Υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων το Vanity Fair
Στην αρχαιολογική και ιστορική αξία του Παρθενώνα, αλλά συνάμα και στην «ελληνοβρετανική διαμάχη» για τα Μάρμαρα, κάνει εκτενή αναφορά ο Βρετανός δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς στο περιοδικό «Vanity Fair».
Ο κ. Χίτσενς, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα την Αθήνα, με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, σε τετρασέλιδο δημοσίευμα υπό τον τίτλο «The Lovely Stones», χαρακτηρίζει τον Παρθενώνα «απόλυτα ορθό» ως οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας.
Ο γνωστός δημοσ
Στην αρχαιολογική και ιστορική αξία του Παρθενώνα, αλλά συνάμα και στην «ελληνοβρετανική διαμάχη» για τα Μάρμαρα, κάνει εκτενή αναφορά ο Βρετανός δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς στο περιοδικό «Vanity Fair».
Ο κ. Χίτσενς, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα την Αθήνα, με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, σε τετρασέλιδο δημοσίευμα υπό τον τίτλο «The Lovely Stones», χαρακτηρίζει τον Παρθενώνα «απόλυτα ορθό» ως οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας.
Ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας, αντλώντας από τη σύγχρονη επικαιρότητα, κάνει λόγο για τον «Περίκλειο Κεϋνσιανισμό», ο οποίος οδήγησε στην κατασκευή του Παρθενώνα ως «πακέτο ενίσχυσης» της ταλαιπωρημένης από τους Περσικούς πολέμους Αθήνας του 5ου αιώνα π.Χ., ενώ ξεχωρίζει ως επιπλέον στοιχείο μοναδικότητας του Παρθενώνα, το γεγονός ότι δε χτίστηκε από σκλάβους, όπως άλλα σπουδαία μνημεία, αλλά αποτελεί «δημιούργημα της πρόθυμης συλλογικής εργασίας ελεύθερων πολιτών».
Στο δημοσίευμα γίνεται εκτενής αναφορά στην «ελληνοβρετανική διαμάχη» για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Ο κ. Χίτσενς απαριθμεί και καταρρίπτει τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου υπέρ της παραμονής των Μαρμάρων στο Λονδίνο.
Αναφερόμενος στο «εκπληκτικό Νέο Μουσείο της Ακρόπολης», όπως τονίζει χαρακτηριστικά, δικαιολογεί την καθυστέρηση της ολοκλήρωσής του, λόγω του «πλούτου των θησαυρών που ανακαλύφθηκαν κατά τις σχετικές εκσκαφές για την κατασκευή του κτιρίου».
Επίσης, ο κ. Χίτσενς επισημαίνει και την «επιτυχή ιδέα» της παρουσίασης των αυθεντικών γλυπτών που βρίσκονται στην Αθήνα, δίπλα σε αντίγραφα των γλυπτών που παραμένουν στο Λονδίνο, ώστε να έχει ο επισκέπτης του μουσείου τη συνέχεια της ιστορίας που διηγείτο η ζωφόρος του Παρθενώνα.
Στο αφιέρωμα γίνεται αναφορά στη στάση άλλων ευρωπαϊκών μουσείων και γκαλερί που «έχουν κατανοήσει τη σημασία της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, σε αντίθεση με το Βρετανικό Μουσείο».
Τέλος, ο κ. Χίτσενς εκφράζει τη βεβαιότητα ότι «κάποια μέρα θα υπάρξει μια συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο πλέον ορθό οικοδόμημα του κόσμου».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr