Ο φόβος του Facebook αλλάζει την Google!

Ο φόβος του Facebook αλλάζει την Google!

Την ημέρα της ανακοίνωσης “θριαμβευτικών” αποτελεσμάτων, το διασημότερο ψαχτήρι του Internet άλλαξε διευθύνοντα σύμβουλο

Ο φόβος του Facebook αλλάζει την Google!
Όταν μια εταιρεία είναι επί μια δεκαετία και πλέον η ηγέτιδα στον τομέα της διεθνώς, παρουσιάζει εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα και επεκτείνεται διαρκώς, προφανώς και δεν αντιμετωπίζει προβλήματα εσωτερικής οργάνωσης, ή διοικητικούς τριγμούς.

Ο θυμόσοφος λαός λέει χαρακτηριστικά πως ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Να όμως που υπάρχουν και εξαιρέσεις. Ηχηρές μάλιστα.

Ο λόγος για την Google, την εταιρεία – κολοσσό της Silicon Valley, την κατά τεκμήριο πιο διαδεδομένη παγκοσμίως ιντερνετική μηχανή αναζήτησης και εσχάτως τη νέα ισχυρή δύναμη στην διαδικτυακή διαφήμιση,  αλλά και στην κινητή τηλεφωνία όπου ήδη ελέγχει ένα μεγάλο μέρος της πίτας των κινητών νέας γενιάς (με το λειτουργικό σύστημα Android). Μάλιστα η εταιρεία οσονούπω θα «εισβάλλει» και στο χώρο των λειτουργικών συστημάτων για ηλεκτρονικούς υπολογιστές με το σύστημα Chromium OS.

Μόλις χθες η Google ανακοίνωσε τα οικονομικά στοιχεία του δ’ τριμήνου του 2010 και εξέπληξε θετικά, για ακόμη μια φορά, τους αναλυτές. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε αύξηση κερδών κατά 26%, στα 6,6 δισ. δολάρια έναντι εκτιμήσεων για κέρδη 6,05 δισ. δολαρίων. Ακόμα πιο εντυπωσιακά τα στοιχεία που δείχνουν πως η Google προτιμήθηκε για τις αναζητήσεις του 66,60% των Αμερικανών χρηστών το Δεκέμβριο, σε σχέση με ποσοστό 66,20% του Νοεμβρίου και την ίδια ώρα που οι δύο μεγαλύτερες ανταγωνίστριές της, η Yahoo! και η Microsoft ΜΑΖΙ, προσέλκυσαν μόλις το 28% των χρηστών στις ΗΠΑ, είδαν δηλαδή να ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ έστω κατά τι (από 28,20% το Νοέμβριο) τη διείσδυσή τους στην αγορά!

Κλείσιμο
"Πιο γρήγορα οι αποφάσεις”

Και παρ’ όλα αυτά, η Google διάλεξε τη χθεσινή ημέρα του θριάμβου της για να ανακοινώσει δραστικές αλλαγές στη διοίκησή της, διασπώντας το άτυπο «διευθυντήριο των 3» που την έτρεξε την τελευταία 10ετία και αντικαθιστώντας τον μέχρι σήμερα Διευθύνοντα Σύμβουλό της Eric Schmidt από τον ένα εκ των συνιδρυτών της, τον 38χρονο Larry Page.

Ο έτερος ιδρυτής της εταιρείας, ο 37χρονος Sergey Brin, θα παραμείνει με τον άτυπο τίτλο του συνιδρυτή και επί της ουσίας θα αναλάβει την ανάπτυξη … ειδικών projects! Όσο για τον μέχρι σήμερα επικεφαλής της εταιρείας, τον «βετεράνο» της τεχνολογικής αγοράς Eric Schmidt, αυτός θα αναλάβει τη θέση του «εκτελεστικού προέδρου», τουτέστιν θα έχει «συμβουλευτικό ρόλο» και παράλληλα θα αναλάβει «θεσμικά θέματα» και τις «εξωτερικές επαφές», όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται στη σχετική ανακοίνωση της Google.

Η αλήθεια είναι πως η αγορά «πάγωσε» αρχικά στο άκουσμα των αλλαγών αυτών, όμως ο ίδιος ο Eric Schmidt έσπευσε να καθησυχάσει τις απορίες και τις ανησυχίες πολλών λέγοντας πως «οι αλλαγές δεν σχετίζονται με καμία ανταγωνιστική απειλή, αλλά αντικατοπτρίζουν μία ευρύτερη προσπάθεια επιτάχυνσης της διαδικασίας λήψης αποφάσεων στην εταιρία». Κι εδώ κάπου κρύβεται η αλήθεια!

Η οποία αλήθεια είναι πως η Google νιώθει πια ολοένα και πιο «καυτή» την ανάσα μιας νέας ανταγωνίστριας, μιας εταιρείας που πρακτικά ακόμα δεν έχει καν μπει στο χρηματιστήριο, ούτε είναι οργανωμένη με τη «στενή» έννοια της εταιρείας, πλην όμως καλπάζει κυριολεκτικά προς την απόλυτη πρωτιά στη λίστα με τις μεγαλύτερες εταιρείες του Διαδικτύου.

 Και ταυτόχρονα καλπάζει προς το NYSE, με μια υπολογιζόμενη αξία που πλέον αγγίζει τα 50 δις δολάρια (!), χωρίς καν να διαπραγματεύεται ακόμα σε καμία αγορά!!! Ο λόγος φυσικά για το Facebook, που από το 2004 – όταν και πρωτοεμφανίστηκε – έως σήμερα αποκτά διαρκώς και μεγαλύτερο μερίδια διαφήμισης, ολοένα και περισσότερους χρήστες (με προφανή επαναλαμβανόμενη παρουσία, λόγω της φύσης του Site), ολοένα και περισσότερους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Το απέδειξαν οι τελευταίοι καλύπτοντας κάθε ανάγκη ρευστότητας του Facebook και ουσιαστικά «πιέζοντας» τον ιδρυτή του Mark Zuckerberg να βάλει την εταιρεία στο χρηματιστήριο, ει δυνατόν και αύριο...

Πίεση και από την Apple

Την ίδια ώρα ένας ακόμα ανταγωνιστής, αυτή τη φορά η Apple, με τα τελευταία της δημιουργήματα αυξάνει τον ανταγωνισμό στον τομέα της διαφήμισης στις ψηφιακές κινητές συσκευές. Και πλέον η Google δεν «παίζει» μόνη της πουθενά. Ούτε καν στο μέχρι σήμερα «προνομιακό» της πεδίο.

Η επιλογή της ανάθεσης των ηνίων στον ένα εκ των δύο συνιδρυτών αποκαλύπτει πως οι διοικούντες την εταιρεία ανησυχούν ότι το υπάρχον σχήμα και σύστημα λειτουργίας, δομής και κυρίως λήψης αποφάσεων ήταν δυσκίνητο. Και ευελπιστούν ότι με την αλλαγή αυτή θα ταρακουνήσουν μια εταιρεία – κολοσσό, που πλέον έχει 24.000 υπαλλήλους και αναπόφευκτα έχει χάσει τη «φρεσκάδα» και τις αντιδράσεις που είχε στο ξεκίνημά της, σε ένα μικρό γκαράζ στο Σικάγο.

 Την ίδια ώρα ο «νέος» παίκτης έρχεται με τη φόρα των νεαρών χρηστών του και τη φρεσκάδα του ξεκινήματος σε έναν φοιτητικό κοιτώνα. Κι ως εκ τούτου είναι άκρως επικίνδυνος...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης