LIVE

Κορωνοϊός

ΗΠΑ: Δημοσιεύματα για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης

Η εθνική, η Βασίλω και ένας Ρεχάγκελ...

Η θέση αυτή διατυπώνεται σε σημερινό εκτενές δημοσίευμα της «New York Times», όπου επίσης σημειώνεται ότι ο χώρος του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης είναι «ευχάριστος και ευάερος», επισημαίνοντας ότι η συλλογή των εκθεμάτων είναι «ένα θαύμα».

Συγκεκριμένα, ο αρχισυντάκτης πολιτιστικών θεμάτων της νεοϋορκέζικης εφημερίδας, Μάικλ Κίμελμαν, ο οποίος επισκέφθηκε την Αθήνα και παρέστη στα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης, αναγνωρίζει ως «βάσιμα» τα επιχειρήματα τόσο της ελληνικής, όσο και τη

Η θέση αυτή διατυπώνεται σε σημερινό εκτενές δημοσίευμα της «New York Times», όπου επίσης σημειώνεται ότι ο χώρος του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης είναι «ευχάριστος και ευάερος», επισημαίνοντας ότι η συλλογή των εκθεμάτων είναι «ένα θαύμα».

Συγκεκριμένα, ο αρχισυντάκτης πολιτιστικών θεμάτων της νεοϋορκέζικης εφημερίδας, Μάικλ Κίμελμαν, ο οποίος επισκέφθηκε την Αθήνα και παρέστη στα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης, αναγνωρίζει ως «βάσιμα» τα επιχειρήματα τόσο της ελληνικής, όσο και της βρετανικής πλευράς στο αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή των μαρμάρων, ωστόσο υποστηρίζει ότι «ενώ δεν θα πρέπει να υπάρχει ανοχή στην κλοπή αρχαιοτήτων, η υπόθεση των μαρμάρων του Παρθενώνα ανάγεται σε μια άλλη εποχή και για το λόγο αυτό η συζήτηση γύρω απ αυτή, θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί».

Ο κ. Κίμελμαν προτάσσει το γεγονός ότι η συνεργασία μεταξύ των παγκόσμιων μουσείων συνεχώς διευρύνεται, καλώντας Βρετανικό Μουσείο και Μουσείο Ακρόπολης να επικεντρωθούν στη μεταξύ τους συνεργασία, ενώ επισημαίνει δε ότι το ισχυρότερο επιχείρημα υπέρ της επιστροφής θα ήταν τα εκθέματα να γύριζαν στο μνημείο που ανήκουν πραγματικά, τον Παρθενώνα, κάτι που δεν ισχύει όμως, εφόσον μιλάμε για μεταφορά από το ένα μουσείο στο άλλο.

Στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά στο ιστορικό της έναρξης της ελληνικής εκστρατείας για την επιστροφή των Μαρμάρων, φιλοξενείται δήλωση του προέδρου του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητή Δημήτρη Παντερμανλή, ο οποίος επισημαίνει «αυτό το ζήτημα μας ενώνει», με το δημοσιογράφο να ισχυρίζεται ότι σύμφωνα με έρευνες «οι Έλληνες δεν μπαίνουν στον κόπο να επισκεφθούν την Ακρόπολη, μετά τα σχολικά τους χρόνια».

Σε σχέση με το Μουσείο, ο κ. Κίμελμαν χαρακτηρίζει το χώρο «ευχάριστο και ευάερο» τη συλλογή των εκθεμάτων ένα «θαύμα», ενώ ως «ωραία πινελιά» σχολιάζει το διαφανές δάπεδο που επιτρέπει στον επισκέπτη να βλέπει κάτω από τα πόδια του, τα ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες κατασκευής του Μουσείου. Επίσης, σημειώνει ότι η παρουσίαση των αυθεντικών γλυπτών δίπλα στα αντίγραφα εκείνων που απουσιάζουν, ενισχύει το αίτημα της επιστροφής. Ωστόσο, υποστηρίζει ότι στο δεύτερο όροφο, όπου εκτίθενται αρχαϊκά και αγάλματα της πρώιμης κλασικής εποχής, καθώς και στο χώρο όπου φιλοξενούνται οι Καρυάτιδες και τα γλυπτά από το Ναό της Αθηνάς Νίκης, απουσιάζει η αίσθηση της ιεράρχησης και της ανάδειξης ορισμένων έργων, κάτι που συνιστά βασικό ρόλο των μουσείων τέχνης, με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να κινδυνεύει να προσπεράσει θησαυρούς όπως το Αγόρι του Κριτία.

Τέλος, αναφέρει ότι γενικότερα η Αθήνα χρειάζεται «σύγχρονα κτίρια ορόσημα», διότι τα περισσότερα μνημεία αποτελούν «κακές απομιμήσεις αρχαίων παλατιών»

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης