Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
ΕΟΤ: Αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τις ΗΠΑ
ΕΟΤ: Αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τις ΗΠΑ
Ο Αμερικανός τουρίστας ξοδεύει διπλάσια και τριπλάσια χρήματα επισκεπτόμενος τη χώρα μας, σε σύγκριση με επισκέπτες από άλλες αγορές
Στην προσέλκυση τουριστών από τις Ηνωμένες Πολιτείες, στις κατηγορίες, στα ενδιαφέροντα, αλλά και στις απογοητεύσεις Αμερικανών που επισκέπτονται την Ελλάδα αναφέρθηκε η προϊσταμένη του γραφείου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στις ΗΠΑ, Γρηγορία Καματερού, υπογραμμίζοντας ότι «αναμένουμε χρονιά ρεκόρ» για τον τουρισμό το 2014.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα αποτελέσματα των προσπαθειών μέσα στο ΄13 και για τις προβλέψεις που αφορούν στην τρέχουσα χρονιά, η κυρία Καματερού τόνισε ότι «ο Αμερικανός τουρίστας ξοδεύει διπλάσια και τριπλάσια χρήματα επισκεπτόμενος τη χώρα μας, σε σύγκριση με επισκέπτες από άλλες αγορές, γεγονός που εξηγεί το ενδιαφέρον του υπουργείου Τουρισμού και της υπουργού κυρίας Κεφαλογιάννη, για την ενίσχυση της προβολής της χώρας μας στις ΗΠΑ».
Η κυρία Καματερού επεσήμανε ότι «επειδή για τους Αμερικανούς τουρίστες η κυριότερη πύλη εισόδου στη χώρα μας είναι η Αθήνα, αποθαρρύνονται όταν συμβαίνουν συχνά απεργίες και διαδηλώσεις γιατί είναι ευαίσθητοι σε θέματα ασφάλειας. Επίσης, απογοητεύονται ιδιαίτερα όταν μετά από τόσο μεγάλο και δαπανηρό ταξίδι βρίσκουν κλειστά μουσεία ή αρχαιολογικούς χώρους, γιατί μπορεί αυτή τους η επίσκεψη στην Ελλάδα να είναι όνειρο ζωής».
Η προϊσταμένη του γραφείου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στις ΗΠΑ απάντησε στα πιο κάτω ερωτήματα:
Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, είχε δηλώσει ότι, για πρώτη φορά, μετά από αρκετά χρόνια, υπήρξε αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Βόρεια Αμερική, μέσα στο 2013. Μπορείτε να μας δώσετε κάποιους αριθμούς και κατηγορίες τουριστών;
«Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2013, η αύξηση από την τουριστική αγορά των ΗΠΑ ανήλθε σε ποσοστό 27%, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του προηγουμένου έτους, ενώ είχαμε αύξηση και από την αγορά του Καναδά της τάξεως του 23,3%. Τα ανεπίσημα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η δυναμική συνεχίστηκε και για το υπόλοιπο του 2013. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το 2012 δεχθήκαμε 373.831 Αμερικανούς τουρίστες και το 2013 ξεπέρασαν τις 435.000!
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα αποτελέσματα των προσπαθειών μέσα στο ΄13 και για τις προβλέψεις που αφορούν στην τρέχουσα χρονιά, η κυρία Καματερού τόνισε ότι «ο Αμερικανός τουρίστας ξοδεύει διπλάσια και τριπλάσια χρήματα επισκεπτόμενος τη χώρα μας, σε σύγκριση με επισκέπτες από άλλες αγορές, γεγονός που εξηγεί το ενδιαφέρον του υπουργείου Τουρισμού και της υπουργού κυρίας Κεφαλογιάννη, για την ενίσχυση της προβολής της χώρας μας στις ΗΠΑ».
Η κυρία Καματερού επεσήμανε ότι «επειδή για τους Αμερικανούς τουρίστες η κυριότερη πύλη εισόδου στη χώρα μας είναι η Αθήνα, αποθαρρύνονται όταν συμβαίνουν συχνά απεργίες και διαδηλώσεις γιατί είναι ευαίσθητοι σε θέματα ασφάλειας. Επίσης, απογοητεύονται ιδιαίτερα όταν μετά από τόσο μεγάλο και δαπανηρό ταξίδι βρίσκουν κλειστά μουσεία ή αρχαιολογικούς χώρους, γιατί μπορεί αυτή τους η επίσκεψη στην Ελλάδα να είναι όνειρο ζωής».
Η προϊσταμένη του γραφείου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) στις ΗΠΑ απάντησε στα πιο κάτω ερωτήματα:
Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, είχε δηλώσει ότι, για πρώτη φορά, μετά από αρκετά χρόνια, υπήρξε αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Βόρεια Αμερική, μέσα στο 2013. Μπορείτε να μας δώσετε κάποιους αριθμούς και κατηγορίες τουριστών;
«Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2013, η αύξηση από την τουριστική αγορά των ΗΠΑ ανήλθε σε ποσοστό 27%, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του προηγουμένου έτους, ενώ είχαμε αύξηση και από την αγορά του Καναδά της τάξεως του 23,3%. Τα ανεπίσημα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η δυναμική συνεχίστηκε και για το υπόλοιπο του 2013. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το 2012 δεχθήκαμε 373.831 Αμερικανούς τουρίστες και το 2013 ξεπέρασαν τις 435.000!
Σύμφωνα με το US Department Of Commerce, το 2012 ταξίδεψαν στο εξωτερικό 61 εκ. Αμερικανοί και εξ αυτών 11,2 εκ. επισκέφθηκαν την Ευρώπη, με το μεγαλύτερο μερίδιο αφίξεων να κατέχουν η Μεγάλη Βρετανία 24,9%, η Γαλλία 19,9%, η Ιταλία 19,1% και η Γερμανία 16,8%. Καθίσταται δηλαδή εμφανές ότι τη μερίδα του λέοντος των Αμερικανών επισκεπτών στην Ευρώπη λαμβάνουν οι χώρες που έχουν καθημερινά πολλαπλές αεροπορικές συνδέσεις με τις ΗΠΑ. Στο σημείο αυτό διαφαίνεται το αδύνατο σημείο του ελληνικού τουρισμού που έγκειται στη μη ύπαρξη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης με τις ΗΠΑ, καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ανέκαθεν οι ομογενείς αποτελούσαν ένα μεγάλο ποσοστό των τουριστών από την Αμερική προς την Ελλάδα, συμβάλλοντας πάντα καθοριστικά όχι μόνο για τη σωστή προβολή της χώρας μας, αλλά και για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών».
Από τις συνομιλίες σας με εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας των ΗΠΑ και από την όλη δραστηριότητα του Γραφείου σας στη Νέα Υόρκη, ποια είναι τα βασικά ενδιαφέροντα του Αμερικανού τουρίστα για την Ελλάδα, από ποια πράγματα ενθουσιάζεται περισσότερο και από ποια, συνήθως, απογοητεύεται;
«Ο Αμερικανός τουρίστας είναι περιηγητής-εμπειρικός ταξιδιώτης. Ερχόμενος στη χώρα μας πιθανώς θα επισκεφθεί και κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ελλάδα θα επισκεφθεί 2 με 4 διαφορετικούς προορισμούς. Η διδασκαλία της ελληνικής μυθολογίας στα αμερικανικά δημοτικά σχολεία δημιουργεί το συναισθηματικό υπόβαθρο σε κάθε Αμερικανό να θελήσει κάποια στιγμή να επισκεφθεί την Ελλάδα, τη χώρα των Θεών και των Μύθων, τη χώρα της Δημοκρατίας και της Φιλοσοφίας. Τα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνουν πολιτιστικές και κοινωνικές εμπειρίες, όπως επισκέψεις σε μουσεία αρχαιολογικά μνημεία, πολιτιστικά δρώμενα, καλό φαγητό (γευσιγνωσία και μαγειρική), οινογνωσία και ψώνια, κυρίως είδη λαϊκής τέχνης και αναμνηστικά δώρα.
Στην Ελλάδα αναζητούν την εμπειρία του κλασσικού παρελθόντος με επισκέψεις στα μουσεία μας και στους αρχαιολογικούς χώρους και την ομορφιά των παγκοσμίου φήμης νησιών μας, είτε με παραμονή σε μερικά από αυτά, είτε μέσω κρουαζιέρας, είτε με εξερεύνησή τους με γιωτ και ιστιοπλοϊκά. Επισκέπτονται κυρίως την Αθήνα, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Κρήτη, και δευτερευόντως τη Ρόδο και την Πελοπόννησο.
Επειδή για τους Αμερικανούς τουρίστες η κυριότερη πύλη εισόδου στη χώρα μας είναι η Αθήνα, αποθαρρύνονται όταν συμβαίνουν συχνά απεργίες και διαδηλώσεις γιατί είναι ευαίσθητοι σε θέματα ασφάλειας.
Η επιτετραμμένη της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα Βιρτζίνια Μπένετ, υποστήριξε πως η Ελλάδα αποτελεί αγαπημένο προορισμό για τους Αμερικανούς. Η ίδια τόνισε ότι οι Αμερικανοί πολίτες που επισκέπτονται την χώρα μας νοιώθουν ασφάλεια!
Η μεγάλη αύξηση του αριθμού των Αμερικανών που επισκέπτονται την Ελλάδα, είτε μεμονωμένα είτε μέσω του τουρισμού κρουαζιέρας, που προέβλεψε η πρεσβεία των ΗΠΑ στη χώρα μας, επιβεβαιώθηκε ενώ αναμένουμε χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό το 2014».
Εκτός από τον καλοκαιρινό τουρισμό, παρατηρείται αύξηση σε ειδικές ομάδες τουριστών από την Αμερική;
«Αύξηση παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα τουριστών άνω των 50 ετών, στις ιδιαίτερες ομάδες τουριστών gays lesbians, αλλά και στον ιατρικό τουρισμό, στα γαμήλια ταξίδια, στους πολιτιστικούς θρησκευτικούς γύρους και στην κρουαζιέρα».
Τι προγραμματίζει ο ΕΟΤ, μέσα στα πλαίσια της προσπάθειες προσέλκυσης τουρισμού από τις ΗΠΑ, για το 2014;
«Ο ΕΟΤ έχει προγραμματίσει για το 2014 ένα συνδυασμό ενεργειών προβολής του ελληνικού τουρισμού στην αγορά των ΗΠΑ, ώστε να ενισχυθεί το ήδη καλό κλίμα του 2013 και η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών. Οι ενέργειες αυτές αφορούν σε: διαδικτυακή διαφήμιση σε μεγάλες διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες των ΗΠΑ, διαφημιστικές ενέργειες με καταχωρήσεις advertorial σε επαγγελματικά ταξιδιωτικά περιοδικά, συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις με στόχευση σε ειδικές ομάδες καταναλωτών (κρουαζιέρα, honeymooners, τρίτη ηλικία 50+), πραγματοποίηση online σεμιναρίων για εκπαίδευση Αμερικανών ταξιδιωτικών πρακτόρων στην πώληση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αποστολές επιλεγμένων δημοσιογράφων στην Ελλάδα για εξασφάλιση αρθρογραφίας σε αμερικανικά έντυπα, συνεργασία με άλλους φορείς και συμμετοχή σε εκδηλώσεις προβολής ειδικών μορφών τουρισμού, όπως γαστρονομία, ιατρικό-ιαματικό τουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό κλπ.
Κλείνοντας θα ήθελα να θυμίσω μία φράση της υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κας Ολγας Κεφαλογιάννη, της οποίας οι προσπάθειες για την αμερικανική αγορά είναι εντατικές και στοχευμένες: "Θέλουμε να δείξουμε ότι η Ελλάδα είναι και πάλι της μόδας, είναι ένας παραδοσιακός προορισμός, ο οποίος προσελκύει κάθε χρόνο πολύ γνωστές προσωπικότητες από την Αμερική. Επομένως, γιατί να μην απευθύνεται και στο μέσο Αμερικάνο"».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ανέκαθεν οι ομογενείς αποτελούσαν ένα μεγάλο ποσοστό των τουριστών από την Αμερική προς την Ελλάδα, συμβάλλοντας πάντα καθοριστικά όχι μόνο για τη σωστή προβολή της χώρας μας, αλλά και για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών».
Από τις συνομιλίες σας με εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας των ΗΠΑ και από την όλη δραστηριότητα του Γραφείου σας στη Νέα Υόρκη, ποια είναι τα βασικά ενδιαφέροντα του Αμερικανού τουρίστα για την Ελλάδα, από ποια πράγματα ενθουσιάζεται περισσότερο και από ποια, συνήθως, απογοητεύεται;
«Ο Αμερικανός τουρίστας είναι περιηγητής-εμπειρικός ταξιδιώτης. Ερχόμενος στη χώρα μας πιθανώς θα επισκεφθεί και κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ελλάδα θα επισκεφθεί 2 με 4 διαφορετικούς προορισμούς. Η διδασκαλία της ελληνικής μυθολογίας στα αμερικανικά δημοτικά σχολεία δημιουργεί το συναισθηματικό υπόβαθρο σε κάθε Αμερικανό να θελήσει κάποια στιγμή να επισκεφθεί την Ελλάδα, τη χώρα των Θεών και των Μύθων, τη χώρα της Δημοκρατίας και της Φιλοσοφίας. Τα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνουν πολιτιστικές και κοινωνικές εμπειρίες, όπως επισκέψεις σε μουσεία αρχαιολογικά μνημεία, πολιτιστικά δρώμενα, καλό φαγητό (γευσιγνωσία και μαγειρική), οινογνωσία και ψώνια, κυρίως είδη λαϊκής τέχνης και αναμνηστικά δώρα.
Στην Ελλάδα αναζητούν την εμπειρία του κλασσικού παρελθόντος με επισκέψεις στα μουσεία μας και στους αρχαιολογικούς χώρους και την ομορφιά των παγκοσμίου φήμης νησιών μας, είτε με παραμονή σε μερικά από αυτά, είτε μέσω κρουαζιέρας, είτε με εξερεύνησή τους με γιωτ και ιστιοπλοϊκά. Επισκέπτονται κυρίως την Αθήνα, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Κρήτη, και δευτερευόντως τη Ρόδο και την Πελοπόννησο.
Επειδή για τους Αμερικανούς τουρίστες η κυριότερη πύλη εισόδου στη χώρα μας είναι η Αθήνα, αποθαρρύνονται όταν συμβαίνουν συχνά απεργίες και διαδηλώσεις γιατί είναι ευαίσθητοι σε θέματα ασφάλειας.
Η επιτετραμμένη της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα Βιρτζίνια Μπένετ, υποστήριξε πως η Ελλάδα αποτελεί αγαπημένο προορισμό για τους Αμερικανούς. Η ίδια τόνισε ότι οι Αμερικανοί πολίτες που επισκέπτονται την χώρα μας νοιώθουν ασφάλεια!
Η μεγάλη αύξηση του αριθμού των Αμερικανών που επισκέπτονται την Ελλάδα, είτε μεμονωμένα είτε μέσω του τουρισμού κρουαζιέρας, που προέβλεψε η πρεσβεία των ΗΠΑ στη χώρα μας, επιβεβαιώθηκε ενώ αναμένουμε χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό το 2014».
Εκτός από τον καλοκαιρινό τουρισμό, παρατηρείται αύξηση σε ειδικές ομάδες τουριστών από την Αμερική;
«Αύξηση παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα τουριστών άνω των 50 ετών, στις ιδιαίτερες ομάδες τουριστών gays lesbians, αλλά και στον ιατρικό τουρισμό, στα γαμήλια ταξίδια, στους πολιτιστικούς θρησκευτικούς γύρους και στην κρουαζιέρα».
Τι προγραμματίζει ο ΕΟΤ, μέσα στα πλαίσια της προσπάθειες προσέλκυσης τουρισμού από τις ΗΠΑ, για το 2014;
«Ο ΕΟΤ έχει προγραμματίσει για το 2014 ένα συνδυασμό ενεργειών προβολής του ελληνικού τουρισμού στην αγορά των ΗΠΑ, ώστε να ενισχυθεί το ήδη καλό κλίμα του 2013 και η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών. Οι ενέργειες αυτές αφορούν σε: διαδικτυακή διαφήμιση σε μεγάλες διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες των ΗΠΑ, διαφημιστικές ενέργειες με καταχωρήσεις advertorial σε επαγγελματικά ταξιδιωτικά περιοδικά, συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις με στόχευση σε ειδικές ομάδες καταναλωτών (κρουαζιέρα, honeymooners, τρίτη ηλικία 50+), πραγματοποίηση online σεμιναρίων για εκπαίδευση Αμερικανών ταξιδιωτικών πρακτόρων στην πώληση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, αποστολές επιλεγμένων δημοσιογράφων στην Ελλάδα για εξασφάλιση αρθρογραφίας σε αμερικανικά έντυπα, συνεργασία με άλλους φορείς και συμμετοχή σε εκδηλώσεις προβολής ειδικών μορφών τουρισμού, όπως γαστρονομία, ιατρικό-ιαματικό τουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό κλπ.
Κλείνοντας θα ήθελα να θυμίσω μία φράση της υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κας Ολγας Κεφαλογιάννη, της οποίας οι προσπάθειες για την αμερικανική αγορά είναι εντατικές και στοχευμένες: "Θέλουμε να δείξουμε ότι η Ελλάδα είναι και πάλι της μόδας, είναι ένας παραδοσιακός προορισμός, ο οποίος προσελκύει κάθε χρόνο πολύ γνωστές προσωπικότητες από την Αμερική. Επομένως, γιατί να μην απευθύνεται και στο μέσο Αμερικάνο"».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα