Το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης παρουσίασε ο Νίκος Παππάς
Το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης παρουσίασε ο Νίκος Παππάς
Εως τώρα, στο Μητρώο έχουν κατατεθεί 398 αιτήσεις εγγραφής. Εξ αυτών, οι 196 (49,25%) έχουν ταυτοποιηθεί και 202 (50,75%) βρίσκονται σε διαδικασία ταυτοποίηση
Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, παρουσίασε σήμερα το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης. Στόχος της νέας υπηρεσίας είναι η ρύθμιση του άναρχου τοπίου που έχει επικρατήσει στον κλάδο της διαδικτυακής ενημέρωσης, η επίτευξη διαφάνειας στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των on line media και στις εργασιακές σχέσεις που επικρατούν σε αυτά, η ενίσχυση της πολυφωνίας, καθώς και η
εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης.
Εως τώρα, στο Μητρώο έχουν κατατεθεί 398 αιτήσεις εγγραφής. Εξ αυτών, οι 196 (49,25%) έχουν ταυτοποιηθεί και 202 (50,75%) βρίσκονται σε διαδικασία ταυτοποίησης. Οι αιτήσεις είναι σχεδόν μοιρασμένες μεταξύ Αττικής-Πειραιά (52,5%) και περιφέρειας (47,5%). Τα ταυτοποιημένα μέλη προέρχονται κατά 50,5% από την περιφέρεια και κατά 49,5% από Αττική-Πειραιά.
Τα ταυτοποιημένα μέλη του Μητρώου είναι κατά 53,57% (105 μέλη) νομικά πρόσωπα, κατά 33,17% (66 μέλη) Ατομικές Επιχειρήσεις και κατά 13,26% (25 μέλη) Φυσικά Πρόσωπα. Tα συγκεκριμένα media απασχολούν συνολικά 2.115 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 1.040 είναι δημοσιογράφοι (682 με εξαρτημένη εργασία και 358 με σύμβαση έργου).
Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, τόνισε, αναφορικά με τη λειτουργία του Μητρώου: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα σχετικά με το πώς θα πρέπει να λειτουργεί η διαδικτυακή ενημέρωση στη χώρα. Πρόκειται για τους ελάχιστους κανόνες που πρέπει να μπουν ενάντια στις γκρίζες ζώνες και τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος».
Ο Νίκος Παππάς εξήγησε, επίσης, ότι «μόνο όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο θα έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Η δε κατανομή της θα είναι 70% για τα Μέσα πανελλαδικής εμβέλειας και 30% υπέρ των Μέσων της περιφέρειας. Θα διασφαλίσουμε την εφαρμογή της ποσόστωσης με πολύ συγκεκριμένα μέτρα. Σε περίπτωση μη τήρησης του ποσοστού υπέρ των Μέσων της περιφέρειας θα επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα πρόστιμο, ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται ως τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου
30%».
εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης.
Εως τώρα, στο Μητρώο έχουν κατατεθεί 398 αιτήσεις εγγραφής. Εξ αυτών, οι 196 (49,25%) έχουν ταυτοποιηθεί και 202 (50,75%) βρίσκονται σε διαδικασία ταυτοποίησης. Οι αιτήσεις είναι σχεδόν μοιρασμένες μεταξύ Αττικής-Πειραιά (52,5%) και περιφέρειας (47,5%). Τα ταυτοποιημένα μέλη προέρχονται κατά 50,5% από την περιφέρεια και κατά 49,5% από Αττική-Πειραιά.
Τα ταυτοποιημένα μέλη του Μητρώου είναι κατά 53,57% (105 μέλη) νομικά πρόσωπα, κατά 33,17% (66 μέλη) Ατομικές Επιχειρήσεις και κατά 13,26% (25 μέλη) Φυσικά Πρόσωπα. Tα συγκεκριμένα media απασχολούν συνολικά 2.115 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 1.040 είναι δημοσιογράφοι (682 με εξαρτημένη εργασία και 358 με σύμβαση έργου).
Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, τόνισε, αναφορικά με τη λειτουργία του Μητρώου: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα σχετικά με το πώς θα πρέπει να λειτουργεί η διαδικτυακή ενημέρωση στη χώρα. Πρόκειται για τους ελάχιστους κανόνες που πρέπει να μπουν ενάντια στις γκρίζες ζώνες και τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος».
Ο Νίκος Παππάς εξήγησε, επίσης, ότι «μόνο όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο θα έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Η δε κατανομή της θα είναι 70% για τα Μέσα πανελλαδικής εμβέλειας και 30% υπέρ των Μέσων της περιφέρειας. Θα διασφαλίσουμε την εφαρμογή της ποσόστωσης με πολύ συγκεκριμένα μέτρα. Σε περίπτωση μη τήρησης του ποσοστού υπέρ των Μέσων της περιφέρειας θα επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα πρόστιμο, ισόποσο με τη διαφημιστική δαπάνη που υπολείπεται ως τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου
30%».
Ο Υπουργός Επικρατείας και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος δήλωσε: «Είναι μια ιστορική στιγμή για τον διαδικτυακό Τύπο στη χώρα μας. Δυστυχώς, έπρεπε να φτάσουμε στο 2017 για να καταφέρουμε να φτιάξουμε αυτό το Μητρώο. Ευτυχώς, όμως, ποτέ δεν είναι αργά. Το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης είναι ένα πρώτο βήμα για να μπει τάξη στο χάρτη του ελληνικού ειδησεογραφικού διαδικτύου. Είναι μια ενέργεια που σε καμία περίπτωση δεν αποσκοπεί στο να ελέγξει, όπως ισχυρίζονται όσοι θέλουν να διατηρηθούν οι γκρίζες ζώνες της ενημέρωσης. Αντίθετα, αποσκοπεί στην προάσπιση της πραγματικής, της αντικειμενικής δημοσιογραφίας».
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, επισήμανε ότι «Τα προνόμια από τη συμμετοχή στο Μητρώο είναι πολλά και, κυρίως, ουσιαστικά: Πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση, δωρεάν παροχή Υπηρεσίας Εντοπισμού Λογοκλοπής (μέσω του ΟΣΔΕΛ), συνεργασία στα ερευνητικά, εκπαιδευτικά και λοιπά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων, διαπίστευση δημοσιογράφων».
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, επισήμανε ότι «Τα προνόμια από τη συμμετοχή στο Μητρώο είναι πολλά και, κυρίως, ουσιαστικά: Πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση, δωρεάν παροχή Υπηρεσίας Εντοπισμού Λογοκλοπής (μέσω του ΟΣΔΕΛ), συνεργασία στα ερευνητικά, εκπαιδευτικά και λοιπά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων, διαπίστευση δημοσιογράφων».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα