Ναυπηγήσεις: Το 2011 «φως στο τούνελ» για τους Ελληνες εφοπλιστές
Εσωσε τουλάχιστον τα προσχήματα ο ελληνικός εφοπλισμός το 2008 στον τομέα των ναυπηγήσεων. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas, το 2008 οι Ελληνες εφοπλιστές υπέγραψαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση 172 πλοίων.
Αριθμός μεγαλύτερος από εκείνους που είχαν καταγραφεί από το 1998 μέχρι και το 2005, όταν οι παραγγελίες κυμάνθηκαν από 70 μέχρι 135 πλοία. Εξαίρεση το 2003 με τα συμβόλαια να φτ
Εσωσε τουλάχιστον τα προσχήματα ο ελληνικός εφοπλισμός το 2008 στον τομέα των ναυπηγήσεων. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas, το 2008 οι Ελληνες εφοπλιστές υπέγραψαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση 172 πλοίων.
Αριθμός μεγαλύτερος από εκείνους που είχαν καταγραφεί από το 1998 μέχρι και το 2005, όταν οι παραγγελίες κυμάνθηκαν από 70 μέχρι 135 πλοία. Εξαίρεση το 2003 με τα συμβόλαια να φτάνουν στα 202.
Βέβαια, οι παραγγελίες μέσα στο 2008 δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις χρυσές χρονιές της ναυτιλίας, το 2006 με 322 πλοία και το 2007 με 556 πλοία. Πάντως, το τελευταίο τρίμηνο του 2008 δεν δόθηκε καμία παραγγελία.
Σύμφωνα με την έκθεση: «Η αγορά μπορεί να επανέλθει στο “κανονικό” σε ένα όχι μακρινό μέλλον και κατά συνέπεια ένα πλοίο με παράδοση το 2010 ή 2011 μπορεί να είναι μία καλή εμπορική πράξη».
Το πρώτο εξάμηνο του 2008, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, είχαν δοθεί 119 παραγγελίες, χωρητικότητας πλοίων 12,5 εκατ. dwt, αξίας 8,25 δισ. δολαρίων, έναντι 303 παραγγελιών το πρώτο εξάμηνο του 2007, χωρητικότητας 25,3 εκατ. dwt και αξίας 16,8 δισ. δολαρίων.
Συνολικά, το 2008 δόθηκαν 172 παραγγελίες 19,3 εκατ. dwt, επενδυτικής αξίας 19,3 δισ. δολαρίων.
Το 2007 κατεγράφησαν 547 παραγγελίες, 42,8 εκατ. dwt και αξίας 30,8 δισ. δολαρίων.
Στην έκθεση του G. Moundreas επισημαίνεται ότι στα στοιχεία του 2008 ενδέχεται να περιλαμβάνονται και ορισμένες ακυρώσεις, οι οποίες δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως.
Η αυγή του 2009 βρήκε τους Ελληνες να έχουν υπό παραγγελία σε 836 πλοία 72,5 εκατ. dwt. Σε αυτά περιλαμβάνονται 463 πλοία ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 46,2 εκατ. dwt, 300 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 26,3 εκατ. dwt και 73 διαφόρων τύπων, στα οποία περιλαμβάνονται 38 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 27 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG), δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και έξι πλοία τύπου Pure Car/Truck Carrier (PCTC).
Τα χαρακτηριστικά
Οπως επισημαίνει ο G. Moundreas S.A., οι πλοιοκτήτες θα αξιολογήσουν σωστά την υφιστάμενη κατάσταση, η οποία έχει ορισμένα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:
- Την ταχεία αύξηση του αριθμού των διαλύσεων, η οποία θα μπορούσε να μειώσει την χωρητικότητα κατά 50 εκατ. dwt κυρίως στο ξηρό φορτίο.
- Την ακύρωση ενός σημαντικού αριθμού παραγγελιών, ποσοστό 6% του υπό παραγγελία στόλου, με τις εκτιμήσεις να ανεβάζουν το ποσοστό αυτό μέχρι το 20% σε βάθος χρόνου.
- Την αναμενόμενη επίλυση του προβλήματος με τις επιστολές πιστώσεων. Η δυσκολία χορήγησης των επιστολών από τις τράπεζες δημιουργεί σήμερα τα μεγαλύτερα προβλήματα στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr