Οταν η BMW «σκότωσε» την Rover
Οταν η BMW «σκότωσε» την Rover
Πάνε περίπου δέκα χρόνια που η BMW αποφάσισε να «σκοτώσει» την Rover και οτιδήποτε αφορούσε αυτή, της οποίας, ήταν ιδιοκτήτρια κρατώντας ζωντανό μόνο το όνομα Mini. Διευκρινίζω το «μόνο το όνομα» γιατί πολλοί είναι αυτοί που ακόμα πιστεύουν πως η ψυχή Rover δεν σκοτώθηκε (και δεν εξαγοράστηκε) και υπάρχει ακόμα.
Σίγουρα όχι στο σημερινό Mini, αλλά, ίσως στα κλασσικά αυτοκίνητα των συλλεκτών, οι στους τοίχους του εργοστασίου του Λόνγκμπριτζ. Αυτά βέβαια είναι για τους ρομαντικούς αφού το σίγουρο είναι ένα: σήμερα, Rover δεν υπάρχει, η Land Rover ανήκει στους Ινδούς και η MG είναι στα χέρια των Κινέζων, που ευελπιστούν σύντομα να ρίξουν στην Ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο τους αυτοκίνητο.
Λίγο πριν, το 1997, είχε πρωτοπαρουσιαστεί το σχέδιο του τωρινού Mini. Τότε άνθρωποι της BMW αλλά και της Rover προσπαθούσαν με ιδιαίτερο κόπο, να δείξουν ενθουσιασμένοι με την αναβίωση του. Από τη μία οι Βρετανοί ήθελαν να τονίσουν την… «βρετανικότητα» του μοντέλου, από την άλλοι οι Γερμανοί την ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία. Δύο διαφορετικές… σχολές της αυτοκίνησης που δημιουργούσε πάμπολλα προβλήματα συνεργασίας.
Παράλληλα οι Γερμανοί, έχοντας τo γκρουπ της Rover στα χέρια τους, πίστευαν πως με την Land Rover θα κατάφερναν να μπουν χωρίς κόπο στην κατηγορία των extreme off road αυτοκινήτων, θέλοντας να χτυπήσουν το G-Wagon της Mercedes. Όμως διαψεύστηκαν γρήγορα. Οι μηχανικοί της BMW, μελετώντας την τότε τεχνολογία των Range Rover τα χαρακτήριζαν ως «φορτηγά με δερμάτινα καθίσματα, κλιματισμό και αυτόματα κιβώτια» υποτιμώντας όσο δεν πήγανε τους Βρετανούς, ενώ τα Βρετανικά περιοδικά αυτοκινήτου αντιδρούσαν έντονα στον εθνικό αποχαρακτηρισμό του Mini, κατηγορώντας παράλληλα τους Γερμανούς για μαγάρισμα της ιστορίας της Rover ...
Πάνε περίπου δέκα χρόνια που η BMW αποφάσισε να «σκοτώσει» την Rover και
οτιδήποτε αφορούσε αυτή, της οποίας, ήταν ιδιοκτήτρια κρατώντας ζωντανό
μόνο το όνομα Mini. Διευκρινίζω το «μόνο το όνομα» γιατί πολλοί είναι
αυτοί που ακόμα πιστεύουν πως η ψυχή Rover δεν σκοτώθηκε (και δεν
εξαγοράστηκε) και υπάρχει ακόμα.
Σίγουρα όχι στο σημερινό Mini, αλλά, ίσως στα κλασσικά αυτοκίνητα των συλλεκτών, οι στους τοίχους του εργοστασίου του Λόνγκμπριτζ. Αυτά βέβαια είναι για τους ρομαντικούς αφού το σίγουρο είναι ένα: σήμερα, Rover δεν υπάρχει, η Land Rover ανήκει στους Ινδούς και η MG είναι στα χέρια των Κινέζων, που ευελπιστούν σύντομα να ρίξουν στην Ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο τους αυτοκίνητο.
Λίγο πριν, το 1997, είχε πρωτοπαρουσιαστεί το σχέδιο του τωρινού Mini. Τότε άνθρωποι της BMW αλλά και της Rover προσπαθούσαν με ιδιαίτερο κόπο, να δείξουν ενθουσιασμένοι με την αναβίωση του. Από τη μία οι Βρετανοί ήθελαν να τονίσουν την… «βρετανικότητα» του μοντέλου, από την άλλοι οι Γερμανοί την ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία. Δύο διαφορετικές… σχολές της αυτοκίνησης που δημιουργούσε πάμπολλα προβλήματα συνεργασίας.
Παράλληλα οι Γερμανοί, έχοντας τo γκρουπ της Rover στα χέρια τους, πίστευαν πως με την Land Rover θα κατάφερναν να μπουν χωρίς κόπο στην κατηγορία των extreme off road αυτοκινήτων, θέλοντας να χτυπήσουν το G-Wagon της Mercedes. Όμως διαψεύστηκαν γρήγορα. Οι μηχανικοί της BMW, μελετώντας την τότε τεχνολογία των Range Rover τα χαρακτήριζαν ως «φορτηγά με δερμάτινα καθίσματα, κλιματισμό και αυτόματα κιβώτια» υποτιμώντας όσο δεν πήγανε τους Βρετανούς, ενώ τα Βρετανικά περιοδικά αυτοκινήτου αντιδρούσαν έντονα στον εθνικό αποχαρακτηρισμό του Mini, κατηγορώντας παράλληλα τους Γερμανούς για μαγάρισμα της ιστορίας της Rover.
Όλα έδειχναν πως ο μήνας του μέλιτος ενός αμφιλεγόμενου γάμου είχε τελειώσει με το μόνο παιδί που είχαν κάνει μαζί, το νέο Mini, να κινδυνεύει να μη μπει ποτέ στην παραγωγή. Το σχέδιο συνέχιζε να καταβροχθίζει χρήματα και οι ασυνεννοησίες των δύο σχολών να καθυστερεί υπερβολικά την παραγωγή. Και οι δύο ήθελαν τη δημιουργία ενός μοντέρνου αυτοκινήτου με κλασικά στοιχεία. Όμως ο αυτοκινητικός… εγωκεντρισμός τους, έθετε σε κίνδυνο το project. Ένας από τους δύο έπρεπε να «πεθάνει» και βέβαια αυτός ήταν η Rover.
Σήμερα, η ΒΜW, έχοντας στις τάξεις της αρκετούς μηχανικούς της Rover, που απαρνήθηκαν τις Βρετανικές αυτοκινητικές αρχές για να εξασφαλίσουν ένα κομμάτι ψωμί στα παιδιά τους, απολαμβάνει όλη την εμπορικότητα του Mini, παράγοντας το σε κάμποσες εκδοχές, με αποκορύφωμα το Countryman. Οι αντιδράσεις σήμερα; καμία, ακόμα και από τον Βρετανικό τύπο, κάτι που επιβεβαιώνει περίτρανα αυτό που τόσες φορές έχουμε γράψει: τα δεδομένα και στην αυτοκίνηση άλλαξαν, άρδην…
Σίγουρα όχι στο σημερινό Mini, αλλά, ίσως στα κλασσικά αυτοκίνητα των συλλεκτών, οι στους τοίχους του εργοστασίου του Λόνγκμπριτζ. Αυτά βέβαια είναι για τους ρομαντικούς αφού το σίγουρο είναι ένα: σήμερα, Rover δεν υπάρχει, η Land Rover ανήκει στους Ινδούς και η MG είναι στα χέρια των Κινέζων, που ευελπιστούν σύντομα να ρίξουν στην Ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο τους αυτοκίνητο.
Λίγο πριν, το 1997, είχε πρωτοπαρουσιαστεί το σχέδιο του τωρινού Mini. Τότε άνθρωποι της BMW αλλά και της Rover προσπαθούσαν με ιδιαίτερο κόπο, να δείξουν ενθουσιασμένοι με την αναβίωση του. Από τη μία οι Βρετανοί ήθελαν να τονίσουν την… «βρετανικότητα» του μοντέλου, από την άλλοι οι Γερμανοί την ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία. Δύο διαφορετικές… σχολές της αυτοκίνησης που δημιουργούσε πάμπολλα προβλήματα συνεργασίας.
Παράλληλα οι Γερμανοί, έχοντας τo γκρουπ της Rover στα χέρια τους, πίστευαν πως με την Land Rover θα κατάφερναν να μπουν χωρίς κόπο στην κατηγορία των extreme off road αυτοκινήτων, θέλοντας να χτυπήσουν το G-Wagon της Mercedes. Όμως διαψεύστηκαν γρήγορα. Οι μηχανικοί της BMW, μελετώντας την τότε τεχνολογία των Range Rover τα χαρακτήριζαν ως «φορτηγά με δερμάτινα καθίσματα, κλιματισμό και αυτόματα κιβώτια» υποτιμώντας όσο δεν πήγανε τους Βρετανούς, ενώ τα Βρετανικά περιοδικά αυτοκινήτου αντιδρούσαν έντονα στον εθνικό αποχαρακτηρισμό του Mini, κατηγορώντας παράλληλα τους Γερμανούς για μαγάρισμα της ιστορίας της Rover.
Όλα έδειχναν πως ο μήνας του μέλιτος ενός αμφιλεγόμενου γάμου είχε τελειώσει με το μόνο παιδί που είχαν κάνει μαζί, το νέο Mini, να κινδυνεύει να μη μπει ποτέ στην παραγωγή. Το σχέδιο συνέχιζε να καταβροχθίζει χρήματα και οι ασυνεννοησίες των δύο σχολών να καθυστερεί υπερβολικά την παραγωγή. Και οι δύο ήθελαν τη δημιουργία ενός μοντέρνου αυτοκινήτου με κλασικά στοιχεία. Όμως ο αυτοκινητικός… εγωκεντρισμός τους, έθετε σε κίνδυνο το project. Ένας από τους δύο έπρεπε να «πεθάνει» και βέβαια αυτός ήταν η Rover.
Σήμερα, η ΒΜW, έχοντας στις τάξεις της αρκετούς μηχανικούς της Rover, που απαρνήθηκαν τις Βρετανικές αυτοκινητικές αρχές για να εξασφαλίσουν ένα κομμάτι ψωμί στα παιδιά τους, απολαμβάνει όλη την εμπορικότητα του Mini, παράγοντας το σε κάμποσες εκδοχές, με αποκορύφωμα το Countryman. Οι αντιδράσεις σήμερα; καμία, ακόμα και από τον Βρετανικό τύπο, κάτι που επιβεβαιώνει περίτρανα αυτό που τόσες φορές έχουμε γράψει: τα δεδομένα και στην αυτοκίνηση άλλαξαν, άρδην…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα