Σπάσαμε ολα τα ρεκόρ, δυστυχώς
Σπάσαμε ολα τα ρεκόρ, δυστυχώς
Συνεχίζεται το πτωτικό ράλι της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, η οποία
βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαπενταετίας σπάζοντας
όλα τα ρεκόρ αρνητικών πωλήσεων και γυρίζοντας την εγχώρια αγορά
αυτοκινήτου είκοσι χρόνια πίσω.
Την πτώση του 64,3%, που κατέγραψαν
οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιούλιο διαδέχεται το
αρνητικό ποσοστό του 68,6% του Αυγούστου. Κατά τον συγκεκριμένο μήνα
πουλήθηκαν συνολικά 7.167 νέα αυτοκίνητα σε σχέση με τα 22.845 που είχαν
πουληθεί πέρυσι, αριθμός στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα… απόνερα
του μέτρου της μείωσης του τέλους ταξινόμησης (ίσχυε μέχρι 8/8). Το
2008, δε, χωρίς κανένα μέτρο στήριξης είχαν πουληθεί τον Αύγουστο 19.819
νέα αυτοκίνητα.
Ο μέσος όρος της πενταετίας για τον Αύγουστο είναι
περίπου στα 20.600 πωληθέντα αυτοκίνητα. Εφόσον δεν παρθεί κάποιο μέτρο
στήριξης, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι συνολικά θα πουληθούν περίπου
150.000 νέα αυτοκίνητα σε σχέση με τα 220.548 το 2009 και τα 267.242 το
2008.
Σημειώστε ότι στο προβλεπόμενο νούμερο των 150.000 αυτοκινήτων
συμπεριλαμβάνεται και η… ώθηση που δέχτηκε η αγορά κατά το πρώτο τρίμηνο
χάρη στο μέτρο της απόσυρσης που καταργήθηκε τον Νοέμβριο του 2009. Αν
δεν υπήρχε το μέτρο αυτό, οι συνολικές πωλήσεις για το 2010 θα έπεφταν
στα 120.000 αυτοκίνητα. Βέβαια, αυτή η ραγδαία πτώση των πωλήσεων
μειώνει αντίστοιχα και τα πολυπόθητα κρατικά έσοδα, αφού στην Ελλάδα το
αυτοκίνητο φορολογείται κατά την απόκτησή του περισσότερο από
οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης. Χαρακτηριστικό είναι πως για ένα Ι.Χ.
αξίας 20.000 ευρώ οι φόροι είναι 5.000 ευρώ… Κατά το 2009, όπου
εφαρμόστηκαν η τρίμηνη μείωση του τέλους ταξινόμησης και η -περίπου-
δίμηνη απόσυρση, το κράτος έβαλε στο ταμείο του 1,1 δισ. ευρώ, και αυτό
παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 17,8% σε σχέση με το 2008.
UPD:
Συνεχίζεται το πτωτικό ράλι της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, η οποία βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαπενταετίας σπάζοντας όλα τα ρεκόρ αρνητικών πωλήσεων και γυρίζοντας την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου είκοσι χρόνια πίσω.
Την πτώση του 64,3%, που κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιούλιο διαδέχεται το αρνητικό ποσοστό του 68,6% του Αυγούστου. Κατά τον συγκεκριμένο μήνα πουλήθηκαν συνολικά 7.167 νέα αυτοκίνητα σε σχέση με τα 22.845 που είχαν πουληθεί πέρυσι, αριθμός στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα… απόνερα του μέτρου της μείωσης του τέλους ταξινόμησης (ίσχυε μέχρι 8/8). Το 2008, δε, χωρίς κανένα μέτρο στήριξης είχαν πουληθεί τον Αύγουστο 19.819 νέα αυτοκίνητα.
Ο μέσος όρος της πενταετίας για τον Αύγουστο είναι περίπου στα 20.600 πωληθέντα αυτοκίνητα. Εφόσον δεν παρθεί κάποιο μέτρο στήριξης, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι συνολικά θα πουληθούν περίπου 150.000 νέα αυτοκίνητα σε σχέση με τα 220.548 το 2009 και τα 267.242 το 2008. Σημειώστε ότι στο προβλεπόμενο νούμερο των 150.000 αυτοκινήτων συμπεριλαμβάνεται και η… ώθηση που δέχτηκε η αγορά κατά το πρώτο τρίμηνο χάρη στο μέτρο της απόσυρσης που καταργήθηκε τον Νοέμβριο του 2009. Αν δεν υπήρχε το μέτρο αυτό, οι συνολικές πωλήσεις για το 2010 θα έπεφταν στα 120.000 αυτοκίνητα. Βέβαια, αυτή η ραγδαία πτώση των πωλήσεων μειώνει αντίστοιχα και τα πολυπόθητα κρατικά έσοδα, αφού στην Ελλάδα το αυτοκίνητο φορολογείται κατά την απόκτησή του περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης. Χαρακτηριστικό είναι πως για ένα Ι.Χ. αξίας 20.000 ευρώ οι φόροι είναι 5.000 ευρώ…
Κατά το 2009, όπου εφαρμόστηκαν η τρίμηνη μείωση του τέλους ταξινόμησης και η -περίπου- δίμηνη απόσυρση, το κράτος έβαλε στο ταμείο του 1,1 δισ. ευρώ, και αυτό παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 17,8% σε σχέση με το 2008. Σήμερα, με την αγορά να καταγράφει συνεχή αρνητικά ρεκόρ και έχοντας ως δεδομένο
ότι δεν θα παρθούν κάποια μέτρα στήριξης - ανάπτυξης της αγοράς εκτιμάται πως στα ταμεία θα μπουν μέχρι το τέλος του έτους περίπου 730 εκατ. ευρώ, ποσό που υπολείπεται κατά πολύ των 980 εκατ. ευρώ που έχει προϋπολογίσει η κυβέρνηση ότι θα εισέπραττε μόνο από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.
Βέβαια, όλες οι οικονομοτεχνικές μελέτες που έχουν γίνει αποδεικνύουν ότι η «τρύπα» των 250 εκατ. ευρώ θα μειωθεί σημαντικά εφόσον -έστω και την τελευταία στιγμή- η κυβέρνηση εφαρμόσει κάποιο μέτρο στήριξης -ανάπτυξης, είτε αυτό είναι η απόσυρση είτε η μείωση του τέλους ταξινόμησης είτε ένας συνδυασμός των δύο…
Την πτώση του 64,3%, που κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιούλιο διαδέχεται το αρνητικό ποσοστό του 68,6% του Αυγούστου. Κατά τον συγκεκριμένο μήνα πουλήθηκαν συνολικά 7.167 νέα αυτοκίνητα σε σχέση με τα 22.845 που είχαν πουληθεί πέρυσι, αριθμός στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα… απόνερα του μέτρου της μείωσης του τέλους ταξινόμησης (ίσχυε μέχρι 8/8). Το 2008, δε, χωρίς κανένα μέτρο στήριξης είχαν πουληθεί τον Αύγουστο 19.819 νέα αυτοκίνητα.
Ο μέσος όρος της πενταετίας για τον Αύγουστο είναι περίπου στα 20.600 πωληθέντα αυτοκίνητα. Εφόσον δεν παρθεί κάποιο μέτρο στήριξης, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι συνολικά θα πουληθούν περίπου 150.000 νέα αυτοκίνητα σε σχέση με τα 220.548 το 2009 και τα 267.242 το 2008. Σημειώστε ότι στο προβλεπόμενο νούμερο των 150.000 αυτοκινήτων συμπεριλαμβάνεται και η… ώθηση που δέχτηκε η αγορά κατά το πρώτο τρίμηνο χάρη στο μέτρο της απόσυρσης που καταργήθηκε τον Νοέμβριο του 2009. Αν δεν υπήρχε το μέτρο αυτό, οι συνολικές πωλήσεις για το 2010 θα έπεφταν στα 120.000 αυτοκίνητα. Βέβαια, αυτή η ραγδαία πτώση των πωλήσεων μειώνει αντίστοιχα και τα πολυπόθητα κρατικά έσοδα, αφού στην Ελλάδα το αυτοκίνητο φορολογείται κατά την απόκτησή του περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης. Χαρακτηριστικό είναι πως για ένα Ι.Χ. αξίας 20.000 ευρώ οι φόροι είναι 5.000 ευρώ…
Κατά το 2009, όπου εφαρμόστηκαν η τρίμηνη μείωση του τέλους ταξινόμησης και η -περίπου- δίμηνη απόσυρση, το κράτος έβαλε στο ταμείο του 1,1 δισ. ευρώ, και αυτό παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 17,8% σε σχέση με το 2008. Σήμερα, με την αγορά να καταγράφει συνεχή αρνητικά ρεκόρ και έχοντας ως δεδομένο
ότι δεν θα παρθούν κάποια μέτρα στήριξης - ανάπτυξης της αγοράς εκτιμάται πως στα ταμεία θα μπουν μέχρι το τέλος του έτους περίπου 730 εκατ. ευρώ, ποσό που υπολείπεται κατά πολύ των 980 εκατ. ευρώ που έχει προϋπολογίσει η κυβέρνηση ότι θα εισέπραττε μόνο από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.
Βέβαια, όλες οι οικονομοτεχνικές μελέτες που έχουν γίνει αποδεικνύουν ότι η «τρύπα» των 250 εκατ. ευρώ θα μειωθεί σημαντικά εφόσον -έστω και την τελευταία στιγμή- η κυβέρνηση εφαρμόσει κάποιο μέτρο στήριξης -ανάπτυξης, είτε αυτό είναι η απόσυρση είτε η μείωση του τέλους ταξινόμησης είτε ένας συνδυασμός των δύο…
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα