Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Το ψάξιμο στο Google μας κάνει να νιώθουμε πιο έξυπνοι απ' ό,τι είμαστε πραγματικά
Το ψάξιμο στο Google μας κάνει να νιώθουμε πιο έξυπνοι απ' ό,τι είμαστε πραγματικά
Οι Aμερικανοί ψυχολόγοι προειδοποιούν ότι αυτή η αυταπάτη περί προσωπικής γνώσης μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε διάφορα πεδία, ακόμη και στην πολιτική ζωή και γενικά σε κάθε στιγμή που πρέπει να ληφθεί μια απόφαση όπου «παίζονται» πολλά
Η πολλή χρήση της Google «φουσκώνει» τα μυαλά των ανθρώπων και τους κάνει να νομίζουν ότι είναι πιο έξυπνοι και ότι γνωρίζουν περισσότερα πράγματα από ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας έρευνας Aμερικανών ψυχολόγων, σύμφωνα με την οποία οι συνεχείς αναζητήσεις μέσω διαδικτύου δημιουργούν στους χρήστες την ψευδαίσθηση της αυξημένης εξυπνάδας και προσωπικής γνώσης - ακόμη και αν κανείς δεν βρει την πληροφορία που ψάχνει (αρκεί το ψάξιμο!).
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μάθιου Φίσερ του Πανεπιστημίου Γιέηλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό πειραματικής ψυχολογίας «Journal of Experimental Psychology» της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης, σύμφωνα με τις βρετανικές «Τelegraph» και «Daily Mail», πραγματοποίησαν εννέα πειράματα με πάνω από 1.000 εθελοντές.
Τα πειράματα έδειξαν ότι οι άνθρωποι που αναζητούν πληροφορίες στο Ίντερνετ, τείνουν να αποκτούν μια (πλαστή) αντίληψη για τις γνώσεις τους, ενώ πιστεύουν ότι και το μυαλό τους είναι πιο «κοφτερό».
Όπως είπε ο Μάθιου Φίσερ, «το διαδίκτυο είναι ένα τόσο ισχυρό περιβάλλον, όπου μπορείς να υποβάλεις κάθε ερώτηση και να έχεις πρόσβαση στη γνώση όλου του κόσμου. Έτσι, είναι ευκολότερο να μπερδέψει κανείς τη δική του γνώση με την γνώση της εξωτερικής πηγής. Οι άνθρωποι μπορεί να γίνουν τρομερά ανακριβείς για το πόσα πράγματα γνωρίζουν και πόσο εξαρτημένοι είναι από το Ίντερνετ».
Και μόνο που μπαίνουν στη διαδικασία να κάνουν διαδικτυακές αναζητήσεις, οι άνθρωποι, χωρίς να το συνειδητοποιούν, δέχονται μια τόσο ισχυρή επίδραση, που νιώθουν πιο έξυπνοι, ακόμη κι αν η online αναζήτησή τους δεν έχει φέρει κανένα αποτέλεσμα, δήλωσε ο καθηγητής ψυχολογίας του Γιέηλ Φρανκ Κέιλ. Οι χρήστες της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης (Bing, Yahoo κ.α.) παθαίνουν μια σύγχυση, νομίζοντας πως μέσα στο κεφάλι τους έχουν γνώσεις, που στην πραγματικότητα δεν έχουν.
«Κανονικά, όταν κανείς δεν ξέρει την απάντηση σε ένα ερώτημα, καταλαβαίνει την άγνοιά του και συνειδητοποιεί ότι χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια για να βρει την απάντηση. Όμως με το Ίντερνετ γίνεται ασαφής η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο τι ξέρει κάποιος και στο τι νομίζει πως ξέρει», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μάθιου Φίσερ του Πανεπιστημίου Γιέηλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό πειραματικής ψυχολογίας «Journal of Experimental Psychology» της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης, σύμφωνα με τις βρετανικές «Τelegraph» και «Daily Mail», πραγματοποίησαν εννέα πειράματα με πάνω από 1.000 εθελοντές.
Τα πειράματα έδειξαν ότι οι άνθρωποι που αναζητούν πληροφορίες στο Ίντερνετ, τείνουν να αποκτούν μια (πλαστή) αντίληψη για τις γνώσεις τους, ενώ πιστεύουν ότι και το μυαλό τους είναι πιο «κοφτερό».
Όπως είπε ο Μάθιου Φίσερ, «το διαδίκτυο είναι ένα τόσο ισχυρό περιβάλλον, όπου μπορείς να υποβάλεις κάθε ερώτηση και να έχεις πρόσβαση στη γνώση όλου του κόσμου. Έτσι, είναι ευκολότερο να μπερδέψει κανείς τη δική του γνώση με την γνώση της εξωτερικής πηγής. Οι άνθρωποι μπορεί να γίνουν τρομερά ανακριβείς για το πόσα πράγματα γνωρίζουν και πόσο εξαρτημένοι είναι από το Ίντερνετ».
Και μόνο που μπαίνουν στη διαδικασία να κάνουν διαδικτυακές αναζητήσεις, οι άνθρωποι, χωρίς να το συνειδητοποιούν, δέχονται μια τόσο ισχυρή επίδραση, που νιώθουν πιο έξυπνοι, ακόμη κι αν η online αναζήτησή τους δεν έχει φέρει κανένα αποτέλεσμα, δήλωσε ο καθηγητής ψυχολογίας του Γιέηλ Φρανκ Κέιλ. Οι χρήστες της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης (Bing, Yahoo κ.α.) παθαίνουν μια σύγχυση, νομίζοντας πως μέσα στο κεφάλι τους έχουν γνώσεις, που στην πραγματικότητα δεν έχουν.
«Κανονικά, όταν κανείς δεν ξέρει την απάντηση σε ένα ερώτημα, καταλαβαίνει την άγνοιά του και συνειδητοποιεί ότι χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια για να βρει την απάντηση. Όμως με το Ίντερνετ γίνεται ασαφής η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο τι ξέρει κάποιος και στο τι νομίζει πως ξέρει», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η αυξανόμενη χρήση των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων και των υπολογιστών - ταμπλετών επιδεινώνει το πρόβλημα, καθώς ο καθένας μπορεί να προσφύγει στη Google κάθε ώρα και στιγμή. Όπως είπαν, το πρόβλημα θα είναι ακόμη πιο οξύ για τη νέα γενιά, που είναι χρήστες του διαδικτύου από πολύ μικρή ηλικία.
Οι Aμερικανοί ψυχολόγοι προειδοποιούν ότι αυτή η αυταπάτη περί προσωπικής γνώσης μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε διάφορα πεδία, ακόμη και στην πολιτική ζωή και γενικά σε κάθε στιγμή που πρέπει να ληφθεί μια απόφαση όπου «παίζονται» πολλά.
«Στις περιπτώσεις που οι αποφάσεις έχουν σοβαρές συνέπειες, είναι σημαντικό οι άνθρωποι να μπορούν να διακρίνουν τις πραγματικά δικές τους γνώσεις και να μην νομίζουν ότι ξέρουν κάτι που στην πραγματικά δεν γνωρίζουν», τόνισε ο Μάθιου Φίσερ.
Οι Aμερικανοί ψυχολόγοι προειδοποιούν ότι αυτή η αυταπάτη περί προσωπικής γνώσης μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε διάφορα πεδία, ακόμη και στην πολιτική ζωή και γενικά σε κάθε στιγμή που πρέπει να ληφθεί μια απόφαση όπου «παίζονται» πολλά.
«Στις περιπτώσεις που οι αποφάσεις έχουν σοβαρές συνέπειες, είναι σημαντικό οι άνθρωποι να μπορούν να διακρίνουν τις πραγματικά δικές τους γνώσεις και να μην νομίζουν ότι ξέρουν κάτι που στην πραγματικά δεν γνωρίζουν», τόνισε ο Μάθιου Φίσερ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα