Συγκεντρωτικό το σύστημα παιδείας

Συγκεντρωτικό το σύστημα παιδείας

«Είτε ανακαλύπτουμε το μήλο, όπως ο Αδάμ, είτε φέρνουμε τη δύναμη της φωτιάς στην κοινωνία, όπως ο Προμηθέας, είτε ανακαλύπτουμε τη δύναμη του ατόμου, όπως ο Αϊνστάϊν, είτε το Facebook και το Google, πρέπει να μάθουμε πώς να μοιραζόμαστε, πώς να χρησιμοποιούμε αυτή τη δύναμη και να ενδυναμώσουμε τις κοινωνίες μας προς όφελος του δημόσιου καλού, των πολιτών και του περιβάλλοντος», τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, σε ομιλία του σε Διεθνές Συνέδριο για τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και

Συγκεντρωτικό το σύστημα παιδείας

«Είτε ανακαλύπτουμε το μήλο, όπως ο Αδάμ, είτε φέρνουμε τη δύναμη της φωτιάς στην κοινωνία, όπως ο Προμηθέας, είτε ανακαλύπτουμε τη δύναμη του ατόμου, όπως ο Αϊνστάϊν, είτε το Facebook και το Google, πρέπει να μάθουμε πώς να μοιραζόμαστε, πώς να χρησιμοποιούμε αυτή τη δύναμη και να ενδυναμώσουμε τις κοινωνίες μας προς όφελος του δημόσιου καλού, των πολιτών και του περιβάλλοντος», τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, σε ομιλία του σε Διεθνές Συνέδριο για τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, που συνδιοργανώνουν το «University of Fraser Valley» και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στην Κέρκυρα.

Ο κ. Παπανδρέου υπογράμμισε ότι «αυτό είναι ένα πολιτικό δίλημμα, που πρέπει όλοι να απαντήσουμε και κυρίως οι εκπαιδευτικοί» και χαρακτήρισε το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, «συγκεντρωτικό και κεντρικά ελεγχόμενο, γιατί έχουμε την ανάγκη να ελέγχουμε τη δύναμη και την ανάγκη αλλαγής, που νιώθουν οι νέοι άνθρωποι».

Πρόσθεσε δε, ότι τα σχολεία βρίσκονται μακριά από την καθημερινή εμπειρία, με αποτέλεσμα τα παιδιά να βαριούνται και να μη βρίσκουν λόγο να είναι στο σχολείο, το οποίο χαρακτήρισε «στρατόπεδο συγκέντρωσης», υπενθυμίζοντας τα γεγονότα του Δεκεμβρίου.

«Η τεχνολογία δεν είναι ουδέτερη και το διαδίκτυο, επίσης δεν είναι ουδέτερο. Είναι ιστός, αλλά μπορεί να γίνει ιστός αράχνης», είπε ο κ. Παπανδρέου και αρίθμησε δέκα σημεία σχετικά με τις δυνατότητες και τις προκλήσεις στη χρήση των νέων τεχνολογιών στην Παιδεία.

Ειδικότερα, έκανε λόγο για δημιουργία «κοινού πλούτου πληροφοριών», «ανάπτυξη και αξιοποίηση του ωκεανού πληροφοριών», «ικανότητα αξιολόγησης και κριτικής αντιμετώπισης της πληροφορίας που λαμβάνουμε» και «ικανότητα σύνθεσης πληροφοριών ανάμεσα σε διαφορετικά πεδία και εφαρμογής της γνώσης».

Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υποστήριξε ότι πρέπει και θα δημιουργηθούν κέντρα καινοτομίας, όχι μόνο για την αγορά, αλλά και ως κοινωνικό εργαλείο. Συνεχίζοντας, μίλησε για την ικανότητα της συλλογικής μάθησης σε αντίθεση με την εξατομικευμένη.

«Ας χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία, ώστε να βρούμε λύσεις στα κοινά προβλήματα», είπε και πρόσθεσε ότι «οι νέες δυνατότητες θα έχουν σημαντική επίδραση στη διαμόρφωση και την αξιοποίηση του ταλέντου τού καθενός», καθώς «η τεχνολογία ως ικανότητα για δύναμη μπορεί και πρέπει να γίνει σημαντική δύναμη για δημοκρατική επανάσταση».

Μετά την ομιλία του στο Διεθνές Συνέδριο, ο κ. Παπανδρέου πήρε μέρος σε συζήτηση, με θέμα το Ανοικτό Σχολείο στην Ελλάδα, στην οποία συμμετείχαν και οι Άννα Διαμαντοπούλου και Άντζελα Γκερέκου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης