Η Μαλαισία φοβάται μη γίνει... Ελλάδα
Την προειδοποίηση ότι η χώρα του κινδυνεύει να γίνει η επόμενη Ελλάδα εάν οι ψηφοφόροι δεν αποδεχτούν τις περικοπές στις επιδοτήσεις που θα φέρουν αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου των τροφίμων, του ηλεκτρικού ρεύματος και άλλων βασικών αγαθών, απηύθυνε στους συμπατριώτες του, ο Ιντρις Τζάλα, υπουργός στον πρωθυπουργό της Μαλαισίας.
Οι δηλώσεις του Τζάλα, ο οποίος προΐσταται της επιτροπής που έχει αναλάβει την σύνταξη προτάσεων για τις περικοπές στις επιδοτήσεις, έγιναν κατά την παρουσίαση των σχεδίων με στόχο να κερδηθεί η λαϊκή αποδοχή των επίπονων μέτρων, τα οποία πρέπει να εγκριθούν από την κυβέρνηση.
Ο Τζάλα είπε ότι η Επιτροπή αναφέρει ότι, χωρίς τις περικοπές, το χρέος της Μαλαισίας θα αυξηθεί στο 100% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος μέχρι το 2019 από 54% που είναι σήμερα.
«Δε θέλουμε να καταλήξουμε ως μία ακόμη Ελλάδα», είπε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.
Στον προϋπολογισμό του 2009, η Μαλαισία ξόδεψε το 15,3% της συνολικής κυβερνητικής διαχείρισης για επιδοτήσεις ενώ το έλλειμμα της χώρας αυξήθηκε στο 7% του ΑΕΠ και έφτασε στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας 20ετίας.
Κυβερνητική πηγή δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει συζητήσει τις προτάσεις αλλά αποφάσεις δεν αναμένονται τους αμέσως προσεχείς μήνες και σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές και οικονομολόγους, η αποτυχία της κυβέρνησης κατά το παρελθόν να προωθήσει περικοπές στις επιδοτήσεις, δημιουργεί αμφισβητήσεις για το κατά πόσο μπορεί να το κάνει τώρα, μετά τις εκλογικές αποτυχίες σε προπύργια του κυβερνητικού κόμματος.
Σύμφωνα με τις προτάσεις της επιτροπής, η τιμή της βενζίνης θα αυξηθεί το 2010 κατά 15 λεπτά του ρίνγκιτ, δηλαδή περίπου 0,04 ευρώ, το λίτρο, το οποίο σήμερα κοστίζει 1,8 ρίνγκιτ, δηλαδή 0,45 ευρώ.
Η επιτροπή προτείνει άλλες δύο αυξήσεις συνολικά 20 λεπτών το 2011, άλλες δύο, επίσης συνολικής αξίας 20 λεπτών, το 2012 και θέτει ως στόχο, στο τέλος του 2015 να βρίσκεται στα 2,6 ρίνγκιτ το λίτρο, δηλαδή 0,64 ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr