Κίνα: Αυτόνομο μετρο-λεωφορείο δεν θα χρειάζεται ούτε οδηγό, ούτε ράγες

Κίνα: Αυτόνομο μετρο-λεωφορείο δεν θα χρειάζεται ούτε οδηγό, ούτε ράγες

Το νέο μεταφορικό μέσο χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύει τις διαστάσεις του δρόμου και καθοδηγείται από τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης

Ένα αυτόνομο «υβρίδιο» ανάμεσα σε μετρό, τραμ και λεωφορείο, που δεν έχει ανάγκη ούτε από οδηγό ούτε από γραμμές στο έδαφος για να κινηθεί, σύντομα θα μεταφέρει επιβάτες στην Κίνα.

Το νέο Autonomous Rail Transit (ART) συνδυάζει χαρακτηριστικά μετρό, λεωφορείου και τραμ, σύμφωνα με το Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη βρετανική «Independent».

Το νέο μεταφορικό μέσο χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύει τις διαστάσεις του δρόμου και καθοδηγείται από τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, που έχει αναπτύξει η κινεζική σιδηροδρομική εταιρεία CRRC Zhuzhou Locomotive και η οποία επιτρέπει στο όχημα να κινείται χωρίς μεταλλικές ράγες, αλλά με τροχούς από ελαστικό πάνω σε εικονικές ράγες.

Το νέο μέσο, που άρχισε να αναπτύσσεται το 2013, αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα δημοσίων μεταφορών της πόλης Zhuzhou της επαρχίας Χουνάν το 2018.

Κάθε συρμός-λεωφορείο θα αποτελείται από τρία βαγόνια και θα έχει μήκος πάνω από 30 μέτρα, με μεταφορική ικανότητα έως 307 επιβατών, σύμφωνα με τη «Λαϊκή Ημερησία» του Πεκίνου.

Το ηλεκτροκίνητο ART μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 70 χιλιομέτρων την ώρα και να διασχίσει απόσταση άνω των 25 χιλιομέτρων μετά από φόρτιση μόνο δέκα λεπτών. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, είναι φθηνότερο από το μετρό, πιο εύχρηστο από λεωφορείο και πιο ευέλικτο από τραμ.



Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ 
       

ΣΧΟΛΙΑ (1)

George

Εν μέρει μόνο θα είναι αυτόνομη οδήγηση. Κατά μεγάλο ποσοστό θα είναι προγραμματισμένη αφού κινείται σε συγκεκριμένο δρομολόγιο με συγκεκριμένες στάσεις και δεν θα χρειάζεται να κάνει παρεκκλίσεις. Και πάλι εξέλιξη είναι όμως. Τα αυτόνομα ταξί θα αργήσουν πάντως. Χρειάζονται πολύ περισσότερα από αισθητήρες και gps στο όχημα. Χρειάζεται και αλληλεπίδραση με στοιχεία που υπάρχουν στο δρόμο, όπως σήματα, φανάρια, και άλλα πρόσθετα βοηθητικά συστήματα που θα καθοδηγούν τους αυτόματους πιλότους. Όλα αυτά θα πρέπει να ελέγχονται και να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο από ένα κεντρικό σύστημα. Αν για παράδειγμα γίνονται σε κάποιο σημείο έργα ή έχει κλείσει κάποια λωρίδα λόγω ατυχήματος, θα πρέπει το κεντρικό σύστημα να ενημερώνει τα οχήματα και να τα καθοδηγεί ώστε να μη συμβούν ατυχήματα, ούτε να υπάρξουν απίστευτα μποτιλιαρίσματα. Ακόμη και μεταξύ τους θα πρέπει να ανταλλάσσουν πληροφορίες τα αυτόνομα οχήματα ώστε να προειδοποιούν τα υπόλοιπα κοντινά οχήματα για τις κινήσεις που σκοπεύουν να κάνουν, όπως για παράδειγμα μια αλλαγή λωρίδας. Η πλήρως αυτόνομη οδήγηση δεν είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί αποκλειστικά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Χρειάζεται οδικό δίκτυο ειδικά φτιαγμένο γι αυτά. Και το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο ώστε να το επωμιστεί μια κοινωνία. Όλοι θα προτιμήσουν να κρατάνε το τιμόνι οι ίδιοι παρά να πληρώνουν δεκαπλάσια τέλη κυκλοφορίας. Δε νομίζω ότι είναι κάτι που μπορούμε να δούμε στο κοντινό μέλλον.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

eg5

Με τη συμμετοχή καλεσμένων από τον χώρο του πολιτισμού, της πολιτικής, της εκπαίδευσης και των ΜΜΕ, γιορτάστηκε στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ στην Ν. Κηφισιά, η Διεθνής Ημέρα Μουσείων (18/5). Φέτος, το Μουσείο Τηλεπικοινωνίων επιλέχθηκε από το Ελληνικό Τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM), ως το Τιμώμενο Μουσείο για την Ελλάδα.

0000har21-main1

Οκτώ μηχανικοί «έδωσαν» 2.500 εργασίας για να προκύψει ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα - Το μπλε του ζαφειριού, οι επενδύσεις από χρυσό και διαμάντια και τα 1.6 εκατ. ευρώ που θα χρειαστεί για να την αποκτήσει κάποιος

5
kersti

Η Πρόεδρος Κέρστι Καλγιουλάιντ μίλησε σε μια ανοιχτή εκδήλωση για το κοινό με θέμα «Creating e-solutions to grow economies: The Estonian Experience" και δέχθηκε ερωτήσεις για τα «μυστικά» που οδήγησαν την Εσθονία να γίνει πρότυπο ηλεκτρονικής διαχείρισης στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, στα 25 χρόνια της ανεξαρτησίας της