LIVE

Κορωνοϊός

Κωνσταντίνος Ρήγος: «Μου αρέσει να πηγαίνω να εκτονώνομαι στα μπουζούκια»

Κωνσταντίνος Ρήγος: «Μου αρέσει να πηγαίνω να εκτονώνομαι στα μπουζούκια»

Πόσο εύκολο ήταν για έναν φοιτητή του οικονομικού της νομικής να γίνει χορευτής στα 23 του; Τι απαντά στους επικριτές το για τα βίντεοκλιπ λαϊκών τραγουδιστών που σκηνοθέτησε; Είναι στην προσωπική του ζωή τόσο αιρετικός όσο και στην επαγγελματική; Συζητώντας μαζί του, γρήγρορα διαπιστώνεις πως είναι τόσο αυθεντικά αιρετικός όσο ακριβώς φαίνεται.

Το Rocky Horror Show έκανε πρεμιέρα αποσπώντας διθυραμβικά σχόλια από το κοινό από την πρώτη κιόλας ημέρα, εκεί που δεν υπήρχαν κάμερες και δηλώσεις επωνύμων. Όχι, δεν είναι εύκολο να παρασύρεις ένα ετερόκλητο κοινό σε μια mainstream σκηνή, όπως το Rex, με ένα έργο όπου εξωγήινοι ανοριακοί τραβεστί μπερδεύονται με ένα καθωσπρέπει ζευγάρι και θέλουν να το παρασύρουν σε ένα ταξίδι ηδονής. Και ο Ρήγος δημιούργησε ένα έργο που το αθηναϊκό κοινό θα κάνει καιρό να ξεχάσει. Ο Γιώργος Μαζωνάκης στο ρόλο του αφηγητή ήταν έκπληξη. «Ο Γιώργος ήθελε πολύ καιρό να κάνει κάτι στο θέατρο και, επειδή έχουμε δουλέψει στο παρελθόν, ήξερα τις δυνατότητές του. Ξέρω, δηλαδή, πόσο επιμελής είναι όταν αναλαμβάνει κάτι, οπότε δεν είχα την αγωνία αν θα τα καταφέρει ή όχι. Όταν του έδωσα αυτόν το ρόλο, ξεκίνησε τη διαδικασία της “εκπαίδευσης” και έκανε, μεταξύ άλλων, και ιδιαίτερα μαθήματα δραματολογίας. Για μένα ήταν σημαντικό να μην το κάνει απλώς για να υπάρχει, αλλά να ενταχθεί επάξια με τους άλλους πρωταγωνιστές, χωρίς να μπορέσουν να του βρουν ένα ψεγάδι».

Ο Ρήγος έχει ένα μοναδικό τρόπο να συνδυάζει ετερόκλητους ανθρώπους μεταξύ τους και στο φινάλε το αποτέλεσμα είναι πάντα ομοιογενές, χωρίς σκηνοθετικές «γωνίες» που να σε ξενίζουν. «Αυτό συμβαίνει γιατί, κάθε φορά που σκέφτομαι μια παράσταση, δεν μου είναι εύκολο να κάνω το κάστινγκ. Είναι μια διαδικασία σαν παζλ, με την οποία θέλω να δημιουργήσω εντάσεις και συμπληρώματα ανάμεσα στους ηθοποιούς και ένα ύφος που να μην είναι συνηθισμένο, αλλά ταυτόχρονα να μοιάζει ομοιόμορφο. Έχω χιούμορ κατά τη διάρκεια που δημιουργώ, αλλά είμαι ταυτόχρονα και πάρα πολύ ακυρωτικός για όλους. Σπανίως θα τους πω μια καλή κουβέντα. Είμαι πολύ σκληρός στη διαδικασία, αλλά ταυτόχρονα πολύ χαλαρός, τα δημιουργώ όλα μέσα από ένα χάος. Τους φέρνω όλους στα όριά τους και μέσα από αυτό βγάζουν κάτι ιδιαίτερο. Παρότι κατάγομαι από το χορό και κάνω σκηνοθεσία μέσα από το χορό και όχι μέσα από το θέατρο, είμαι πολύ επίμονος στο τι ζητάω και πολύ απαιτητικός. Αν δεν ακούσω το “και” όπως θέλω, θα πάω την παράσταση από την αρχή. Και σε αυτό το έργο, στις πρόβες, με ηθοποιό που τώρα είναι εξαιρετικός, πήγα το έργο τέσσερις φορές από την αρχή, επειδή δεν έκανε κάτι συγκεκριμένο που του ζητούσα».



Όσοι προέρχονται από το χορό φημίζονται για τη στρατιωτική τους πειθαρχία. Αυτό, όμως, δεν ισχύει και για τον ίδιο. «Δεν ήμουν ποτέ σε πειθαρχία. Και στο χορό έτσι ήμουν. Αναρχικός. Μπήκα στο χορό χωρίς να ξέρω χορό, βρέθηκα να χορογραφώ χωρίς να έχω κάνει καμία σχετική σπουδή». Όταν σπούδαζε στο Οικονομικό της Νομικής, ήξερε πως η ζωή μέσα σε ένα κοστούμι και μια γραβάτα θα ήταν πολύ περιοριστική για εκείνον. Η τέχνη ήταν διέξοδος. Πρώτα χορογράφησε, πήρε βραβείο και μετά πέρασε στην Κρατική Σχολή Χορού. Όλα ανάποδα. Και, όχι, τα πράγματα δεν ήταν εύκολα ούτε για εκείνον στη σχολή, αλλά ούτε και για τους καθηγητές του. «Στη σχολή είχα μεγάλη κόντρα με τους πρακτικούς καθηγητές, αλλά με τους θεωρητικούς τα πήγαινα πολύ καλά. Δεν μπορούσα να γίνω κλασικός χορευτής στα 23 μου, όταν έπιανα μπάρα για πρώτη φορά, γι’ αυτό και υπήρχε μεγάλη ένταση. Υπήρξαν καθηγητές που έλεγαν ότι δεν έπρεπε να αποφοιτήσω και καθηγητές που έλεγαν ότι, αν δεν έπαιρνα πτυχίο, θα παραιτούνταν».

Ο Κωνσταντίνος μεγάλωσε στην Ηλιούπολη. Ήταν κλειστό παιδί, ήσυχο, καλός μαθητής, χωρίς πολλές παρέες. Ο πατέρας του έφυγε από τη ζωή όταν πήγαινε στην Γ’ Δημοτικού. «Δεν ξέρω τι είναι να έχεις την έλλειψη του πατέρα. Ίσως ότι δεν χρειάζεται να αποδείξω σε κανέναν τίποτα. Οι γονείς είναι αυτοί, στους οποίους πρέπει να αποδείξεις κάτι, ότι τα έχεις καταφέρει στη ζωή σου. Εγώ είχα την ευκαιρία να το αποδείξω σε έναν από τους δύο. Και η μητέρα μου, όχι, δεν με εμπόδισε. Είχε τις ανησυχίες της στην αρχή για το πώς θα επιβιώσω, αλλά από τότε που μπήκα στο πανεπιστήμιο δεν είχε κανείς τη δυνατότητα να μου πει τι θα κάνω».

Ο Κωνσταντίνος υπήρξε ο νεότερος χορογράφος που έχει περάσει από το ΚΘΒΕ και δημιούργησε sold out παραστάσεις. Ο Χουβαρδάς ήταν εκείνος που του ζήτησε να σκηνοθετήσει την Bossa Nova στο Εθνικό Θέατρο (το τότε μεγάλο καλλιτεχνικό στοίχημα της χρονιάς) και από τότε η σκηνοθεσία έγινε για εκείνον το επόμενο αγαπημένο του «παιχνίδι». Φαίνεται σαν να του ήρθαν όλα εύκολα, αφού δημιουργούσε πάντα ένα φανατικό κοινό που σιγά σιγά μεγάλωνε. «Κι όμως, παντού δυσκολεύτηκα, γιατί ό,τι έκανα ήταν προϊόν μεγάλης αγωνίας και κόπου. Δεν μου έλεγαν δηλαδή “κάνε αυτό, γιατί σε αγαπάμε”. Απλώς ήμουν αποτελεσματικός. Ακόμα κι αν κάτι αγαπηθεί από το κοινό, σίγουρα δεν μπορούν να με συμπαθούν όλοι, να με αγαπάνε όλοι, ούτε και με ενδιαφέρει κιόλας, γιατί κι εγώ δεν τους αγαπώ όλους. Γι’ αυτό δεν με πειράζει η κακή κριτική. Πρώτον, γιατί είναι θέμα γούστου και, δεύτερον, γιατί υπάρχουν κριτικές που είναι στοχευμένες και δεν μπορώ να μπω σε αυτή τη διαδικασία. Από την άλλη, δεν έχει συμβεί ποτέ να μη με αποδεχτούν συνολικά για κάτι».



Από την ομάδα Οκτάνα στην Πέγκυ Ζήνα και τον Γιώργο Μαζωνάκη, από την τέχνη στην ποπ κουλτούρα. Έκλεισαν πόρτες μετά το πρώτο βιντεοκλίπ που σκηνοθέτησε; «Έχω κατηγορηθεί ότι ξεπουλιέμαι, ότι το κάνω για τα λεφτά. Αλλά κι αυτοί που τα έγραφαν αυτά για τα λεφτά το έκαναν. Τη δουλειά τους έκαναν, όπως κι εγώ. Εννοείται ότι το κάνεις για να ζήσεις αξιοπρεπώς και, ευτυχώς, το έκανα σε μια στιγμή που έβλεπα ότι τα δύσκολα έρχονται χωρίς να το ξέρουμε ακόμη. Το έκανα με πλήρη συνείδηση και πέτυχε. Αν δεν μου άρεσε και το έκανα μόνο για τα λεφτά, δεν θα μπορούσα να το υποστηρίξω. Άρα μέσα μου υπήρχε μια πλευρά που ζητούσε μια διαφορετικού είδους εκτόνωση. Και η εκτόνωση ήρθε μέσα από τη σκηνή. Διασκέδασα πάρα πολύ με τα βιντεοκλίπ. Και δούλεψα με ανθρώπους που αποδέχτηκαν αυτά που έκανα. Αλλά, όχι, πόρτες δεν μου έκλεισαν. Το θέμα δεν είναι κάποιος να μου κλείσει την πόρτα, το θέμα είναι αν υπάρχουν έξυπνοι άνθρωποι που αφήνουν τις πόρτες ανοιχτές. Όταν ξεκίνησα να κάνω στροφή σε πράγματα πιο εμπορικά και ευρείας κατανάλωσης, είχα αποδείξει στον έντεχνο καλλιτεχνικό χώρο τι μπορώ να κάνω. Το σοκ ήταν μόνο γιατί κάνω αυτή τη στροφή. Αλλά λόγω αυτής μπόρεσα να είμαι πιο πιστός και πιο ουσιαστικός στην άλλη μου πλευρά. Αν δεν το είχα κάνει, ίσως αυτά να είχαν μπερδευτεί μεταξύ τους και να είχαν δημιουργήσει κάτι “τερατογενές”. Τώρα είναι πολύ πιο καθαρό μέσα μου. Ό,τι είναι διασκέδαση είναι διασκέδαση και ό,τι είναι τέχνη είναι τέχνη». Αλήθεια, διασκεδάζει στα μπουζούκια; «Πηγαίνω και περνάω καλά. Πηγαίνω γιατί είναι άνθρωποι με τους οποίους δουλεύω και διασκεδάζω. Αν δεν δούλευα, μπορεί και να μην πήγαινα. Αλλά μου αρέσει να πηγαίνω σε τέτοιους χώρους, να μπορώ να εκτονωθώ».

Στο Rocky Horror Show γίνεται λόγος για την απόλυτη ηδονή, που, σύμφωνα με το έργο, είναι το ταξίδι της ζωής. Τι συμβαίνει, όμως, στην προσωπική του ζωή; Ανήκει κι εκείνος σε αυτή τη φιλοσοφία; «Όχι, καθόλου. Είμαι πολύ συντηρητικός. Μόνο μεγάλες σχέσεις έχω κάνει. Δεν κάνω ακραία πράγματα. Ζω μια φυσιολογική ζωή».

Αναρωτιέμαι αν του λείπει η Οκτάνα, το να χορεύει ο ίδιος, οι πιο μικρές σκηνές. «Όταν μου λείπει η Οκτάνα, επιστρέφω σε αυτήν. Αλλά έλα που έχω συνηθίσει στις μεγάλες σκηνές και δεν μπορώ να παίξω στις μικρές… Θα ήθελα να συμμετέχω σε κάποιες παραστάσεις μου, αλλά δεν μπορώ να το κάνω εύκολα. Δεν μπορώ να μπω στη διαδικασία να ξαναγυμναστώ, έχω να το κάνω τέσσερα χρόνια. Δεν μπορώ να χορέψω πάνω από ένα λεπτό, μου βγαίνει η γλώσσα. Αλλά και όταν ήμουν χορευτής, δεν ήμουν ποτέ μανιακός της άσκησης, ούτε πρόσεχα τη διατροφή μου».

Τελικά, δεν έπεσα πουθενά μέσα σε όσα πίστευα για τον Κωνσταντίνο, πέρα από το ότι πλέον νιώθει περισσότερο σκηνοθέτης παρά χορογράφος!

Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης