Η NASA ετοιμάζει το Mars 2020: Το πιο εξελιγμένο ρομπότ που θα ερευνήσει τον Άρη

Ένας από τους βασικούς στόχους που καλείται να πετύχει είναι να βρει αποδείξεις οτί είχε υπάρξει ζωή

Ένα ακόμη ρομπότ εξερεύνησης θα στείλει η NASA στον Αρη. Το Mars 2020 είναι το πιο εξελιγμένο rover που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της NASA το ρομπότ θα ξεκινήσει από την Γη το καλοκαίρι του 2020 και θα φτάσει στον Κόκκινο Πλανήτη τον Φεβρουάριο του 2021. Βασική αποστολή του ρομπότ θα είναι η προσπάθεια εντοπισμού ζωής. Το ρομπότ θα αναζητήσει τα ίχνη μικροοργανισμών που εξακολουθούν να ζουν στον Κόκκινο Πλανήτη αλλά θα ψάξει και για ενδείξεις μορφών ζωής που ενδεχομένως φιλοξενούσε ο Άρης στο παρελθόν.

Χρησιμοποιώντας εργαλεία τελευταίας τεχνολογίας - αισθητήρες και κάμερες -  το όχημα θα μελετήσει το έδαφος του κόκκινου πλανήτη, ο οποίος, 3.5 δις χρόνια πριν, είχε μεγάλους ποταμούς και λίμνες. «Το αν υπήρχε ζωή πριν από εμάς είναι ένα από τα μεγαλύτερα αναπάντητα ερωτήματα του κόσμου», είπε ο Ken Farley της JPL, της επιστημονικής ομάδας του Mars 2020. «Αυτά που μαθαίνουμε από τα δείγματα που συλλέγουμε κατά τη διάρκεια της αποστολής, έχουν τη δυνατότητα να απαντήσουν αν είμαστε μόνοι στον κόσμο».

Αν το Mars 2020 σας θυμίζει το Curiosity, οι λόγοι είναι προφανείς. Πάνω από το 85% του σκελετού είναι βασισμένο στο σχέδιο του Curiosity.

Ο νέος ανιχνευτής, όμως, είναι σημαντικό upgrade. Έχει μέγεθος αυτοκινήτου, είναι στα 3 μ. μήκος, 2.5 μ. πλάτος και περίπου 2 μ. Ύψος. Ζυγίζει περίπου 1.050 kg, είναι, δηλαδή, ελαφρύτερο από το αυθεντικό Mini Cooper.

Αυτό όμως που κάνει πραγματικά ξεχωριστό αυτό το ρομπότ είναι τα 23 «μάτια» του. Πρόκειται 23 διαφορετικού είδους κάμερες με τις οποίες το rover θα μπορεί να καταγράφει όχι μόνο πολύ υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες του Αρη αλλά και πανοραμικές έγχρωμες 3-D εικόνες. Οι κάμερες θα μπορούν να καταγράψουν έγχρωμες εικόνες ανάλυσης 20 megapixel, κάτι που σημαίνει ότι οι επιστήμονες στην Γη θα μπορούν να δουν το τοπίο του Αρη αλλά και συγκεκριμένα αντικείμενα με κάθε λεπτομέρεια και από κάθε πιθανή πλευρά και γωνία.

Οπως αναφέρουν οι βρετανικοί Times τα μέλη της αποστολής έχουν επιλέξει τρεις υποψήφιες τοποθεσίες προσεδάφισης του ρομποτικού εξερευνητή. Εχει διαπιστωθεί ότι και στις τρεις περιοχές υπήρχε νερό σε υγρή μορφή, στο πολύ μακρινό παρελθόν του Αρη (πριν από περίπου τρία δισ. έτη) και άρα είναι πιθανό να είχαν αναπτυχθεί κάποιες μορφές ζωής, ίχνη της οποίας να εξακολουθούν να υπάρχουν εκεί.

To Mars 2020 θα απογειωθεί τον Ιούλιο προς Αύγουστο του 2020 με εκτιμώμενη ημερομηνία άφιξης στον Άρη στις αρχές του 2021. Η ομάδα της NASA έχει καταλήξει σε τρία σημεία προσγείωσης (από τα οκτώ που είχαν σχεδιαστεί αρχικά). Τα επόμενα χρόνια, η επιστημονική ομάδα του 2020 θα καταλήξει σε ένα από τα τρία και, όπως είπε ο Ken Farley, «Είναι, με διαφορά, η πιο σημαντική απόφαση που έχουμε να πάρουμε».

London, Paris, New York

Τρίκαλα, Καρδίτσα, Βόλος! Μαρίκα να μην ξεχάσεις να γράψεις το Κατερινιώ στο νεο μάθημα ρομποτικής που της είπαν απο το δημοτικό! Στην νασα θα παει το Κατερινιώ που είναι τόσο καλό και με τα lego! Τι να κάνει εδω με τα τυριά και τα κατσίκια? με λες?

Κακοπροαίρετος

Να εξερευνήσει τον άρη , μάλιστα και τι το ενδιαφέρον θα ανακαλύψει ; Ίσως από επιστημονικής απόψεως να έχει ενδιαφέρον ίσως βρουν κάτι νέο αλλά δεν νομίζω , είναι εντελώς μάταιο και δεν μπορεί να ενδιαφέρει ούτε καν τον απλό άνθρωπο. Είναι σαν να βάζεις ένα ρόβερ στην έρημο σαχάρα , εκεί πραγματικά μπορεί και να βρεις και τίποτε ενδιαφέρον ..... Με τόσα λεφτά και αμέτρητα κονδύλια που τρώνε είμαι σίγουρος πως κάποια απάτη θα έχουν βρει να κάνουν ......

@Κακοπροαίρετος

Η κακοπροαίρετη νοοτροπία, έχει παει τον πλανήτη πίσω με τους ανθρώπους κλεισμένους στην καχυποψία και την κουτοπονηριά. Εαν είναι αυτή λογική τότε και ο Κολόμβος κακώς ανακάλυψε την Αμέρικη μπαίνοντας σε τόσο μεγάλο ρίσκο. Και όλοι οι εφευρέτες αδίκος έχασαν τον χρόνο τους για τις ανακαλύψεις των καινοτομιών του σήμερα. Γιατί να μας ενδιαφέρει? Ας μείνουμε λοιπόν στάσιμοι στο παρόν, περιμένωντας να περάσουν τα χρόνια για να πάρουμε τον αιώνιο ύπνο.

George

Είμαι οπαδός του επίπεδου Άρη και το κατοχυρώνω σαν ο πρώτος που το δήλωσε. Σας πρόλαβα όλους. Και κατοχυρώνω και τον επίπεδο ήλιο. Το υπόλοιπο ηλιακό σύστημα δεν με ενδιαφέρει.

@George

Ασε τα αστεία George! Γνωρίζουμε όλοι εδώ οτι κατέχεις αρκετές και ορθές επιστημονικές γνώσεις! ;-)

Λιακοπουλος

Αυτο που θα ειναι γυρισμενο? Παλι στην Καλιφορνια? Αυτη την φορα ο Αρης θα ειναι φτιαγμενος απο ντοματα και οχι απο τυρι? Τοσα ερωτηματα θα μαθετε περισσοτερα στο επομενο βιβλιο μου "Πουτιν ο Θεος-Αυτοκρατορας της Ανθρωποτητας"

χψω

Είσαι βλάκας

Αναγνώστης

Αυτός που αναφέρεις οτι είσαι είναι ψέμα και εαν όντως είσαι, αυτό εδώ μέσα είναι επιστημονικό άρθρο και οχι σελίδα τηλεπώλησης βιβλίων. Αμα θες να πουλήσεις τα βιβλία σου, να πας να πληρώσεις τηλεοπτικό χρόνο στην τηλεόραση.

Andromeda

ΖΩΗ! Η συζήτηση για την εξωπλανητική ζωή εκτός Γης έχει γίνει πολύ έντονη το τελευταίο διάστημα, με τους επιστήμονες αστροβιολόγους να δείχνουν πεπεισμένοι οτι η ζωη πρέπει να υπάρχει, η υπήρξε, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια ήταν ταμπού στους επιστημονικούς κύκλους οι συζητήσεις για εξωγηίνη ζωή όπου παρέπεμπαν σε περίγελο. Στην περίπτωση του Αρη θα θυμηθούμε και την επίσημη ερώτηση του γερουσιαστή Dana Rohrabacher προς την Nasa εαν υπήρξε πολιτισμός στον Αρη! Μήπως αυτός ο πολιτισμός είμασταν εμείς και αφού τα κάναμε και εκεί όπως τα έχουμε κάνει τώρα χάλια εδω στην Γή με το περιβάλλον, μετακομίσαμε και ήρθαμε εδώ, οπου ψάχνουμε πάλι για νεο πλανήτη να συνεχίσουμε το καταστροφικό μας έργο κάτι που ανέφερε πρόσφατα και ο πρώην αστροναύτης Al Worden στην εκπομπή Good Morning Britain, που όταν τον ρώτησαν για τους εξωγηίνους δήλωσε οτι εμείς είμαστε οι εξωγηίνοι και βρεθήκαμε εδώ για την συνέχιση του είδους! Και εαν ναι απο πόσους πλανήτες έχουμε περάσει στο άπειρο παρελθόν και σε πόσα ηλιακά συστήματα έχουμε εξαπλωθεί? Πια είναι η ιστορία της ανθρώπινης φυλής? Είμαστε άραγε οι μηχανικοί του σύμπαντος που άλλοτε τα καταφέρνουμε και άλλοτε καταστρεφόμαστε?

ΜΥΘΩΔΙΑ

ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ - ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ

@ΜΥΘΩΔΙΑ

Βέβαια! Ολόκληρη Μυθωδία έγινε το 2001 στις στύλες του Ολυμπίου Διος για την αποστολή της nasa (mars odyssey) στον Αρη! Τυχαίο? Δεν νομίζω! Κάτι έχουν βρει στον Άρη και μάλλον αρχαιοελληνικό για να επέλεξαν την Ελλάδα και την αρχαιοελληνική αυτή παράξενη συναυλία για να πλαισιώσει την αποστολή! Θα μπορούσαν κάλλιστα να επιλέξουν και την Νορβηγία με θέμα τους Βίκινγκς η τους Αζτέκους η την Αίγυπτο και τις πυραμίδες, ΑΛΛΑ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΕΛΛΑΔΑ! Εξαλλου δεν είναι καθόλου τυχαίο οτι οι πλανήτες έχουν αρχαιοελληνικα ονόματα, οπου ακόμα και ο Γαλιλαίος όταν ανακάλυψε 4 απο τους δορυφόρους του Δία, την Ιώ, την Ευρώπη, το Γανυμήδη και την Καλλιστώ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ονόματα τους αποδόθηκαν αντι για Ιταλικά για να τιμήσουν την χώρα αυτού που τους ανακάλυψε! Ακόμα και η Ευρωπαϊκή ένωση Ελληνικό όνομα πήρε! Να μην τα ξεχνάμε αυτά!

stiesdal