Τι προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής για την προανακριτική και το γνωμοδοτικό συμβούλιο

Τι προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής για την προανακριτική και το γνωμοδοτικό συμβούλιο

Εντός επτά ημερών από την ημέρα κατάθεσης της πρότασης, τουλάχιστον 30 βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν εγγράφως την ανάθεση σε τριμελές γνωμοδοτικό συμβούλιο του ελέγχου των στοιχείων της κατηγορίας

Τι προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής για την προανακριτική και το γνωμοδοτικό συμβούλιο
Η πρόταση για προανακριτική, εφόσον κατατεθεί τις επόμενες ώρες, θα ανακοινωθεί το απόγευμα στην Ολομέλεια του κοινοβουλίου. Εντός επτά ημερών από την ημέρα κατάθεσης της πρότασης, τουλάχιστον 30 βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν εγγράφως την ανάθεση σε τριμελές γνωμοδοτικό συμβούλιο του ελέγχου των στοιχείων της κατηγορίας και της αξιολόγησης της ουσιαστικής βασιμότητάς τους. Η Βουλή οφείλει να περιμένει το πέρας του επταήμερου για να ορίσει ημερομηνία συζήτησης της πρότασης στην Ολομέλεια που σημαίνει ότι η συζήτηση δεν μπορεί να διεξαχθεί την τρέχουσα εβδομάδα.

Αν ζητηθεί η γνώμη του Δικαστικού Συμβουλίου τότε εντός 15 ημερών ο Πρόεδρος της Βουλής ορίζει ημέρα συζήτησης και ψήφισης του αιτήματος στην Ολομέλεια. Εάν τελικά η απόλυτη πλειοψηφία της Ολομέλειας εγκρίνει το αίτημα τότε η Βουλή οφείλει να περιμένει την διαβίβαση της γνωμοδότησης των δικαστών και στην συνέχεια εντός 15 ημερών ο Πρόεδρος του κοινοβουλίου ορίζει ημέρα συζήτησης της πρότασης για σύσταση προανακριτικής.

Εφόσον παρέλθει το επταήμερο χωρίς να ζητηθεί η γνώμη του Δικαστικού Συμβουλίου ή η Ολομέλεια καταψηφίσει το σχετικό αίτημα, τότε  ο Πρόεδρος της Βουλής εγγράφει την πρόταση, άσκησης δίωξης σε ειδική ημερήσια διάταξη εντός δεκαπέντε ημερών.

Κλείσιμο
Να σημειωθεί ότι το γνωμοδοτικό συμβούλιο συγκροτείται από έναν αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου και δυο εισαγγελείς εφετών, οι οποίοι κληρώνονται, με τους αναπληρωματικούς τους, σε δημόσια συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, που προσκαλείται ειδικά για το λόγο αυτό, μεταξύ όλων των αντιεισαγγελέων του Αρείου Πάγου και όλων των εισαγγελέων εφετών που υπηρετούν στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Για τη διενέργεια της κλήρωσης ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αποστέλλει στον Πρόεδρο της Βουλής κατάλογο των ανωτέρω δικαστικών λειτουργών, που υπηρετούν στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών.

Η γνωμοδότηση του τριμελούς συμβουλίου παραδίδεται στον Πρόεδρο της Βουλής, ανακοινώνεται στην Ολομέλεια και διανέμεται στους Βουλευτές. Μετά την ανακοίνωση της γνωμοδότησης, οι ίδιοι Βουλευτές που είχαν υποβάλει την πρόταση για την άσκηση δίωξης μπορούν εντός επτά ημερών να την αποσύρουν, οπότε παύει η πρόοδος της διαδικασίας επί της προτάσεως αυτής ή να την τροποποιήσουν λαμβάνοντας υπόψη τη γνωμοδότηση. Ο Πρόεδρος της Βουλής εγγράφει σε ειδική ημερήσια διάταξη την πρόταση άσκησης δίωξης μέσα σε επτά ημέρες από την άπρακτη παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας ή την τροποποίηση της πρότασης.

Επίσης, όπως προβλέπει το σχετικό άρθρο του Κανονισμού της Βουλής:

«6. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης για την άσκηση δίωξης καθώς και της σύστασης τριμελούς γνωμοδοτικού συμβουλίου, η Βουλή μπορεί να επιτρέψει την εμφάνιση ενώπιόν της του προσώπου κατά του οποίου στρέφεται η πρόταση προκειμένου να ακούσει τις απόψεις του. Σε κάθε περίπτωση, το πρόσωπο αυτό έχει δικαίωμα να υποβάλει στη Βουλή έγγραφο υπόμνημα, που καταχωρίζεται στα Πρακτικά.

7. Η συζήτηση για όλα τα θέματα που αναφέρονται στο άρθρο 86 του Συντάγματος και του άρθρου αυτού διεξάγεται με ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 137 παρ. 2 του Κανονισμού της Βουλής.

8. Η ψηφοφορία για όλα τα ζητήματα του άρθρου 86 του Συντάγματος και του άρθρου αυτού είναι μυστική. Σε αυτή δεν μετέχει εκείνος κατά του οποίου στρέφεται η πρόταση άσκησης δίωξης, αν είναι Βουλευτής.

9. Η απόφαση για τη συγκρότηση επιτροπής ή τη σύσταση του τριμελούς γνωμοδοτικού συμβουλίου λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των Βουλευτών, άλλως η οικεία πρόταση απορρίπτεται.

10. Αν η Βουλή αποφασίσει να μη συγκροτηθεί ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή, δεν μπορεί να υποβληθεί νέα πρόταση άσκησης δίωξης στηριζόμενη στα ίδια πραγματικά περιστατικά.

11. Αν για οποιονδήποτε άλλο λόγο, στον οποίο περιλαμβάνεται και η παραγραφή, δεν περατωθεί η διαδικασία που αφορά πρόταση άσκησης δίωξης κατά προσώπου που είναι ή διατέλεσε μέλος της Κυβέρνησης ή Υφυπουργός, η Βουλή μπορεί, ύστερα από αίτηση του ίδιου ή των κληρονόμων του, να συστήσει ειδική επιτροπή στην οποία μπορεί να μετέχουν και ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί για τον έλεγχο της κατηγορίας. Η σχετική συζήτηση γίνεται σε μία συνεδρίαση.

12. Στην ειδική επιτροπή της προηγούμενης παραγράφου προεδρεύει ένας από τους Αντιπροέδρους της Βουλής. Ο αριθμός των μελών, η σύνθεση και η συγκρότηση της σε Σώμα καθορίζονται με την απόφαση της Βουλής. Με την ίδια απόφαση ορίζεται προθεσμία υποβολής του πορίσματός της. Μετά την υποβολή του πορίσματος, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου ή των κληρονόμων του η πρόταση του ενός δεκάτου (1/10) του συνολικού αριθμού των Βουλευτών, μετά από απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων διεξάγεται συζήτηση στη Βουλή, που ολοκληρώνεται σε μία συνεδρίαση.

13. Με τη διαδικασία και την πλειοψηφία των ανωτέρω παραγράφων η Βουλή μπορεί οποτεδήποτε να ανακαλεί την απόφασή της ή να αναστέλλει τη δίωξη ή την προδικασία ή την κύρια διαδικασία».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης