Μάθε παιδί μου μαθηματικά...
Τα μαθηματικά όχι μόνο δεν είναι μπαμπούλας, αλλά βοηθούν στην κριτική σκέψη, ειδικά όταν η εκπαίδευση αρχίζει από την ηλικία των 4 ετών, με παιχνίδια και ασκήσεις ικανότητας και συνεχίζεται στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Όλες οι μελέτες έδειξαν ότι, τα παιδιά στις ηλικίες από 4 έως 8 ετών έχουν τη δυνατότητα και τη δυναμική να αναπτύξουν πολύ πιο σημαντικές μαθηματικές έννοιες απ όσες πιστεύαμε τα προηγούμενα χρόνια. Πολύ συχνά, οι δυσκολίες των παιδιών στα μαθηματικά οφείλονται σε
Τα μαθηματικά όχι μόνο δεν είναι μπαμπούλας, αλλά βοηθούν στην κριτική σκέψη, ειδικά όταν η εκπαίδευση αρχίζει από την ηλικία των 4 ετών, με παιχνίδια και ασκήσεις ικανότητας και συνεχίζεται στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Όλες οι μελέτες έδειξαν ότι, τα παιδιά στις ηλικίες από 4 έως 8 ετών έχουν τη δυνατότητα και τη δυναμική να αναπτύξουν πολύ πιο σημαντικές μαθηματικές έννοιες απ όσες πιστεύαμε τα προηγούμενα χρόνια. Πολύ συχνά, οι δυσκολίες των παιδιών στα μαθηματικά οφείλονται σε μια κακή εκκίνηση. Αν η μαθηματική εκπαίδευση έχει δομηθεί σε λάθος βάση, στην ηλικία των 13 ετών η μάχη είναι χαμένη, επισήμανε η καθηγήτρια του ΑΠΘ, Μαριάννα Τζεκάκη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή το 33ο Συνέδριο της Διεθνούς Ομάδας για την Ψυχολογία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης, οι εργασίες του οποίου αρχίζουν, στις 19 Ιουλίου, στη Θεσσαλονίκη.
Τα αποτελέσματα ερευνών, που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο, επιβεβαιώνουν τη σημαντική ανάπτυξη που μπορούν να έχουν τα μικρά παιδιά, σε διάφορους τομείς, με τις κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις. Έτσι, το 60% - 70% των παιδιών καταφέρνει να λύσει συνδυαστικά προβλήματα με τη χρήση κατάλληλων παιχνιδιών και υπολογιστών και το 50% να εκφράσει σημαντικές μαθηματικές ιδέες και να δίνει εξηγήσεις.
Παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και κορίτσια περιλαμβάνονται στους μαθητές που αποτυγχάνουν στα μαθηματικά, επισήμανε ο αναπληρωτής καθηγητής στη Διδακτική των Μαθηματικών στο ΔΠΘ, Χαράλαμπος Σακονίδης, παρουσιάζοντας αποτελέσματα του Πιλοτικού Προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας (1997-2000) και του Προγράμματος Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαιδιων (2002-2004 και 2005-2007) .
Η μάθηση και η διδασκαλία στην τάξη των μαθηματικών είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες διαδικασίες, πολύ περισσότερο, σε μια τάξη με μαθητές από διαφορετικές κοινωνικές, πολιτισμικές, γλωσσικές και άλλες ταυτότητες. Η διδασκαλία σ αυτές τις τάξεις είναι σημαντικό να βασίζεται στην αξιοποίηση της μητρικής γλώσσας των μαθητών, στην εξασφάλιση της πρόσβασης στη γλώσσα της διδασκαλίας των μαθηματικών, όπως και στις σχέσεις που διαμορφώνονται μέσα στην τάξη, εξήγησε ο κ. Σακονίδης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr