Αδριατική : Τα λιγότερα φορτηγά σφίγγουν τον κλοιό στην ακτοπλοϊα
Θέσεις μάχης στη θάλασσα της Αδριατικής παίρνουν οι ισχυροί επιχειρηματικοί πόλοι της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Την ίδια ώρα, λόγω της οικονομικής κρίσης, μειωμένη είναι η κίνηση των φορτηγών οχημάτων με τα πλοία στις γραμμές Πάτρας - Ιταλίας, κατά 8%.
Και αναρωτιόνται κύκλοι της ακτοπλοΐας, εάν υπάρχει μείωση της κίνησης των φορτηγών τέτοια εποχή που παραδοσιακά, λόγω των γιορτών των Χριστουγέννων, τις π
Θέσεις μάχης στη θάλασσα της Αδριατικής παίρνουν οι ισχυροί επιχειρηματικοί πόλοι της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Την ίδια ώρα, λόγω της οικονομικής κρίσης, μειωμένη είναι η κίνηση των φορτηγών οχημάτων με τα πλοία στις γραμμές Πάτρας - Ιταλίας, κατά 8%.
Και αναρωτιόνται κύκλοι της ακτοπλοΐας, εάν υπάρχει μείωση της κίνησης των φορτηγών τέτοια εποχή που παραδοσιακά, λόγω των γιορτών των Χριστουγέννων, τις προηγούμενες χρονιές υπήρχε μεγάλη κινητικότητα, τότε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο τι θα γίνει;
Λόγω, δε, των σχεδόν ανύπαρκτων εξαγωγών από τη χώρα μας, μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν τα δρομολόγια προς τα βόρεια λιμάνια της Ανκόνα και της Βενετίας.
Και αυτό γιατί τα φορτηγά επιλέγουν να πάνε στα νότια της Ιταλίας μήπως και βρουν φορτία για την Ευρώπη. Στον βορρά πάνε από Πάτρα μόνο εάν είναι φορτωμένα.
Ας μην ξεχνάμε ότι μήλον της έριδος ανάμεσα στις εταιρείες αποτελεί, κυρίως, η διακίνηση των φορτίων και λιγότερο η επιβατική κίνηση.
Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που οι εταιρείες στρέφονται στην απόκτηση πλοίων με γκαράζ ακόμα μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση κινούνται οι Μινωικές Γραμμές, που υπό την καθοδήγηση του Ιταλού εφοπλιστή Εμμάνουελ Γκριμάλντι, σχεδιάζουν την απόκτηση δύο, ίσως και περισσοτέρων τέτοιων πλοίων, με σκοπό τη δρομολόγησή τους στις γραμμές της Αδριατικής.
Η δραστηριοποίηση άλλωστε στην αγορά αυτή αποτελεί εδώ και καιρό διακαή πόθο του Ιταλού εφοπλιστή. Ενα σχέδιο που αποβλέπει στην απόκτηση πρωταγωνιστικού ρόλου στη διακίνηση φορτίων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Η Attica Group, η οποία ανήκει στη Marfin του Ανδρέα Βγενόπουλου, έχει αγοράσει δύο νεότευκτα ro-ro πλοία, δηλαδή πλοία μεταφοράς οχημάτων εκ των οποίων το ένα το έχει ήδη παραλάβει και δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι, ενώ το δεύτερο θα παραληφθεί εντός του 2009.
Ο τρίτος ισχυρός πόλος που δραστηριοποιείται στην περιοχή κρατάει επτασφράγιστα τα σχέδια της. Η χανιώτικη εταιρεία, που ελέγχεται από τον Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη, παρακολουθεί τις εξελίξεις, τηρώντας, όπως όλα δείχνουν, στάση αναμονής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr