Πλανήτης Ουρανός: Οι επιστήμονες έλυσαν το μυστήριο των δακτυλίων και των χαμηλών θερμοκρασιών του

ouranos

Μια κατακλυσμική πρόσκρουση προκάλεσε την κλίση του άξονά του μακρινού και παγωμένου πλανήτη

Μια κατακλυσμική πρόσκρουση ενός σώματος με μέγεθος τουλάχιστον διπλάσιο της Γης πάνω στον Ουρανό πριν περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια, προκάλεσε την κλίση του άξονά του μακρινού και παγωμένου πλανήτη, ενώ μπορεί να εξηγήσει τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες του σήμερα, οι οποίες φθάνουν τους μείον 216 βαθμούς Κελσίου.

Αυτό προκύπτει από μια νέα επιστημονική μελέτη, που βασίσθηκε σε υπολογιστικές προσομοιώσεις και επιβεβαιώνει προηγούμενες επιστημονικές εκτιμήσεις. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τζέικομπ Κεγκερέις του Ινστιτούτου Υπολογιστικής Κοσμολογίας του βρετανικού Πανεπιστημίου του Ντάραμ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "Astrophysical Journal".

Κατά πάσα πιθανότητα το σώμα που έπεσε στον Ουρανό, ήταν ένας νεαρός πρωτοπλανήτης. Η πρόσκρουση είχε ως αποτέλεσμα ο Ουρανός να «γείρει» και να περιστρέφεται πλέον με το πλευρό του: ο άξονας περιστροφής του είναι σήμερα σχεδόν κάθετος σε σχέση με τους άξονες όλων των άλλων πλανητών του ηλιακού μας συστήματος.

Κατά τη σφοδρή σύγκρουση πάντως, ο Ουρανός κατάφερε να διατηρήσει το μεγαλύτερο μέρος από την ατμόσφαιρά του. Επίσης οι προσομοιώσεις της πρόσκρουσης μπόρεσαν να εξηγήσουν το σχηματισμό των δακτυλίων και των δορυφόρων του πλανήτη. Οι δακτύλιοι και τα φεγγάρια σχηματίσθηκαν σταδιακά από τις μεγάλες ποσότητες πετρωμάτων και πάγου που εκτοξεύθηκαν στο διάστημα μετά τη σύγκρουση.

pan fal

κι ομως φιλε μου,αυτοι που σοφιζονται αυτες τις αρλουμπες, πληρονονται και με το παραπανω

pan fal@

Εάν πραγματικά θεωρείς αρλούμπες τις επιστημονικές ανακαλύψεις η περίπτωσή σου είναι ανίατη!

@

εσυ αρκουδιαρεε πιες το φραπε σου αγορι μου. Παιξε κ κανα στοιχημα τι χαλιεσαι; Δεν εισαι για τετοια εσυ. Μονο για μπουρουβλακα.

honor10_lite

Το Honor 10 Lite είναι το πρώτο selfie-τηλεφωνο με 24 MP κάμερα κάτω από 200 Ευρώ!! Η νέα χρονιά βρίσκει το νέο νεανικό smartphone Brand ΗONOR το οποίο την προηγούμενη χρονιά ξεχώρισε στην Ελλάδα αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο για τις πιο value for money τιμές του - με νέες συσκευές.

tavernarakis