Τέλος στο μποτιλιάρισμα;

Τέλος στο μποτιλιάρισμα;

Μεγάλη ελπίδα, ειδικά για το κυκλοφοριακό της Αθήνας, δίνει μια νέα τεχνολογία που αναπτύσσουν ερευνητές στις ΗΠΑ, με στόχο να δημιουργήσουν ένα προσωπικό σύστημα που θα καθοδηγεί τον οδηγό...

 Τέλος στο μποτιλιάρισμα;
 Τέλος στο μποτιλιάρισμα;
Μεγάλη ελπίδα, ειδικά για το κυκλοφοριακό της Αθήνας, δίνει μια νέα τεχνολογία που αναπτύσσουν ερευνητές στις ΗΠΑ, με στόχο να δημιουργήσουν ένα προσωπικό σύστημα που θα καθοδηγεί τον οδηγό, ώστε να αποφεύγει έγκαιρα την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αν ισχύσει κάτι τέτοιο στο μέλλον, ο κάθε οδηγός θα μπορεί να προβλέπει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στους δρόμους, ώστε να ακολουθεί έγκαιρα τις κατάλληλες διαδρομές, γλιτώνοντας χρόνο.
Η καινοτομική τεχνική αναπτύσσεται από ερευνητές της εταιρίας πληροφορικής ΙΒΜ (στο πλαίσιο του προγράμματός της "Smarter Traveler"), του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Μπέρκλεϊ και του υπουργείου Μεταφορών της πολιτείας. Η τεχνολογία επεξεργάζεται δεδομένα πραγματικού χρόνου, τα οποία παρέχουν μια σειρά από ηλεκτρονικούς αισθητήρες, που είναι εγκατεστημένοι στους δρόμους και, στη συνέχεια, μπορεί να κάνει προβλέψεις για το πώς είναι πιθανό να εξελιχθεί η κίνηση των οχημάτων στο άμεσο μέλλον. Όχι μόνο αυτό, αλλά επιπλέον μπορεί να συνδυάσει αυτές τις γενικές προβλέψεις με τις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε οδηγού και έτσι να του δώσει προσωπικές εκτιμήσεις για τον χρόνο κάθε διαδρομής, για τις αναμενόμενες συνθήκες κίνησης στο δρόμο κ.α.

Η νέα τεχνολογία, δηλαδή, δεν αρκείται να ενημερώσει για τις συνθήκες στους δρόμους τώρα, αλλά προχωράει σε προβλέψεις για το μέλλον. Η "μηχανή ανάλυσης", στην οποία βασίζεται, αφομοιώνει τεράστιους όγκους δεδομένων από τους αισθητήρες των δρόμων και, λαμβάνοντας υπόψη τις ιστορικές-στατιστικές τάσεις με βάση τη συσσωρευμένη εμπειρία του παρελθόντος, εκτιμά τι πρόκειται να συμβεί σε 20 ή 40 λεπτά αργότερα.  Τα υπάρχοντα συστήματα ενημέρωσης των οδηγών σε "πραγματικό" χρόνο μεταδίδουν συχνά ξεπερασμένες πληροφορίες μέχρι αυτές να φτάσουν στους ενδιαφερόμενους. Το νέο σύστημα καλύπτει αυτή την χρονική υστέρηση καταφεύγοντας σε "έμπειρες" προβλέψεις.

Προς το παρόν, η νέα τεχνολογία δοκιμάζεται στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο και δεν διατίθεται ακόμα στο ευρύ κοινό. Η ΙΒΜ δήλωσε ότι ακόμα επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες, προτού προσφέρει την υπηρεσία στους οδηγούς, ενώ πιστεύει ότι ένα παρόμοιο λογισμικό (με παρόμοιους αλγόριθμους πρόβλεψης) θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και σε άλλα πεδία, όπως να προβλέπει τις αιχμές στην χρήση ενέργειας και να συμβάλει στο να αποφεύγονται τα "μπλακ άουτ".
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης