Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού
Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού
Μέχρι την άνοιξη το Υπουργείο Παιδείας θα παρουσιάσει ένα νέο, πλήρες νομοθετικό πλαίσιο, που θα ρυθμίζει οριστικά το μείζον αυτό ζήτημα αλλά και συνολικά, θα αναπροσαρμόζει την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Εξωτερικού, όπως δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος....
Μέχρι την άνοιξη το Υπουργείο Παιδείας θα παρουσιάσει ένα νέο, πλήρες νομοθετικό πλαίσιο, που θα ρυθμίζει οριστικά το μείζον αυτό ζήτημα αλλά και συνολικά, θα αναπροσαρμόζει την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του Εξωτερικού, όπως δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.
Μιλώντας στην Επιτροπή, ο Υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «ζήτημα πρωταρχικής σημασίας» την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του ομογενειακού Ελληνισμού από τη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων του. Όπως είπε : «Κατέχει πρωτεύοντα ρόλο από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου, η επιθυμία μας για την διατήρηση της ελληνομάθειας των Ελληνοπαίδων αλλά και της διατήρησης των ψυχικών δεσμών τους με την μητέρα Ελλάδα, μέσω της γνώσης του ελληνικού πολιτισμού, της γλώσσας και της ιστορίας» .
Και πρόσθεσε : «Η ελληνική ομογένεια ανά την υφήλιο αναγνωρίζεται από την Κυβέρνηση, ως Εθνικό κεφάλαιο ανεκτίμητης αξίας, για το οποίο οφείλουμε να καταβάλλουμε κάθε αναγκαία προσπάθεια διατήρησής του αλλά και πολλαπλασιασμού του».
Όπως είπε, ο Ν.4076/12, που έφερε η Κυβέρνηση το καλοκαίρι στη Βουλή, ανέτρεψε μια σειρά βίαιων προσαρμογών που προέβλεπε η προηγούμενη νομοθεσία, όπως η απαγόρευση εγγραφών στα Λύκεια, χωρίς μεταβατικό στάδιο ή εναλλακτική διέξοδο για τους μαθητές και τις οικογένειες τους που παρακολουθούσαν ήδη τα αμιγή ελληνικά σχολεία. Αποτέλεσμα ήταν να επαναφερθεί η ομαλότητα και η ηρεμία στην ομογένεια.
Στόχοι αυτής της νέας πολιτικής είναι:
• Ο εξορθολογισμός των δαπανών, με την δημιουργία βάσης δεδομένων, που θα επιτρέψει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
• Εισαγωγή της περιοδικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού και της εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης τους.
• Δημιουργία φορέων προώθησης του Ελληνικού Πολιτισμού και ενίσχυση των Εδρών ελληνικού ενδιαφέροντος της αλλοδαπής
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού είπε χαρακτηριστικά : «Μοναδική μας επιδίωξη είναι η ανάδειξη του οικουμενικού πνεύματος που εμπνέει την ελληνική Παιδεία και που συνδέεται με το ανθρωπιστικό και δημοκρατικό πνεύμα των σύγχρονων κοινωνιών. Επιδίωξη μας είναι να στηρίξουμε τους Έλληνες της Διασποράς, στην προσπάθεια τους να ενταχθούν στη χώρα εγκατάστασης τους, διατηρώντας όμως τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της ελληνικής ταυτότητας τους, όπως αυτά της Ελληνομάθειας, της γνώσης της Ιστορίας μας και των παραδόσεων μας.
Επιδιώκουμε να διατηρήσει τους δεσμούς με την Ελλάδα και η τρίτη γενιά μεταναστών αλλά ταυτόχρονα να την παρακολουθήσουμε να προοδεύει στον οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και πολιτικό βίο της Χώρας εγκατάστασης της.
Μιλώντας στην Επιτροπή, ο Υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «ζήτημα πρωταρχικής σημασίας» την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του ομογενειακού Ελληνισμού από τη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων του. Όπως είπε : «Κατέχει πρωτεύοντα ρόλο από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου, η επιθυμία μας για την διατήρηση της ελληνομάθειας των Ελληνοπαίδων αλλά και της διατήρησης των ψυχικών δεσμών τους με την μητέρα Ελλάδα, μέσω της γνώσης του ελληνικού πολιτισμού, της γλώσσας και της ιστορίας» .
Και πρόσθεσε : «Η ελληνική ομογένεια ανά την υφήλιο αναγνωρίζεται από την Κυβέρνηση, ως Εθνικό κεφάλαιο ανεκτίμητης αξίας, για το οποίο οφείλουμε να καταβάλλουμε κάθε αναγκαία προσπάθεια διατήρησής του αλλά και πολλαπλασιασμού του».
Όπως είπε, ο Ν.4076/12, που έφερε η Κυβέρνηση το καλοκαίρι στη Βουλή, ανέτρεψε μια σειρά βίαιων προσαρμογών που προέβλεπε η προηγούμενη νομοθεσία, όπως η απαγόρευση εγγραφών στα Λύκεια, χωρίς μεταβατικό στάδιο ή εναλλακτική διέξοδο για τους μαθητές και τις οικογένειες τους που παρακολουθούσαν ήδη τα αμιγή ελληνικά σχολεία. Αποτέλεσμα ήταν να επαναφερθεί η ομαλότητα και η ηρεμία στην ομογένεια.
Στόχοι αυτής της νέας πολιτικής είναι:
• Ο εξορθολογισμός των δαπανών, με την δημιουργία βάσης δεδομένων, που θα επιτρέψει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
• Εισαγωγή της περιοδικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού και της εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης τους.
• Δημιουργία φορέων προώθησης του Ελληνικού Πολιτισμού και ενίσχυση των Εδρών ελληνικού ενδιαφέροντος της αλλοδαπής
Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού είπε χαρακτηριστικά : «Μοναδική μας επιδίωξη είναι η ανάδειξη του οικουμενικού πνεύματος που εμπνέει την ελληνική Παιδεία και που συνδέεται με το ανθρωπιστικό και δημοκρατικό πνεύμα των σύγχρονων κοινωνιών. Επιδίωξη μας είναι να στηρίξουμε τους Έλληνες της Διασποράς, στην προσπάθεια τους να ενταχθούν στη χώρα εγκατάστασης τους, διατηρώντας όμως τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της ελληνικής ταυτότητας τους, όπως αυτά της Ελληνομάθειας, της γνώσης της Ιστορίας μας και των παραδόσεων μας.
Επιδιώκουμε να διατηρήσει τους δεσμούς με την Ελλάδα και η τρίτη γενιά μεταναστών αλλά ταυτόχρονα να την παρακολουθήσουμε να προοδεύει στον οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και πολιτικό βίο της Χώρας εγκατάστασης της.
Θέλουμε με την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση του εξωτερικού, ως εργαλείο, ώστε να αναδείξουμε τον δυναμισμό και την κοσμοπολίτικη φύση των Ελλήνων της Ομογένειας και να τους καταστήσουμε συνδιαμορφωτές της νέας εξωστρεφούς και δυναμικής προσπάθειας που καταβάλλει η Πατρίδα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα