Δολοφονία Καρολάιν

Fashion «made in Greece»

Fashion «made in Greece»

Η μέση Ελληνίδα fashionista κάποτε σπαταλούσε έναν μισθό για ρούχα και αξεσουάρ επώνυμων γαλλικών και ιταλικών οίκων με το logo της φίρμας σε περίοπτη θέση. Ντύσιμο που πλέον θεωρείται κακόγουστο, φθηνό, εξεζητημένο και κυρίως ντεμοντέ. Πιο ώριμη από ποτέ, πλέον εμπιστεύεται νέους Έλληνες σχεδιαστές που κάνουν μόδα χωρίς υπερβολές και φιοριτούρες

Η δημοσιογράφος Αντιγόνη Βιντιάδη αποφάσισε να οργανώσει το Andydote Fashion Fair, μια εμπορική έκθεση με σκοπό να αναδείξει τις νέες φωνές στο χώρο της μόδας σε Ελλάδα και εξωτερικό, παρουσιάζοντας νέους Έλληνες σχεδιαστές και brands που αγαπούν τις ελληνικές πρώτες ύλες και τη χειροποίητη κατασκευή και δεν κοπιάρουν τυφλά σχεδιαστές που βλέπουν στις σελίδες της Vogue. 



 
com•si 
Η Θεσσαλονικιά Σοφία Δαμιανίδου είναι πτυχιούχος ηθοποιός του Υπουργείου Πολιτισμού, αλλά την κέρδισε η μόδα. Σπούδασε σχέδιο μόδας και ενδυματολογία και αυτή τη στιγμή στέλνει τα ποιοτικά ελληνικά ρούχα com•si σε πιστούς πελάτες της στην Ελβετία. Συνεργάζεται με όλα τα e-shop που λατρεύεις και φυσικά δέχεται παραγγελίες στα social media. «Αποτελεί πλέον τάση οι κοπέλες να στέλνουν μηνύματα στο Instagram και να ρωτούν για το ρούχο που τους άρεσε. Φέτος, πολλά κομμάτια μου έγιναν sold out στα καταστήματα με τα οποία συνεργάζομαι. Όταν κοπέλες με πολλούς followers, όπως η Έλενα Παπαβασιλείου, η Μαρία Ηλιάκη και η Τίνα Μιχαηλίδου-Μαυρομιχάλη φορούν τα ρούχα μου στο Instagram γίνεται διαφήμιση. Φέτος το χειμώνα τα χρώματα που πρωταγωνιστούν είναι το μπορντό, το ταμπά και το nude. Αυτό ισχύει και για τις τσάντες μας που είναι χειροποίητες. Τα com•si είναι ρούχα για την καθημερινότητα μιας γυναίκας από 18 ως 55 ετών. Τα κομμάτια που χαρακτηρίζουν το brand μας είναι τα πουκάμισα, οι παντελόνες και οι δαντέλες, τα οποία είναι θηλυκά και άνετα. Το brand αγαπά τις φυσικές ίνες και τα υφάσματα που είναι φιλικά προς το σώμα και αγγίζουν το δέρμα με τρυφερότητα. Αγαπάμε πάρα πολύ τη δουλειά αυτή και στόχος μας είναι τα ρούχα μας να αγκαλιάζουν το σώμα, όχι να το πνίγουν και να το κάνουν να αισθάνεται δυσφορία. Αγαπώ την Ελλάδα και προσπαθώ να στηρίζω την ελληνική παραγωγή», δηλώνει. 



Ofilia’s 
Η Φιλιώ Κορδώνη πιστεύει ότι η ομορφιά κρύβεται στην απλότητα. Έχει μεγάλη πείρα στο χώρο της μόδας μιας και έχει συνεργαστεί με πλήθος ελληνικών brands πριν λανσάρει το Ofilia’s. «Όταν έμεινα έγκυος περνούσα αρκετό χρόνο στο σπίτι και έπειτα από παρότρυνση φίλων αποφάσισα να επιχειρήσω το λανσάρισμα ενός νέου brand. Έφτιαχνα ρούχα για φίλους, τα έβλεπαν στα καταστήματα και τα ζητούσαν για παραγγελίες. Ξεκίνησα με ρούχα για yoga επειδή έκανα yoga κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και δεν μπορούσα να βρω στα μαγαζιά κάτι για μένα. Αρχικά, τα ζητούσαν οι φίλες μου. Μέσω των φίλων ήρθαν κι άλλες κοπέλες και έγιναν οι πρώτες παραγγελίες. Δουλεύω με ελληνικά υφάσματα όσο περισσότερο μπορώ και επιλέγω φυτικές ίνες. Τα μαλακά υφάσματα που χαϊδεύουν το σώμα είναι χαρακτηριστικό του Ofilia’s. Είναι casual chic ρούχα με μινιμαλιστικές γραμμές. Δεν χρησιμοποιώ χρώματα πέρα από άσπρο, μαύρο και γκρι. Δίνω ρούχα σε Κύπρο και Καναδά μέσω του Showroom 10. Υπάρχει κόσμος που στρέφεται στα ελληνικά brands, αν και είναι σίγουρα πιο ακριβά από τα μαζικά καταστήματα των πολυεθνικών. Εγώ, όμως, ράβω στην Ελλάδα και όχι στην Κίνα και φτιάχνω 50 κομμάτια όχι 50.000. Κάθε χρόνο κερδίζω πελάτες, δεν χάνω. Δεν είναι πυροτέχνημα αυτό το brand, είναι η δουλειά μου. Το χτίζω σιγά σιγά. Καταφέρνω και υπάρχω χωρίς να ακολουθώ τις τάσεις, αποφεύγω τον θόρυβο των trends. Πιστεύω ότι ο αγοραστής μπορεί να δώσει το δικό του ύφος μέσα από εναλλακτικές γραμμές και αφαιρετικότητα. Θέλω τα ρούχα μου να έχουν μια ταυτότητα», αναφέρει. 



Arpyes
Η Ιακωβίνα Μιξάκη και η Εύα Χιόνη είναι τα κορίτσια πίσω από το fashion brand γυναικείων χειροποίητων ενδυμάτων, υποδημάτων και αξεσουάρ που σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στην Ελλάδα Arpyes. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του brand οι λιτές και loose αέρινες γραμμές και τα υφάσματα από φυσικές ίνες όπως μαλλί, βαμβάκι, λινό και μετάξι. Τα κορίτσια προέρχονται από τους χώρους του marketing και της γραφιστικής και αποφάσισαν να λανσάρουν ρούχα για γυναίκες που αγαπούν τα oversized, κάπως ανδρόγυνα μινιμαλιστικά κομμάτια με γεωμετρικές αναφορές. «Προχωράμε σταδιακά. Δεν κάνουμε τεράστια παραγωγή, έχουμε συγκεκριμένους κωδικούς και δεν θέλουμε ξαφνικά να υπάρχουμε παντού. Βλέπουμε ότι οι Ελληνίδες στρέφονται πλέον σε νέα εγχώρια brands που ανακαλύπτουν μέσα από τα social media. Ίσως οι τιμές να είναι πιο ακριβές από εκείνες που θα βρουν σε μαγαζιά πολυεθνικών, αλλά θα ξέρουν ότι αγόρασαν ένα ξεχωριστό κομμάτι που δεν θα δουν φορεμένο από εκατό άλλες γυναίκες. Και σαφέστατα επιλέγουν το online shopping αφού ξέρουν ότι αν δεν τους κάνει μπορούν να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων. Η σχέση μας με τους πελάτες είναι κάτι που χτίζεται καθημερινά. Συναντά κανείς μεγάλη γραφειοκρατία όταν θελήσει να κάνει μια δική του επιχείρηση στην Ελλάδα. Δεν γίνεται μέσα σε μία μέρα, έχει "χαρτούρα". Το συγκεκριμένο όνομα, που παραπέμπει στην ελληνική μυθολογία, το επιλέξαμε γιατί μας άρεσε ιδιαίτερα η μορφή των Αρπυιών, που ήταν πλάσματα με γυναικείο κεφάλι και σώμα πτηνού, μια μορφή που εκφράζει την ελευθερία και το δυναμισμό», εξηγούν.



Love+Alicia
Η Έλια Τσερκέζου σχεδιάζει φορέματα και ρούχα για την γυναίκα που ζει τη ζωή της ως ηρωίδα σε φιλμ νουάρ. Αν ψάχνεις vintage 30's ρομαντικά βελούδινα φορέματα made in Greece είσαι ήδη υποψήφια πιστή πελάτισσα. Η Έλια είχε δεκαετή εμπειρία στον χώρο της μόδας, ενώ θήτευσε και σε γυναικεία περιοδικά μόδας. Σπούδασε σχέδιο μόδας στην σχολή Βελουδάκη και συνέχισε τις σπουδές της στην Ιταλία. Αγαπά τα βελούδα, τα μεταξωτά, τις καλές δαντέλες και το τούλι. «Τα φορέματα μας είναι αέρινα. Θα έχουν αποκαλυπτικά κοψίματα αλλά δεν θα είναι υπερβολικά σέξι. Αν είναι ανοιχτή η πλάτη, το φόρεμα δεν θα έχει κόψιμο στο πόδι. Πλέον, δίνουμε ρούχα μας και στο εξωτερικό, στη Γερμανία και τον Λίβανο. Το χαρακτηριστικό χρώμα του brand είναι το dirty pink. Φέτος, θα φορεθεί πολύ το κόκκινο αλλά και ο συνδυασμός μπλε με μαύρο. Επίσης, πάντα θα έχουμε floral επιλογή και τον χειμώνα. Εννοείται πως οι Ελληνίδες επενδύουν σε ελληνικά brands. Έχουμε καταπληκτικούς σχεδιαστές και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Με χαροποιεί ιδιαιτέρως αυτό γιατί έτσι γινόμαστε καλύτεροι στη δουλειά μας. Ρούχα μας έχει φορέσει και η Ελένη Μενεγάκη. Φυσικά, ό,τι φοράει η Ελένη μετά ξεπουλάει», αποκαλύπτει. 



barbóra 
Η Βαρβάρα Σαφάκα, εδώ και ένα χρόνο, δημιουργεί τα πιο φίνα και ντελικάτα χειροποίητα κοσμήματα στην Αθήνα. Κάτι που ξεκίνησε δειλά και εντελώς ερασιτεχνικά έγινε πλέον η μόνιμη απασχόληση της. «Έχω σπουδάσει οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ. Αγαπούσα όμως πάντα το κόσμημα, έφτιαχνα τα δικά μου κοσμήματα, έδινα στις φίλες μου. Όταν είδα ότι τα ζητούν, αποφάσισα κάποια στιγμή να παρακολουθήσω σεμινάρια δίπλα σε έμπειρους τεχνίτες. Εμπνέομαι από την Ελλάδα, λατρεύω τις καθαρές μίνιμαλ γραμμές, χρησιμοποιώ το ασήμι, τον ορείχαλκο και το ακροκέραμο, κάνω ειδικές επιμεταλλώσεις, επαργύρωση, επιροδίωση και επιχρύσωμα 24 καρατίων. Τα κοσμήματά μου δεν μαυρίζουν. Δεν έχω πληρώσει ποτέ κάποιον να φορέσει κοσμήματά μου στο Instagram. Δεν περίμενα ότι θα έχω τόσο άμεση αναγνώριση σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ξεκίνησα να σχεδιάζω με το σκεπτικό να κάνω κοσμήματα που θα αγόραζα η ίδια, φορέσιμα και μοντέρνα. Ήθελα να μπορεί κάθε κοπέλα που θα τα φορέσει να τα προσαρμόζει στο στιλ και τις ανάγκες της. Προτιμώ να έχω προσιτές τιμές και στόχος μου είναι τα κοσμήματά μου να μπορούν να φορεθούν όλη την ημέρα. Είμαι στο ξεκίνημα ακόμη, οπότε χειρίζομαι μόνη μου τα social media του brand. Βρίσκομαι όμως σε συζητήσεις για συνεργασία με site που προωθεί Έλληνες σχεδιαστές στην Αμερική. Φέτος, ήταν η χρονιά που είχα την μεγαλύτερη παραγωγή, έδινα κομμάτια σε τριάντα καταστήματα σε ολόκληρη την χώρα και πήγα εξαιρετικά καλά στα νησιά. Τα περισσότερα κορίτσια που θέλουν κάτι μου στέλνουν μηνύματα στο Instagram. Υπάρχει μια τάση πλέον οι γυναίκες να ψωνίζουν online», δηλώνει. 



3rd Floor 
Η 3rd Floor ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2013 από την Ελένη Παπασταύρου η οποία μετά από δέκα χρόνια στην Κένυα επέστρεψε στην Ελλάδα και ξεκίνησε τη δημιουργία κοσμημάτων που εμπνεύστηκε από τους Μασάι και τους Κικούγιου. «Άνοιξα μια σελίδα στο Facebook και από την πρώτη μέρα λειτουργίας της είχα παραγγελίες. Τα πάντα είναι χειροποίητα, κι όμως έχουμε καταφέρει τόσα χρόνια να κρατάμε τις τιμές χαμηλές. Δεν θέλω να πλουτίσω, αλλά να φοράει ο κόσμος τα κοσμήματα που φτιάχνω με τόσο μεράκι. Η εταιρεία μας μεγάλωσε και όλο αυτό ξεκίνησε από ένα χόμπι. Δίνουμε κοσμήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη, τη Νέα Υόρκη και τη Σαουδική Αραβία, ενώ συνεργαζόμαστε με 60 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή, οι δημιουργίες της 3rd Floor Jewels κοσμούν βιτρίνες σε όλες τις άκρες της γης. Από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Κοπεγχάγη, μέχρι τα καταστήματα Ilsar στην Κωνσταντινούπολη και από το Λονδίνο και το e-shop Kids of Data, στη Νέα Υόρκη και το online κατάστημα μοντέρνας τέχνης και κοσμήματος D ak Space. Κάθε κόσμημα είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός κόσμου που έχει δημιουργηθεί από γήινα υλικά και ημιπολύτιμους λίθους, από καθαρές γραμμές και διαχρονικά κομψή απλότητα. Χαρακτηριστικά είναι τα κοσμήματα με τις αγαπημένες συντεταγμένες των πελατών μας. Τα wristlet είναι τα πιο δημοφιλή κοσμήματά μας», καταλήγει. 



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης