, ασφάλεια και υποδομή λειτουργούν πιο δομημένα και τα προβλήματα με συγκοινωνίες, ηχορρύπανση κ.ά. είναι πολύ λιγότερα.


Κίνηση και απόδοση ξενοδοχείων της Αθήνας


Σε ότι αφορά στα στοιχεία κίνησης και απόδοσης των ξενοδοχείων έως και τον Αύγουστο 2018, προκύπτει αύξηση της πληρότητας στο 8μηνο της τάξης του 2,2%, και της μέσης τιμής δωματίου κατά 8,5%. Ωστόσο, σε σύγκριση με τα δεδομένα προηγουμένων ετών, η πτώση (αρνητικό πρόσημο) της πληρότητας των ξενοδοχειακών μονάδων επί τρείς μήνες και μάλιστα αιχμής (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο κατά -0,2%, -1,4% και -0,5% αντίστοιχα) και η μεγάλη απόκλιση μεταξύ διεθνών τουριστικών Αφίξεων στο ΔΑΑ και πληρότητας ξενοδοχείων το 7μηνο, γεννούν προβληματισμό για την διαμονή των επισκεπτών στην πόλη.Πιο συγκεκριμένα ενώ οι αφίξεις στο αεροδρόμιο έως και τον Ιούλιο 2018 δείχνουν αύξηση κατά 21,8%, η πληρότητα των ξενοδοχείων την ίδια περίοδο δεν ξεπερνά σε αύξηση το 3,6%. Ο προβληματισμός ενισχύεται όταν με βάση τα επίσημα στοιχεία ΞΕΕ, η δυναμικότητα της Αθήνας δεν έχει μεταβληθεί εντυπωσιακά τα τελευταία 4 χρόνια παρά μόνο κατά 3 νέες ξενοδοχειακές μονάδες και 648 επιπλέον δωμάτια που αντιστοιχούν σε 2016 κλίνες. Είναι σαφές λοιπόν πως είτε τα καταλύματα «οικονομίας διαμοιρασμού», είτε τα … τύπου «οικονομίας διαμοιρασμού», είτε η ‘παραξενοδοχία’ απορροφούν μεγάλο πλέον ποσοστό επισκεπτών. Τα στοιχεία που αφορούν στα καταλύματα αυτά, δυστυχώς, δεν έχουν καταγραφεί ακόμη επισήμως, ενώ ισχύουν όλα όσα γνωρίζουμε περί αθέμιτου ανταγωνισμού, περί διαφευγόντων κερδών από φόρους κ.ά. από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Ταυτόχρονα η αθηναϊκή ξενοδοχία βιώνει υπερφορολόγηση των ξενοδοχείων, ενώ η Αθήνα δεν έχει καταφέρει να επιλύσει ακόμη τα χρόνια προβλήματα δυσλειτουργίας της. Όπως επεσήμανε ο κ.Βασιλικός στην ομιλία του αναλύοντας τα παραπάνω στοιχεία, «η πορεία της Αθήνας αλλά και της χώρας θα πρέπει να βασιστεί πλέον πάνω σε πέντε συγκεκριμένους πυλώνες: Δημιουργικότητα, Εξωστρέφεια, Συνεργασία, Αλληλεγγύη και Αμεσότητα. Η επιτυχία μιας εξωστρεφούς στρατηγικής κρίνεται από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που αναδεικνύει - όπως είπε χαρακτηριστικά. Επίσης, η συνεργασία είναι και η απάντηση σε μερικά κεφαλαιώδη ζητούμενα για την Αθήνα, τον Πειραιά, την Αττική, τον Αργοσαρωνικό. Η αναβάθμιση και η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, η προώθηση της επένδυσης για την αξιοποίηση του Ελληνικού, η συνολικότερη ανάγκη της Αθήνας να ανανεώσει τις υποδομές της, να εμπλουτίσει το προϊόν της και να βελτιώσει την πρότασή της προς πολίτες και επισκέπτες, περνούν μέσα από τη συνεργασία». Ο κ. Βασιλικός αναφέρθηκε επίσης στον καθοριστικό ρόλο του Τουρισμού για την οικονομία, τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών και τον χαρακτήρισε ‘ηγέτη’ μιας προσπάθειας που πρέπει να είναι κοινή και να ενταθεί κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία και τα μαθήματα της κρίσης. Είναι ο σωστός χρόνος για να εκπέμψουμε το σωστό μήνυμα πως η Ελλάδα μαθαίνει, αλλάζει, ακολουθεί με συνέπεια και συνέχεια το δύσκολο δρόμο της αυτοβελτίωσης και δεν οπισθοδρομεί στην ευκολία και τη βολικότητα που ανακυκλώνουν αδυναμίες και αδιέξοδα».

Ο ρόλος της ΕΞΑ-ΑΑ

Ο Αντιπρόεδρος ΕΞΑΑΑ και ασκών χρέη Προέδρου κ. Απόστολος Μουσαμάς, αναφέρθηκε στον πολυσύνθετο ρόλο της Ένωσης, επισημαίνοντας τη συνεχή προσπάθεια της αθηναϊκής ξενοδοχίας όχι μόνο σε ότι αφορά στα κλαδικά θέματα σε συνεργασία με τους λοιπούς τουριστικούς και επαγγελματικούς φορείς του Τουρισμού, αλλά σε όλα τα πεδία που αφορούν τη ποιότητα ζωής στην πόλη, όπως η ενίσχυση και η προβολή του προορισμού σε όλες τις θεματικές παραμέτρους (mice, city break, leisure, κ.λπ), η έρευνα στοιχείων, η συνεργασία μεταξύ φορέων και επιχειρήσεων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, το γνήσιο ενδιαφέρον για τα κοινωνικά προβλήματα, τον Πολιτισμό τον Αθλητισμό, κ.ά. Επίσης, αναφέρθηκε στις εξειδικευμένες ημερίδες που πραγματοποιούνται από την ΕΞΑΑΑ με σκοπό την ενημέρωση των ξενοδοχείων - μελών από την ίδια την αγορά σε θέματα ενδιαφέροντος (όπως ενέργεια-ανακαίνιση-υπηρεσίες-τεχνολογία κ.ά.) καθώς και στο νέο, δυναμικό και εντυπωσιακό website της Ένωσης - το οποίο και παρουσιάσθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.Η Ετήσια Γενική Τακτική Συνέλευση ΕΞΑΑΑ πραγματοποιήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου στο ξενοδοχείο ‘CROWNE PLAZA ATHENS CITY CENTRE” παρουσία των ξενοδόχων της Αθήνας εκπροσώπων πολιτειακών και τοπικών φορέων, συνεργατών ΕΞΑΑΑ και ΜΜΕ.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ruppel

Δύο νέοι από το Άγκιστρο θέλησαν να μεταφέρουν στον τόπο τους το παράδειγμα του Βερντέν - Περιηγήσεις με ήχους, περάσματα από καπνούς και φανάρια εποχής προσφέρουν ένα μοναδικό ταξίδι στην Ιστορία 

hotelll

Το ήδη βραβευμένο ως World’s Leading Eco-Lodge 2017, Aristi Mountain Resort & Villas, αναδείχθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ως World’s Leading Eco-Lodge 2018 στη διεθνούς κύρους διοργάνωση World Travel Awards, αποτελώντας το μοναδικό Ευρωπαϊκό ξενοδοχείο υποψήφιο για το βραβείο! Στην τελετή βράβευσης που πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβόνα το βραβείο παρέλαβε η διευθύντρια του ξενοδοχείου κα Στέλλα Σιδερά.

2