Με φόρους δεν έρχεται ανάπτυξη

Με φόρους δεν έρχεται ανάπτυξη

Λίγο πριν από το μεγάλο μπαμ βρίσκεται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, κάτι που συνεπάγεται δεκάδες χρεοκοπίες ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτή. Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε σταδιακή μείωση προσωπικού, ενώ όσες είχαν προνοήσει να μαζέψουν… λίπος από τα προηγούμενα καλά (εμπορικά) έτη, θα πάρουν μια μικρή παράταση ζωής, ελπίζοντας πως κάποια στιγμή αυτή η φορομπηχτική κυβέρνηση θα εφαρμόσει αυτά για τα οποία εκλέχτηκε. Θα θέσει δηλαδή τις βάσεις για την ανάπτυξη όλων των αγορών μεταξύ των οποίων και αυτή του αυτοκινήτου.
Από την άλλη, το να ακούς τον υπουργό Οικονομικών να λέει συνεχώς ότι δεν θα ενισχύσει τις εισαγωγές αυτοκινήτων γιατί δεν είναι ελληνικές επιχειρήσεις αποτελεί αν μη τι άλλο ασέβεια προς τους 90.000 Ελληνες εργαζόμενους της συγκεκριμένης αγοράς. Με την ίδια λογική, δεν θα πρέπει να δώσουμε κίνητρα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο ένδυσης, αφού το 80% είναι εισαγωγής, στο εμπόριο ηλεκτρικών ειδών, στην οικοδομή, αφού το 50% των εργαζομένων εκεί είναι αλλοδαποί κ.ά.
Δυστυχώς, η χώρα μας δεν παράγει σχεδόν τίποτα. Οπότε, σύμφωνα με τη λογική του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, αφού δεν παράγει, γιατί να ενισχυθεί;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων, η πτώση των πωλήσεων που σημειώθηκε κατά τον Απρίλιο έφτασε σχεδόν το 50%, κάτι που εμείς από εδώ -δυστυχώς- το είχαμε προβλέψει, όταν κάποιοι άλλοι έγραφαν για αύξηση των πωλήσεων. Τότε βέβαια τους είπαμε ότι η αύξηση που σημειώθηκε τον Μάρτιο και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου ήταν αποτέλεσμα του γεγονότος ότι οι εταιρείες που εμπορεύονται μοντέλα τα οποία πιάνει ο φόρος πολυτελείας έσπευσαν να εισάγουν όσο το δυνατόν περισσότερα με σκοπό να τα πουλήσουν αργότερα πιο οικονομικά, αλλά εκείνοι δεν πολυασχολήθηκαν γιατί απλώς πουλάει το «αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων εν μέσω ΔΝΤ».
Δυστυχώς, προβλέπουμε πως τους επόμενους μήνες η πτώση των πωλήσεων θα ξεπεράσει το 50%, κάτι που ουσιαστικά θα βάλει την ταφόπλακα σε μία -μέχρι πρότινος- από τις υγιέστατες αγορές της Ελλάδας, η οποία μάλιστα συνείσφερε κατά 2,6% στο ΑΕΠ της χώρας. Χαρακτηριστικά της κατάστασης είναι τα στοιχεία που έδωσε ο ΣΕΑΑ, σύμφωνα με τα οποία μόνο τον Απρίλιο σημειώθηκε υστέρηση στα έσοδα του κράτους (από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ) μόνο από την αγορά (και όχι από τη χρήση) αυτοκινήτων κατά 90 και πλέον εκατ. ευρώ. Το ελληνικό κράτος από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Απρίλιο έβαλε στο ταμείο του 70 εκατ. ευρώ, όταν τον ίδιο μήνα του 2008, με την αγορά τότε να κυμαίνεται λίγο πιο κάτω από τα φυσιολογικά (σύμφωνα με τις πωλήσεις της τελευταίας δεκαετίας) δεδομένα, αυτές είχαν φτάσει τα 160 εκατ. ευρώ...
Δυστυχώς, κύριε Παπακωνσταντίνου, η ανάπτυξη και κατά επέκταση τα έσοδα του κράτους έχει πολλάκις αποδειχτεί πως δεν επιτυγχάνονται με φόρους…

Με φόρους δεν έρχεται ανάπτυξη
Λίγο πριν από το μεγάλο μπαμ βρίσκεται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, κάτι που συνεπάγεται δεκάδες χρεοκοπίες ελληνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτή. Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε σταδιακή μείωση προσωπικού, ενώ όσες είχαν προνοήσει να μαζέψουν… λίπος από τα προηγούμενα καλά (εμπορικά) έτη, θα πάρουν μια μικρή παράταση ζωής, ελπίζοντας πως κάποια στιγμή αυτή η φορομπηχτική κυβέρνηση θα εφαρμόσει αυτά για τα οποία εκλέχτηκε. Θα θέσει δηλαδή τις βάσεις για την ανάπτυξη όλων των αγορών μεταξύ των οποίων και αυτή του αυτοκινήτου.
Από την άλλη, το να ακούς τον υπουργό Οικονομικών να λέει συνεχώς ότι δεν θα ενισχύσει τις εισαγωγές αυτοκινήτων γιατί δεν είναι ελληνικές επιχειρήσεις αποτελεί αν μη τι άλλο ασέβεια προς τους 90.000 Ελληνες εργαζόμενους της συγκεκριμένης αγοράς. Με την ίδια λογική, δεν θα πρέπει να δώσουμε κίνητρα στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο ένδυσης, αφού το 80% είναι εισαγωγής, στο εμπόριο ηλεκτρικών ειδών, στην οικοδομή, αφού το 50% των εργαζομένων εκεί είναι αλλοδαποί κ.ά.
Δυστυχώς, η χώρα μας δεν παράγει σχεδόν τίποτα. Οπότε, σύμφωνα με τη λογική του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, αφού δεν παράγει, γιατί να ενισχυθεί;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων, η πτώση των πωλήσεων που σημειώθηκε κατά τον Απρίλιο έφτασε σχεδόν το 50%, κάτι που εμείς από εδώ -δυστυχώς- το είχαμε προβλέψει, όταν κάποιοι άλλοι έγραφαν για αύξηση των πωλήσεων. Τότε βέβαια τους είπαμε ότι η αύξηση που σημειώθηκε τον Μάρτιο και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου ήταν αποτέλεσμα του γεγονότος ότι οι εταιρείες που εμπορεύονται μοντέλα τα οποία πιάνει ο φόρος πολυτελείας έσπευσαν να εισάγουν όσο το δυνατόν περισσότερα με σκοπό να τα πουλήσουν αργότερα πιο οικονομικά, αλλά εκείνοι δεν πολυασχολήθηκαν γιατί απλώς πουλάει το «αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων εν μέσω ΔΝΤ».
Δυστυχώς, προβλέπουμε πως τους επόμενους μήνες η πτώση των πωλήσεων θα ξεπεράσει το 50%, κάτι που ουσιαστικά θα βάλει την ταφόπλακα σε μία -μέχρι πρότινος- από τις υγιέστατες αγορές της Ελλάδας, η οποία μάλιστα συνείσφερε κατά 2,6% στο ΑΕΠ της χώρας. Χαρακτηριστικά της κατάστασης είναι τα στοιχεία που έδωσε ο ΣΕΑΑ, σύμφωνα με τα οποία μόνο τον Απρίλιο σημειώθηκε υστέρηση στα έσοδα του κράτους (από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ) μόνο από την αγορά (και όχι από τη χρήση) αυτοκινήτων κατά 90 και πλέον εκατ. ευρώ. Το ελληνικό κράτος από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Απρίλιο έβαλε στο ταμείο του 70 εκατ. ευρώ, όταν τον ίδιο μήνα του 2008, με την αγορά τότε να κυμαίνεται λίγο πιο κάτω από τα φυσιολογικά (σύμφωνα με τις πωλήσεις της τελευταίας δεκαετίας) δεδομένα, αυτές είχαν φτάσει τα 160 εκατ. ευρώ...
Δυστυχώς, κύριε Παπακωνσταντίνου, η ανάπτυξη και κατά επέκταση τα έσοδα του κράτους έχει πολλάκις αποδειχτεί πως δεν επιτυγχάνονται με φόρους…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης