Σταύρος Τζιούφας: Μετά το ναυάγιο ετοιμάζεται για business στο L.A.
Σταύρος Τζιούφας: Μετά το ναυάγιο ετοιμάζεται για business στο L.A.
Ο επιχειρηματίας που τάραξε τα νερά στον χώρο του επώνυμου ενδύματος τα χρυσά χρόνια του Χρηματιστηρίου, αφήνοντας τελικά πίσω του χρέη εκατομμυρίων ευρώ, αποφάσισε να κυνηγήσει και πάλι την τύχη του
UPD:
Αναζητώντας καλύτερη τύχη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Σταύρος Τζιούφας, το άλλοτε πρώην και παντοδύναμο αφεντικό της εταιρείας ένδυσης «Connection», που στα μέσα της δεκαετίας του ’90 είδε τα οικονομικά της μεγέθη να αυξάνονται με ιλιγγιώδη ρυθμό λίγο πριν οδηγηθεί τελικά στην οικονομική καταστροφή, έβαλε πλώρη για το Λος Αντζελες.
Το τελευταίο διάστημα δεν είναι λίγοι αυτοί που μιλούν για μόνιμη μετακόμιση του επιχειρηματία στην πόλη της βιομηχανίας του κινηματογράφου, αφού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι πληροφορίες λίγες μέρες μετά την έλευση του 2011, ο Σταύρος Τζιούφας -έχοντας αφήσει πίσω του χρέη εκατομμυρίων ευρώ- αποφάσισε να κυνηγήσει και πάλι την τύχη του.
Αυτή τη φορά θα το κάνει σε αμερικανικό έδαφος, σε έναν χώρο που φαινομενικά φαίνεται να γνωρίζει καλά και δεν είναι άλλος από αυτόν του ρούχου, αλλά και ο οικονομικός.
«Ετυχε να δω τον Σταύρο σε μια νυχτερινή έξοδο και μου ανέφερε πως αποφάσισε να φύγει για το Λος Αντζελες και να ξεκινήσει κάτι νέο εκεί που θα έχει σχέση με τα ρούχα. Δεν γνωρίζω όμως αν πρόκειται να συνεργαστεί με κάποιον ή αν σκοπεύει να κάνει κάτι μόνος του», δήλωσε στο «ΟΛΑ People» άνθρωπος που συνάντησε τον επιχειρηματία τις μέρες των Χριστουγέννων.
Είτε ξεκινήσει τα νέα του επαγγελματικά σχέδια μόνος του είτε σε συνεργασία με κάποιον άλλο, το σίγουρο είναι πως ο επιχειρηματίας θα προσπαθήσει για άλλη μια φορά να σηκωθεί στα πόδια του, θέλοντας έτσι να ζήσει τις μέρες όπου τίποτα δεν έδειχνε να τον φοβίζει.
Ηταν οι μέρες της δεκαετίας του ’90, όταν το χρήμα έρρεε άφθονο, με τον επιχειρηματία να ζει όσο λίγοι την επιχειρηματική και χρηματιστηριακή φρενίτιδα των προηγούμενων ετών, μετατρέποντας μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση σε έναν multi-brand όμιλο με δεκάδες συμμετοχές.
«Θυμάμαι ότι μια εσωτερική δύναμη με παρακινούσε να προχωρήσω γρήγορα. Μπήκα στο έτοιμο ένδυμα. Το ξεκίνημα έγινε αναζητώντας πηγές στο εξωτερικό. Εψαχνα για επώνυμα είδη γιατί είχα την αίσθηση ότι πολύ γρήγορα τα brand names θα ήταν αυτά που θα προσέλκυαν τους καταναλωτές», δήλωνε ο ίδιος τότε, θέλοντας να εξηγήσει τη μεγάλη του επιτυχία.
Οπως οι περισσότεροι από αυτούς τους επιχειρηματίες, έτσι και ο Σταύρος Τζιούφας επιδίδεται σε ένα ξέφρενο lifestyle, ανάλογο των οικονομικών μεγεθών που του απέδιδε η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία του.
Ταξίδια κάθε τόσο με ελικόπτερο στον αγαπημένο του προορισμό, που δεν είναι άλλος από τη Μύκονο, πρώτο τραπέζι πίστα στα πιο γνωστά νυχτερινά μαγαζιά, καλεσμένος στα πιο in και prive πάρτι των Αθηνών και όχι μόνο, παρέα με γνωστές προσωπικότητες από τον χώρο των επιχειρήσεων αλλά και των εκδοτών.
Ο επιχειρηματίας ζούσε το δικό του προσωπικό όνειρο, μην μπορώντας να φανταστεί ή, καλύτερα, να προβλέψει τις δύσκολες γι’ αυτόν μέρες που θα έρχονταν μερικά χρόνια μετά.
Σε μια από αυτές τις εξόδους του θα γνωρίσει τον για πολλούς έρωτα της ζωής του, την πετυχημένη φωτογράφο μόδας Μάρα Δεσύπρη. Το ζευγάρι θα μείνει μαζί χωρίς να παντρευτεί δεκαέξι ολόκληρα χρόνια και θα αποκτήσουν μια κόρη, τη Ζίνα.
Το κερασάκι στην τούρτα που θα φέρει και την οριστική πτώση, κυρίως στην ψυχολογία του, είναι το αυτοκινητικό δυστύχημα που είχε ο ίδιος έπειτα από νυχτερινή έξοδο και ο θάνατος της συνεπιβάτιδάς του και συνεργάτιδάς του Αθηνάς Δανιόλου, με τον ίδιο να γλιτώνει με μερικά κατάγματα. Τα επόμενα χρόνια ο επιχειρηματίας θα κλειστεί στον εαυτό του και στο σπίτι του στην Εκάλη, με τις κοσμικές εμφανίσεις να μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Τώρα, ύστερα από αρκετά μεγάλο διάστημα απραγίας, ο επιχειρηματίας νιώθει και πάλι την ανάγκη να επιστρέψει στις business, ωστόσο αυτή τη φορά θα πρέπει να κινηθεί πιο μεθοδικά και ίσως λιγότερο αλαζονικά, αν θέλει και πάλι να σταθεί στα πόδια του. Γιατί το αμερικάνικο όνειρο έχει και αυτό τα όριά του, μόνο που είναι πολύ πιο σκληρά από αυτά του ελληνικού.
CONNECTION
Ο επιχειρηματικός θρίαμβος που κατέληξε σε μια από τις μεγαλύτερες φούσκες
Το 1987 ιδρύεται η «Connection», έχοντας ήδη τα αποκλειστικά δικαιώματα της εταιρείας «Chevignon». Αρχές της δεκαετίας του 1990 η ζήτηση για επώνυμα προϊόντα είναι τεράστια. Ο Τζιούφας προβλέπει έγκαιρα την τάση αυτή και εξασφαλίζει τα δικαιώματα νέων σημάτων. Το 1997 οι πωλήσεις της «Connection» αγγίζουν τα 3,7 δισ. δρχ. (10,8 εκατ. ευρώ) και προωθείται η εισαγωγή στο Χ.Α. Τον Αύγουστο του επόμενου χρόνου η εταιρεία εισάγεται στη Σοφοκλέους αντλώντας μόλις 400 εκατ. δρχ. (1,2 εκατ. ευρώ). Τον επόμενο χρόνο όμως πραγματοποιεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και συγκεντρώνει 4,1 δισ. δρχ. (12 εκατ. ευρώ). Εχοντας ως ασπίδα τα κεφάλαια αυτά, ο Σταύρος Τζιούφας ξεκινά μια σειρά εξαγορών. Τέλος του 2001 και ο όμιλος ελέγχει πλέον 14 εταιρείες με τζίρο 58 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή όμως όλο και δυναμώνουν οι φωνές των οικονομικών στελεχών του ομίλου που μιλούν για υπερβολικό άνοιγμα.
Τότε είναι που αποφασίζεται ο όμιλος να διαπραγματευτεί με τις τράπεζες για τη ρύθμιση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, που πλέον ανέρχονταν σε 60 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα οι ανάγκες για μετρητά οδηγούν στις πρώτες πωλήσεις συμμετοχών. Οι υποχρεώσεις όμως απαιτούσαν περισσότερα κεφάλαια. Το 2002 χορηγείται κοινοπρακτικό δάνειο 14,2 εκατ. ευρώ, με τις υποχρεώσεις όμως και παρά τον δανεισμό να ξεπερνούν τα 34 εκατ. ευρώ.
Οι δυσμενείς εξελίξεις παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας, ενώ την ίδια ώρα οι τράπεζες στέλνουν ειδοποιήσεις ότι ξεκινούν τις διαδικασίες για την αποπληρωμή των χρεών. Ακολουθεί η επιτήρηση και τελικά η αναστολή διαπραγμάτευσης των μετοχών της «Connection».
Τότε ο επιχειρηματίας αποφασίζει να παίξει το τελευταίο του χαρτί και επικαλείται το άρθρο 44 περί εξυγίανσης επιχειρήσεων. Την ίδια στιγμή οι καταγγελίες του Σώματος Ορκωτών Λογιστών περί ουσιωδών αλλοιώσεων στους ισολογισμούς της «Connection» ώθησαν την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να ζητήσει διαχειριστικό έλεγχο για ολόκληρη την οικονομική χρήση του 2002. Λίγους μήνες μετά μπαίνει λουκέτο, με περισσότερους από 150 εργαζομένους να μένουν χωρίς δουλειά.
Το τελευταίο διάστημα δεν είναι λίγοι αυτοί που μιλούν για μόνιμη μετακόμιση του επιχειρηματία στην πόλη της βιομηχανίας του κινηματογράφου, αφού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι πληροφορίες λίγες μέρες μετά την έλευση του 2011, ο Σταύρος Τζιούφας -έχοντας αφήσει πίσω του χρέη εκατομμυρίων ευρώ- αποφάσισε να κυνηγήσει και πάλι την τύχη του.
Αυτή τη φορά θα το κάνει σε αμερικανικό έδαφος, σε έναν χώρο που φαινομενικά φαίνεται να γνωρίζει καλά και δεν είναι άλλος από αυτόν του ρούχου, αλλά και ο οικονομικός.
«Ετυχε να δω τον Σταύρο σε μια νυχτερινή έξοδο και μου ανέφερε πως αποφάσισε να φύγει για το Λος Αντζελες και να ξεκινήσει κάτι νέο εκεί που θα έχει σχέση με τα ρούχα. Δεν γνωρίζω όμως αν πρόκειται να συνεργαστεί με κάποιον ή αν σκοπεύει να κάνει κάτι μόνος του», δήλωσε στο «ΟΛΑ People» άνθρωπος που συνάντησε τον επιχειρηματία τις μέρες των Χριστουγέννων.
Είτε ξεκινήσει τα νέα του επαγγελματικά σχέδια μόνος του είτε σε συνεργασία με κάποιον άλλο, το σίγουρο είναι πως ο επιχειρηματίας θα προσπαθήσει για άλλη μια φορά να σηκωθεί στα πόδια του, θέλοντας έτσι να ζήσει τις μέρες όπου τίποτα δεν έδειχνε να τον φοβίζει.
Ηταν οι μέρες της δεκαετίας του ’90, όταν το χρήμα έρρεε άφθονο, με τον επιχειρηματία να ζει όσο λίγοι την επιχειρηματική και χρηματιστηριακή φρενίτιδα των προηγούμενων ετών, μετατρέποντας μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση σε έναν multi-brand όμιλο με δεκάδες συμμετοχές.
«Θυμάμαι ότι μια εσωτερική δύναμη με παρακινούσε να προχωρήσω γρήγορα. Μπήκα στο έτοιμο ένδυμα. Το ξεκίνημα έγινε αναζητώντας πηγές στο εξωτερικό. Εψαχνα για επώνυμα είδη γιατί είχα την αίσθηση ότι πολύ γρήγορα τα brand names θα ήταν αυτά που θα προσέλκυαν τους καταναλωτές», δήλωνε ο ίδιος τότε, θέλοντας να εξηγήσει τη μεγάλη του επιτυχία.
Οπως οι περισσότεροι από αυτούς τους επιχειρηματίες, έτσι και ο Σταύρος Τζιούφας επιδίδεται σε ένα ξέφρενο lifestyle, ανάλογο των οικονομικών μεγεθών που του απέδιδε η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία του.
Ταξίδια κάθε τόσο με ελικόπτερο στον αγαπημένο του προορισμό, που δεν είναι άλλος από τη Μύκονο, πρώτο τραπέζι πίστα στα πιο γνωστά νυχτερινά μαγαζιά, καλεσμένος στα πιο in και prive πάρτι των Αθηνών και όχι μόνο, παρέα με γνωστές προσωπικότητες από τον χώρο των επιχειρήσεων αλλά και των εκδοτών.
Ο επιχειρηματίας ζούσε το δικό του προσωπικό όνειρο, μην μπορώντας να φανταστεί ή, καλύτερα, να προβλέψει τις δύσκολες γι’ αυτόν μέρες που θα έρχονταν μερικά χρόνια μετά.
Σε μια από αυτές τις εξόδους του θα γνωρίσει τον για πολλούς έρωτα της ζωής του, την πετυχημένη φωτογράφο μόδας Μάρα Δεσύπρη. Το ζευγάρι θα μείνει μαζί χωρίς να παντρευτεί δεκαέξι ολόκληρα χρόνια και θα αποκτήσουν μια κόρη, τη Ζίνα.
Το κερασάκι στην τούρτα που θα φέρει και την οριστική πτώση, κυρίως στην ψυχολογία του, είναι το αυτοκινητικό δυστύχημα που είχε ο ίδιος έπειτα από νυχτερινή έξοδο και ο θάνατος της συνεπιβάτιδάς του και συνεργάτιδάς του Αθηνάς Δανιόλου, με τον ίδιο να γλιτώνει με μερικά κατάγματα. Τα επόμενα χρόνια ο επιχειρηματίας θα κλειστεί στον εαυτό του και στο σπίτι του στην Εκάλη, με τις κοσμικές εμφανίσεις να μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Τώρα, ύστερα από αρκετά μεγάλο διάστημα απραγίας, ο επιχειρηματίας νιώθει και πάλι την ανάγκη να επιστρέψει στις business, ωστόσο αυτή τη φορά θα πρέπει να κινηθεί πιο μεθοδικά και ίσως λιγότερο αλαζονικά, αν θέλει και πάλι να σταθεί στα πόδια του. Γιατί το αμερικάνικο όνειρο έχει και αυτό τα όριά του, μόνο που είναι πολύ πιο σκληρά από αυτά του ελληνικού.
CONNECTION
Ο επιχειρηματικός θρίαμβος που κατέληξε σε μια από τις μεγαλύτερες φούσκες
Το 1987 ιδρύεται η «Connection», έχοντας ήδη τα αποκλειστικά δικαιώματα της εταιρείας «Chevignon». Αρχές της δεκαετίας του 1990 η ζήτηση για επώνυμα προϊόντα είναι τεράστια. Ο Τζιούφας προβλέπει έγκαιρα την τάση αυτή και εξασφαλίζει τα δικαιώματα νέων σημάτων. Το 1997 οι πωλήσεις της «Connection» αγγίζουν τα 3,7 δισ. δρχ. (10,8 εκατ. ευρώ) και προωθείται η εισαγωγή στο Χ.Α. Τον Αύγουστο του επόμενου χρόνου η εταιρεία εισάγεται στη Σοφοκλέους αντλώντας μόλις 400 εκατ. δρχ. (1,2 εκατ. ευρώ). Τον επόμενο χρόνο όμως πραγματοποιεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και συγκεντρώνει 4,1 δισ. δρχ. (12 εκατ. ευρώ). Εχοντας ως ασπίδα τα κεφάλαια αυτά, ο Σταύρος Τζιούφας ξεκινά μια σειρά εξαγορών. Τέλος του 2001 και ο όμιλος ελέγχει πλέον 14 εταιρείες με τζίρο 58 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή όμως όλο και δυναμώνουν οι φωνές των οικονομικών στελεχών του ομίλου που μιλούν για υπερβολικό άνοιγμα.
Τότε είναι που αποφασίζεται ο όμιλος να διαπραγματευτεί με τις τράπεζες για τη ρύθμιση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, που πλέον ανέρχονταν σε 60 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα οι ανάγκες για μετρητά οδηγούν στις πρώτες πωλήσεις συμμετοχών. Οι υποχρεώσεις όμως απαιτούσαν περισσότερα κεφάλαια. Το 2002 χορηγείται κοινοπρακτικό δάνειο 14,2 εκατ. ευρώ, με τις υποχρεώσεις όμως και παρά τον δανεισμό να ξεπερνούν τα 34 εκατ. ευρώ.
Οι δυσμενείς εξελίξεις παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας, ενώ την ίδια ώρα οι τράπεζες στέλνουν ειδοποιήσεις ότι ξεκινούν τις διαδικασίες για την αποπληρωμή των χρεών. Ακολουθεί η επιτήρηση και τελικά η αναστολή διαπραγμάτευσης των μετοχών της «Connection».
Τότε ο επιχειρηματίας αποφασίζει να παίξει το τελευταίο του χαρτί και επικαλείται το άρθρο 44 περί εξυγίανσης επιχειρήσεων. Την ίδια στιγμή οι καταγγελίες του Σώματος Ορκωτών Λογιστών περί ουσιωδών αλλοιώσεων στους ισολογισμούς της «Connection» ώθησαν την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να ζητήσει διαχειριστικό έλεγχο για ολόκληρη την οικονομική χρήση του 2002. Λίγους μήνες μετά μπαίνει λουκέτο, με περισσότερους από 150 εργαζομένους να μένουν χωρίς δουλειά.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα