Το Ποτάμι: Η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να καμαρώνει για τα πρότυπα σχολεία
Το Ποτάμι: Η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να καμαρώνει για τα πρότυπα σχολεία
«Η κατάργηση των εξετάσεων ουσιαστικά σημαίνει και την κατάργηση της έννοιας του Πρότυπου» αναφέρει ο υπεύθυνος για θέματα Παιδείας Γιώργος Μαυρωτάς
Στη Βουλή φέρνει το θέμα των πρότυπων και πειραματικών σχολείων το Ποτάμι, ζητώντας από τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά να αποσύρει κάθε σχέδιο κατάργησή τους ή αλλαγής της λειτουργίας τους.
Ο υπεύθυνος για θέματα Παιδείας Γιώργος Μαυρωτάς σε ερώτησή του επισημαίνει ότι οι εξαγγελίες του υπουργού έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε δασκάλους, μαθητές και γονείς και τον καλεί μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες αλλά σε διάλογο.
Αναφορικά με τα σχεδια του υπουργού να καταργήσει τις εξετάσεις εισαγωγής στα εν λόγω σχολεία, ο κ. Μαυρωτάς σημειώνει: «Το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων είναι από τους λίγους θεσμούς για τα οποία μπορεί να καμαρώνει η δημόσια εκπαίδευση από το 2011 που επανασυστάθηκε ο θεσμός (Νόμος 3966/2011). Μάλιστα δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά, ανεξάρτητα οικογενειακού εισοδήματος, να συμμετέχουν σε ένα πολύ καλό και σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον και για το λόγο αυτό το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων πρέπει να επεκταθεί κι όχι να συρρικνωθεί».
Ο ίδιος εξηγεί πως «το καλό επίπεδο ενός σχολείου το κάνουν οι μαθητές του, οι εξετάσεις εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο, έτσι ώστε να ανεβαίνει ο μέσος όρος της τάξης. Η κατάργηση των εξετάσεων ουσιαστικά σημαίνει και την κατάργηση της έννοιας του Πρότυπου. Αυτό έγινε φανερό το 1985 οπότε και καταργήθηκαν οι εξετάσεις με αποτέλεσμα να εκφυλιστεί ο θεσμός».
Σημειώνει την εκφρασμένη απαξίωση του κ. Μπαλτά προς τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία με «βαριές εκφράσεις όπως ρετσινιά της αριστείας, στρεβλή φιλοδοξία, εγχείρημα σχεδόν χιτλερικό» και ρωτά: «Σκοπεύει ο κ. υπουργός να αποσύρει την εσπευσμένη εξαγγελία που έχει δημιουργήσει αρκετή αναστάτωση (αντιδράσεις οικογενειών, παραιτήσεις μελών Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων); Σκοπεύει ο κ. υπουργός να ξεκινήσει έναν διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς (συμπεριλαμβανομένης και της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων) προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη επιστημονικών φορέων κι αντλώντας παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία; Υπάρχει κάποια έκθεση αξιολόγησης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή άλλο σχετικό όργανο για τα τρία χρόνια λειτουργίας του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων με τον Ν. 3966/2011 πάνω στην οποία να βασίζεται η εσπευσμένη ανάγκη αλλαγής/κατάργησης του θεσμού ή ήταν απλώς εισήγηση συνδικαλιστικών φορέων; Βρισκόμαστε στη μέση της σχολικής χρονιάς με αρκετές χιλιάδες οικογένειες να προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Σκοπεύετε οι όποιες αποφάσεις σας για κατάργηση των εξετάσεων να έχουν ισχύ από φέτος, ρίχνοντας στον κάλαθο των αχρήστων την έως τώρα προσπάθεια των παιδιών και των οικογενειών τους;».
Ο υπεύθυνος για θέματα Παιδείας Γιώργος Μαυρωτάς σε ερώτησή του επισημαίνει ότι οι εξαγγελίες του υπουργού έχουν προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε δασκάλους, μαθητές και γονείς και τον καλεί μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες αλλά σε διάλογο.
Αναφορικά με τα σχεδια του υπουργού να καταργήσει τις εξετάσεις εισαγωγής στα εν λόγω σχολεία, ο κ. Μαυρωτάς σημειώνει: «Το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων είναι από τους λίγους θεσμούς για τα οποία μπορεί να καμαρώνει η δημόσια εκπαίδευση από το 2011 που επανασυστάθηκε ο θεσμός (Νόμος 3966/2011). Μάλιστα δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά, ανεξάρτητα οικογενειακού εισοδήματος, να συμμετέχουν σε ένα πολύ καλό και σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον και για το λόγο αυτό το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων πρέπει να επεκταθεί κι όχι να συρρικνωθεί».
Ο ίδιος εξηγεί πως «το καλό επίπεδο ενός σχολείου το κάνουν οι μαθητές του, οι εξετάσεις εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο, έτσι ώστε να ανεβαίνει ο μέσος όρος της τάξης. Η κατάργηση των εξετάσεων ουσιαστικά σημαίνει και την κατάργηση της έννοιας του Πρότυπου. Αυτό έγινε φανερό το 1985 οπότε και καταργήθηκαν οι εξετάσεις με αποτέλεσμα να εκφυλιστεί ο θεσμός».
Σημειώνει την εκφρασμένη απαξίωση του κ. Μπαλτά προς τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία με «βαριές εκφράσεις όπως ρετσινιά της αριστείας, στρεβλή φιλοδοξία, εγχείρημα σχεδόν χιτλερικό» και ρωτά: «Σκοπεύει ο κ. υπουργός να αποσύρει την εσπευσμένη εξαγγελία που έχει δημιουργήσει αρκετή αναστάτωση (αντιδράσεις οικογενειών, παραιτήσεις μελών Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων); Σκοπεύει ο κ. υπουργός να ξεκινήσει έναν διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς (συμπεριλαμβανομένης και της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων) προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη επιστημονικών φορέων κι αντλώντας παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία; Υπάρχει κάποια έκθεση αξιολόγησης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή άλλο σχετικό όργανο για τα τρία χρόνια λειτουργίας του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων με τον Ν. 3966/2011 πάνω στην οποία να βασίζεται η εσπευσμένη ανάγκη αλλαγής/κατάργησης του θεσμού ή ήταν απλώς εισήγηση συνδικαλιστικών φορέων; Βρισκόμαστε στη μέση της σχολικής χρονιάς με αρκετές χιλιάδες οικογένειες να προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Σκοπεύετε οι όποιες αποφάσεις σας για κατάργηση των εξετάσεων να έχουν ισχύ από φέτος, ρίχνοντας στον κάλαθο των αχρήστων την έως τώρα προσπάθεια των παιδιών και των οικογενειών τους;».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα