Ford: Εγκαταλείπει -και αυτή- τα SUV…
Η μεγάλη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford Motor ετοιμάζεται -σωστότερα, εξαναγκάζεται- να αλλάξει σελίδα στην πολυετή ιστορία της! Με μια απόφαση-σταθμό του διευθύνοντος συμβούλου της Alan Mulally, η εταιρεία μειώνει σημαντικά την παραγωγή της σε μεγάλα τζιπ, σε οχήματα ελεύθερου χρόνου (τα γνωστά μας sport utility vehicles, SUV), αλλά και στα αυτοκίνητα-τοτέμ των Αμερικανών, τα θηριώδη ημιφορτηγά - pick up, έναν κλάδο όπου η Ford πρωταγωνιστεί στις ΗΠΑ τα τελευταία 20 χρόνια!
Οι ε
Η μεγάλη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford Motor ετοιμάζεται -σωστότερα, εξαναγκάζεται- να αλλάξει σελίδα στην πολυετή ιστορία της! Με μια απόφαση-σταθμό του διευθύνοντος συμβούλου της Alan Mulally, η εταιρεία μειώνει σημαντικά την παραγωγή της σε μεγάλα τζιπ, σε οχήματα ελεύθερου χρόνου (τα γνωστά μας sport utility vehicles, SUV), αλλά και στα αυτοκίνητα-τοτέμ των Αμερικανών, τα θηριώδη ημιφορτηγά - pick up, έναν κλάδο όπου η Ford πρωταγωνιστεί στις ΗΠΑ τα τελευταία 20 χρόνια!
Οι επιπτώσεις από τη χρηματοπιστωτική κρίση αλλά και τη ραγδαία άνοδο των τιμών των καυσίμων οδήγησαν σε δραματική πτώση των πωλήσεων των μεγάλων ενεργοβόρων οχημάτων ακόμα και στην... παραδοσιακή αγορά τους, την αμερικανική. Μετά την πρόσφατη απόφαση της General Motors να καταστήσει ουσιαστικά ανενεργή τη μάρκα Hummer -για ευνόητους λόγους-, έρχεται τώρα και η Ford να αποδείξει στην πράξη πως η εποχή των θηριωδών τζιπ που καίνε έναν κουβά βενζίνη στο χιλιόμετρο απλώς παρήλθε!
Με βάση τον νέο σχεδιασμό της Ford, η οποία παράλληλα ανακοίνωσε και πτώση των πωλήσεών της στις ΗΠΑ κατά 14% σε ετήσια βάση, τουλάχιστον τρία από τα εργοστάσια συναρμολόγησης pick up και SUV στη Βόρεια Αμερική θα σταματήσουν να παράγουν τέτοιου είδους οχήματα και θα αναλάβουν τη συναρμολόγηση μικρότερων, άρα και πιο φιλικών προς το περιβάλλον και την τσέπη του ιδιοκτήτη τους, αυτοκινήτων. Αν τώρα διερωτάστε πού θα βρει τέτοια μοντέλα η αμερικανική Ford, η απάντηση είναι απλή: θα ξεκινήσει να πουλάει στις ΗΠΑ τουλάχιστον έξι από τα μοντέλα που πουλάει στις ευρωπαϊκές αγορές. Μοντέλα σαφώς μικρότερα των αντίστοιχων αμερικανικών τόσο σε διαστάσεις όσο και σε κυβισμό...
Την ίδια ώρα η διοίκηση Mulally, η οποία έχει θέσει ως στόχο την επαναφορά του ομίλου στην κερδοφορία έως το 2009 (έναντι συσσωρευμένων ζημιών άνω των 15,3 δισ. δολαρίων τη διετία 2006-2007), έβαζε τέλος στις φήμες περί κλεισίματος της θυγατρικής της μάρκας Mercury. Αντί λουκέτου, η Mercury θα αναλάβει να πουλήσει στους Αμερικανούς πολίτες τα νέα μικρά μοντέλα της Ford!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr