«Εισβολή» 1.000 τουριστικών σκαφών ετοιμάζουν οι Τούρκοι στο Αιγαίο το καλοκαίρι

«Εισβολή» 1.000 τουριστικών σκαφών ετοιμάζουν οι Τούρκοι στο Αιγαίο το καλοκαίρι

Το «παράθυρο» που βρήκαν οι Τούρκοι στην Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μπαίνουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να δένουν στα νησιά με τα ξύλινα σκάφη τους, παρ'ότι στερούνται προδιαγραφών ασφαλείας

Ακόμα και στον τουρισμό οι Τούρκοι ετοιμάζουν προκλήσεις το ερχόμενο καλοκαίρι, μέσω τουριστικών σκαφών.

Την είδηση «βόμβα» έριξε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Γιώργος Βερνίκος στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των φορέων του θαλάσσιου τουρισμού, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. 

Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν το άνοιγμα της αγοράς σκαφών αναψυχής, ώστε να προσελκύσει η Ελλάδα «τουρίστες με μεγάλο πορτοφόλι». Στην ουσία αφορά τα μεγάλα γιώτ με σημαία μη κοινοτική, τα λεγόμενα… «τριτοκοσμικά», τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να ναυλώνονται στην Ελλάδα.

Όμως η παρέμβαση-επισήμανση του Γιώργου Βερνίκου για τα σχέδια των Τούρκων στο Αιγαίο προκάλεσε αίσθηση: «Οι Τούρκοι γίνονται πολύ ανταγωνιστικοί τελευταία και υπάρχει κίνδυνος, το ερχόμενο καλοκαίρι να βρεθούμε, ως χώρα και ως επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού,  αντιμέτωποι με μια τουρκική πλημμυρίδα σκαφών», επεσήμανε ο Γιώργος Βερνίκος.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, σε πηγαδάκι, εμφανίστηκε ανήσυχος για τα μελλούμενα στο θέμα αυτό: «Φτιάχνουν ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο ώστε να μπορούν, σε πρώτη φάση, τα ξύλινα τουριστικά σκάφη που διαθέτουν, οι  λεγόμενες γολέτες, να μπορούν να προσεγγίζουν τα ελληνικά νησιά, κάτι που τώρα δεν μπορούν να κάνουν λόγω της κοινοτικής νομοθεσίας αφού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο και μπορούν να μεταφέρουν έως 20 άτομα. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας».

Μέχρι τώρα το Λιμενικό απαγόρευε στα ξύλινα αυτά σκάφη να πραγματοποιούν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο γιατί δεν τηρούν τους όρους ασφαλείας για τα επαγγελματικά σκάφη, όπως προβλέπει η Οδηγία 2009/16/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά «με τον έλεγχο πλοίων από κράτος Λιμένα».

Οι Τούρκοι έψαξαν το θέμα και βρήκαν  το «παράθυρο» για να  ξεπεράσουν  το πρόβλημα. Πιο συγκεκριμένα, στην «Οδηγία στο άρθρο 3 με τίτλο «Περί Εφαρμογής» στην παράγραφο  4 αναφέρονται οι εξαιρέσεις: «Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας τα αλιευτικά σκάφη, τα πολεμικά πλοία,  τα βοηθητικά πλοία,  τα ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής, τα σκάφη που ανήκουν σε δημόσιες αρχές και χρησιμοποιούνται για μη εμπορικούς σκοπούς και τα σκάφη αναψυχής που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς».

Οι Τούρκοι θα χαρακτηρίσουν τα ξύλινα τουριστικά σκάφη σαν «ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής» και το αποτέλεσμα θα είναι η ελληνική κυβέρνηση και το Λιμενικό Σώμα να βρεθεί μπροστά σε νέα προβλήματα...


Ο Γιώργος Βερνίκος, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής (δεξιά), με τον πρόεδρο της Ένωσης Αντώνη Στελλιάτο
Photo Credit Γιώργος Χρηστάκης

ΣΧΟΛΙΑ (50)

Ψαγμένος

Πλοία πρωτόγονης κατασκευής εννοούνται τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί με χειρονακτικές μεθόδους, το ξύλο τους δεν έχει υποστεί επεξεργασία, φυσικά δε φέρουν μηχανή πετρελαίου αλλα κουπιά, δε φέρουν σύγχρονα ναυτικά βοηθήματα, οι χώροι ενδιαίτησης απλά δεν υπάρχουν όπως και οι τουαλέτες κλπ αλλιώς πως θα ήταν πρωτόγονα. Αυτό που λέει ο κύριος Βερνίκος λοιπόν δεν ισχύει, κανένα δικαίωμα δεν έχουν αυτά τα πλοιάρια να πλεύσουν στα ελληνικά ύδατα αφου είναι μοντέρνα ξύλινα.

Λεωνιδας Σκουφακης

Αν δεν επιστρεψουν τα παλικαρια μας μεχρι τελος της βδομαδας -- Να κλεισουμε τα συνορα με τουρκια, να βαλουμε εμπαργκο στα τουρκικα προιοντα και σηριαλ, να σταματησουμε τα τουρκικα βαπορακια να ερχονται στα νησια μας, και γενικα να σταματησουμε καθε επαφη με τον Σουλτανο, που χρηματοδοτει τους Σκοπιανους γιατι ζηλευει την Ελλαδα μας. Στοπ σε καθε μορφης επαφη με τον Σουλτανο εκβιαστη της πατριαδας μας. Ε ρε σε τι γειτονια βρισκομαστε ... και με τι γειτονες ...

Χ

Να πάει ο ΡΕΜΟΣ να τους διασκεδάσει

pm

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΗ ΦΟΡΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΑΥΛΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ , ΙΤΑΛΙΑ , ΚΡΟΑΤΙΑ Κ.Λ.Π ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

Ψ

Όλα τα τουρκικά πλοία που έρχονται στα νησιά μας είναι τέτοια. Στη Μυτιλήνη πχ φεύγουν σχεδόν δύο δύο για Αϊβαλή με σχεδόν τετρακοσιους επιβάτες κάθε φορά. Η Τζαλε τουρς έχει μονοπωλήσει την διαδρομή με φτηνά ξύλινα σκάφη με υποτυπώδη ασφάλεια και με πέντε ευρώ πήγαινε έλα; Το δικό μας σιδερένιο και ασφαλές βέβαια μπαίνει μέσα. Ένας καπετάνιος στα τούρκικα πρέπει να είναι ογδόντα χρονών άμα πέρνει 300 ευρώ το μήνα θα είναι πολλά. Αντε να τους ανταγωνιστείς.

Πέτρος

Δεν καταλάβατε κύριοι... Δεν πρόκειται για σκάφη που θα φέρνουν Τούρκους μεγιστάνες στην ελλάδα για διακοπές. Είναι τουριστικά / εκδρομικά σκάφη που ανταγωνίζονται τα αντίστοιχα ελληνικά. Το κοινό είναι τουρίστες τρίτων χωρών, που είτε κάνουν διακοπές στην Τουρκία και έρχονται ημερήσια εκδρομή στην Ελλάδα, είτε το αντίστροφο. Απλά τα Τουρκικά θα προσφέρουν φθηνότερο εισιτήριο και θα πάρουν όλη τη δουλειά από τα ελληνικά σκάφη, λόγω χαμηλότερου κόστους. Δεν έχουν ΦΠΑ 24%, δεν έχουν φόρους 57%, δεν έχουν υποχρέωση να καταβάλλουν συγκεκριμένο ελάχιστο μεροκάματο στον υπάλληλο, έχουν χαμηλότερα ασφάλιστρα γιατί τους ασφαλίζει και καλά το κράτος, φθηνότερο πετρέλαιο, λιγότερες απαιτήσεις σε σωστικά μέσα κλπ.

ΧΧΧ

Είσαστε απίστευτοι εσείς στα ΜΜΕ.Οτι νάναι αρκει να δημιουργηθούν εντυπώσεις και ειδικά αρνητικές που είναι και πιό πιασάρικες. Τα 1000 πλοιάρια τα οποία και καλά είναι ακατάλληλα ενώ τα δικά μας πληρούν όλους τους κανονισμούς με το ανάλογο μπαξίσι βέβαια, θα φέρουν τουρίστες που θα ξοδεύουν. Αυτό γιατί δεν μας αρέσει αραγε ? Μήπως γιατι θα διαμένουν απέναντι στη πιό φθηνή Τουρκία ? Μήπως γιατι δεν θα αφήσουν όλο το παραδάκι στην Ελλάδα ? Εμεις είμαστε ο λαός υπέρμαχος της ασφάλειας ? Με τα χιλιάδες μηχανάκια που νοικιάζονται το καλοκαίρι με οδηγούς χωρίς κράνος και δίπλωμα ? Τα σκάφη που νοικιάζονται επισης χωρίς δίπλωμα δεν είναι επικίνδυνα ? Αφήστε τη κλάψα, μεμψιμοιροι Ελληνες. Δουλέψτε λίγο και κοιτάξτε να συνεργαστείται.

@

ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΑΣΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΠΡΩΪ ΘΑ ΑΡΑΖΕΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΚΑΙ ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΕ ΜΙΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΕ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ!

ΜΑστερ

Δεν εχετε ιδεα απο τουρισμο και τους νομους. Επειδη υπαρχουν πλεον καποιες απαγορευσεις σχετικα για τα τουρκικα σκαφη ψαχνουν παραθυρακια ωστε να συνεχιζουν τα τσαρτερ τους στην Ελλαδα. Τα τελευταια χρονια υπαρχει μεγαλη κινηση με τετοια σκαφη στα νησια και οι επιβατες τους ειναι κυριως ξενοι. Επειδη υπαρχει η πολιτικη αβεβαιοτητα στην Τουρκια κανενας τουριστας δεν θελει να πατησει το ποδι του εκει, αλλα επειδη τους συμφερει να ενοικιαζουν ενα σκαφος απο την Τουρκια σε σχεση με την Ελλαδα επρεπε αναγκαστικα να ερχονται εδω τα σκαφη για την επιβιβαση τους και να κανουν την κρουαζιερα τους στα Ελληνικα νησια.

Q

Ποσους λαθρομεταναστες θα κουβαλανε σε αυτα τα "τουριστικα" και ποσα χιλιαρικα θα εχουν στις τσεπες τους απο το δουλεμποριο που το χουν κανει ολοκληρη βιομηχανια, αυτο θα το πειτε η δεν σας το επιτρεπει το ΚΕΕΡΦΑ?

🇬🇷Epwnvmus🇺🇸

Ας τους προσφέρει το Λιμενικό μας ασφαλή πρόσβαση στα νησια «τους». Οι θάλασσες ειναι λίγο ύπουλες το καλοκαιράκι..

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

gondola

Ο δήμαρχος της πόλης σκέφτεται να προτείνει πρόστιμα ύψους από 50 έως 500 ευρώ - Ήδη απαγορεύεται να τρωει κανείς περπατώντας ή σε σκαλιά - Σκέφτονται να «κόψουν» και τη μουσική στις βάρκες

6
walderlust

Το πρώτο Digital Travel Show που σχεδίασε και υλοποιεί η Marketing Greece, βρέθηκε στην Κρήτη και για 15 ημέρες αποκάλυψε όλους τους λόγους για τους οποίους ο ταξιδιώτης θα πρέπει να προσθέσει το δημοφιλές νησί στο bucket list των διακοπών του

1