ΝΔ: O Τσίπρας δεν έχει αναθέσει αρμοδιότητες στους υπουργούς του
ΝΔ: O Τσίπρας δεν έχει αναθέσει αρμοδιότητες στους υπουργούς του
Για «ολιγωρία» κατηγορούν τον πρωθυπουργό οι Κυριάκος Μητσοτάκης, Άδωνις Γεωργιάδης και Γιάννης Βρούτσης με αποτέλεσμα να έχει «μπλοκάρει» όλη η δημόσια διοίκηση
Για «ολιγωρία» κατηγορούν τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα οι Κυριάκος Μητσοτάκης, Άδωνις Γεωργιάδης και Γιάννης Βρούτσης υποστηρίζοντας ότι δεν έχει προχωρήσει ακόμα σε ανάθεση αρμοδιοτήτων στα μέλη του υπουργικού συμβουλίου με αποτέλεσμα να έχει «μπλοκάρει» όλη η δημόσια διοίκηση.
Οι τρεις κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι της ΝΔ σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά επισημαίνουν ότι «η ολιγωρία αυτή δεν επιτρέπει να εκδοθούν και οι αποφάσεις μεταβίβασης του δικαιώματος της υπογραφής στα κατώτερα διοικητικά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά η Κυβέρνηση και να προκαλούνται σημαντικότατες δυσχέρειες στο καθημερινό έργο των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης. Ο κ. Μητσοτάκης δηλώνει σχετικά πως «Ο Πρωθυπουργός συνέστησε 20 θέσεις Υπουργών Αναπληρωτών στους οποίους δεν έχει ακόμη αναθέσει αρμοδιότητες. Οι δυσλειτουργίες της Κυβέρνησης είναι ήδη ορατές καθώς ακόμα και για τη διεκπεραίωση της πιο απλής διοικητικής πράξης απαιτείται η υπογραφή του αρμόδιου Υπουργού. Αυτά έρχονται δυστυχώς σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Τσίπρα για πιο αποτελεσματικό κυβερνητικό σχήμα».
Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον πρώτο τη τάξει Υπουργό Επικρατείας κ. Νίκο Παππά
Θέμα: Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υπουργών Αναπληρωτών
Οι τρεις κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι της ΝΔ σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά επισημαίνουν ότι «η ολιγωρία αυτή δεν επιτρέπει να εκδοθούν και οι αποφάσεις μεταβίβασης του δικαιώματος της υπογραφής στα κατώτερα διοικητικά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά η Κυβέρνηση και να προκαλούνται σημαντικότατες δυσχέρειες στο καθημερινό έργο των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης. Ο κ. Μητσοτάκης δηλώνει σχετικά πως «Ο Πρωθυπουργός συνέστησε 20 θέσεις Υπουργών Αναπληρωτών στους οποίους δεν έχει ακόμη αναθέσει αρμοδιότητες. Οι δυσλειτουργίες της Κυβέρνησης είναι ήδη ορατές καθώς ακόμα και για τη διεκπεραίωση της πιο απλής διοικητικής πράξης απαιτείται η υπογραφή του αρμόδιου Υπουργού. Αυτά έρχονται δυστυχώς σε πλήρη αντίθεση με τις προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Τσίπρα για πιο αποτελεσματικό κυβερνητικό σχήμα».
Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον πρώτο τη τάξει Υπουργό Επικρατείας κ. Νίκο Παππά
Θέμα: Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υπουργών Αναπληρωτών
Μετά τη διενέργεια των Εθνικών Εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015 σχηματίστηκε Κυβέρνηση η οποία έλαβε τη δεδηλωμένη στη Βουλή, στηριζόμενη από τις Κοινοβουλευτικές Ομάδες του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ.
Ο Πρωθυπουργός, σύμφωνα με τις προεκλογικές του δεσμεύσεις για μικρότερο και πιο ευέλικτο κυβερνητικό σχήμα, προχώρησε στη συγχώνευση υπηρεσιών και στη σύσταση και μετονομασία Υπουργείων με το Προεδρικό Διάταγμα 24/2015 (ΦΕΚ Α΄20), στις 27 Ιανουαρίου 2015.
Εν συνεχεία, με την Υπ. Αριθ. Υ5/2015 (ΦΕΚ Β΄ 204) απόφασή του συνέστησε, μεταξύ άλλων, 20 θέσεις Υπουργών Αναπληρωτών στις οποίες διορίστηκαν με το Προεδρικό Διάταγμα 25/2015 (ΦΕΚ Α΄ 21), 17 Υπουργοί Αναπληρωτές.
Βάσει της Παρ. 3 του Άρθρου 41 του Προεδρικού Διατάγματος 63/2005 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα»: «Ο Υπουργός Αναπληρωτής διορίζεται σε θέση που εντάσσεται σε Υπουργείο ή στον Πρωθυπουργό. Οι αρμοδιότητες του Υπουργού Αναπληρωτή ορίζονται με απόφαση του Πρωθυπουργού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοια απόφαση μπορεί να ανατεθεί σε Υπουργό Αναπληρωτή η άσκηση συναφούς προς τις αρμοδιότητές του, αρμοδιότητας που ανήκει σε άλλο Υπουργείο».
Από τα παραπάνω συνάγεται σαφώς ότι μόνος αρμόδιος για να καθορίσει το πεδίο αρμοδιοτήτων των Υπουργών Αναπληρωτών είναι ο Πρωθυπουργός, καθώς οι τελευταίοι δεν τελούν σε σχέση ιεραρχικής εξάρτησης με τους Υπουργούς οι οποίοι προΐστανται των Υπουργείων στα οποία διορίστηκαν.
Ενώ έχουν παρέλθει σχεδόν 4 εβδομάδες από την ορκωμοσία της Κυβέρνησης κι ενώ σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό το κυβερνητικό και διοικητικό έργο που πρέπει να υλοποιηθεί είναι πολύ σημαντικό και ευρύ, οι αποφάσεις που θα μεταβίβαζαν τις αρμοδιότητες στους Υπουργούς Αναπληρωτές και θα οριοθετούσαν το πεδίο δράσης τους δεν έχουν ακόμα εκδοθεί με δική του αποκλειστικά ευθύνη.
Η ολιγωρία αυτή βεβαίως δεν επιτρέπει να εκδοθούν και οι αποφάσεις μεταβίβασης του δικαιώματος της υπογραφής στα κατώτερα διοικητικά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά η Κυβέρνηση και να προκαλούνται σημαντικότατες δυσχέρειες, αναστάτωση αλλά και σύγχυση στο καθημερινό έργο των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης.
Ακόμα κρισιμότερο, λαμβάνοντας υπόψη και τις επείγουσες και πιεστικές συνθήκες και χρονικούς περιορισμούς, είναι η καθυστέρηση του κυβερνητικού και διοικητικού έργου, αφού οι όποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι προτάσεις για την έκδοση ατομικών και κανονιστικών διαταγμάτων, η έκδοση πράξεων ατομικού και κανονιστικού χαρακτήρα, αλλά και όποιες προτάσεις για την έκδοση Διαταγμάτων, καθώς και η έκδοση πράξεων από κοινού με συναρμόδιους Υπουργούς, Υπουργούς Αναπληρωτές και Υφυπουργούς παραμένουν και μπορούν να ασκηθούν μόνο στο επίπεδο του αρμόδιου Υπουργού. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι ακόμα και για τη διεκπεραίωση της πιο απλής διοικητικής πράξης απαιτείται η υπογραφή του αρμόδιου Υπουργού.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο πρώτος τη τάξει κ. Υπουργός Επικρατείας:
1. Γιατί δεν έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία αποφάσεις για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υπουργούς Αναπληρωτές;
2. Πότε αναμένεται να εκδοθούν οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία αποφάσεις για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υπουργούς Αναπληρωτές;
3. Σκοπεύει να λάβει η Κυβέρνηση κάποια μέτρα για την επιτάχυνση των εκκρεμών υποθέσεων που έχουν συσσωρευτεί στα γραφεία των μελών της Κυβέρνησης εξαιτίας της αδυναμίας της Δημόσιας Διοίκησης να λειτουργήσει λόγω της μη έκδοσης των αποφάσεων ανάθεσης αρμοδιοτήτων στους Υπουργούς Αναπληρωτές;
Ο Πρωθυπουργός, σύμφωνα με τις προεκλογικές του δεσμεύσεις για μικρότερο και πιο ευέλικτο κυβερνητικό σχήμα, προχώρησε στη συγχώνευση υπηρεσιών και στη σύσταση και μετονομασία Υπουργείων με το Προεδρικό Διάταγμα 24/2015 (ΦΕΚ Α΄20), στις 27 Ιανουαρίου 2015.
Εν συνεχεία, με την Υπ. Αριθ. Υ5/2015 (ΦΕΚ Β΄ 204) απόφασή του συνέστησε, μεταξύ άλλων, 20 θέσεις Υπουργών Αναπληρωτών στις οποίες διορίστηκαν με το Προεδρικό Διάταγμα 25/2015 (ΦΕΚ Α΄ 21), 17 Υπουργοί Αναπληρωτές.
Βάσει της Παρ. 3 του Άρθρου 41 του Προεδρικού Διατάγματος 63/2005 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα»: «Ο Υπουργός Αναπληρωτής διορίζεται σε θέση που εντάσσεται σε Υπουργείο ή στον Πρωθυπουργό. Οι αρμοδιότητες του Υπουργού Αναπληρωτή ορίζονται με απόφαση του Πρωθυπουργού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοια απόφαση μπορεί να ανατεθεί σε Υπουργό Αναπληρωτή η άσκηση συναφούς προς τις αρμοδιότητές του, αρμοδιότητας που ανήκει σε άλλο Υπουργείο».
Από τα παραπάνω συνάγεται σαφώς ότι μόνος αρμόδιος για να καθορίσει το πεδίο αρμοδιοτήτων των Υπουργών Αναπληρωτών είναι ο Πρωθυπουργός, καθώς οι τελευταίοι δεν τελούν σε σχέση ιεραρχικής εξάρτησης με τους Υπουργούς οι οποίοι προΐστανται των Υπουργείων στα οποία διορίστηκαν.
Ενώ έχουν παρέλθει σχεδόν 4 εβδομάδες από την ορκωμοσία της Κυβέρνησης κι ενώ σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό το κυβερνητικό και διοικητικό έργο που πρέπει να υλοποιηθεί είναι πολύ σημαντικό και ευρύ, οι αποφάσεις που θα μεταβίβαζαν τις αρμοδιότητες στους Υπουργούς Αναπληρωτές και θα οριοθετούσαν το πεδίο δράσης τους δεν έχουν ακόμα εκδοθεί με δική του αποκλειστικά ευθύνη.
Η ολιγωρία αυτή βεβαίως δεν επιτρέπει να εκδοθούν και οι αποφάσεις μεταβίβασης του δικαιώματος της υπογραφής στα κατώτερα διοικητικά επίπεδα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά η Κυβέρνηση και να προκαλούνται σημαντικότατες δυσχέρειες, αναστάτωση αλλά και σύγχυση στο καθημερινό έργο των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης.
Ακόμα κρισιμότερο, λαμβάνοντας υπόψη και τις επείγουσες και πιεστικές συνθήκες και χρονικούς περιορισμούς, είναι η καθυστέρηση του κυβερνητικού και διοικητικού έργου, αφού οι όποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι προτάσεις για την έκδοση ατομικών και κανονιστικών διαταγμάτων, η έκδοση πράξεων ατομικού και κανονιστικού χαρακτήρα, αλλά και όποιες προτάσεις για την έκδοση Διαταγμάτων, καθώς και η έκδοση πράξεων από κοινού με συναρμόδιους Υπουργούς, Υπουργούς Αναπληρωτές και Υφυπουργούς παραμένουν και μπορούν να ασκηθούν μόνο στο επίπεδο του αρμόδιου Υπουργού. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι ακόμα και για τη διεκπεραίωση της πιο απλής διοικητικής πράξης απαιτείται η υπογραφή του αρμόδιου Υπουργού.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο πρώτος τη τάξει κ. Υπουργός Επικρατείας:
1. Γιατί δεν έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία αποφάσεις για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υπουργούς Αναπληρωτές;
2. Πότε αναμένεται να εκδοθούν οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία αποφάσεις για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υπουργούς Αναπληρωτές;
3. Σκοπεύει να λάβει η Κυβέρνηση κάποια μέτρα για την επιτάχυνση των εκκρεμών υποθέσεων που έχουν συσσωρευτεί στα γραφεία των μελών της Κυβέρνησης εξαιτίας της αδυναμίας της Δημόσιας Διοίκησης να λειτουργήσει λόγω της μη έκδοσης των αποφάσεων ανάθεσης αρμοδιοτήτων στους Υπουργούς Αναπληρωτές;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα