Θεοχάρης: Παρανομία και φοροδιαφυγή στον Τουρισμό δεν είναι ανεκτές
Θεοχάρης: Παρανομία και φοροδιαφυγή στον Τουρισμό δεν είναι ανεκτές
Ο κ. Θεοχάρης τόνισε στο θέμα του τουρισμού θα πρέπει να γίνει στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια που να βασίζεται σε ανάλυση δεδομένων «για το ποιους τουρίστες θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί»
Συγκεκριμένο πλάνο για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας παρουσίασε ο κ. Χάρης Θεοχάρης εξηγώντας ότι μια σειρά ευνοϊκών συγκυριών που οδήγησε σε αύξηση της τουριστικής κίνησης την τελευταία 10ετία έχουν εκλείψει.
«Αν δεν πάρουμε πρωτοβουλίες, δε θα καταφέρουμε να αυξήσουμε το τουριστικό ΑΕΠ κρατώντας σταθερές τις αφίξεις» εξήγησε ο υπουργός Τουρισμού. Ο ίδιος υποστήριξε ότι μεταξύ άλλων πρέπει να αντιμετωπιστεί και το φαινόμενο του υπερτουρισμού αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «Φέτος στις 6 Αυγούστου θα φθάσουν στη Σαντορίνη κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.372 επιβατών. Το νησί δεν αντέχει τόσους ανθρώπους. Θα φταίνε οι κάτοικοι που θα διαμαρτυρηθούν; Θα φταίνε οι τουρίστες που δε θα ξανάρθουν; Δε μπορεί να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία των επισκεπτών και των κατοίκων. Αυτά είναι τα αποτελέσματα μιας άναρχης και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης».
Ο κ. Θεοχάρης πρόσθεσε πως πρέπει να γίνει στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια που θα βασίζεται σε ανάλυση δεδομένων «για το ποιους τουρίστες θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί. Στην εποχή των μεγάλων δεδομένων (big data) δε μπορεί να κάνουμε marketing και διαφήμιση με τη διαίσθηση. Χρειάζεται ανάλυση, καινοτομία και ένας νέος ΕΟΤ προσαρμοσμένος στις νέες συνθήκες και με νέα εργαλεία στα χέρια του. Χαράσσουμε μια νέα ψηφιακή στρατηγική στον ΕΟΤ».
Παρουσιάζοντας τους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου μίλησε για:
-Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος
-Βελτίωση της ποιότητας και της αυθεντικότητάς του,
-Βελτίωση της ανθεκτικότητάς του.
-Βελτίωση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος».
Εξήγησε ωστόσο ότι απαιτείται συντονισμός δράσεων κράτους και τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Αυτό θα το επιδιώξουμε πρώτον, με τη δημιουργία ομάδας υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό και, δεύτερον με τη θέσπιση Τουριστικού Περιφερειακού Συμβουλίου ώστε οι Αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού να συναντώνται τακτικά με την ηγεσία του Υπουργείου για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων».
Ο κ. Θεοχάρης προανήγγειλε την άμεση ολοκλήρωση του χωροταξικού με βελτιώσεις του αδειοδοτικού πλαισίου.
Αναφορικά με τα κίνητρα είπε για «δημιουργία one shop stop για την ταχύτερη αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων. Προτυποποίηση των περιβαλλοντικών μελετών για νέες τουριστικές εγκαταστάσεις.Κίνητρα για τη νηολόγηση επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών. Στόχος η προσέλκυση 5.000 σκαφών άνω των 10 μέτρων».
«Αν δεν πάρουμε πρωτοβουλίες, δε θα καταφέρουμε να αυξήσουμε το τουριστικό ΑΕΠ κρατώντας σταθερές τις αφίξεις» εξήγησε ο υπουργός Τουρισμού. Ο ίδιος υποστήριξε ότι μεταξύ άλλων πρέπει να αντιμετωπιστεί και το φαινόμενο του υπερτουρισμού αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «Φέτος στις 6 Αυγούστου θα φθάσουν στη Σαντορίνη κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.372 επιβατών. Το νησί δεν αντέχει τόσους ανθρώπους. Θα φταίνε οι κάτοικοι που θα διαμαρτυρηθούν; Θα φταίνε οι τουρίστες που δε θα ξανάρθουν; Δε μπορεί να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία των επισκεπτών και των κατοίκων. Αυτά είναι τα αποτελέσματα μιας άναρχης και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό τουριστικής ανάπτυξης».
Ο κ. Θεοχάρης πρόσθεσε πως πρέπει να γίνει στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια που θα βασίζεται σε ανάλυση δεδομένων «για το ποιους τουρίστες θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί. Στην εποχή των μεγάλων δεδομένων (big data) δε μπορεί να κάνουμε marketing και διαφήμιση με τη διαίσθηση. Χρειάζεται ανάλυση, καινοτομία και ένας νέος ΕΟΤ προσαρμοσμένος στις νέες συνθήκες και με νέα εργαλεία στα χέρια του. Χαράσσουμε μια νέα ψηφιακή στρατηγική στον ΕΟΤ».
Παρουσιάζοντας τους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου μίλησε για:
-Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος
-Βελτίωση της ποιότητας και της αυθεντικότητάς του,
-Βελτίωση της ανθεκτικότητάς του.
-Βελτίωση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος».
Εξήγησε ωστόσο ότι απαιτείται συντονισμός δράσεων κράτους και τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Αυτό θα το επιδιώξουμε πρώτον, με τη δημιουργία ομάδας υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό και, δεύτερον με τη θέσπιση Τουριστικού Περιφερειακού Συμβουλίου ώστε οι Αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού να συναντώνται τακτικά με την ηγεσία του Υπουργείου για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων».
Ο κ. Θεοχάρης προανήγγειλε την άμεση ολοκλήρωση του χωροταξικού με βελτιώσεις του αδειοδοτικού πλαισίου.
Αναφορικά με τα κίνητρα είπε για «δημιουργία one shop stop για την ταχύτερη αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων. Προτυποποίηση των περιβαλλοντικών μελετών για νέες τουριστικές εγκαταστάσεις.Κίνητρα για τη νηολόγηση επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών. Στόχος η προσέλκυση 5.000 σκαφών άνω των 10 μέτρων».
Παράλληλά, μίλησε για φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης και αναβάθμισης των μαρινών για τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Επίσης, αναφέρθηκε στην «επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού μας, μέσω της μείωσης του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24%. Και στο 11% στο τέλος της τετραετίας».
Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στην πλατφόρμα Airbnb τονίζοντας πως για την κυβέρνηση «οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας. Αυτό δεν ίσχυε παλιότερα και για αυτό υπήρχε μια σχετικά εχθρική στάση του υπουργείου απέναντί τους. Για εμάς - για αυτό εξάλλου συναντήθηκα ήδη με τον ΠΑΣΥΔΑ που εκπροσωπεί όσους μισθώνουν ακίνητα μέσω των πλατφορμών - οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν θέση στο τραπέζι των συζητήσεων για τον τουρισμό. Από τη θέση αυτή μπορούν να προτείνουν και να διεκδικούν αλλά έρχεται με υποχρεώσεις ώστε να διαφυλάξουμε τόσο την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας όσο και το κοινωνικό της αποτύπωμα. Παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές».
Επίσης, αναφέρθηκε στην «επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού μας, μέσω της μείωσης του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24%. Και στο 11% στο τέλος της τετραετίας».
Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στην πλατφόρμα Airbnb τονίζοντας πως για την κυβέρνηση «οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας. Αυτό δεν ίσχυε παλιότερα και για αυτό υπήρχε μια σχετικά εχθρική στάση του υπουργείου απέναντί τους. Για εμάς - για αυτό εξάλλου συναντήθηκα ήδη με τον ΠΑΣΥΔΑ που εκπροσωπεί όσους μισθώνουν ακίνητα μέσω των πλατφορμών - οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν θέση στο τραπέζι των συζητήσεων για τον τουρισμό. Από τη θέση αυτή μπορούν να προτείνουν και να διεκδικούν αλλά έρχεται με υποχρεώσεις ώστε να διαφυλάξουμε τόσο την ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας όσο και το κοινωνικό της αποτύπωμα. Παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα