Η απάντηση του Έλληνα πρέσβη στην Τεχεράνη στην αγωγή της Mideast περί απώλειας Ιρανών τουριστών
Η απάντηση του Έλληνα πρέσβη στην Τεχεράνη στην αγωγή της Mideast περί απώλειας Ιρανών τουριστών
Ο ρόλος της ελληνικής Πρεσβείας είναι να προωθεί τον ελληνικό τουρισμό με ίσους όρους για όλους ανεξαιρέτως τους φορείς, και όχι μόνο για ορισμένους, όπως συνέβαινε πρωτύτερα, αναφέρει στην απάντησή του
Για υπερδιπλασιασμό των τουριστικών θεωρήσεων Schengen το 2015-2016 σε σχέση με το 2014 για Ιρανούς πολίτες που επισκέπτονται την Ελλάδα, κάνει λόγο ο Ελληνας Πρέσβυς στην Τεχεράνη, κ. Γιώργος Αϋφαντής, σε απάντηση της αγωγής που κατέθεσε η τουριστική επιχείρηση Mideast εναντίον του Δημοσίου και της Ελληνικής Πρεσβείας στο Ιράν, επικαλούμενη, αφενός, τη δική της ιδιωτική οικονομική ζημία αλλά και -συνολικά- τη μείωση τουριστών και αφίξεων στη χώρα μας από τη συγκεκριμένη αγορά.
O κ. Γιώργος Αϋφαντής επισημαίνει ότι “θα πρέπει να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα τουριστικά γραφεία που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην ιρανική αγορά και ότι ο ρόλος της ελληνικής Πρεσβείας είναι να προωθεί τον ελληνικό τουρισμό με ίσους όρους για όλους ανεξαιρέτως τους φορείς, και όχι μόνο για ορισμένους, όπως συνέβαινε πρωτύτερα. Για τον σκοπό αυτό, η ίδια η ελληνική Πρεσβεία διοργάνωσε τρείς μεγάλες εκδηλώσεις στο διάστημα 2015-2016, με τη συμμετοχή πάνω από 100 τουριστικών φορέων και ξενοδόχων από Ελλάδα και Ιράν, απολύτως δωρεάν για Έλληνες και Ιρανούς συμμετέχοντες”.
Ο ίδιος αναφέρει ότι το 2014 το Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας στην Τεχεράνη είχε εκδώσει περίπου 3.500 θεωρήσεις, εκ των οποίων περί τις 2.500 θεωρήσεις είχαν διεκπεραιωθεί από τη Mideast. “Το 2015 οι θεωρήσεις αυξήθηκαν στις 7.500. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για τις θεωρήσεις που εκδόθηκαν για λογαριασμό των πελατών του συγκεκριμένου τουριστικού γραφείου, δεδομένου ότι το σύστημα πρόσβασης στην Πρεσβεία όσων ζητούν θεώρηση (δηλαδή τα ραντεβού) αποσυνδέθηκε από την παρεμβολή, με υψηλότατο, «μαύρο» αντίτιμο, των τουριστικών γραφείων. Ο Πρέσβυς τονίζει ότι “πολλά τουριστικά γραφεία, και ιδίως η Mideast, πωλούσαν ακριβότερα στους Ιρανούς τα ραντεβού από τις τουριστικές υπηρεσίες που τους προσέφεραν στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν να επιβαρύνεται υπέρμετρα ο Ιρανός επισκέπτης που επέλεγε την Ελλάδα και να μην είναι ανταγωνιστική στο Ιράν η Ελληνική τουριστική αγορά σε σύγκριση με την Γαλλική, την Ιταλική και την Ισπανική, λόγω του μαύρου χρήματος που επιβάρυνε την διαδικασία έκδοσης θεώρησης”.
Για το 2016 οι θεωρήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν στις 10.500, ενώ, με βάση τους πρώτους υπολογισμούς κι επιπλέον, με τη συνδρομή του υπουργείου Εξωτερικών, από την 1η Δεκεμβρίου του 2016 έως τις 31 Μαρτίου του 2017 θα μπορέσουμε να χορηγήσουμε περί τις 30 χιλιάδες θεωρήσεις, γιατί πλέον υπάρχει η υλικοτεχνική υποδομή και το προσωπικό”.
Ο κ. Αϋφαντής υποστηρίζει ακόμη ότι η αυτοματοποίηση του συστήματος θεωρήσεων στην εξάλειψη του φαινομένου υπέρμετρων χρεώσεων για την έκδοση βίζας, το οποίο είχε παρατηρηθεί και στην Τεχεράνη. Η Πρεσβεία οφείλει να ενδιαφέρεται για την συνολική εικόνα του Ελληνικού τουρισμού, δεν λειτουργεί πλέον ως αφανής συμβεβλημένος συγκεκριμένων τουριστικών γραφείων, τονίζει.
Επισημαίνει, ακόμη, ότι η εταιρεία Mideast είχε προ του 2015 μονοπωλιακή θέση στις ελάχιστες θεωρήσεις που εξέδιδε το Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας Τεχεράνης και υπογραμμίζει ότι “ερευνάται από την Δικαιοσύνη με ποιο τρόπο το συγκεκριμένο πρακτορείο μονοπωλούσε όχι μόνον την έκδοση θεωρήσεων για πελάτες του αλλά και την πρόσβαση στο Προξενικό Γραφείο όσων Ιρανών ενδιαφέρονταν για τουρισμό στην Ελλάδα. Ψάχνει η Eισαγγελία Διαφθοράς πώς είχαμε φτάσει να ρυθμίζουν ιδιωτικοί φορείς, τύπου Mideast, την πρόσβαση των Ιρανών πολιτών στο Προξενικό Γραφείο. Για όσους δεν ήταν πελάτες της η πρόσβαση ήταν ανέφικτη, άρα οι πάντες κατέφευγαν στην συγκεκριμένη εταιρεία”, παρατηρεί ο Πρέσβυς.
O κ. Γιώργος Αϋφαντής επισημαίνει ότι “θα πρέπει να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλα τα τουριστικά γραφεία που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην ιρανική αγορά και ότι ο ρόλος της ελληνικής Πρεσβείας είναι να προωθεί τον ελληνικό τουρισμό με ίσους όρους για όλους ανεξαιρέτως τους φορείς, και όχι μόνο για ορισμένους, όπως συνέβαινε πρωτύτερα. Για τον σκοπό αυτό, η ίδια η ελληνική Πρεσβεία διοργάνωσε τρείς μεγάλες εκδηλώσεις στο διάστημα 2015-2016, με τη συμμετοχή πάνω από 100 τουριστικών φορέων και ξενοδόχων από Ελλάδα και Ιράν, απολύτως δωρεάν για Έλληνες και Ιρανούς συμμετέχοντες”.
Ο ίδιος αναφέρει ότι το 2014 το Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας στην Τεχεράνη είχε εκδώσει περίπου 3.500 θεωρήσεις, εκ των οποίων περί τις 2.500 θεωρήσεις είχαν διεκπεραιωθεί από τη Mideast. “Το 2015 οι θεωρήσεις αυξήθηκαν στις 7.500. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για τις θεωρήσεις που εκδόθηκαν για λογαριασμό των πελατών του συγκεκριμένου τουριστικού γραφείου, δεδομένου ότι το σύστημα πρόσβασης στην Πρεσβεία όσων ζητούν θεώρηση (δηλαδή τα ραντεβού) αποσυνδέθηκε από την παρεμβολή, με υψηλότατο, «μαύρο» αντίτιμο, των τουριστικών γραφείων. Ο Πρέσβυς τονίζει ότι “πολλά τουριστικά γραφεία, και ιδίως η Mideast, πωλούσαν ακριβότερα στους Ιρανούς τα ραντεβού από τις τουριστικές υπηρεσίες που τους προσέφεραν στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα ήταν να επιβαρύνεται υπέρμετρα ο Ιρανός επισκέπτης που επέλεγε την Ελλάδα και να μην είναι ανταγωνιστική στο Ιράν η Ελληνική τουριστική αγορά σε σύγκριση με την Γαλλική, την Ιταλική και την Ισπανική, λόγω του μαύρου χρήματος που επιβάρυνε την διαδικασία έκδοσης θεώρησης”.
Για το 2016 οι θεωρήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν στις 10.500, ενώ, με βάση τους πρώτους υπολογισμούς κι επιπλέον, με τη συνδρομή του υπουργείου Εξωτερικών, από την 1η Δεκεμβρίου του 2016 έως τις 31 Μαρτίου του 2017 θα μπορέσουμε να χορηγήσουμε περί τις 30 χιλιάδες θεωρήσεις, γιατί πλέον υπάρχει η υλικοτεχνική υποδομή και το προσωπικό”.
Ο κ. Αϋφαντής υποστηρίζει ακόμη ότι η αυτοματοποίηση του συστήματος θεωρήσεων στην εξάλειψη του φαινομένου υπέρμετρων χρεώσεων για την έκδοση βίζας, το οποίο είχε παρατηρηθεί και στην Τεχεράνη. Η Πρεσβεία οφείλει να ενδιαφέρεται για την συνολική εικόνα του Ελληνικού τουρισμού, δεν λειτουργεί πλέον ως αφανής συμβεβλημένος συγκεκριμένων τουριστικών γραφείων, τονίζει.
Επισημαίνει, ακόμη, ότι η εταιρεία Mideast είχε προ του 2015 μονοπωλιακή θέση στις ελάχιστες θεωρήσεις που εξέδιδε το Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας Τεχεράνης και υπογραμμίζει ότι “ερευνάται από την Δικαιοσύνη με ποιο τρόπο το συγκεκριμένο πρακτορείο μονοπωλούσε όχι μόνον την έκδοση θεωρήσεων για πελάτες του αλλά και την πρόσβαση στο Προξενικό Γραφείο όσων Ιρανών ενδιαφέρονταν για τουρισμό στην Ελλάδα. Ψάχνει η Eισαγγελία Διαφθοράς πώς είχαμε φτάσει να ρυθμίζουν ιδιωτικοί φορείς, τύπου Mideast, την πρόσβαση των Ιρανών πολιτών στο Προξενικό Γραφείο. Για όσους δεν ήταν πελάτες της η πρόσβαση ήταν ανέφικτη, άρα οι πάντες κατέφευγαν στην συγκεκριμένη εταιρεία”, παρατηρεί ο Πρέσβυς.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η εταιρεία Mideast κατέθεσε αγωγή με την οποία διεκδικεί αποζημίωση εκατομμυρίων ευρώ, από το ελληνικό δημόσιο για πράξεις και παραλήψεις των υπευθύνων της Ελληνικής Πρεσβείας στην Τεχεράνη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα