ΣΥΡΙΖΑ: Οι 53 καλούσαν σε αντάρτικο αλλά ψήφισαν... γκρινιάζοντας
ΣΥΡΙΖΑ: Οι 53 καλούσαν σε αντάρτικο αλλά ψήφισαν... γκρινιάζοντας
Πέντε βουλευτές της ομάδς Τσακαλώτου καλούσαν τους άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να καταψηφίσουν την τροπολογία Μουζάλα για την υπηρεσία ασύλου - Τελικώς ψήφισαν - Τι αναφέρουν στην επιστολή που διαβίβασαν στους «συντρόφους» τους
UPD:
49
ΣΧΟΛΙΑ
Την τακτική του ψηφίζουμε γκρινιάζοντας ακολούθησαν για μια ακόμα φορά οι λεγόμενοι «53» της κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ καθώς στην Ολομέλεια της Βουλής δεν εξέφρασαν καμία διαφωνία για την τροπολογία Μουζάλα για την οποία λίγες ώρες πριν εξέφραζαν την διαφωνία τους δια επιστολής.
Υπενθυμίζεται ότι οι βουλευτές Χρήστος Καραγιαννίδης, Αννέτα Καββαδία, Γιώργος Ψυχογιός, Γιώργος Πάλλης και Χριστόφορος Παπαδόπουλος, έστειλαν επιστολή στους υπόλοιπους «συντρόφους» τους καλώντας τους να εκφράσουν την διαφωνία τους για την τροπολογία του υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής που αφορά την υπηρεσία Ασύλου και να καταψηφίσουν την ρύθμιση ή ώστε αν εγκριθεί «να γίνει από την αντιπολίτευση και όχι από το σύνολο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ».
Ωστόσο την κρίσιμη ώρα της ψηφοφορίας κανείς εκ των επιστολογράφων δεν ζήτησε τον λόγο για να εκφράσει την διαφωνία του και να διαφοροποιηθεί. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και το γεγονός ότι η αντιπολίτευση δεν ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία.
Υπενθυμίζεται ότι οι βουλευτές Χρήστος Καραγιαννίδης, Αννέτα Καββαδία, Γιώργος Ψυχογιός, Γιώργος Πάλλης και Χριστόφορος Παπαδόπουλος, έστειλαν επιστολή στους υπόλοιπους «συντρόφους» τους καλώντας τους να εκφράσουν την διαφωνία τους για την τροπολογία του υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής που αφορά την υπηρεσία Ασύλου και να καταψηφίσουν την ρύθμιση ή ώστε αν εγκριθεί «να γίνει από την αντιπολίτευση και όχι από το σύνολο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ».
Ωστόσο την κρίσιμη ώρα της ψηφοφορίας κανείς εκ των επιστολογράφων δεν ζήτησε τον λόγο για να εκφράσει την διαφωνία του και να διαφοροποιηθεί. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και το γεγονός ότι η αντιπολίτευση δεν ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία.
Η επιστολή των πέντε βουλευτών έχει ως εξής:
Θέμα: Τροπολογία Μουζάλα
Σ/φοι, σ/φισσες,
στο νομοσχέδιο για τον αναπτυξιακό νόμο ο σ. Μουζάλας έφερε μία τροπολογία χωρίς καμία προήγουμενη συνεννόηση με την κοινοβουλευτική ομάδα και την αντίστοιχη ΕΠΕΚΕ μεταναστευτικού, τροπολογία που αφορά την σύνθεση των επιτροπών ασύλου. Η τροπολογία είναι στα όρια της συνταγματικότητας, αλλά και της κοινής μας θέσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η τροπολογία αυτή δεν έχει την υποστήριξη μας γιατί αντιβαίνει σε ταυτοτικές μας θέσεις και δεν υπαγορεύεται καν απο το πρόσφατο Νομοσχέδιο του Υπουργείου που ψηφίσαμε.
Ζητούμε από τον σ. Μουζάλα να αποσύρει την συγκεκριμένη τροπολογία ώστε να υπάρξει περιθώριο χρόνου για συζήτηση, ενημέρωση και διατύπωση θέσεων τόσο από πλευράς ΚΟ, όσο και από το Κόμμα για να μπορέσουμε συντεταγμένα να αποφασίσουμε το τι πρέπει να γίνει και ποιά είναι η πολιτική του κόμματος μας στο μεταναστευτικό.
Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή στο βαθμό που ο συντρ. Μουζάλας επιμένει στην κατάθεση της τροπολογίας, σε βάρος της πολιτικής και της εσωκομματικής δημοκρατίας είμαστε υποχρεωμενοι-ες να γνωστοποιήσουμε την διαφωνία μας. Στο βαθμό μάλιστα που θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία για την συγκεκριμένη τροπολογία, θα εκφράσουμε τη διαφωνία μας εμπράκτως και σε κάθε περίπτωση δημόσια. Αν μάλιστα εγκριθεί θα γίνει από την αντιπολίτευση και όχι από το σύνολο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ.
Υ.Γ. Παρακαλούμε όσοι-ες βουλευτές, βουλεύτριες συμμερίζονται την διαφωνία μας να το δηλώσουν στη λίστα.
Καραγιαννίδης Χρήστος
Καββαδία Αννέτα
Ψυχογιός Γιώργος
Πάλλης Γιώργος
Παπαδόπουλος Χριστόφορος
• Ο αριθμός στις Εκθέσεις του ΓΛΚ (άρθρο 75 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος) δεν είναι αριθμός πρωτοκόλλου και ούτε αναφέρεται ως τέτοιος, αλλά αποτελεί αριθμό παρακολούθησης των εν λόγω Εκθέσεων, ο οποίος τίθεται με συντεταγμένη διαδικασία. Σε όσους εμπλέκονται με τα κοινοβουλευτικά δρώμενα, είναι γνωστό ότι στις περιπτώσεις τροποποίησης του περιεχομένου ενός νομοσχεδίου ή μιας τροπολογίας, η προηγούμενη Έκθεση ακυρώνεται/αποσύρεται και εκδίδεται νέα με τον ίδιο αριθμό παρακολούθησης, εφόσον δεν αφίσταται χρονικά από την αρχική κατάθεση.
• Η ημερομηνία 20/6/2016 είναι προφανές ότι τέθηκε εκ παραδρομής. Η σχετική Έκθεση είχε υπογραφεί 14/6/2016 οπότε και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Βουλής.
• Η αναφορά δημοσιεύματος «υπάρχει και ένα επιπλέον στοιχείο: η προφανής διαφορά στις υπογραφές του ιδίου προσώπου. Οι φωτογραφίες είναι αποκαλυπτικές» προκαλεί έκπληξη και περιττεύει σχολιασμού. Στη διάθεση οποιουδήποτε ο πλήρης σχετικός φάκελος. Βεβαίως θα ήταν σκόπιμο οι «γραφολογικές αναλύσεις» να γίνονται από ειδικούς.
Η Δημόσια Διοίκηση οφείλει απρόσκοπτα να υπηρετεί το Σύνταγμα και τους νόμους. Οι υπηρεσίες του ΓΛΚ είναι προσηλωμένες σε αυτό το καθήκον. Προφανώς και το έργο του ΓΛΚ είναι ανοιχτό στην κριτική του Τύπου, αρκεί η κριτική αυτή να είναι τεκμηριωμένη, γεγονός που προϋποθέτει στοιχειώδη έρευνα και επικοινωνία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Σε δραματική παρέμβασή της η κίνηση των «53+» εκφράζει σε κάθε περίπτωση την πλήρη αντίθεσή της με την εκλογή του προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό και ζητά να συζητηθεί η πρόταση του κόμματος πρώτα στα συλλογικά του όργανα, πριν ανακοινωθεί από την κυβέρνηση. Η κίνηση, που έχει ρόλο ουσιαστικά αριστερής εσωκομματικής αντιπολίτευσης, ξεκαθαρίζει ως προς τον εκλογικό νόμο, για την άμεση αλλαγή του οποίου συμφωνεί, ότι η κυβέρνηση οφείλει να προωθήσει την απλή αναλογική, που είναι η πάγια θέση της αριστεράς.
Ολόκληρη η παρέμβαση των «53+» έχει ως εξής:
Σχετικά με τα ζητήματα που έχουν τεθεί τελευταία και συγκεκριμένα για το ενδεχόμενο αναθεώρησης του Συντάγματος και του εκλογικού Νόμου επισημαίνουμε τα εξής σημεία.
1.Αυτή την περίοδο το κεντρικό καθήκον κόμματος και κυβέρνησης είναι, με αφετηρία την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, που δημιουργεί μια ευνοϊκή προϋπόθεση, η παραγωγή έργου. Η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει τόσο στις μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές που υποστήριζε πάντοτε η Αριστερά, όσο και στην αντιμετώπιση προβλημάτων καθημερινότητας. Η συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση, αυτή τη στιγμή, μας απομακρύνει απ’ αυτό τον κεντρικό στόχο.
2.Σχετικά με τη συνταγματική αναθεώρηση, άποψη σοβαρών συνταγματολόγων είναι, ότι τα προβλήματα που προκύπτουν, απορρέουν από τη λειτουργία του πολιτικού συστήματος και όχι από τις υπάρχουσες συνταγματικές ρυθμίσεις. Ουσιαστικό πρόβλημα, που συνδέεται ευθέως με το Σύνταγμα, είναι μόνο αυτό της ποινικής ευθύνης των Υπουργών, που ρυθμίζεται με απαράδεκτο τρόπο και όντως πρέπει να αναθεωρηθεί.
3.Ειδικά για τον τρόπο εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας είμαστε εντελώς αντίθετοι στην άμεση εκλογή του, από τον λαό, διαδικασία που προσδίδει στο πρόσωπο του Προέδρου αυξημένες αρμοδιότητες και άμεση εμπλοκή του, με διακριτό ρόλο, στην άσκηση πολιτικής εξουσίας. Έχουμε ανάγκη ενίσχυσης των εξουσιών του Κοινοβουλίου και όχι μείωσής τους, δηλαδή να οδηγηθούμε σε πιο συγκεντρωτικά μοντέλα διακυβέρνησης που ελέγχονται κάθε τέσσερα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση η πρόταση πρέπει να συζητηθεί στην ΚΕ του κόμματος διότι εκ του Συντάγματος τα κόμματα δια των βουλευτών τους κινούν τη διαδικασία αναθεώρησης.
4.Για το θέμα του εκλογικού νόμου είναι σωστό που τίθεται τώρα για συζήτηση διότι πρέπει να αποφασιστεί σε χρόνο που να απέχει από τις επόμενες εκλογές. Πάγια θέση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και κατά παράδοση της Αριστεράς, είναι η απλή αναλογική. Είμαστε εντελώς αντίθετοι σε προτάσεις που απλώς μειώνουν το μπόνους ή προδικάζουν – προαναγγέλλουν συμμαχίες κτλ.
στο νομοσχέδιο για τον αναπτυξιακό νόμο ο σ. Μουζάλας έφερε μία τροπολογία χωρίς καμία προήγουμενη συνεννόηση με την κοινοβουλευτική ομάδα και την αντίστοιχη ΕΠΕΚΕ μεταναστευτικού, τροπολογία που αφορά την σύνθεση των επιτροπών ασύλου. Η τροπολογία είναι στα όρια της συνταγματικότητας, αλλά και της κοινής μας θέσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η τροπολογία αυτή δεν έχει την υποστήριξη μας γιατί αντιβαίνει σε ταυτοτικές μας θέσεις και δεν υπαγορεύεται καν απο το πρόσφατο Νομοσχέδιο του Υπουργείου που ψηφίσαμε.
Ζητούμε από τον σ. Μουζάλα να αποσύρει την συγκεκριμένη τροπολογία ώστε να υπάρξει περιθώριο χρόνου για συζήτηση, ενημέρωση και διατύπωση θέσεων τόσο από πλευράς ΚΟ, όσο και από το Κόμμα για να μπορέσουμε συντεταγμένα να αποφασίσουμε το τι πρέπει να γίνει και ποιά είναι η πολιτική του κόμματος μας στο μεταναστευτικό.
Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή στο βαθμό που ο συντρ. Μουζάλας επιμένει στην κατάθεση της τροπολογίας, σε βάρος της πολιτικής και της εσωκομματικής δημοκρατίας είμαστε υποχρεωμενοι-ες να γνωστοποιήσουμε την διαφωνία μας. Στο βαθμό μάλιστα που θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία για την συγκεκριμένη τροπολογία, θα εκφράσουμε τη διαφωνία μας εμπράκτως και σε κάθε περίπτωση δημόσια. Αν μάλιστα εγκριθεί θα γίνει από την αντιπολίτευση και όχι από το σύνολο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ.
Υ.Γ. Παρακαλούμε όσοι-ες βουλευτές, βουλεύτριες συμμερίζονται την διαφωνία μας να το δηλώσουν στη λίστα.
Καραγιαννίδης Χρήστος
Καββαδία Αννέτα
Ψυχογιός Γιώργος
Πάλλης Γιώργος
Παπαδόπουλος Χριστόφορος
Υπουργείο Οικονομικών για επανακατάθεση τροπολογίας
Ανακοίνωση για το θέμα της επανακατάθεσης τροπολογίας για την Υπηρεσία Ασύλου εξέδωσε και το υπουργείο Οικονομικών δίνοντας διευκρινίσεις σχετικά με την εμπλοκή των υπηρεσιών του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), αναφέροντας τα εξής:• Ο αριθμός στις Εκθέσεις του ΓΛΚ (άρθρο 75 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος) δεν είναι αριθμός πρωτοκόλλου και ούτε αναφέρεται ως τέτοιος, αλλά αποτελεί αριθμό παρακολούθησης των εν λόγω Εκθέσεων, ο οποίος τίθεται με συντεταγμένη διαδικασία. Σε όσους εμπλέκονται με τα κοινοβουλευτικά δρώμενα, είναι γνωστό ότι στις περιπτώσεις τροποποίησης του περιεχομένου ενός νομοσχεδίου ή μιας τροπολογίας, η προηγούμενη Έκθεση ακυρώνεται/αποσύρεται και εκδίδεται νέα με τον ίδιο αριθμό παρακολούθησης, εφόσον δεν αφίσταται χρονικά από την αρχική κατάθεση.
• Η ημερομηνία 20/6/2016 είναι προφανές ότι τέθηκε εκ παραδρομής. Η σχετική Έκθεση είχε υπογραφεί 14/6/2016 οπότε και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Βουλής.
• Η αναφορά δημοσιεύματος «υπάρχει και ένα επιπλέον στοιχείο: η προφανής διαφορά στις υπογραφές του ιδίου προσώπου. Οι φωτογραφίες είναι αποκαλυπτικές» προκαλεί έκπληξη και περιττεύει σχολιασμού. Στη διάθεση οποιουδήποτε ο πλήρης σχετικός φάκελος. Βεβαίως θα ήταν σκόπιμο οι «γραφολογικές αναλύσεις» να γίνονται από ειδικούς.
Η Δημόσια Διοίκηση οφείλει απρόσκοπτα να υπηρετεί το Σύνταγμα και τους νόμους. Οι υπηρεσίες του ΓΛΚ είναι προσηλωμένες σε αυτό το καθήκον. Προφανώς και το έργο του ΓΛΚ είναι ανοιχτό στην κριτική του Τύπου, αρκεί η κριτική αυτή να είναι τεκμηριωμένη, γεγονός που προϋποθέτει στοιχειώδη έρευνα και επικοινωνία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.
Καμπανάκι σε Τσίπρα: Προτεραιότητα η καθημερινότητα των πολιτών
Προτεραιότητα στην παραγωγή κυβερνητικού έργου, με έμφαση στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις που υποστήριζε η αριστερά και στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, ζητά την ίδια ώρα να δοθεί από την κυβέρνηση η κίνηση των «53+» του ΣΥΡΙΖΑ, διαμηνύοντας στο Μέγαρο Μαξίμου ότι πρωτοβουλίες, όπως η συνταγματική αναθεώρηση απομακρύνουν αυτό τον κεντρικό στόχο.Σε δραματική παρέμβασή της η κίνηση των «53+» εκφράζει σε κάθε περίπτωση την πλήρη αντίθεσή της με την εκλογή του προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό και ζητά να συζητηθεί η πρόταση του κόμματος πρώτα στα συλλογικά του όργανα, πριν ανακοινωθεί από την κυβέρνηση. Η κίνηση, που έχει ρόλο ουσιαστικά αριστερής εσωκομματικής αντιπολίτευσης, ξεκαθαρίζει ως προς τον εκλογικό νόμο, για την άμεση αλλαγή του οποίου συμφωνεί, ότι η κυβέρνηση οφείλει να προωθήσει την απλή αναλογική, που είναι η πάγια θέση της αριστεράς.
Ολόκληρη η παρέμβαση των «53+» έχει ως εξής:
Σχετικά με τα ζητήματα που έχουν τεθεί τελευταία και συγκεκριμένα για το ενδεχόμενο αναθεώρησης του Συντάγματος και του εκλογικού Νόμου επισημαίνουμε τα εξής σημεία.
1.Αυτή την περίοδο το κεντρικό καθήκον κόμματος και κυβέρνησης είναι, με αφετηρία την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, που δημιουργεί μια ευνοϊκή προϋπόθεση, η παραγωγή έργου. Η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει τόσο στις μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές που υποστήριζε πάντοτε η Αριστερά, όσο και στην αντιμετώπιση προβλημάτων καθημερινότητας. Η συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση, αυτή τη στιγμή, μας απομακρύνει απ’ αυτό τον κεντρικό στόχο.
2.Σχετικά με τη συνταγματική αναθεώρηση, άποψη σοβαρών συνταγματολόγων είναι, ότι τα προβλήματα που προκύπτουν, απορρέουν από τη λειτουργία του πολιτικού συστήματος και όχι από τις υπάρχουσες συνταγματικές ρυθμίσεις. Ουσιαστικό πρόβλημα, που συνδέεται ευθέως με το Σύνταγμα, είναι μόνο αυτό της ποινικής ευθύνης των Υπουργών, που ρυθμίζεται με απαράδεκτο τρόπο και όντως πρέπει να αναθεωρηθεί.
3.Ειδικά για τον τρόπο εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας είμαστε εντελώς αντίθετοι στην άμεση εκλογή του, από τον λαό, διαδικασία που προσδίδει στο πρόσωπο του Προέδρου αυξημένες αρμοδιότητες και άμεση εμπλοκή του, με διακριτό ρόλο, στην άσκηση πολιτικής εξουσίας. Έχουμε ανάγκη ενίσχυσης των εξουσιών του Κοινοβουλίου και όχι μείωσής τους, δηλαδή να οδηγηθούμε σε πιο συγκεντρωτικά μοντέλα διακυβέρνησης που ελέγχονται κάθε τέσσερα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση η πρόταση πρέπει να συζητηθεί στην ΚΕ του κόμματος διότι εκ του Συντάγματος τα κόμματα δια των βουλευτών τους κινούν τη διαδικασία αναθεώρησης.
4.Για το θέμα του εκλογικού νόμου είναι σωστό που τίθεται τώρα για συζήτηση διότι πρέπει να αποφασιστεί σε χρόνο που να απέχει από τις επόμενες εκλογές. Πάγια θέση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και κατά παράδοση της Αριστεράς, είναι η απλή αναλογική. Είμαστε εντελώς αντίθετοι σε προτάσεις που απλώς μειώνουν το μπόνους ή προδικάζουν – προαναγγέλλουν συμμαχίες κτλ.
UPD:
49
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα