Η αληθινή ιστορία πίσω από τα «όργια» του Σκιαδαρέση
Η αληθινή ιστορία πίσω από τα «όργια» του Σκιαδαρέση
Η δημοφιλής σειρά του διαδικτυακού Netflix μπαίνει στα άδυτα του Βατικανού και περιγράφει τα σκάνδαλα Αγίας Εδρας και της μαφίας με γνωστές κατασκευαστικές εταιρείες επί προεδρίας Μπερλουσκόνι - Ο Ελληνας ηθοποιός δίνει πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας και οι επίμαχες σκηνές είναι ένα ελάχιστο μέρος του ρόλου του
Ο κόσμος των οργίων, των ναρκωτικών και των παραισθήσεων δεν είναι αυτός στον οποίο θα κατοικούσε ποτέ ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, αλλά σίγουρα θα το έκανε ο αμαρτωλός καρδινάλιος τον οποίο ερμηνεύει με επιτυχία σε μία από τις πιο σπουδαίες σειρές του Netflix, το «Suburra». Σε έναν κόντρα ρόλο -σε σχέση με αυτούς που έχει παίξει μέχρι σήμερα ο ηθοποιός- τον βλέπουμε να πρωταγωνιστεί σε μία από τις πιο εμβληματικές και ατμοσφαιρικές σκηνές της σειράς και να παρασύρεται από τις απολαύσεις στις οποίες αρεσκόταν ο παράγοντας της παπικής εξουσίας πετώντας μακριά τα άμφια και τις επίσημες θέσεις.
Μόνο που κάποια εξώφυλλα εφημερίδων και περιοδικών δεν φρόντισαν να διευκρινίσουν ότι πρόκειται για σίριαλ και για προϊόν μυθοπλασίας, εμφανίζοντας τον ίδιο να πρωταγωνιστεί σε ακόλαστες πράξεις και μάλιστα για μια σκηνή που ήδη έχει κλέψει τις εντυπώσεις σε όλο τον πλανήτη! Το παράδοξο και το πιο ουσιαστικό βέβαια είναι ότι πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του Ελληνα ηθοποιού, που του ανοίγει τον δρόμο σε διεθνείς παραγωγές, καθώς δεν γίνονται εύκολα προτάσεις για πρωταγωνιστικούς ρόλους σε σίριαλ που προβάλλονται στη διεθνή πλατφόρμα και βρίσκονται στο επίκεντρο των κριτικών όλου του κόσμου. Οπως έγραψε μάλιστα επιφανής δημοσιογράφος του δύσκολου Spectator σε σχετικό τίτλο άρθρου όλο ενθουσιασμό: «Αφήστε ο,τι κάνετε και δείτε το “Suburra!”», προτείνοντας στους θεατές να απολαύσουν ένα από τα καλύτερα σίριαλ που έχει δείξει μέχρι σήμερα το Netflix.
Αντίστοιχα σχόλια έκαναν και άλλοι τηλεκριτικοί και ήδη από τις πρώτες ώρες της προβολής του «Suburra» η παραγωγή του τηλεοπτικού κολοσσού Netflix μπορούσε να μιλάει για μεγάλη επιτυχία. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο δύσκολος κριτικός του «Guardian» Πίτερ Μπράντσο τού έδωσε σχεδόν πέντε αστέρια, ενώ με πέντε αστέρια το βράβευσε η Σούζι Φέι από τους «Financial Times», η οποία τονίζει την άγρια ομορφιά και την ατμόσφαιρα του ιταλικού σίριαλ που πια έχει αποκτήσει διεθνή απήχηση.
Εξίσου χαρούμενος θα ήταν και ο Ελληνας ηθοποιός αν δεν προέκυπτε ένα τρανταχτό πρωτοσέλιδο σε εφημερίδα υπό τον τίτλο «Σε όργια με κόκες ο Σκιαδαρέσης», που ήθελε τον ίδιο να είναι πρωταγωνιστής σε υπόθεση ναρκωτικών και οργιών χωρίς να διευκρινίζει ότι πρόκειται για σίριαλ, γεγονός που του στέρησε τη χαρά της θετικής υποδοχής που είχε η σειρά. Οπως έγραψε και στον λογαριασμό του στο Facebook: «Με έκπληξη και οργή υφίσταμαι από χτες την απόλυτη κατακρεούργηση της προσωπικότητάς μου, μέσα από δημοσιεύματα που με εμφανίζουν δήθεν να κάνω όργια και χρήση ναρκωτικών, να διαφθείρω “νεαρά” κορίτσια και να βιντεοσκοπώ, επιπλέον, τα τεκμήρια της δήθεν “ακολασίας” μου. Η πραγματικότητα, την οποία γνωρίζουν άριστα οι υπεύθυνοι της χυδαιότητας αυτής σε βάρος μου και οι οποίοι αδίστακτα εμπλέκουν και το όνομα της συζύγου μου στις σχετικές δημοσιεύσεις, είναι ότι οι εικόνες αυτές αποτελούν φωτογραφικά στιγμιότυπα κινηματογραφικών σκηνών από την υπό παραγωγή και μετάδοση, τηλεοπτική σειρά του δικτύου Netflix, με τον τίτλο ''Suburra'', η οποία είναι βασισμένη στο γνωστό και ομώνυμο μυθιστόρημα των Κάρλο Μπονίνι και Τζανκάρλο ντε Κατάλντο, το οποίο γνώρισε μεγάλη καλλιτεχνική, κριτική και εμπορική επιτυχία.
Στη τηλεοπτική αυτή σειρά, που μεταδίδεται από το συνδρομητικό δίκτυο Netflix, υποδύομαι, ως ηθοποιός, τον ρόλο ενός διεφθαρμένου μυθοπλαστικού χαρακτήρα, ακολουθώντας τις σεναριακές και σκηνοθετικές απαιτήσεις του εν λόγω ρόλου μου. Για το θέμα αυτό έχω κινηθεί ήδη νομικά. Είναι, ωστόσο, αδιανόητο, κατά την άποψή μου, να αναγκάζομαι να υπερασπιστώ μόνος μου τον εαυτό μου έναντι αυτού του “είδους” του Τύπου που έχει πλέον φτάσει σε μια άνευ προηγουμένου ρυπαρότητα, η οποία καταστρέφει συνειδητά και κατ’ επάγγελμα τον πυρήνα της προσωπικότητας και της οικογενειακής ζωής ανθρώπων.
Οι υπεύθυνοι για αυτή την αθλιότητα δεν σκέφτηκαν καν τον αντίκτυπο που θα είχε η πράξη τους στην ψυχική υγεία των οικείων μου, των παιδιών μου και των στενών μου συγγενών. Το ζήτημα αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να αφήσει αδιάφορο κανέναν και ειδικά τους επίσημους φορείς, τις ανεξάρτητες και τις δικαστικές αρχές, τις οποίες καλώ να επιληφθούν άμεσα της ανεξέλεγκτης αυτής κατάστασης, ως προς τη συκοφαντική σε βάρος μου δυσφήμιση».
Η απάντηση του Γεράσιμου Σκιαδαρέση μέσω facebook
Και η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για έναν φιλήσυχο ηθοποιό που δεν έχει συνηθίσει σε οτιδήποτε μπορεί όχι μόνο να προκαλεί, αλλά να τον εμπλέκει σε κάτι που να θίγει το καλλιτεχνικό του έργο όντας πάντοτε σεμνός σε όλες του τις επιλογές και τις κατευθύνσεις. Ο ευτυχισμένος γάμος του με την επίσης ηθοποιό Μπέσσυ Μάλφα μετράει ήδη αρκετά χρόνια από τότε που τους πάντρεψε ο κουμπάρος και στενός του φίλος Στέλιος Μάινας, ενώ είναι και πατέρας τριών παιδιών. Στο θέατρο οι επιλογές του είναι επίσης μετρημένες και η φετινή του παράσταση «Το τίμημα» του Αρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία Ιωάννας Μιχαλακοπούλου, ξεκίνησε πολύ πρόσφατα με επιτυχία και είναι αποτέλεσμα άλλης μιας συνεργασίας με τον εξαιρετικό Γιώργο Μιχαλακόπουλο. Οπως μαθαίνουμε, η φετινή είναι μία από τις καλύτερες χρονιές του ηθοποιού, αφού είχαν προηγηθεί τα γυρίσματα του «Suburra», έχει ήδη έναν ρόλο στον «Αστέρα Ραχούλας» και μπορεί να χειρίζεται τις προτάσεις με τους δικούς του όρους σε τηλεόραση και θέατρο. Η πρόταση μάλιστα για τη συμμετοχή στη διεθνή σειρά είχε έρθει όταν έκανε περιοδεία με το «Χωρίζουμε λέμε», όπου πρωταγωνιστούσε μαζί με τη γυναίκα του Μπέσυ Μάλφα και τον Αλέξανδρο Ρήγα - και η αρχική του σκέψη ήταν να αρνηθεί επειδή ακριβώς είχε δεσμευτεί να το παίξει και πάλι τον χειμώνα στο θέατρο. Επειδή, όμως, επρόκειτο για κάτι τόσο μεγάλο ήταν οι ίδιοι οι συμπρωταγωνιστές του και ο σκηνοθέτης που τον παρότρυναν να το κάνει. Και όταν είχε τύχει να πει ξανά «όχι» στο παρελθόν, ήταν ακριβώς επειδή δεν θέλησε να αφήσει έκθετους ανθρώπους και θεατρικά σχήματα. Αυτή τη φορά όμως ευτυχώς ταξίδεψε μέχρι την Ιταλία και ανέλαβε τον ρόλο του διεφθαρμένου καρδιναλίου, ο οποίος στο σίριαλ διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του παπικού κράτους και τελικά, παρότι θέλει να μείνει μακριά από το κύκλωμα της μαφίας, εκβιάζεται λόγω της αδυναμίας του στο σεξ και τις ουσίες. Γι’ αυτό και δεν είναι ένας μονοδιάστατος χαρακτήρας, αφού από τη μια δεν θέλει καμία ανάμειξη σε δολοπλοκίες, αλλά από την άλλη είναι ευάλωτος σε απολαύσεις. Και φυσικά είναι από τις κλασικές περιπτώσεις των ιεραρχών που μετά την πράξη ζητούν συγχώρεση και εξιλέωση για τις πράξεις τους, κάτι που προφανώς καθιστά τον ρόλο ακόμα πιο προκλητικό και ενδιαφέροντα.
Η επιλογή του Σκιαδαρέση για τον ρόλο δεν ήταν θέμα τύχης αλλά αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς την οποία γνώριζαν οι Ιταλοί έχοντας παράλληλα εμπειρία από το τι μπορεί ακριβώς να κάνει ερμηνευτικά ο Ελληνας ηθοποιός. Και αυτό γιατί ο ίδιος είχε ήδη γυρίσει στην Ιταλία το «Appartamento ad Atene», το οποίο άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Οι Ιταλοί παραγωγοί που ανέλαβαν το γύρισμα του «Suburra» τον ήξεραν από τότε και πολύ σύντομα ήρθαν σε επαφή με την ατζέντισσα που έχει αναλάβει διάφορες δουλειές του και έτσι προχώρησε η συνεργασία. Το ενδιαφέρον είναι ότι η σειρά δεν βασίζεται μόνο σε ένα εξαιρετικά καλογραμμένο βιβλίο, το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις της Εστίας με τον τίτλο «Suburra», ως αποτέλεσμα της συγκροτημένης, ενδελεχούς έρευνας του πρώην δημοσιογράφου της «La Repubblica» Κάρλο Μπονίνι που τα είχε βάλει με τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι και του δικαστή και μυθιστοριογράφου Τζιανκάρλο Ντε Κατάλντο, αλλά και σε ένα εξαιρετικό δυνατό σενάριο.
Ο τίτλος αφορμάται από μια γειτονιά στα περίχωρα της Ρώμης όπου συγκεντρώνονται το μαύρο χρήμα, η μαφία, η πορνεία: από εκεί ξεκινάει ένα μεγάλο γαϊτανάκι που περιπλέκει όλα τα πρόσωπα του υποκόσμου και της μαφίας με επιφανείς προσωπικότητες της πολιτικής, ειδικά την εποχή που δέσποζε ο Μπερλουσκόνι - και γι’ αυτό θεωρήθηκε και προφητικό για το σκάνδαλο που ξέσπασε αμέσως μετά τη συγγραφή του, αποδεικνύοντας ότι όσα περιέγραφε το βιβλίο δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιας αρρωστημένης φαντασίας, αλλά πραγματική υπόθεση υποτιθέμενου αναπτυξιακού σχεδίου με μπλεγμένους ανθρώπους της μαφίας και καθοδηγητή τον απόλυτο εξουσιαστή και άνθρωπο των μίντια Μπερλουσκόνι. Μερικές σκηνές φέρνουν έτσι στον νου αναφορές στον «Νονό» όπου η Εκκλησία φαίνεται να διατηρεί άμεσους δεσμούς με τη μαφία και η μαφία να παρέχει προστασία σε συγκεκριμένους επιχειρηματίες. Και η μαφία, όπως, αποδεικνύεται πως μόνο ενιαία δεν είναι, αλλά έχει ταξικές διαστρωματώσεις και διαφορές, κάτι που γίνεται εμφανές για πρώτη φορά στο βιβλίο. Στο επίκεντρο επομένως βρίσκεται η Αιώνια Πόλη, του φωτός και των ωραίων μνημείων, που τώρα είναι παραδομένη στα χέρια κάθε ρέκτη της παρανομίας. Πρωταγωνιστής είναι ο «Σαμουράι», ένας γκάνγκστερ που ελέγχει τη μαφία, καθορίζει τις οικογένειες και αποφασίζει να διεισδύσει και στον άγνωστο μέχρι πρότινος στη μαφία χώρο του real estate. Το μεγάλο κατασκευαστικό σχέδιο αποσκοπεί στο να μετατρέψει ένα μικρό προάστιο της Ρώμης, γνωστό και για τη δολοφονία του Παζολίνι, την Οστια, σε ένα σύγχρονο Λας Βέγκας με καζίνο και ξενοδοχεία.
Οπως έγραψαν στην κριτική τους για το σίριαλ οι «Financial Times»: «Η Οστια, ο τόπος δολοφονίας του σκηνοθέτη και ποιητή Πιερ Πάολο Παζολίνι, ανέκαθεν έκρυβε μια νότα μελαγχολίας» και τώρα μετατρέπεται στο κέντρο των διαφορετικών συμφερόντων που σπεύδουν να επενδύσουν στην περιοχή. Αυτοί που έχουν αναλάβει μάλιστα το διαχειριστικό πλάνο είναι ένας διεφθαρμένος πολιτικός και ο επιρρεπής στις απολαύσεις καρδινάλιος, τον οποίο στη μικρή οθόνη ερμηνεύει ο Σκιαδαρέσης. Ολα αρχίζουν να έρχονται στο φως όταν μια ανήλικη κοπέλα βρίσκεται νεκρή στο κρεβάτι του πολιτικού από υπερβολική δόση ηρωίνης. Οι μαφιόζοι εξεγείρονται εναντίον του «Σαμουράι», που συνεργάζεται με τον πολιτικό, και όλο το σχέδιο φαίνεται ικανό να καταρρεύσει όταν οι εμπλεκόμενοι αρχίζουν να συγκρούονται μεταξύ τους. Το τρομερό είναι ότι ο «Σαμουράι» δεν είναι ένας άσχετος μαφιόζος, αλλά δείχνει βαθιά μορφωμένος, είναι συλλέκτης σπουδαίων έργων τέχνης όπως Τζάκσον Πόλοκ και μπορεί να συνομιλεί με άνεση με υψηλόβαθμα στελέχη διεθνών εταιρειών. Παράλληλα έχει δεσμούς με εξτρεμιστικές οργανώσεις και νεοφασιστικά μορφώματα, ακριβώς επειδή εξυπηρετούν άλλου είδους οικονομικά σχέδια διαμορφώνοντας ένα κοινό πεδίο δράσης οικονομικών συμφερόντων και πολιτικής.
Η αλήθεια είναι ότι το πολύ καλό βιβλίο που έτυχε μιας εξαιρετικής μετάφρασης από την Εφη Καλλιφατίδη, ευτύχησε να έχει και ιδανική μεταφορά στη μικρή οθόνη από τον Στέφανο Σολίμα (είχε μάλιστα προηγουμένως γίνει και ταινία). Γνωστός από την προηγούμενη επιτυχία του με τo «Gomorra» αλλά και το «Romanzo Criminale», ο Σολίμα επιστρέφει σε ένα οικείο θέμα, που είναι η ιταλική μαφία. Οπως λένε και οι τηλεοπτικοί κριτικοί, με τη νεο-νουάρ υποβλητική ατμόσφαιρα ο σκηνοθέτης επιθυμεί να επαναφέρει στο προσκήνιο τις παλιές αστυνομικές ταινίες της δεκαετίας του ’70. Η υπόγεια πόλη και οι σκοτεινές διαδρομές της εξυπηρετούν τόσο τους σκηνοθετικούς σκοπούς και την τεχνική του δαιμόνιου Σολίμα όσο και την καταιγιστική πλοκή. Είναι άλλωστε γνωστό ότι μετά τη μεγάλη επιτυχία του «Narcos», το Netflix αναζητούσε μανιωδώς ένα ακόμα σίριαλ που θα ακολουθούσε τις διαδρομές του μαύρου χρήματος στη μικρή οθόνη με αντίστοιχα ατμοσφαιρικό τρόπο. Αν λοιπόν στο «Narcos» στο προσκήνιο βρισκόταν η εξωφρενική από την άποψη των ουσιών και του σκοτεινού χρήματος δεκαετία του ’70, στο «Suburra» ξεδιπλώνεται η άκρως πιο ενδιαφέρουσα πρόσφατη εποχή της διακυβέρνησης Μπερλουσκόνι. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περισσότερα από τα περιστατικά που περιγράφονται αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι ίσχυαν στ’ αλήθεια, τότε μιλάμε για ένα ρεαλιστικό αφήγημα με ισχυρές δόσεις πολιτικής ακρίβειας ή τουλάχιστον αληθοφάνειας.
Ο πολιτικός που περιγράφεται στο σίριαλ με τον τίτλο Περίκλε Μαλγκράντι θυμίζει έντονα με ελάχιστες διαφορές τον Μπερλουσκόνι. Αυτός είναι που θα προσπαθήσει να καλύψει τον θάνατο της Λιθουανής πόρνης στο φτηνό ξενοδοχείο αποφασίζοντας να ξεφορτωθεί τον θυρωρό ο οποίος τον απειλεί ότι θα τα βγάλει όλα στη φόρα. Και από εκεί ξεκινάει όλη η αδιανόητη ιστορία μιας ανηλεούς σύγκρουσης που εμπλέκει μπράβους σε μαγαζιά, πόρνες και επίσημες συνοδούς επιφανών προσώπων, διαμεσολαβητές, νταβατζήδες, επιτρόπους, δημάρχους, περιφερειάρχες, ανθρώπους του Βατικανού και εκφραστές της παπικής εξουσίας - ακόμα και διευθυντές του real estate. Με άλλα λόγια, μια ολόκληρη πόλη που ζει παράλληλα με τους κανονικούς ανθρώπους και απειλεί την υπόστασή τους - ακριβώς δηλαδή όπως συνέβη στην πραγματικότητα με τη Ρώμη όταν βγήκαν στο φως τα σκάνδαλα του Βατικανού και του Μπερλουσκόνι ύστερα από την πρωτοβουλία εισαγγελέων και δικαστικών. Τελικά τα πάντα προκύπτουν από την πιο απτή πραγματικότητα, με μοναδική εξαίρεση τον εξαίρετο ηθοποιό Σκιαδαρέση, ο οποίος καμία σχέση φυσικά δεν μπορεί να έχει ούτε με καρδινάλιους, ούτε με το Βατικανό - πόσο μάλλον με ουσίες και με όργια.
Μόνο που κάποια εξώφυλλα εφημερίδων και περιοδικών δεν φρόντισαν να διευκρινίσουν ότι πρόκειται για σίριαλ και για προϊόν μυθοπλασίας, εμφανίζοντας τον ίδιο να πρωταγωνιστεί σε ακόλαστες πράξεις και μάλιστα για μια σκηνή που ήδη έχει κλέψει τις εντυπώσεις σε όλο τον πλανήτη! Το παράδοξο και το πιο ουσιαστικό βέβαια είναι ότι πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του Ελληνα ηθοποιού, που του ανοίγει τον δρόμο σε διεθνείς παραγωγές, καθώς δεν γίνονται εύκολα προτάσεις για πρωταγωνιστικούς ρόλους σε σίριαλ που προβάλλονται στη διεθνή πλατφόρμα και βρίσκονται στο επίκεντρο των κριτικών όλου του κόσμου. Οπως έγραψε μάλιστα επιφανής δημοσιογράφος του δύσκολου Spectator σε σχετικό τίτλο άρθρου όλο ενθουσιασμό: «Αφήστε ο,τι κάνετε και δείτε το “Suburra!”», προτείνοντας στους θεατές να απολαύσουν ένα από τα καλύτερα σίριαλ που έχει δείξει μέχρι σήμερα το Netflix.
Αντίστοιχα σχόλια έκαναν και άλλοι τηλεκριτικοί και ήδη από τις πρώτες ώρες της προβολής του «Suburra» η παραγωγή του τηλεοπτικού κολοσσού Netflix μπορούσε να μιλάει για μεγάλη επιτυχία. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο δύσκολος κριτικός του «Guardian» Πίτερ Μπράντσο τού έδωσε σχεδόν πέντε αστέρια, ενώ με πέντε αστέρια το βράβευσε η Σούζι Φέι από τους «Financial Times», η οποία τονίζει την άγρια ομορφιά και την ατμόσφαιρα του ιταλικού σίριαλ που πια έχει αποκτήσει διεθνή απήχηση.
Εξίσου χαρούμενος θα ήταν και ο Ελληνας ηθοποιός αν δεν προέκυπτε ένα τρανταχτό πρωτοσέλιδο σε εφημερίδα υπό τον τίτλο «Σε όργια με κόκες ο Σκιαδαρέσης», που ήθελε τον ίδιο να είναι πρωταγωνιστής σε υπόθεση ναρκωτικών και οργιών χωρίς να διευκρινίζει ότι πρόκειται για σίριαλ, γεγονός που του στέρησε τη χαρά της θετικής υποδοχής που είχε η σειρά. Οπως έγραψε και στον λογαριασμό του στο Facebook: «Με έκπληξη και οργή υφίσταμαι από χτες την απόλυτη κατακρεούργηση της προσωπικότητάς μου, μέσα από δημοσιεύματα που με εμφανίζουν δήθεν να κάνω όργια και χρήση ναρκωτικών, να διαφθείρω “νεαρά” κορίτσια και να βιντεοσκοπώ, επιπλέον, τα τεκμήρια της δήθεν “ακολασίας” μου. Η πραγματικότητα, την οποία γνωρίζουν άριστα οι υπεύθυνοι της χυδαιότητας αυτής σε βάρος μου και οι οποίοι αδίστακτα εμπλέκουν και το όνομα της συζύγου μου στις σχετικές δημοσιεύσεις, είναι ότι οι εικόνες αυτές αποτελούν φωτογραφικά στιγμιότυπα κινηματογραφικών σκηνών από την υπό παραγωγή και μετάδοση, τηλεοπτική σειρά του δικτύου Netflix, με τον τίτλο ''Suburra'', η οποία είναι βασισμένη στο γνωστό και ομώνυμο μυθιστόρημα των Κάρλο Μπονίνι και Τζανκάρλο ντε Κατάλντο, το οποίο γνώρισε μεγάλη καλλιτεχνική, κριτική και εμπορική επιτυχία.
Στη τηλεοπτική αυτή σειρά, που μεταδίδεται από το συνδρομητικό δίκτυο Netflix, υποδύομαι, ως ηθοποιός, τον ρόλο ενός διεφθαρμένου μυθοπλαστικού χαρακτήρα, ακολουθώντας τις σεναριακές και σκηνοθετικές απαιτήσεις του εν λόγω ρόλου μου. Για το θέμα αυτό έχω κινηθεί ήδη νομικά. Είναι, ωστόσο, αδιανόητο, κατά την άποψή μου, να αναγκάζομαι να υπερασπιστώ μόνος μου τον εαυτό μου έναντι αυτού του “είδους” του Τύπου που έχει πλέον φτάσει σε μια άνευ προηγουμένου ρυπαρότητα, η οποία καταστρέφει συνειδητά και κατ’ επάγγελμα τον πυρήνα της προσωπικότητας και της οικογενειακής ζωής ανθρώπων.
Οι υπεύθυνοι για αυτή την αθλιότητα δεν σκέφτηκαν καν τον αντίκτυπο που θα είχε η πράξη τους στην ψυχική υγεία των οικείων μου, των παιδιών μου και των στενών μου συγγενών. Το ζήτημα αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να αφήσει αδιάφορο κανέναν και ειδικά τους επίσημους φορείς, τις ανεξάρτητες και τις δικαστικές αρχές, τις οποίες καλώ να επιληφθούν άμεσα της ανεξέλεγκτης αυτής κατάστασης, ως προς τη συκοφαντική σε βάρος μου δυσφήμιση».
Η απάντηση του Γεράσιμου Σκιαδαρέση μέσω facebook
Πλούσια καλλιτεχνική χρονιά
Και η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για έναν φιλήσυχο ηθοποιό που δεν έχει συνηθίσει σε οτιδήποτε μπορεί όχι μόνο να προκαλεί, αλλά να τον εμπλέκει σε κάτι που να θίγει το καλλιτεχνικό του έργο όντας πάντοτε σεμνός σε όλες του τις επιλογές και τις κατευθύνσεις. Ο ευτυχισμένος γάμος του με την επίσης ηθοποιό Μπέσσυ Μάλφα μετράει ήδη αρκετά χρόνια από τότε που τους πάντρεψε ο κουμπάρος και στενός του φίλος Στέλιος Μάινας, ενώ είναι και πατέρας τριών παιδιών. Στο θέατρο οι επιλογές του είναι επίσης μετρημένες και η φετινή του παράσταση «Το τίμημα» του Αρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία Ιωάννας Μιχαλακοπούλου, ξεκίνησε πολύ πρόσφατα με επιτυχία και είναι αποτέλεσμα άλλης μιας συνεργασίας με τον εξαιρετικό Γιώργο Μιχαλακόπουλο. Οπως μαθαίνουμε, η φετινή είναι μία από τις καλύτερες χρονιές του ηθοποιού, αφού είχαν προηγηθεί τα γυρίσματα του «Suburra», έχει ήδη έναν ρόλο στον «Αστέρα Ραχούλας» και μπορεί να χειρίζεται τις προτάσεις με τους δικούς του όρους σε τηλεόραση και θέατρο. Η πρόταση μάλιστα για τη συμμετοχή στη διεθνή σειρά είχε έρθει όταν έκανε περιοδεία με το «Χωρίζουμε λέμε», όπου πρωταγωνιστούσε μαζί με τη γυναίκα του Μπέσυ Μάλφα και τον Αλέξανδρο Ρήγα - και η αρχική του σκέψη ήταν να αρνηθεί επειδή ακριβώς είχε δεσμευτεί να το παίξει και πάλι τον χειμώνα στο θέατρο. Επειδή, όμως, επρόκειτο για κάτι τόσο μεγάλο ήταν οι ίδιοι οι συμπρωταγωνιστές του και ο σκηνοθέτης που τον παρότρυναν να το κάνει. Και όταν είχε τύχει να πει ξανά «όχι» στο παρελθόν, ήταν ακριβώς επειδή δεν θέλησε να αφήσει έκθετους ανθρώπους και θεατρικά σχήματα. Αυτή τη φορά όμως ευτυχώς ταξίδεψε μέχρι την Ιταλία και ανέλαβε τον ρόλο του διεφθαρμένου καρδιναλίου, ο οποίος στο σίριαλ διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του παπικού κράτους και τελικά, παρότι θέλει να μείνει μακριά από το κύκλωμα της μαφίας, εκβιάζεται λόγω της αδυναμίας του στο σεξ και τις ουσίες. Γι’ αυτό και δεν είναι ένας μονοδιάστατος χαρακτήρας, αφού από τη μια δεν θέλει καμία ανάμειξη σε δολοπλοκίες, αλλά από την άλλη είναι ευάλωτος σε απολαύσεις. Και φυσικά είναι από τις κλασικές περιπτώσεις των ιεραρχών που μετά την πράξη ζητούν συγχώρεση και εξιλέωση για τις πράξεις τους, κάτι που προφανώς καθιστά τον ρόλο ακόμα πιο προκλητικό και ενδιαφέροντα.
Η πραγματική ιστορία-το προφητικό βιβλίο
Η επιλογή του Σκιαδαρέση για τον ρόλο δεν ήταν θέμα τύχης αλλά αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς την οποία γνώριζαν οι Ιταλοί έχοντας παράλληλα εμπειρία από το τι μπορεί ακριβώς να κάνει ερμηνευτικά ο Ελληνας ηθοποιός. Και αυτό γιατί ο ίδιος είχε ήδη γυρίσει στην Ιταλία το «Appartamento ad Atene», το οποίο άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Οι Ιταλοί παραγωγοί που ανέλαβαν το γύρισμα του «Suburra» τον ήξεραν από τότε και πολύ σύντομα ήρθαν σε επαφή με την ατζέντισσα που έχει αναλάβει διάφορες δουλειές του και έτσι προχώρησε η συνεργασία. Το ενδιαφέρον είναι ότι η σειρά δεν βασίζεται μόνο σε ένα εξαιρετικά καλογραμμένο βιβλίο, το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις της Εστίας με τον τίτλο «Suburra», ως αποτέλεσμα της συγκροτημένης, ενδελεχούς έρευνας του πρώην δημοσιογράφου της «La Repubblica» Κάρλο Μπονίνι που τα είχε βάλει με τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι και του δικαστή και μυθιστοριογράφου Τζιανκάρλο Ντε Κατάλντο, αλλά και σε ένα εξαιρετικό δυνατό σενάριο.
Ο τίτλος αφορμάται από μια γειτονιά στα περίχωρα της Ρώμης όπου συγκεντρώνονται το μαύρο χρήμα, η μαφία, η πορνεία: από εκεί ξεκινάει ένα μεγάλο γαϊτανάκι που περιπλέκει όλα τα πρόσωπα του υποκόσμου και της μαφίας με επιφανείς προσωπικότητες της πολιτικής, ειδικά την εποχή που δέσποζε ο Μπερλουσκόνι - και γι’ αυτό θεωρήθηκε και προφητικό για το σκάνδαλο που ξέσπασε αμέσως μετά τη συγγραφή του, αποδεικνύοντας ότι όσα περιέγραφε το βιβλίο δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιας αρρωστημένης φαντασίας, αλλά πραγματική υπόθεση υποτιθέμενου αναπτυξιακού σχεδίου με μπλεγμένους ανθρώπους της μαφίας και καθοδηγητή τον απόλυτο εξουσιαστή και άνθρωπο των μίντια Μπερλουσκόνι. Μερικές σκηνές φέρνουν έτσι στον νου αναφορές στον «Νονό» όπου η Εκκλησία φαίνεται να διατηρεί άμεσους δεσμούς με τη μαφία και η μαφία να παρέχει προστασία σε συγκεκριμένους επιχειρηματίες. Και η μαφία, όπως, αποδεικνύεται πως μόνο ενιαία δεν είναι, αλλά έχει ταξικές διαστρωματώσεις και διαφορές, κάτι που γίνεται εμφανές για πρώτη φορά στο βιβλίο. Στο επίκεντρο επομένως βρίσκεται η Αιώνια Πόλη, του φωτός και των ωραίων μνημείων, που τώρα είναι παραδομένη στα χέρια κάθε ρέκτη της παρανομίας. Πρωταγωνιστής είναι ο «Σαμουράι», ένας γκάνγκστερ που ελέγχει τη μαφία, καθορίζει τις οικογένειες και αποφασίζει να διεισδύσει και στον άγνωστο μέχρι πρότινος στη μαφία χώρο του real estate. Το μεγάλο κατασκευαστικό σχέδιο αποσκοπεί στο να μετατρέψει ένα μικρό προάστιο της Ρώμης, γνωστό και για τη δολοφονία του Παζολίνι, την Οστια, σε ένα σύγχρονο Λας Βέγκας με καζίνο και ξενοδοχεία.
Οπως έγραψαν στην κριτική τους για το σίριαλ οι «Financial Times»: «Η Οστια, ο τόπος δολοφονίας του σκηνοθέτη και ποιητή Πιερ Πάολο Παζολίνι, ανέκαθεν έκρυβε μια νότα μελαγχολίας» και τώρα μετατρέπεται στο κέντρο των διαφορετικών συμφερόντων που σπεύδουν να επενδύσουν στην περιοχή. Αυτοί που έχουν αναλάβει μάλιστα το διαχειριστικό πλάνο είναι ένας διεφθαρμένος πολιτικός και ο επιρρεπής στις απολαύσεις καρδινάλιος, τον οποίο στη μικρή οθόνη ερμηνεύει ο Σκιαδαρέσης. Ολα αρχίζουν να έρχονται στο φως όταν μια ανήλικη κοπέλα βρίσκεται νεκρή στο κρεβάτι του πολιτικού από υπερβολική δόση ηρωίνης. Οι μαφιόζοι εξεγείρονται εναντίον του «Σαμουράι», που συνεργάζεται με τον πολιτικό, και όλο το σχέδιο φαίνεται ικανό να καταρρεύσει όταν οι εμπλεκόμενοι αρχίζουν να συγκρούονται μεταξύ τους. Το τρομερό είναι ότι ο «Σαμουράι» δεν είναι ένας άσχετος μαφιόζος, αλλά δείχνει βαθιά μορφωμένος, είναι συλλέκτης σπουδαίων έργων τέχνης όπως Τζάκσον Πόλοκ και μπορεί να συνομιλεί με άνεση με υψηλόβαθμα στελέχη διεθνών εταιρειών. Παράλληλα έχει δεσμούς με εξτρεμιστικές οργανώσεις και νεοφασιστικά μορφώματα, ακριβώς επειδή εξυπηρετούν άλλου είδους οικονομικά σχέδια διαμορφώνοντας ένα κοινό πεδίο δράσης οικονομικών συμφερόντων και πολιτικής.
Διάσημος σκηνοθέτης, διεθνής αναγνώριση
Η αλήθεια είναι ότι το πολύ καλό βιβλίο που έτυχε μιας εξαιρετικής μετάφρασης από την Εφη Καλλιφατίδη, ευτύχησε να έχει και ιδανική μεταφορά στη μικρή οθόνη από τον Στέφανο Σολίμα (είχε μάλιστα προηγουμένως γίνει και ταινία). Γνωστός από την προηγούμενη επιτυχία του με τo «Gomorra» αλλά και το «Romanzo Criminale», ο Σολίμα επιστρέφει σε ένα οικείο θέμα, που είναι η ιταλική μαφία. Οπως λένε και οι τηλεοπτικοί κριτικοί, με τη νεο-νουάρ υποβλητική ατμόσφαιρα ο σκηνοθέτης επιθυμεί να επαναφέρει στο προσκήνιο τις παλιές αστυνομικές ταινίες της δεκαετίας του ’70. Η υπόγεια πόλη και οι σκοτεινές διαδρομές της εξυπηρετούν τόσο τους σκηνοθετικούς σκοπούς και την τεχνική του δαιμόνιου Σολίμα όσο και την καταιγιστική πλοκή. Είναι άλλωστε γνωστό ότι μετά τη μεγάλη επιτυχία του «Narcos», το Netflix αναζητούσε μανιωδώς ένα ακόμα σίριαλ που θα ακολουθούσε τις διαδρομές του μαύρου χρήματος στη μικρή οθόνη με αντίστοιχα ατμοσφαιρικό τρόπο. Αν λοιπόν στο «Narcos» στο προσκήνιο βρισκόταν η εξωφρενική από την άποψη των ουσιών και του σκοτεινού χρήματος δεκαετία του ’70, στο «Suburra» ξεδιπλώνεται η άκρως πιο ενδιαφέρουσα πρόσφατη εποχή της διακυβέρνησης Μπερλουσκόνι. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περισσότερα από τα περιστατικά που περιγράφονται αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι ίσχυαν στ’ αλήθεια, τότε μιλάμε για ένα ρεαλιστικό αφήγημα με ισχυρές δόσεις πολιτικής ακρίβειας ή τουλάχιστον αληθοφάνειας.
Ο πολιτικός που περιγράφεται στο σίριαλ με τον τίτλο Περίκλε Μαλγκράντι θυμίζει έντονα με ελάχιστες διαφορές τον Μπερλουσκόνι. Αυτός είναι που θα προσπαθήσει να καλύψει τον θάνατο της Λιθουανής πόρνης στο φτηνό ξενοδοχείο αποφασίζοντας να ξεφορτωθεί τον θυρωρό ο οποίος τον απειλεί ότι θα τα βγάλει όλα στη φόρα. Και από εκεί ξεκινάει όλη η αδιανόητη ιστορία μιας ανηλεούς σύγκρουσης που εμπλέκει μπράβους σε μαγαζιά, πόρνες και επίσημες συνοδούς επιφανών προσώπων, διαμεσολαβητές, νταβατζήδες, επιτρόπους, δημάρχους, περιφερειάρχες, ανθρώπους του Βατικανού και εκφραστές της παπικής εξουσίας - ακόμα και διευθυντές του real estate. Με άλλα λόγια, μια ολόκληρη πόλη που ζει παράλληλα με τους κανονικούς ανθρώπους και απειλεί την υπόστασή τους - ακριβώς δηλαδή όπως συνέβη στην πραγματικότητα με τη Ρώμη όταν βγήκαν στο φως τα σκάνδαλα του Βατικανού και του Μπερλουσκόνι ύστερα από την πρωτοβουλία εισαγγελέων και δικαστικών. Τελικά τα πάντα προκύπτουν από την πιο απτή πραγματικότητα, με μοναδική εξαίρεση τον εξαίρετο ηθοποιό Σκιαδαρέση, ο οποίος καμία σχέση φυσικά δεν μπορεί να έχει ούτε με καρδινάλιους, ούτε με το Βατικανό - πόσο μάλλον με ουσίες και με όργια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα