Θλιβερός πρωταγωνιστής στους θανάτους από τροχαία η Ελλάδα

Θλιβερός πρωταγωνιστής στους θανάτους από τροχαία η Ελλάδα

Άπιαστο όνειρο παραμένει για την Ελλάδα ο στόχος της ΕΕ για μείωση κατά 50% των τροχαίων ατυχημάτων τη δεκαετία 2000-2010, γεγονός που την κατατάσσει στις τελευταίες θέσεις από πλευράς οδικής ασφάλειας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Αγγλία και η Γερμανία έχουν πιάσει τον στόχο από το 2008 και ήδη έχουν ξεκινήσει προγράμματα διαβούλευσης για την χάραξη της στρατηγικής που θα ακολουθήσ

Θλιβερός πρωταγωνιστής στους θανάτους από τροχαία η Ελλάδα

Άπιαστο όνειρο παραμένει για την Ελλάδα ο στόχος της ΕΕ για μείωση κατά 50% των τροχαίων ατυχημάτων τη δεκαετία 2000-2010, γεγονός που την κατατάσσει στις τελευταίες θέσεις από πλευράς οδικής ασφάλειας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Αγγλία και η Γερμανία έχουν πιάσει τον στόχο από το 2008 και ήδη έχουν ξεκινήσει προγράμματα διαβούλευσης για την χάραξη της στρατηγικής που θα ακολουθήσουν το διάστημα 2010-2020.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου  οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας εξακολουθούν να είναι σε επίπεδα άνω των 1.500 ετησίως όταν με βάση τις δεσμεύσεις της ΕΕ, το 2010 θα έπρεπε να έχουν περιοριστεί κάτω των 1.020 για να επιτευχθεί ο κοινός ευρωπαϊκός στόχος.

Σημειώνεται ότι το 2000, όταν η χώρα μας συνυπέγραψε τον παραπάνω στόχο είχε 2.040 θανάτους από τροχαία ατυχήματα και ήταν πρώτη μεταξύ των 15 τότε μελών της ΕΕ. Σήμερα στην Ενωση των 27 κρατών -μελών παραμένει ένα σκαλί μετά τους πρώτους που είναι οι χώρες της Εσθονίας, της Λετονίας και της Λιθουανίας.

Μεγάλο πρόβλημα στις ευπαθείς ομάδες

Ανησυχητικές διαστάσεις παίρνουν οι ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι τα παιδιά και οι πεζοί, οι οποίες καταγράφουν μεγάλο αριθμό θυμάτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο οκτάμηνο του 2009 και μόνο στην Αττική, τέσσερα παιδιά ηλικίας μικρότερης των 17 ετών σκοτώθηκαν και 112 τραυματίστηκαν καθώς παρασύρθηκαν από οχήματα.

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα καταγράφηκαν τρεις βαρείς τραυματισμοί παιδιών ηλικίας από 15 ετών και κάτω.

«Σε όλες τις χώρες καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των τροχαίων στις ευπαθείς ομάδες αλλά στη χώρα μας υπάρχει έξαρση του φαινομένου» παρατηρεί ο κ. Αντώνης Καστής συγκοινωνιολόγος και ειδικός συντονιστής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ.

Ο κυριότερος λόγος που κατά τη γνώμη του, παρατηρείται αύξηση των κρουσμάτων είναι το γεγονός ότι οι δήμοι δεν διαθέτουν ασφαλή πρόσβαση σε σχολεία, αθλητικούς χώρους και ΚΑΠΗ με αποτέλεσμα παιδιά και ηλικιωμένοι να είναι ευάλωτοι σε τροχαία ατυχήματα.

«Δεν υπάρχουν δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας που να διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πεζών ενώ τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια έχουν καβαλήσει τα πεζοδρόμια» προσθέτει ο κ. Καστής. 

Σε άλλες χώρες τα θέματα οδικής ασφάλειας βρίσκονται στην κορυφή της κυβερνητικής πολιτικής με χαρακτηριστικότερη όλων την Γαλλία στην οποία λειτουργεί διυπουργική επιτροπή οδικής ασφάλειας στην οποία προεδρεύει ο κ. Νικολά Σαρκοζί.     

Το τελευταίο διάστημα το ΤΕΕ, βρίσκεται σε επαφή με κορυφαία ευρωπαϊκά εργαστήρια οδικής ασφάλειας και επεξεργάζεται ένα σύγχρονο στρατηγικό σχέδιο για τον περιορισμό των τροχαίων το διάστημα 2010-2010, το οποίο θα καταθέσει σύντομα προς δημόσια διαβούλευση.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης