Χατζηδάκης στον «Θέμα 104,6»: Εμπόδιο για προσλήψεις ο «βάσιμος λόγος απόλυσης»

Χατζηδάκης στον «Θέμα 104,6»: Εμπόδιο για προσλήψεις ο «βάσιμος λόγος απόλυσης»

«Η προηγούμενη κυβέρνηση έφερε αυτή τη ρύθμιση πείθοντας την Βουλή ότι θα λειτουργήσει υπέρ των εργαζομένων, τελικώς λειτούργησε εναντίον τους και αντί να έχουμε υποχώρηση της ανεργίας είχαμε αύξηση»,  ανέφερε ο υπουργός 

kkasdas
Εμπόδιο για προσλήψεις χαρακτήρισε μιλώντας στον «Θέμα 104,6» ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη διάταξη για το «βάσιμο λόγο απόλυσης», την οποία κατάργησε χθες με τροπολογία η κυβέρνηση.

«Η προηγούμενη κυβέρνηση έφερε αυτή τη ρύθμιση πείθοντας την Βουλή ότι θα λειτουργήσει υπέρ των εργαζομένων, τελικώς λειτούργησε εναντίον τους και αντί να έχουμε υποχώρηση της ανεργίας είχαμε αύξηση. Θεωρούμε ότι εκείνο το οποίο θέλει κανείς να επιδιώξει είναι να μην βάζει εμπόδια στις προσλήψεις. Υπήρχε ένα μούδιασμα στην αγορά που δεν το πλήρωσαν οι επιχειρηματίες, συνέχισαν να το πληρώνουν οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι», είπε ο Κωστής Χατζηδάκης.

Όπως είπε ο υπουργός Ενέργειας, «επειδή η κυβέρνηση θέλει να στείλει από την αρχή ένα μήνυμα ισχυρό υπέρ της ανταγωνιστικότητας, οι παρεμβάσεις της να είναι εμπροσθοβαρείς. Όταν δεν προσλαμβάνονται άνθρωποι και μένουν στην ανεργία, τι να τις κάνω τις ρυθμίσεις; Η παρέμβαση που κάνουμε είναι παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων και των ανέργων». 

Αναφερόμενος στην τροπολογία για τις χρυσές συντάξεις είπε, «εάν δεν κατατίθετο τώρα η τροπολογία, θα δίνονταν συντάξεις υπέρογκες που κανείς δεν θα ήθελε να δοθούν. Έπρεπε να γίνει μία σχετική επεξεργασία από τα αρμόδια όργανα».

Μιλώντας για το θέμα του ασύλου ο Κωστής Χατζηδάκης υποστήριξε ότι «με ξεπερνούν οι αντιδράσεις, παντού υπάρχει άσυλο. Σε έναν χώρο δεν υπάρχει,και είναι τα πανεπιστήμια».

Κλείσιμο


Ολόκληρη η συνέντευξη


Μ.Κ: Θα μου επιτρέψετε να κάνουμε μία μικρή εκτροπή κ. Χατζηδάκη και να σας ρωτήσω γιατί [ήρθαν] χθες δύο σοβαρές τροπολογίες την τελευταία στιγμή, με μια λογική που την είχατε καταγγείλει πριν από μερικές εβδομάδες;

Κ.Χ.: Για τις συντάξεις είναι νομίζω πολύ απλό. Γιατί εάν δεν κατατίθετο τώρα η τροπολογία θα εδίδοντο συντάξεις υπέρογκες, οι οποίες νομίζω δεν θα ήθελε και κανένας να δοθούν, λόγω των ρυθμίσεων της κυβέρνησης. Αυτό που ξέρουμε όλοι ως νόμο Κατρούγκαλου. Είχε γίνει μια σχετική επεξεργασία και από τα αρμόδια όργανα. Η κυβέρνηση είναι μια κυβέρνηση ενός μηνός. Δεύτερον για το θέμα το άλλο, το εργασιακό, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση έφερε αυτή τη ρύθμιση πείθοντας τη Βουλή ότι θα λειτουργήσει υπέρ των εργαζομένων, τελικώς λειτούργησε εναντίον τους διότι από την αρχή φάνηκε ότι αντί να έχουμε υποχώρηση της ανεργίας, είχαμε αύξηση της ανεργίας. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Εργάνη του Ιουλίου. Και θεωρούμε ότι τελικά, με βάση και με αυτή την εμπειρία, εκείνο το οποίο πρέπει κανείς να επιδιώξει είναι να μην βάζει εμπόδια στις προσλήψεις. Η προηγούμενη ρύθμιση λοιπόν ήταν εμπόδιο.

Μ.Κ.: Ο αντίλογος είναι κ. Χατζηδάκη ότι την είχατε ψηφίσει και εσείς. Και δεύτερον, με τα στοιχεία ενός μήνα βγάλατε τόσο μακροχρόνια συμπεράσματα; Σε ένα μήνα μπορεί να συνέβη και κάτι άλλο.

Κ.Χ.: Κοιτάξτε. Φαίνεται το πράγμα γιατί ο Ιούλιος είναι και ένας μήνας όπου έχουμε αύξηση του τουρισμού. Λογικά όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν ένας μήνας θετικός σε σχέση με τους προηγούμενους. Φαίνεται αυτό, ρωτήστε και τους παράγοντες της αγοράς, υπήρξε ένα σχετικό μούδιασμα στην αγορά. Το οποίο δεν το πληρώνουν οι εργοδότες, ξεκίνησαν να το πληρώνουν οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι. Περί αυτού πρόκειται. Και επειδή η κυβέρνηση θέλει να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα για την ανταγωνιστικότητα την οικονομίας από την αρχή. Έχει αποφασίσει οι παρεμβάσεις της να είναι εμπροσθοβαρείς, αυτό είναι.

Γ.Π.: Ανταγωνιστικότητα όμως σε βάρος της εργασίας; Υποσχεθήκατε και σε αυτό καλύτερα αμειβόμενες και περισσότερες θέσεις εργασίας.

Κ.Χ.: Σε βάρος της εργασίας αποδείχτηκε ότι ήταν η προηγούμενη ρύθμιση. Όταν δεν προσλαμβάνονται εργαζόμενοι και μένουν στην ανεργία, τι να τις κάνω τις διακηρύξεις κ. Παπαγεωργίου, τι να τις κάνω;

Γ.Π.: Δηλαδή κ. Χατζηδάκη, με συγχωρείτε. Το βάζετε από μία ενδιαφέρουσα διάσταση. Αν τον επόμενο μήνα τα στοιχεία της Εργάνη δείξουν ότι δεν άλλαξε η εικόνα, πρέπει να επαναφέρουμε τις ρυθμίσεις;

Κ.Χ.: Εκείνο το οποίο σας λέω είναι η κοινή πείρα. Μιλήστε με όλους τους παράγοντες της αγοράς. Δείτε ότι εκείνο το οποίο σας λέω δεν είναι κάποια δική μας εφεύρεση, είναι κάτι το οποίο το αποδέχονται όλοι όσοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα. Η παρέμβαση που κάνουμε είναι παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων και υπέρ των ανέργων, για να τονωθεί η απασχόληση.

Μ.Κ.: Σας φέρνει όμως σε δύσκολη θέση πολιτικά, γιατί εμφανίζεστε να είστε κατά των εργαζομένων και να νομοθετείτε υπέρ των εργοδοτών και των επιχειρηματιών.

Κ.Χ.: Με συγχωρείτε. Υπέρ των εργαζομένων νομοθετούμε, γιατί όταν διευκολύνουμε τις προσλήψεις, προφανώς είναι παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων. Κάποια στιγμή πρέπει να τελειώσουν οι αυταπάτες και τα μεγάλα συνθήματα και τα μεγάλα λόγια. Η πολιτική που ευνοεί τους εργαζομένους είναι η πολιτική που ωθεί προς τα εμπρός την οικονομία. Όχι η πολιτική που διώχνει επενδύσεις και που φοβίζει και τους επιχειρηματίες να ανοίξουν νέες δουλειές.

Μ.Κ.: Μάλιστα. Ένα από τα θέματα που προκάλεσε κουβέντα χθες είναι το θέμα του ασύλου. Εσείς έχετε ασχοληθεί και με τα θέματα της παιδείας. Και εκεί υπήρξαν αντιδράσεις, τουλάχιστον από την μεριά της αντιπολίτευσης κ. Χατζηδάκη, της κατάργησης του ασύλου δηλαδή.

Κ.Χ.: Αυτές πραγματικά με ξεπερνούν οι αντιδράσεις. Διότι παντού υπάρχει άσυλο ιδεών, διακίνησης των ιδεών στην πατρίδα μας. Παντού. Εμείς τώρα που μιλάμε, στη Βουλή, στις παρέες μας, στα σόσιαλ μίντια. Σε ένα χώρο δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και είναι στα πανεπιστήμια. Εάν κάναμε αυτή τη συζήτηση οργανωμένα αυτή την ώρα, όχι μόνο εμείς αλλά ο οποιοσδήποτε πολιτικός, σε ένα ακροατήριο πανεπιστημιακό, θα ήμασταν υπό την απειλή των μπαχαλάκηδων. Λοιπόν, αυτό δεν είναι άσυλο ιδεών, είναι άσυλο ανομίας και παρανομίας και πραγματικά -εντάξει, το προηγούμενο μπορεί να πει κανείς είναι ιδεολογικό θέμα- εδώ όμως όταν υπάρχουν φωτογραφίες όπου ο έμπορος ναρκωτικών πίσω από τα κάγκελα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μοιράζει την πραμάτεια του υπό το κάλυμμα του ασύλου στα νέα παιδιά που είναι μπροστά στην Πατησίων, τι κουβεντιάζουμε τώρα πάνω σε αυτό;

Μ.Κ.: Πάντως, σε αυτό το θέμα κανείς δεν λέει το αντίθετο. Αλλά και εκεί δεν υπήρξε μία συναινετική διαδικασία. Δηλαδή, βλέπουμε ότι η αντιπολίτευση, ακόμα και το ΚΙΝΑΛ, δεν στήριξε τελικά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η ανομία στα πανεπιστήμια.

Κ.Χ.: Κοιτάξτε, η συναίνεση δεν εκβιάζεται. Είναι καλύτερο για τη χώρα βεβαίως να υπάρχει συναίνεση. Και εγώ θα ήμουν υπέρ του να επικρατήσουν κάποια στιγμή στη χώρα μας τέτοιες λογικές. Αλλά από την άλλη μεριά, στο τέλος της ημέρας, ο λογαριασμός θα έρθει στην κυβέρνηση. Εάν δεν νομοθετήσουμε, εάν δεν κάνουμε πράξη τις υποσχέσεις μας, εάν δεν επισπεύσουμε τις ενέργειές μας στο πρώτο εξάμηνο, για να στείλουμε το μήνυμα και εδώ και στο εξωτερικό ότι αλλάζει η Ελλάδα προς μια ευρωπαϊκή κατεύθυνση, τότε δεν θα έχουμε κάνει καλά τη δουλειά μας.

Μ.Κ.: Μάλιστα κ. Χατζηδάκη. Θα ήθελα να πάμε λίγο στα αμιγώς δικά σας θέματα. Το μεγαλύτερο θα έλεγα πρόβλημα που κληρονομήσατε από την προηγούμενη κυβέρνηση όπως εσείς το περιγράψατε και συνολικά η κυβέρνηση και είχε αποδειχτεί και πριν από τις εκλογές, ήταν το θέμα της ΔΕΗ. Ξέρουμε τις αρχικές σας τοποθετήσεις και τις δυσκολίες και το πρόβλημα διότι η ΔΕΗ πραγματικά είναι στο παρά ‘1. Πού βρισκόμαστε τώρα. Πώς προχωράει ο σχεδιασμός σας για την αντιμετώπιση του προβλήματος;

Κ.Χ.: Έχουμε δύο κρίσιμα ορόσημα, στις 24 Σεπτεμβρίου και στις 31 Οκτωβρίου. Στις 24 Σεπτεμβρίου είναι η έκδοση της νέας έκθεσης της Ernst & Young που έχει τοποθετηθεί από την ίδια την επιχείρηση επί ΣΥΡΙΖΑ ως ορκωτός ελεγκτής, με βάση τη νομοθεσία περί εισηγμένων εταιρειών. Η Ernst & Young στην έκθεσή της εδώ και μερικούς μήνες είπε ότι υπάρχει ορατό πρόβλημα βιωσιμότητος της επιχείρησης. Πράγμα το οποίο λέγεται για πρώτη φορά. Και αυτό επιδιώκουμε να αποφύγουμε τώρα. Και για αυτό ανακοινώσαμε μια σειρά από πρωτοβουλίες, ακόμα και από τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, οι οποίες πρωτίστως κατευθύνονται προς την κατεύθυνση της ρευστότητας της επιχείρησης. Και προχωρούμε με το βλέμμα στην 24η Σεπτεμβρίου.

Μ.Π.: Ώστε να εξασφαλίσετε ότι η έκθεση η οποία αναμένεται στις 24 Σεπτεμβρίου να είναι σε μια πιο θετική κατεύθυνση για να μην έχει τα μειονεκτήματα και τις μαύρες τρύπες που περιέγραφε η προηγούμενη.

Κ.Χ.: Ακριβώς. Και το δεύτερο ορόσημο είναι η 31η Οκτωβρίου, οπότε, θεωρητικά, θα έχει λήξει η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αγορά ενέργειας στη χώρα, συμπεριλαμβανομένου και του προβλήματος της ΔΕΗ σε αυτή τη διαπραγμάτευση -ξέρετε, το μνημόνιο έφυγε, αλλά είναι πάντα εδώ- και εκεί πρέπει να συζητήσουμε μία σειρά από μέτρα. Τα οποία να σας πω την αλήθεια δηλαδή, και να μην υπήρχε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να τα συζητήσουμε, γιατί αφορούν την εξυγίανση της αγοράς ενέργειας και την εξυγίανση της ίδιας της ΔΕΗ. Με την έννοια ότι εμείς έχουμε μιλήσει ανοιχτα για κάποια μέτρα που θα εκσυγχρονίσουν την επιχείρηση, όπως είναι η σταδιακή απόσυρση, παραδείγματος χάριν, λιγνιτικών μονάδων, εθελούσιες έξοδοι που θα συνοδεύσουν αυτό το μέτρο για τον περιορισμό του κόστους της επιχείρησης. Έχουμε μιλήσει για τη μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, για ενίσχυση του μεριδίου της ΔΕΗ στις ΑΠΕ. Και, εν πάση περιπτώσει, για άλλα διαρθρωτικά μέτρα τα οποία θα δώσουν μια πνοή στην επιχείρηση.

Γ.Π.: Στην διαπραγμάτευση αυτή θα βάλετε και τον πυρήνα του ζητήματος; Δηλαδή την υποχρέωση να πέσει το μερίδιο της ΔΕΗ στο 50%; Διότι αυτό είναι η κορωνίδα. Αν η ΔΕΗ πρέπει να τα χάσει όλα αυτά, πώς θα κάνει όλα τα υπόλοιπα;

Κ.Χ.: Φυσικά. Το έχω τονίσει από την αρχή, από τότε που κάναμε τις προγραμματικές δηλώσεις. Ξεκαθάρισα ότι ήταν γιγαντιαίο λάθος της προηγούμενης κυβέρνησης, και της τρόικα φυσικά, ότι στη θέση της «μικρής ΔΕΗ» που είχε υιοθετηθεί επί κυβερνήσεως Σαμαρά, ψηφίστηκε αυτό το μοντέλο της «μισής ΔΕΗ» με βάση το οποίο η ΔΕΗ έπρεπε να κατέβει από το 90% στο 50% έναντι μηδενικού οικονομικού ανταλλάγματος. Αυτό οδήγησε στα περιβόητα ΝΟΜΕ, που είναι δημοπρασίες ηλεκτρικής ενέργειας, στις οποίες η ΔΕΗ πουλάει κάτω του κόστους της στους ανταγωνιστές της. Και έτσι, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ξιφουλκούσε εναντίον των συμφερόντων, τα υπηρετούσε. Και αυτό είναι που συνετέλεσε αποφασιστικά στο να εκτροχιαστεί η ΔΕΗ και να φτάσουμε εδώ που φτάσαμε.

Γ.Π.: Ωραία, πάντως και η προηγούμενη κυβέρνηση αρχικά έκανε προσπάθεια να πείσει τους δανειστές για κάποια πράγματα αλλά αυτοί ήταν αμετακίνητοι.

Κ.Χ: Η προηγούμενη κυβέρνηση, με συγχωρείτε κ. Παπαγεωργίου, ιδιωτικοποίησε το 66% του ΔΕΣΦΑ, ιδιωτικοποίησε το 49% του ΑΔΜΗΕ. Η ΔΕΗ τη μάρανε; Που ήταν να ιδιωτικοποιηθεί το 33% της ΔΕΗ; Αυτό ήταν το πρόβλημά της; Αρνούμενη να κάνει αυτή την αυτονόητη κίνηση, η οποία θα έβαζε λεφτά στα ταμεία της ΔΕΗ και θα της έδινε τη δυνατότητα να κοιτάξει στο μέλλον, χρηματοδοτώντας τις επενδύσεις της, την καταδίκασε με αυτόν τον τρόπο και φτάσαμε να μετράμε τις μέρες μέχρι την 24η Σεπτεμβρίου, για να δούμε αν θα βρεθούν τα χρήματα για να περάσουμε αυτόν τον κάβο.

Γ.Π.: Πάντως το θέμα της «μικρής ΔΕΗ» από ό,τι έχω καταλάβει δεν συζητείται πλέον ή παραμένει πάντα ανοικτό;

Κ.Χ.: Δεν παραμένει, φυσικά. Δεν υπάρχει κανένας τρελός να την αγοράσει, προφανώς.

Μ.Κ: Άρα, το θέμα της πώλησης συγκεκριμένων μονάδων δεν είναι στο τραπέζι, κ. υπουργέ;

Κ.Χ.: Αυτό μου λένε πολλοί: Είσαι νεοφιλελεύθερος, ήρθες να τα ξεπουλήσεις όλα. Δεν πουλιούνται, κύριοι.

Γ.Π.: Άλλο δεν βρίσκουμε αγοραστή και άλλο “δεν θέλουμε”. Θέλω να πω ότι αν δημιουργείτο ένα ελκυστικό πακέτο…

Κ.Χ.: Μα με συγχωρείτε, τι να λέμε τώρα θεωρίες. Εγώ ήμουν βουλευτής τότε και είχα ψηφίσει το μοντέλο της ΔΕΗ. Δεν είμαι χθεσινός. Μην προσπαθείτε να μου εκμαιεύσετε κάποια ιδεολογικού τύπου τοποθέτηση, δεν έχει νόημα. Διότι αυτή την ώρα δεν έχει καμία θέση η ιδεολογία μπροστά στις ζημιές. Όταν υπάρχει κάτι τόσο ζημιογόνο, δεν υπάρχει κάποιος εχέφρων άνθρωπος να ‘ρθει να το αγοράσει, είτε είναι μικρή ΔΕΗ, μεσαία ΔΕΗ, μεγάλη ΔΕΗ, ο,τιδήποτε.

Μ.Κ.: Ναι εγώ δεν σας τα ρωτώ αυτά για ιδεολογικούς λόγους. Απλά προσπαθούμε να φανταστούμε ποια θα είναι η λύση. Δηλαδή, εάν δεν πουληθούν κάποιες μονάδες, οι οποίες πιθανόν να έχουν ενδιαφέρον.

Κ.Χ: Αυτό που θα κάνουμε θα είναι να εφαρμόσουμε ένα πολυπαραγοντικό πρόγραμμα με δέκα άξονες τους οποίους τους έχουμε παρουσιάσει. Είναι πολύ συγκεκριμένοι. Δεν τα κατεβάσαμε από την κούτρα μας, για να πω και τον έναν από τους δυο συνομιλητές μας. Είναι μέτρα που τα προτείνουν όλοι σχεδόν οι ειδικοί της ενέργειας, οι καθηγητές, οι σύμβουλοι στο χώρο της ενέργειας στην Ελλάδα και είναι από τη μια μεριά, μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας, τα οποία μέτρα έχουν να κάνουν με τα ΝΟΜΕ, την καταβολή των ΥΚΩ από το κράτος, με τα τιμολόγια της ΔΕΗ, χωρίς να υπάρξει επιβάρυνση των καταναλωτών γιατί είπαμε ότι θα μειώσουμε το ΕΤΜΕΑΡ. Άρα, από τη μια υπάρχουν μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας και από την άλλη υπάρχουν διαρθρωτικά μέτρα, τα οποία είναι σταδιακή απόσυρση λιγνιτικών μονάδων, εθελούσιες έξοδοι, στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μερική ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ κτλ. Είναι ένα πλαίσιο με πολλές διαφορετικές παραμέτρους, το οποίο πλαίσιο θα στηρίξει τη ΔΕΗ στην προσπάθειά της να έχει ένα μέλλον και θα στηρίξει και τους εργαζόμενους της ΔΕΗ.

Μ.Κ: Πάντως, η δέσμευσή σας ότι αυξήσεις τιμολογίων για τον καταναλωτή δεν θα έχουμε εξακολουθεί να ισχύει, κ. Υπουργέ; Αυτό δεν έχει αλλάξει.

Κ.Χ.: Τα βασικά τιμολόγια της ΔΕΗ δεν θα επηρεαστούν. Διότι -πρέπει να είμαι τελείως ειλικρινής- μας έχει βοηθήσει σε αυτό και η προηγούμενη κυβέρνηση –το μόνο στο οποίο μας βοήθησε- με τη μείωση του ΦΠΑ στην ενέργεια, που έκανε λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Αυτό θα συνδυαστεί και με το ΕΤΜΕΑΡ έτσι ώστε τα νοικοκυριά να μην αισθανθούν κάποια αλλαγή στους λογαριασμούς.

Μ.Κ.: Υπάρχουν και μεγάλες οφειλές προς τη ΔΕΗ, όπως ξέρουμε όλοι. Εκεί σκοπεύετε να αλλάξετε κάποια τακτική; Να την κάνετε πιο πιεστική; Τι θα κάνετε;

Κ.Χ.: Ναι αυτό παρέλειψα να το πω. Ένας από τους άξονες που θα κινηθούμε για την στήριξη της ρευστότητας της επιχείρησης –το έχω πει και στη Βουλή– είναι πράγματι να κυνηγήσει η επιχείρηση τους οφειλέτες, τους μεγάλες οφειλέτες. Από αυτά που προσδοκά να πάρει η ΔΕΗ πίσω, γιατί είναι ορισμένοι που είναι μπατιρημένες επιχειρήσεις που έχουν κλείσει -η ΛΑΡΚΟ για παράδειγμα της χρωστά 300 εκατομμύρια και δεν υπάρχει περίπτωση να τα πάρει, λυπάμαι που το λέω, γιατί η ΛΑΡΚΟ είναι ΔΕΗ στο τετράγωνα και στον κύβο από πλευράς προβλημάτων– τα μισά από αυτά που της χρωστάνε, της τα χρωστάνε 60.000 άνθρωποι, οι οποίοι δεν είναι σαν το μέσο ακροατή τώρα που μας ακούει. Είναι αυτό που λέμε μεγάλα ψάρια. Εκεί έχουν έρθει και συγκεκριμένα παραδείγματα στην επιφάνεια θα πάει το καινούριο management της επιχείρησης με ταχύτητα και αποφασιστικότητα.

Γ.Π: Και ο μέσος ακροατής που λέτε, ο μέσος οφειλέτης;

Κ.Χ.: Υπάρχουν ήδη προγράμματα τα οποία έχουν εφαρμοστεί από την προηγούμενη επιχείρηση. Για τους ασθενέστερους υπάρχει το λεγόμενο κοινωνικό τιμολόγιο το οποίο είναι και ευρωπαϊκή μας υποχρέωση αλλά και προς την συνείδησή μας, για να στηριχθούν οι πραγματικά έχοντες ανάγκη για κάλυψη από το κράτος. Αυτό ίσχυε και φυσικά θα ισχύει και είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Το μονοπώλιο της ευαισθησίας δεν το χαρίζουμε σε κανέναν. Δεν το διεκδικούμε για τον εαυτό μας αλλά δεν το χαρίζουμε σε κανέναν.

Μ.Κ: Έλεγα μήπως περνάγαμε στα ευρύτερα ενεργειακά θέματα, τα οποία έχουν και ένα αυξημένο ενδιαφέρον. Λέω για τη τετραμερή διάσκεψη που είχατε προχθές στην Αθήνα, με Κύπρο, Ισραήλ και ΗΠΑ.

Κ.Χ.: Ήταν μια ενδιαφέρουσα διάσκεψη. Ξέρετε, ο πολύς ο κόσμος με θεωρεί “υπουργό ΔΕΗ”, αλλά αυτή την περίοδο έχω ταξιδέψει ήδη δύο φορές: μια φορά στο Κάιρο και μια φορά στη Λευκωσία. Τώρα ήρθαν οι συνάδελφοι μου από το Ισραήλ και την Κύπρο εδώ μαζί με τον υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ αρμόδιο για τα ενεργειακά θέματα, τον κ. Φάνον, σε αυτήν την τετραμερή διάσκεψη, η οποία νομίζω και μόνη η σύγκλιση της στέλνει στην ευρύτερη περιοχή, ένα μήνυμα νομιμότητας, σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου και συνεργασίας για την υπέρβαση των προβλημάτων αλλά και απτής συνεργασίας ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν. Ένα από τα έργα που συζητήσαμε ανοικτά είναι ο αγωγός φυσικού αερίου που σχεδιάζεται, ο East Med όπως λέγεται, ο οποίος θα συνδέσει –όταν γίνει πράξη– το Ισραήλ με την Κύπρο, την Ελλάδα και την ηπειρωτική Ευρώπη, προκειμένου να υπάρξει και μια διαφορετική όδευση φυσικού αερίου προς την ήπειρό μας, πράγμα που νομίζω θα ισχυροποιήσει και γεωστρατηγικά την Ελλάδα.

Μ.Κ: Υπάρχει χρονοδιάγραμμα αυτής της πραγματικά φιλόδοξης προσπάθειας;

Κ.Χ.: Κοιτάξτε, όλα αυτά παίρνουν κάποια χρόνια. Όπως οι γεωτρήσεις για την εξεύρεση υδρογονανθράκων, δεν είναι περίπτερα τα οποία κατασκευάζονται μέσα σε μερικούς μήνες. Παίρνουν μερικά χρόνια αλλά είναι σημαντικό και το γεωστρατηγικό και το πολιτικό μήνυμα. Όταν βλέπετε τόσο συχνά, μέσα σε ένα μήνα, να συναντώνται οι υπουργοί των ΗΠΑ, του Ισραήλ, της Αιγύπτου, της Κύπρου και της Ελλάδας, αυτό νομίζω ότι καθένας καταλαβαίνει ότι είναι ένα μήνυμα με ιδιαίτερη σημασία.

Γ.Π: Βασίζεται η πολιτική στην ενέργεια ευρύτερα στο γεγονός ότι υπάρχει μια στήριξη των ΗΠΑ έναντι της Τουρκίας. Αν αλλάξει όμως η κατάσταση στην Τουρκία, μήπως αλλάξει και αυτή η υποστήριξη και η σημασία που παρέχεται στην συνεργασία Ελλάδας-ΗΠΑ;

Κ.Χ.: Εμείς δεν κάνουμε αυτές τις συναντήσεις για να στραφούμε εναντίον οποιασδήποτε χώρας. Εμείς νομίζουμε ότι η προκλητική στάση της Τουρκίας υπονομεύει στο τέλος και την ίδια την Τουρκία. Εκείνο που επιδιώκουμε είναι να υποστηρίξουμε τα δικά μας δίκαια και συμφέροντα. Και χαιρόμαστε που έχουμε μια τόσο στενή συνεργασία και με τις χώρες που προανέφερα. Η συνεργασία με τις ΗΠΑ, το Ισραήλ, με την Αίγυπτο και την Κύπρο είναι μια συνεργασία γεωστρατηγικής αξίας και προστιθέμενης αξίας. Σας ευχαριστώ πολύ, διότι με περιμένουν.

Μ.Κ: Κύριε Χατζηδάκη, εμείς σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης