Μετά τους μετακλητούς, βόλεμα «κολλητών» μέσω επιτροπών
Μετά τους μετακλητούς, βόλεμα «κολλητών» μέσω επιτροπών
Χρειάστηκαν μόλις δύο νόμοι και ελάχιστες ημέρες μεταξύ της ψήφισής τους για να συσταθούν πάνω από δέκα καλά αμειβόμενες επιτροπές «ειδικών»
Την ώρα που προτιμάται η υπερφορολόγηση των πολιτών και οι περικοπές συντάξεων αντί της περιστολής δαπανών στο κράτος για να κλείσει η αξιολόγηση από την τρόικα, όπως σήμερα παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ» η κυβέρνηση δημιούργησε μέσα από δύο νόμους που ψηφίστηκαν με διαφορά μόλις έξι ημερών μεταξύ τους πάνω από δέκα αμειβόμενες και αχρείαστες επιτροπές και άγνωστο αριθμό ομάδων έργου.
Μέσα σε αυτές, εκτός των λιγοστών στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης που θα λαμβάνουν πρόσθετη των μισθών τους αμοιβή, προβλέφθηκαν δεκάδες θέσεις «συμβούλων» που προέρχονται από την ιδιωτική αγορά, με αποτέλεσμα να καταγγέλλεται ότι επιδιώκεται ένα νέο, μετά τους μετακλητούς, βόλεμα ημετέρων εκ μέρους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Πρόκειται για τους νόμους 4368 και 4369 που ψηφίστηκαν από την κυβέρνηση ο μεν πρώτος στις 21 Φεβρουαρίου, ο δε δεύτερος στις 27 του ίδιου μήνα, και δημιουργούν επιτροπές… διά πάσαν νόσον. Επιτροπές, όμως, που, όπως δηλώνει ο τέως βουλευτής και γνωστός για τις περγαμηνές του σε διεθνές επίπεδο στη Δημόσια Διοίκηση Παναγιώτης Καρκατσούλης, «αποτελούν κερκόπορτα βολέματος κομματικών ημετέρων, πρόσθετων αμοιβών υπαλλήλων του Δημοσίου», ενώ «συνεχίζουν μια πάγια πρακτική που για χρόνια υπήρχε, όμως σταδιακά είχε περιοριστεί λόγω των μνημονίων και της Διαύγειας».
Η εντεκάδα του Κουρουμπλή
Ειδικότερα, με τον Ν. 4368/2012 παρακολουθούμε τη σύσταση στο άρθρο 5 επιτροπής «για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» εντός του υπουργείου Εσωτερικών. Εργο της είναι «η καταγραφή και αξιολόγηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου που διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση». Οπως τονίζεται όμως, κάτι τέτοιο άνετα θα μπορούσε να είχε γίνει από μια απλή νομοπαρασκευαστική επιτροπή, από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή από τους υψηλά καταρτισμένους δημόσιους λειτουργούς. Αντ’ αυτού ο επιβλέπων κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής
Μέσα σε αυτές, εκτός των λιγοστών στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης που θα λαμβάνουν πρόσθετη των μισθών τους αμοιβή, προβλέφθηκαν δεκάδες θέσεις «συμβούλων» που προέρχονται από την ιδιωτική αγορά, με αποτέλεσμα να καταγγέλλεται ότι επιδιώκεται ένα νέο, μετά τους μετακλητούς, βόλεμα ημετέρων εκ μέρους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Πρόκειται για τους νόμους 4368 και 4369 που ψηφίστηκαν από την κυβέρνηση ο μεν πρώτος στις 21 Φεβρουαρίου, ο δε δεύτερος στις 27 του ίδιου μήνα, και δημιουργούν επιτροπές… διά πάσαν νόσον. Επιτροπές, όμως, που, όπως δηλώνει ο τέως βουλευτής και γνωστός για τις περγαμηνές του σε διεθνές επίπεδο στη Δημόσια Διοίκηση Παναγιώτης Καρκατσούλης, «αποτελούν κερκόπορτα βολέματος κομματικών ημετέρων, πρόσθετων αμοιβών υπαλλήλων του Δημοσίου», ενώ «συνεχίζουν μια πάγια πρακτική που για χρόνια υπήρχε, όμως σταδιακά είχε περιοριστεί λόγω των μνημονίων και της Διαύγειας».
Η εντεκάδα του Κουρουμπλή
Ειδικότερα, με τον Ν. 4368/2012 παρακολουθούμε τη σύσταση στο άρθρο 5 επιτροπής «για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» εντός του υπουργείου Εσωτερικών. Εργο της είναι «η καταγραφή και αξιολόγηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου που διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση». Οπως τονίζεται όμως, κάτι τέτοιο άνετα θα μπορούσε να είχε γίνει από μια απλή νομοπαρασκευαστική επιτροπή, από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή από τους υψηλά καταρτισμένους δημόσιους λειτουργούς. Αντ’ αυτού ο επιβλέπων κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής
επέλεξε να δημιουργήσει μια επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν αμειβόμενοι 11 επιστήμονες, οι οποίοι θα ορίζονται από τον ίδιο! Χωρίς να αναφέρονται κριτήρια επιλογής ή να γίνεται αναφορά στην απαιτούμενη εμπειρία, ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης θα ορίσει μια ολόκληρη εντεκάδα συμβούλων οι οποίοι θα είναι εξωτερικοί συνεργάτες και θα λαμβάνουν χρήματα από το Ελληνικό Δημόσιο. Ωστόσο, εκτός αυτού στην εν λόγω επιτροπή θα βολευτούν με πρόσθετες αμοιβές και άλλα πρόσωπα, όπως σειρά προϊσταμένων του υπουργείου (έξι στον αριθμό), τρεις εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ, τρεις εκπρόσωποι της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδος κ.ά. Παράλληλα, στην εν λόγω επιτροπή θα λάβουν πρόσθετες αμοιβές για γραμματειακή υποστήριξη τρεις υπάλληλοι της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλοι τρεις της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών.
Σαν να μην έφταναν τα τόσα εμπλεκόμενα πρόσωπα, μαθαίνουμε από τον νέο νόμο ότι θα συγκροτηθούν -και πάλι με απόφαση του κ. Κουρουμπλή- άλλες τέσσερις ομάδες εργασίας «για επιμέρους ζητήματα», τα οποία φυσικά δεν προσδιορίζονται επακριβώς, ενώ και σε αυτές τις επιτροπές θα υπάρχει εποπτεία από στελέχη της βασικής επιτροπής, άρα και πρόσθετη αμοιβή! Παράλληλα θα υπάρξει και μια υποεπιτροπή για το πλαίσιο των πολιτικών για άτομα με αναπηρία. Στο άρθρο 26 του ίδιου νόμου με ευθύνη του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη συστήνεται πενταμελής επιτροπή για τα «Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης». Στο άρθρο 27 μαθαίνουμε ότι στο ίδιο υπουργείο συγκροτούνται, πάλι με απόφαση των κυρίων Φίλη και Κουρουμπλή, επιτροπές των τριών μελών εκάστη για να μελετήσουν το πλαίσιο των παιδικών και εφηβικών βιβλιοθηκών που καταργήθηκαν. Το ενδιαφέρον στη σύσταση αυτών των επιτροπών είναι το σημείο που λέει ότι «συγκροτούνται ισάριθμες επιτροπές των παραρτημάτων των βιβλιοθηκών που έκλεισαν». Να θυμίσουμε λοιπόν ότι έχουν κλείσει 28 βιβλιοθήκες σε όλη τη χώρα, άρα όλοι κατανοούν το πόσα άτομα θα εμπλακούν σε αυτή τη δραστηριότητα.
Στο άρθρο 59 παρακολουθούμε τη δημιουργία 11μελούς Επιτροπής Ελέγχου Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, στην οποία εκτός Δημοσίου θα τοποθετηθούν δύο νομικοί που θα ορίζονται απευθείας από τον υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό καθώς και τρεις εκπρόσωποι των ληπτών υπηρεσιών υγείας από συλλόγους και ενώσεις ασθενών, χωρίς όμως να προσδιορίζεται ο τρόπος επιλογής τους.
Η εν λόγω επιτροπή θα έχει πενταετή θητεία, ενώ και πάλι ο κ. Ξανθός θα ορίζει τον πρόεδρο και αντιπρόεδρο. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε κάθε νοσοκομειακή μονάδα άνω των 400 κλινών δημιουργούνται Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας και θεσπίζονται οι διαμεσολαβητές υγείας σε θέσεις που, όπως μαθαίνουμε, θα αφορούν «λίγους και προνομιούχους» υπαλλήλους.
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει από αυτές τις επιτροπές και το υπουργείο Εργασίας με τη σύσταση Μηχανισμού Διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, ενώ την ίδια στιγμή οι φορολογούμενοι πληρώνουν τον ΟΑΕΔ. Στο άρθρο, λοιπόν, 85 του νέου νόμου προβλέπεται νέα επιτροπή συντονισμού για το παραπάνω θέμα. Με τον Ν. 4369/2016, και συγκεκριμένα το άρθρο 21, προβλέπεται νέα Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης σε κάθε υπουργείο, Γενική ή Ειδική Γραμματεία Υπουργείου με απόφαση του οικείου υπουργού, σε κάθε αυτοτελή δημόσια υπηρεσία με απόφαση του προϊσταμένου της, σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση, σε κάθε Περιφέρεια και σε κάθε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου το οποίο έχει δικό του Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
Πηγές από τον χώρο της Δημόσιας Διοίκησης, αναφερόμενες στο σκηνικό σύστασης δεκάδων νέων επιτροπών, αναφέρονται σε έναν «εύκολο τρόπο για να μοιράσει η κυβέρνηση χρήματα και ρόλους είτε σε δημόσιους υπάλληλους της σφαίρας επιρροής της είτε σε ιδιώτες που θα αναλάβουν ρόλο». Οπως επιβεβαιώνει ο κ. Καρκατσούλης, «συνήθως τέτοιου είδους επιτροπές δημιουργούνταν με το πρόσχημα της έλλειψης προσωπικού. Ομως δεν μπορεί να δικαιολογηθεί τώρα κάτι τέτοιο όταν υπάρχουν αναξιοποίητοι 20.000 δημόσιοι υπάλληλοι με PHD και μεταπτυχιακά».
Σαν να μην έφταναν τα τόσα εμπλεκόμενα πρόσωπα, μαθαίνουμε από τον νέο νόμο ότι θα συγκροτηθούν -και πάλι με απόφαση του κ. Κουρουμπλή- άλλες τέσσερις ομάδες εργασίας «για επιμέρους ζητήματα», τα οποία φυσικά δεν προσδιορίζονται επακριβώς, ενώ και σε αυτές τις επιτροπές θα υπάρχει εποπτεία από στελέχη της βασικής επιτροπής, άρα και πρόσθετη αμοιβή! Παράλληλα θα υπάρξει και μια υποεπιτροπή για το πλαίσιο των πολιτικών για άτομα με αναπηρία. Στο άρθρο 26 του ίδιου νόμου με ευθύνη του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη συστήνεται πενταμελής επιτροπή για τα «Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης». Στο άρθρο 27 μαθαίνουμε ότι στο ίδιο υπουργείο συγκροτούνται, πάλι με απόφαση των κυρίων Φίλη και Κουρουμπλή, επιτροπές των τριών μελών εκάστη για να μελετήσουν το πλαίσιο των παιδικών και εφηβικών βιβλιοθηκών που καταργήθηκαν. Το ενδιαφέρον στη σύσταση αυτών των επιτροπών είναι το σημείο που λέει ότι «συγκροτούνται ισάριθμες επιτροπές των παραρτημάτων των βιβλιοθηκών που έκλεισαν». Να θυμίσουμε λοιπόν ότι έχουν κλείσει 28 βιβλιοθήκες σε όλη τη χώρα, άρα όλοι κατανοούν το πόσα άτομα θα εμπλακούν σε αυτή τη δραστηριότητα.
Στο άρθρο 59 παρακολουθούμε τη δημιουργία 11μελούς Επιτροπής Ελέγχου Προστασίας των Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, στην οποία εκτός Δημοσίου θα τοποθετηθούν δύο νομικοί που θα ορίζονται απευθείας από τον υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό καθώς και τρεις εκπρόσωποι των ληπτών υπηρεσιών υγείας από συλλόγους και ενώσεις ασθενών, χωρίς όμως να προσδιορίζεται ο τρόπος επιλογής τους.
Η εν λόγω επιτροπή θα έχει πενταετή θητεία, ενώ και πάλι ο κ. Ξανθός θα ορίζει τον πρόεδρο και αντιπρόεδρο. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε κάθε νοσοκομειακή μονάδα άνω των 400 κλινών δημιουργούνται Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας και θεσπίζονται οι διαμεσολαβητές υγείας σε θέσεις που, όπως μαθαίνουμε, θα αφορούν «λίγους και προνομιούχους» υπαλλήλους.
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει από αυτές τις επιτροπές και το υπουργείο Εργασίας με τη σύσταση Μηχανισμού Διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, ενώ την ίδια στιγμή οι φορολογούμενοι πληρώνουν τον ΟΑΕΔ. Στο άρθρο, λοιπόν, 85 του νέου νόμου προβλέπεται νέα επιτροπή συντονισμού για το παραπάνω θέμα. Με τον Ν. 4369/2016, και συγκεκριμένα το άρθρο 21, προβλέπεται νέα Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης σε κάθε υπουργείο, Γενική ή Ειδική Γραμματεία Υπουργείου με απόφαση του οικείου υπουργού, σε κάθε αυτοτελή δημόσια υπηρεσία με απόφαση του προϊσταμένου της, σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση, σε κάθε Περιφέρεια και σε κάθε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου το οποίο έχει δικό του Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
Πηγές από τον χώρο της Δημόσιας Διοίκησης, αναφερόμενες στο σκηνικό σύστασης δεκάδων νέων επιτροπών, αναφέρονται σε έναν «εύκολο τρόπο για να μοιράσει η κυβέρνηση χρήματα και ρόλους είτε σε δημόσιους υπάλληλους της σφαίρας επιρροής της είτε σε ιδιώτες που θα αναλάβουν ρόλο». Οπως επιβεβαιώνει ο κ. Καρκατσούλης, «συνήθως τέτοιου είδους επιτροπές δημιουργούνταν με το πρόσχημα της έλλειψης προσωπικού. Ομως δεν μπορεί να δικαιολογηθεί τώρα κάτι τέτοιο όταν υπάρχουν αναξιοποίητοι 20.000 δημόσιοι υπάλληλοι με PHD και μεταπτυχιακά».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα