Χατζηδάκης σε Σπίρτζη: Τα έχετε κάνει θάλασσα
Χατζηδάκης σε Σπίρτζη: Τα έχετε κάνει θάλασσα
Το 2014 οι συγκοινωνίες ήταν πλεονασματικές απαντά στις κατηγορίες του υπουργού για όργιο κακοδιαχείρισης από τις προηγούμενες διοικήσεις
UPD:
4
ΣΧΟΛΙΑ
«Μετωπική σύγκρουση» για την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είχαν στην Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο κ. Κωστής Χατζηδάκης ανταλλάσσοντας κατηγορίες για το ποιος φέρει την μεγαλύτερη ευθύνη για τα ελλειμματικά ταμεία των εταιρειών συγκοινωνιών.
Ο υπουργός κατέθεσε ογκώδη φάκελο με στοιχεία που κατά τον ίδιο τεκμηριώνουν την κακοδιαχείριση των αστικών συγκοινωνιών από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και το νοικοκύρεμα που επιχειρείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Υπήρξε δε ιδιαίτερα επικριτικός για τις διοικήσεις των εταιρειών των σχετικών εταιρειών που διορίστηκαν επι συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Από την άλλη πλευρά ο κ. Χατζηδάκης εξήγησε ότι το 2014 οι συγκοινωνίες ήταν πλεονασματικές για να ανατραπεί η εικόνα το 2015 και 2016. «Τα έχετε κάνει θάλασσα και λέτε άρρητα ρήματα. Ήρθατε με ένα κουτί με στοιχεία αλλά οι αριθμοί είναι ξεροκέφαλοι. Κάθε χρόνο οι αριθμοί καλυτέρευαν μέχρι το 2014. Το 2015 – 2016 τα πράγματα χειροτέρευσαν.
Αυτό δεν αλλάζει ακόμα και αν φέρετε μια ντουλάπα με στοιχεία». Αναφορικά δε με τις προηγούμενες διοικήσεις είπε «τους κρατήσατε επί ένα χρόνο και σήμερα τους καταγγέλλετε.
Αν αυτοί κάνανε κακοδιαχείριση εσείς έχετε την πολιτική ευθύνη ως πολιτικός τους προϊστάμενος. Αυτό που κάνετε ξεπερνά την φαντασία».
Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι τα στοιχεία που κατέθεσε αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι «παραλάβαμε ένα ανορθολογικό και κομματικό όργιο που οικοδόμησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις» ενώ για την ΣΤΑΣΥ παραδέχθηκε πως «το 2014 έκλεισε με λειτουργικό πλεόνασμα 2.7 εκ. ευρώ και το 2015 με λειτουργικό έλλειμμα 23 εκ. ευρώ» για να προσθέσει ωστόσο πως αυτό προκλήθηκε από «λογιστικές αλχημείες» της προηγούμενης διοίκησης.
Ο υπουργός κατέθεσε ογκώδη φάκελο με στοιχεία που κατά τον ίδιο τεκμηριώνουν την κακοδιαχείριση των αστικών συγκοινωνιών από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και το νοικοκύρεμα που επιχειρείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Υπήρξε δε ιδιαίτερα επικριτικός για τις διοικήσεις των εταιρειών των σχετικών εταιρειών που διορίστηκαν επι συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Από την άλλη πλευρά ο κ. Χατζηδάκης εξήγησε ότι το 2014 οι συγκοινωνίες ήταν πλεονασματικές για να ανατραπεί η εικόνα το 2015 και 2016. «Τα έχετε κάνει θάλασσα και λέτε άρρητα ρήματα. Ήρθατε με ένα κουτί με στοιχεία αλλά οι αριθμοί είναι ξεροκέφαλοι. Κάθε χρόνο οι αριθμοί καλυτέρευαν μέχρι το 2014. Το 2015 – 2016 τα πράγματα χειροτέρευσαν.
Αυτό δεν αλλάζει ακόμα και αν φέρετε μια ντουλάπα με στοιχεία». Αναφορικά δε με τις προηγούμενες διοικήσεις είπε «τους κρατήσατε επί ένα χρόνο και σήμερα τους καταγγέλλετε.
Αν αυτοί κάνανε κακοδιαχείριση εσείς έχετε την πολιτική ευθύνη ως πολιτικός τους προϊστάμενος. Αυτό που κάνετε ξεπερνά την φαντασία».
Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι τα στοιχεία που κατέθεσε αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι «παραλάβαμε ένα ανορθολογικό και κομματικό όργιο που οικοδόμησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις» ενώ για την ΣΤΑΣΥ παραδέχθηκε πως «το 2014 έκλεισε με λειτουργικό πλεόνασμα 2.7 εκ. ευρώ και το 2015 με λειτουργικό έλλειμμα 23 εκ. ευρώ» για να προσθέσει ωστόσο πως αυτό προκλήθηκε από «λογιστικές αλχημείες» της προηγούμενης διοίκησης.
Παράλληλα, προανήγγειλε την πρόσληψη 495 νέων οδηγών και 201 τεχνιτών στην ΟΣΥ και 130 οδηγών και 170 τεχνιτών στην ΣΤΑΣΥ.
«Εισιτήρια με το κιλό»
Πέραν των παραπάνω, ο υπουργός κατέθεσε στοιχεία υποστηρίζοντας ότι αποτελούν ισχυρές ενδείξεις για «πάρτι» υπεξαίρεσης δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ μέσω του μη ελέγχου πώλησης εισιτηρίων.
Υποστήριξε ότι η ζημιά εκτιμάται σε:
- 30 εκατ. ευρώ διαφυγόντα έσοδα από υπεξαιρέσεις σε ΣΤΑΣΥ
- 20 εκατ. ευρώ διαφυγόντα κέρδη χαρίστηκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- 18 εκατ. ευρώ από την προεκλογική τιμολογιακή της ΝΔ
- 4,3 εκατ. ευρώ από πλασματικές υπερωρίες στην ΟΣΥ
Κατέθεσε μάλιστα 14 φωτογραφίες από αποθήκες της ΣΤΑΣΥ που δείχνουν ότι ο ακριβής αριθμός πωλήσεων εισιτηρίων δεν γινόταν με σύγχρονο σύστημα μηχανογράφησης αλλά με… ζυγαριά. Τα επιστρεφόμενα εισιτήρια τσουβαλιάζονταν και ζυγίζονταν και με τον τρόπο αυτό υπολογίζονταν ο «ακριβής» αριθμός τους.
«Οι αποθήκες των εταιρειών στερούνται σύγχρονων συστημάτων logistics και μηχανογραφημένου συστήματος διακίνησης των προϊόντων κομίστρου με σκοπό να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία καταμέτρηση εισιτηρίων και πολλές φορές ο ΟΑΣΑ αποδεχόταν επιστροφή προϊόντων κομίστρου (ρολά από το Μετρό) από τους φορείς του μετρημένα σε κιλά» είπε ο κ. Σπίρτζης.
«Εισιτήρια με το κιλό»
Πέραν των παραπάνω, ο υπουργός κατέθεσε στοιχεία υποστηρίζοντας ότι αποτελούν ισχυρές ενδείξεις για «πάρτι» υπεξαίρεσης δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ μέσω του μη ελέγχου πώλησης εισιτηρίων.
Υποστήριξε ότι η ζημιά εκτιμάται σε:
- 30 εκατ. ευρώ διαφυγόντα έσοδα από υπεξαιρέσεις σε ΣΤΑΣΥ
- 20 εκατ. ευρώ διαφυγόντα κέρδη χαρίστηκαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- 18 εκατ. ευρώ από την προεκλογική τιμολογιακή της ΝΔ
- 4,3 εκατ. ευρώ από πλασματικές υπερωρίες στην ΟΣΥ
Κατέθεσε μάλιστα 14 φωτογραφίες από αποθήκες της ΣΤΑΣΥ που δείχνουν ότι ο ακριβής αριθμός πωλήσεων εισιτηρίων δεν γινόταν με σύγχρονο σύστημα μηχανογράφησης αλλά με… ζυγαριά. Τα επιστρεφόμενα εισιτήρια τσουβαλιάζονταν και ζυγίζονταν και με τον τρόπο αυτό υπολογίζονταν ο «ακριβής» αριθμός τους.
«Οι αποθήκες των εταιρειών στερούνται σύγχρονων συστημάτων logistics και μηχανογραφημένου συστήματος διακίνησης των προϊόντων κομίστρου με σκοπό να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία καταμέτρηση εισιτηρίων και πολλές φορές ο ΟΑΣΑ αποδεχόταν επιστροφή προϊόντων κομίστρου (ρολά από το Μετρό) από τους φορείς του μετρημένα σε κιλά» είπε ο κ. Σπίρτζης.
UPD:
4
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα