Οι Έλληνες «γύρισαν την πλάτη» στον Αγιο Βαλεντίνο!

Οι Έλληνες «γύρισαν την πλάτη» στον Αγιο Βαλεντίνο!

Αδιάφορο το 61,8% για τη γιορτή του έρωτα με πρωταγωνιστές τους ελεύθερους και τους οικονομικά αδύναμους - Με γλυκά και λουλούδια το γιόρτασαν οι «πιστοί» που ξόδεψαν φέτος για αγορές δώρων κατά μέσο όρο 43,6 ευρώ

Γιόρτασαν οι (ερωτευμένοι) Έλληνες τον Άγιο Βαλεντίνο; Και πώς επέδρασε η κρίση στην καταναλωτική τους συμπεριφορά;

Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB* του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και παρουσιάζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ., οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν φέτος για αγορές δώρων κατά μέσο όρο 43,6 ευρώ με ελάχιστη δαπάνη 2 Ευρώ και μέγιστη 1.507 ευρώ.

Η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά στις 14 και 15 Φεβρουαρίου 2018 σε πανελλήνιο δείγμα 692 ατόμων, με επιστημονική ευθύνη της Διευθύντριας του MARLAB, Καθηγήτριας, κα Ροδούλας Τσιότσου. 

Πόσοι αγόρασαν δώρα και πόσοι πήραν 

Το 25% όσων μετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι αγόρασε δώρα την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. 

Το 36% δέχτηκε δώρα από τα αγαπημένα του πρόσωπα. 

Από τα άτομα που αγόρασαν δώρα:
  • το 71% τα προσέφερε στο/η σύντροφο του/της, 
  • το 9% στο/η σύζυγό του/ης, 
  • το 7% στο/η φίλο/η του/της, 
  • το υπόλοιπο 13% προσέφερε δώρα στους γονείς, παιδιά, συγγενείς, συναδέλφους, και συμφοιτητές/τριες. 

Από όσους δέχτηκαν δώρα: 
  • το 73% τα έλαβε από το/ην σύντροφο, 
  • το 8,2% από φίλους, 
  • το 8,5% από το/τη σύζυγο 
  • και το υπόλοιπο 10,3% από γονείς, παιδιά, συγγενείς, συναδέλφους και συμφοιτητές/τριες.

Τι δώρα αγόρασαν

Σε ότι αφορά στα δώρα που αγόρασαν, 
  • το 37% του δείγματος αγόρασε γλυκά, 
  • το 28% αγόρασε λουλούδια, 
  • το 16,4% αγόρασε ρούχα, 
  • το 14,8% προσέφερε ένα ρομαντικό δείπνο, 
  • το 4% αγόρασε καλλυντικά. 

Πριν από την αγορά των παραπάνω προϊόντων, το 41% του δείγματος επισκέφτηκε καταστήματα, το 19% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, το 15% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου, το 3% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω τάμπλετ, και το 22% δεν έκανε καμία έρευνα πιο πριν. Το 81% των συμμετεχόντων στην έρευνα αγόρασε τα δώρα από τα εμπορικά καταστήματα ενώ μόνο το 10% αγόρασε μέσω διαδικτύου και το 9% από τα καταστήματα και το διαδίκτυο. Για την αγορά των παραπάνω δώρων, το 81% πλήρωσε με μετρητά, το 7% με πιστωτική κάρτα και το 12% με χρεωστική κάρτα.

Στην ερώτηση πως πέρασαν την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, το 48% δήλωσε ότι ήταν όπως και κάθε άλλη ημέρα, το 20% δήλωσε ότι δεν σχεδίασε κάτι γιατί δεν πιστεύει σε αυτή, το 9% με ένα ρομαντικό δείπνο στο σπίτι, το 7% με φίλους, το 9% με ένα ρομαντικό δείπνο σε ένα εστιατόριο, και το 4% μόνος/η.


Και όσοι δεν αγόρασαν...

Το 75% του δείγματος το οποίο δεν αγόρασε κάποιο δώρο, δήλωσε ότι το έκανε κυρίως για τους παρακάτω λόγους: «δεν έχω σύντροφο/δεν είμαι σε σχέση», «για οικονομικούς λόγους» «δεν είναι γιορτή/αδιάφορη γιορτή/δεν βλέπω το λόγο», «είναι εμπορική γιορτή που δεν θέλω να συμμετάσχω με αυτόν τον τρόπο», «Δεν είναι καν γιορτή! Είναι υποβάθμιση της αγάπης και του έρωτα να τον γιορτάζεις μια μέρα το χρόνο! Η αγάπη και ο έρωτας γιορτάζουν κάθε μέρα!» «γιατί ούτε ο σύντροφος μου προσφέρει δώρα καθώς θεωρεί τη γιορτή αυτή εμπορική».

Αδιάφοροι οι Έλληνες για τη γιορτή 


 Σε ότι αφορά στη στάση τους απέναντι στην Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι στην πλειοψηφία τους οι έλληνες είναι αδιάφοροι για τη συγκεκριμένη γιορτή (61,8%). Μόνο το 24,9% τους δείγματος έχει θετική έως πολύ θετική στάση ενώ το 13,3% διατύπωσε αρνητική έως πολύ αρνητική στάση. Ωστόσο, όταν έγινε σύγκριση μεταξύ της στάσης τους και της σχεσιακή τους κατάστασης (το 52% του δείγματος δήλωσε ότι ήταν σε σχέση, το 27% ότι δεν είχε σχέση, το 17% ότι ήταν παντρεμένο και το 4% ότι ήταν διαζευγμένο) διαπιστώθηκε ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των δύο. Δηλαδή, τα άτομα που ήταν σε σχέση επέδειξαν σε μεγαλύτερο ποσοστό θετική και πολύ θετική στάση (32,2%) απέναντι στην Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε σχέση με τους παντρεμένους/ες (20,5%), τα άτομα που δεν ήταν σε σχέση (14,9%) και τους διαζευγμένους (13,6%). Επίσης, οι διαζευγμένοι/ες διατύπωσαν αρνητική ή πολύ αρνητική στάση (18,1%) σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους έχοντες σχέση (11,2%), τους παντρεμένους (16,1%) και τους μη έχοντες σχέση (15,4%). Κατά κύριο λόγο, αδιάφορη στάση για την ημέρα διατύπωσαν οι μη έχοντες σχέση (70%).

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου έχει υιοθετηθεί σε μικρό βαθμό από την ελληνική κοινωνία και αντιμετωπίζεται μάλλον αδιάφορα από τη μεγάλη πλειοψηφία της. Οι καταναλωτές που τη γιορτάζουν είναι κυρίως άτομα που έχουν κάποια ρομαντική σχέση ή είναι παντρεμένα και συμμετέχουν ενεργά είτε αγοράζοντας δώρα είτε προετοιμάζοντας κάποιο ρομαντικό δείπνο για τα αγαπημένα τους άτομα. Όσα άτομα δεν γιορτάζουν τη συγκεκριμένη ημέρα είναι είτε γιατί δεν έχουν σχέση, είτε γιατί δεν τους το επιτρέπει η οικονομική τους κατάσταση είτε από άποψη - την αντιμετωπίζουν ως εμπορική γιορτή ή θεωρούν ότι θα πρέπει να δείχνουν την αγάπη τους σε καθημερινή βάση.



   
 

ΣΧΟΛΙΑ (22)

Lamogia....

14 εβρουαριου μονο θρησκευτικη δεν ειναι η γιορτη! Αλλα οι φτωχομπινεδες βρηκαν την δικαιολογια....λες και κανουν δωρα τις ορθοδοξες η στι αλλες γιορτες!!!

nick

Nα και μια καλη ειδηση!

Προσπαθούν να την επιβάλλουν

Ποιός ασχολείται με εμπορικές ψευδοπανηγύρεις και μία εκτός Ορθοδοξίας γιορτή που την προωθούν κάποια συμφέροντα;...

Το πρόβλημα δεν είναι

ο δυτικός Άγιος Βαλεντίνος , αλλά η τεράστια κοινωνική και ηθική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα! Οι νέοι Έλληνες δυσκολεύονται να κάνουν σχέσεις , να παντρευτούν , να κάνουν παιδιά και οικογένεια ! Ζουν σε μια αυταπάτη , ότι θα κάνουν λεφτά κάποτε στα 50 τους και τότε μόνο θα βρουν μια πιτσιρίκα να κάνουν παιδιά ! Δυστυχώς όμως , οι πιτσιρίκες δεν γουστάρουν μπαρμπάδες , κι εκεί όλος ο κόσμος καταρρέει !

Μαχμούτ

Έχουν δίκιο σχεδόν όλοι οι σχολιαστές.. Τι δουλειά έχουμε εμείς με τους δυτικούς? εμείς ξέρουμε που Ανήκουμε και μας προδίδει Άλλωστε και το χρώμα μας

Χαζο Ελληνας

Δεν πειράζει, βρήκαμε αλλη μεγαλύτερη χαζομάρα : BLACK FRIDAY!

Άντε γειά

Πάλι καλά πού άρχισε ο κόσμος να καταλαβαίνει ότι έθιμα δυτικά δεν χρειάζονται στην Ελλάδα γιατί σκοπό έχουν το χρήμα. Έχουμε δικά μας έθιμα που φέρνουν και τον κόσμο κοντά και τον κάνουνε να είναι και κοινωνικός.

Αντιδραστικο Στοιχειο

Για πες μας....

αντε γεια ......

Καποία δυτικά εθιμα κάλο ειναι να τα υοθετουμε εαν εχουν θετικο αντικτυπο οσο και να μην μας αρεσει η Ελλαδα ανηκει στην Ευρωπη μονο με τα δικα μας εθιμα δεν γινεται να πορευτουμε στο συχρονο κοσμο.

κακομοίρογλου

αφήστε ρε παιδιά τον Έλληνα στη δυστυχία του βρακί δεν έχει ο κ@λος μας ο άγιος Βαλεντίνος μας έλειπε

Αντιδραστικο Στοιχειο

Ναι ναι δεν εχετε βρακι να βαλετε γι αυτο ειστε ολοι εξω τρωτε,πινετε και μου κυκλοφορειτε με τα iphone και τα rauph lauen...επειδη πεινατε.Σας πειραξε τωρα ο αγιος βαλεντινος που στην τελικη ενα μικρο δωρακι με 30,40 ευρω ειναι ταμαμ.Δεν ειπαμε να της αγορασεις καμμια τσαντα luis vitton....

οι αγάπες

μας λείπανε Εδώ δεν έχει φάει να φάει ο κόσμος και θα παίρνει και δώρα.. Και πού να πάρεις δώρο στον κερατούκλη ή στην κερατούκλα

Aντιδραστικο Στοιχειο

Ναι ναι ελληναρα μου δεν εχει ο κοσμος να φαει γι αυτο ειστε ολη μερα στις καφετεριες στα τσιπουραδικα και στα μπαρ....και μου εχετε ολοι iphone και φορατε ρουχα μαρκες...επειδη πεινατε και δεν εχετε λεφτα!Σε ποιον τα πουλατε αυτα ρε;Αντε ρε πανε να ανοιξεις κανα μπουκαλι MOET.

Τζακ

Δυτικές ηλιθιότητες για να κερδίζουν οι βιομήχανοι και να καθοδηγούν τη νεολαία στην υπερκατανάλωση και στην επίδειξη

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

sex-performance01

Πριν λίγες μέρες ξεκίνησε το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, το οποίο διεξάγεται στη Ρωσία και οι ποδοσφαιριστές των 32 χωρών δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, προκειμένου να κερδίσουν και να κάνουν τους συμπατριώτες τους περήφανους.

1
diakopes_zevgari

Τσακωμοί, προβλήματα στο σεξ και βαρεμάρα σκοτώνουν τον έρωτα στις διακοπές – Τι δείχνει έρευνα για τις κοινές διακοπές των ζευγαριών

2
sxeseis-apistia-a1000

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «Daily Mail», με το πέρασμα των ετών αλλάζει ο αριθμός των γυναικών που είναι άπιστες.