Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Ένας στους τρεις δεν κάνει τίποτα για να προστατεύσει τις ηλεκτρονικές πληρωμές
Ένας στους τρεις δεν κάνει τίποτα για να προστατεύσει τις ηλεκτρονικές πληρωμές
Πολλοί χρήστες φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν βασικούς κανόνες ασφάλειας, όταν πραγματοποιούν online πληρωμές ή όταν χρησιμοποιούν online τραπεζικά συστήματα
Ορισμένοι είναι εξίσου απρόσεκτοι και στον πραγματικό κόσμο, όταν για παράδειγμα αφήνουν την τραπεζική κάρτα από τα μάτια τους κατά τη διάρκεια πληρωμών, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον οποιοδήποτε να αντιγράψει τα στοιχεία της
Πολλοί χρήστες φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν (ή γνωρίζουν, αλλά δεν ακολουθούν) βασικούς κανόνες ασφάλειας, όταν πραγματοποιούν online πληρωμές ή όταν χρησιμοποιούν online τραπεζικά συστήματα. Για παράδειγμα, μόνο οι μισοί χρήστες ελέγχουν αν μια ιστοσελίδα είναι αυθεντική πριν εισάγουν σε αυτή λεπτομέρειες χρηματικού περιεχομένου και σχεδόν το ένα τρίτο θεωρεί εντελώς περιττό να λάβει οποιοδήποτε μέτρο για να προστατεύσει τα χρήματά του.
Τα στοιχεία προκύπτουν από on line έρευνα της Kaspersky Lab. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε έναν αριθμό από πιθανές επικίνδυνες καταστάσεις με τις οποίες οι χρήστες έρχονται συχνά σε επαφή στο Διαδίκτυο, ανάμεσα στις οποίες και οι χρηματοοικονομικές λειτουργίες. Πάνω από 18.000 χρήστες συμμετείχαν στη διαδικασία.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν μία από τέσσερις εικονικές ιστοσελίδες τραπεζών για να εισάγουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους. Μόνο οι μισοί από τους συμμετέχοντες ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν ποια ήταν η πραγματικά ασφαλής ιστοσελίδα που δεν είχε τροποποιημένο όνομα (οι αλλαγές στο όνομα ενός οργανισμού είναι μια κοινή τακτική phishing) και το πρόθεμα https που υποδείκνυε κρυπτογραφημένη σύνδεση. Επιπλέον, το 5% των ερωτηθέντων επέλεξε τοποθεσίες με ανορθόγραφη διεύθυνση, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσαν να είναι ψεύτικες ιστοσελίδες, που δημιουργήθηκαν για να υποκλέψουν τα οικονομικά δεδομένα των χρηστών.
Στη συνέχεια, οι χρήστες ρωτήθηκαν ποια μέτρα θα λάμβαναν πριν εισάγουν τα οικονομικά τους στοιχεία, προκειμένου να πραγματοποιήσουν μια online πληρωμή. Μόνο το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επαληθεύει την αυθεντικότητα του ιστοτόπου. Το 21% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί εικονικό πληκτρολόγιο για να προστατεύσει τους κωδικούς πρόσβασής από υποκλοπές μέσω κακόβουλου λογισμικού, ενώ το 20% ελέγχει αν η λύση ασφαλείας του λειτουργεί σωστά, για να εξασφαλίσει ότι η πληρωμή είναι ασφαλής από οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση.
Σχεδόν το ένα τρίτο των χρηστών (29%) δήλωσε ότι δεν θα προχωρούσε σε καμία πρόσθετη ενέργεια, επειδή «οι ιστότοποι των μεγάλων και γνωστών εταιρειών προστατεύονται επαρκώς». Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις, ακόμη και ένα προστατευμένο site δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι ψηφιακοί εγκληματίες δεν θα παρέμβουν στη διαδικασία πληρωμής ή ότι μια συσκευή δεν θα «μολυνθεί» από ένα κακόβουλο πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για να κλέβει χρήματα.
Πολλοί χρήστες φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν (ή γνωρίζουν, αλλά δεν ακολουθούν) βασικούς κανόνες ασφάλειας, όταν πραγματοποιούν online πληρωμές ή όταν χρησιμοποιούν online τραπεζικά συστήματα. Για παράδειγμα, μόνο οι μισοί χρήστες ελέγχουν αν μια ιστοσελίδα είναι αυθεντική πριν εισάγουν σε αυτή λεπτομέρειες χρηματικού περιεχομένου και σχεδόν το ένα τρίτο θεωρεί εντελώς περιττό να λάβει οποιοδήποτε μέτρο για να προστατεύσει τα χρήματά του.
Τα στοιχεία προκύπτουν από on line έρευνα της Kaspersky Lab. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε έναν αριθμό από πιθανές επικίνδυνες καταστάσεις με τις οποίες οι χρήστες έρχονται συχνά σε επαφή στο Διαδίκτυο, ανάμεσα στις οποίες και οι χρηματοοικονομικές λειτουργίες. Πάνω από 18.000 χρήστες συμμετείχαν στη διαδικασία.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν μία από τέσσερις εικονικές ιστοσελίδες τραπεζών για να εισάγουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους. Μόνο οι μισοί από τους συμμετέχοντες ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν ποια ήταν η πραγματικά ασφαλής ιστοσελίδα που δεν είχε τροποποιημένο όνομα (οι αλλαγές στο όνομα ενός οργανισμού είναι μια κοινή τακτική phishing) και το πρόθεμα https που υποδείκνυε κρυπτογραφημένη σύνδεση. Επιπλέον, το 5% των ερωτηθέντων επέλεξε τοποθεσίες με ανορθόγραφη διεύθυνση, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσαν να είναι ψεύτικες ιστοσελίδες, που δημιουργήθηκαν για να υποκλέψουν τα οικονομικά δεδομένα των χρηστών.
Στη συνέχεια, οι χρήστες ρωτήθηκαν ποια μέτρα θα λάμβαναν πριν εισάγουν τα οικονομικά τους στοιχεία, προκειμένου να πραγματοποιήσουν μια online πληρωμή. Μόνο το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επαληθεύει την αυθεντικότητα του ιστοτόπου. Το 21% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί εικονικό πληκτρολόγιο για να προστατεύσει τους κωδικούς πρόσβασής από υποκλοπές μέσω κακόβουλου λογισμικού, ενώ το 20% ελέγχει αν η λύση ασφαλείας του λειτουργεί σωστά, για να εξασφαλίσει ότι η πληρωμή είναι ασφαλής από οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση.
Σχεδόν το ένα τρίτο των χρηστών (29%) δήλωσε ότι δεν θα προχωρούσε σε καμία πρόσθετη ενέργεια, επειδή «οι ιστότοποι των μεγάλων και γνωστών εταιρειών προστατεύονται επαρκώς». Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις, ακόμη και ένα προστατευμένο site δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι ψηφιακοί εγκληματίες δεν θα παρέμβουν στη διαδικασία πληρωμής ή ότι μια συσκευή δεν θα «μολυνθεί» από ένα κακόβουλο πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για να κλέβει χρήματα.
Το 11% των ερωτηθέντων θα χρησιμοποιούσε λειτουργίες «ανώνυμης περιήγησης» για να προστατεύσει μια πληρωμή, ενώ το 4% θα κατέφευγε σε μια λύση anonymizer και το 7% θα «διέγραφε» επανειλημμένα τα δεδομένα «για να μπερδεύει τους ιούς».
Αποδείχθηκε ότι ορισμένοι χρήστες είναι εξίσου απρόσεκτοι και με την προστασία των λεπτομερειών πληρωμής και στον πραγματικό κόσμο. Το 20% δεν βλέπει κανένα πρόβλημα στο να αφήσει την τραπεζική του κάρτα από τα μάτια του, όταν πληρώνει σε ένα εστιατόριο, δίνοντας έτσι στον οποιονδήποτε την ευκαιρία να αντιγράψει τα στοιχεία της.
Αποδείχθηκε ότι ορισμένοι χρήστες είναι εξίσου απρόσεκτοι και με την προστασία των λεπτομερειών πληρωμής και στον πραγματικό κόσμο. Το 20% δεν βλέπει κανένα πρόβλημα στο να αφήσει την τραπεζική του κάρτα από τα μάτια του, όταν πληρώνει σε ένα εστιατόριο, δίνοντας έτσι στον οποιονδήποτε την ευκαιρία να αντιγράψει τα στοιχεία της.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα