Παραλήρημα Ροζίτας Σώκου: Η ελεεινή Μελίνα, οι βρωμοταινίες της Αλίκης και ο γελοίος Αγγελόπουλος!

«Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο - Όταν έβλεπα τη Μελίνα να παίζει, ντρεπόμουν που ήμουν γυναίκα..»

«Η Μερκούρη ήταν ελεεινή ηθοποιός! Η Βουγιουκλάκη διαλύθηκε από τις βρωμοταινίες που γύρισε...Ο Αγγελόπουλος ήταν γελοίος...».

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, μιλάει στο περιοδικό «ΕΓΩ» και σοκάρει με τις δηλώσεις της, αφού δε διστάζει να μιλήσει ανοιχτά και να κάνει κριτική, ακόμα και σε ανθρώπους μαζικής αποδοχής, όπως η Μελίνα Μερκούρη, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Γιάννης Δαλιανίδης.


Για τη Μελίνα Μερκούρη:

«Ήταν ελεεινή ηθοποιός. ΜΙλώ ανεξάρτητα από ό,τι ηθικό της έχω προσάψει. Στη "Μήδεια" ήταν ανυπόφορη. Είχε νευριάσει, θυμάμαι με την Ντένη Βαχλιώτη, που της είχε κάνει ένα υπέροχο κοστούμι, που αυτή τη στιγμή εκτίθεται στο Τόκυο. Για να της πάει κόντρα, αγόρασε στην Αμερική ένα πολύ λαικό κοστούμι. Όμως, σύμφωνα με το συμβόλαιο, έπρεπε στην πρόβα τζενεράλε να φορέσει της Ντένης. Πήγαινε λοιπόν μπροστά της, σήκωνε το κοστούμι και φυσούσε τη μύτη της για να δείξει πόσο την περιφρονεί...

Μονο στη "Στέλλα" ήταν καλή, γιατί είχε προσαρμόσει ο Κακογιάννης το ρόλο στο δικό της στυλ. Έκανε τον εαυτό της. Αυτό το ύφος είχε και στην πραγματικότητα. Ήταν πολύ κακή ηθοποιός. Έκανε νάζια επί σκηνής. Όταν την έβλεπα να παίζει, ντρεπόμουν που ήμουν γυναίκα...»

Για την Αλίκη Βουγιουκλάκη
 
«Ήταν μεγάλο ταλέντο, αλλά ήθελε να αρέσει στον κόσμο. Την πρωτοείδα μαθήτρια του Εθνικού και είπα "Τι φαινόμενο είναι αυτό το κορίτσι"! Ύστερα διαλύθηκε από τις βρωμοταινίες που γύρισε. Εγω όλες αυτές τις ταινίες δεν τις θεωρώ κινηματογράφο».

Σε ερώτηση για το αν της αρέσει ο Δαλιανίδης και ο Φώσκολος είπε

«Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες; Με τον Γιάννη δεν μιλούσαμε ποτέ για κινηματογράφο. Όταν πρωτοήρθα από την Ιταλία, είδα τον "Κατήφορο" και έγραψα "Ασφαλώς όσοι χειροκρότησαν, ήταν συγγενείς.Τι αηδία ήταν αυτή η ταινία". Και του Φώσκολου ήταν γελοία. Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε τέχνη».

Για τον Αγγελόπουλο

«Δε μου άρεσε καθόλου. Ήταν γελοίος. Δεν ήξερε να γράψει διάλογο. Άκουγες ένα παιδί τεσσάρων ετών να λέει: "Κατά βάθος, αγαπούσαμε τη μαμά μας". Τα παιδιά δεν αγαπούν κατά βάθος. Είναι αστεία φράση».


ΣΧΟΛΙΑ (312)

Chrieddie

Πολυ πικρόχολα τα σχόλια της ροζιτας. Τολμάει να κρίνει με τέτοιο τροπο αξιόλογους ανθρώπους που αποθέωσαν την Ελλάδα. Μακάρι να έβγαζε αυτός ο τόπος κι άλλες Μελινες και άλλους Αγγελοπουλους. Το μόνο που κάνει ειναι να βγάζει τις κακίες της και να προσπαθεί μάταια να αυτοπροβαλλεται μήπως και ασχοληθεί κανεις μαζί της. Απο τους νέους κανεις δεν την ξέρει, ούτε θα την μάθει, ούτε αξίζει να την μάθει γιατι δεν εχει προσφέρει κάτι σε αυτόν τον τόπο αξιόλογο. Και μόνο που λέει τέτοια πράγματα καταλαβαίνει κανεις το ποιον αυτής της κακοπροαίρετης γυναίκας. Κρίμα. Ντρέπομαι για εκείνη.

σπυρος

γεια σου κ.Ροζιτα.ειπες πραγματικες αληθειες που αλλοι κωλονουν να τις πουν.επιτελους η <>μελινα πηρε την αρμοζουσα απαντηση της εστω και αργα.Μας ειχατε πρηξει με την Μελινα

ΓΙΩΡΓΟΣ

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΡΟΖΙΤΑ!ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙΣ ΟΤΑΝ ΣΙΩΠΑΣ!

Μαίρη

Όσο και να μισείς κάποιους, μετά θάνατον ας τους βρίζεις λιγότερο....

Γιώργος

Η καημένη τώρα που γέρασε κάκιωσε...

Πρόβατα μαργαριτα

Μωρε σε μερικά μάλλον έχει δίκιο αλλά πάλι δεν μπορεί να ήταν όλα τόσο χυδαία όσο ισχυρίζεται. Μάλλον βγάζει και προσωπικές έχθρες. Έχει και θυμό απέναντι σε όσους δεν ταιριάζουν στην δική της αισθητική. Χμμμ!

τατιάνα

Όπως είχε πει ο Μάνος Χατζιδάκις, "στην Ελλάδα δεν υπάρχουν κριτικοί. Υπάρχουν απλώς κάποιοι αργόσχολοι, που ενοχλούν όσους εργάζονται..." Το να μιλάς τόσο απαξιωτικά για ανθρώπους που θεωρούνται σημαντικοί και καταξιωμένοι, μέσω των οποίων έχει προβληθεί διεθνώς η Ελλάδα, ακόμη κι αν εσύ προσωπικά έχεις άλλη άποψη, είναι, αν μη τι άλλο, άκομψο και αγενές, πόσο μάλλον όταν οι συγκεκριμένοι δε βρίσκονται εν ζωή... Να κατανοήσουμε κάπου τα όρια μεταξύ ειλικρίνειας, έκφρασης άποψης και υβριστικής διάθεσης! Θεωρώ ότι τέτοιες δηλώσεις κρύβουν κι έναν απίστευτο κομπλέξισμό, τύπου"εγώ είμαι υπεράνω, έχω διαφορετική άποψη απ' αυτή των πολλών, έχω γνώσεις που εσείς δεν έχετε, και μπορώ να γκρεμίζω και τα είδωλα!..." Τι το τόσο σημαντικό έχει επιτύχει η κ. Σωκου, που της επιτρέπει να κρίνει και να κατακρίνει με τόσο απόλυτο κι επιθετικό τρόπο; Και γιατί δεν αναφέρει τίποτα για τους άπειρους φελλούς που επιπλέουν στις μέρες μας, προβάλλονται από τα media και θεωρούνται σημαντικοί; Όλοι αυτοί δεν την ενοχλούν, και την ενόχλησαν προσωπικότητες σαν το Χατζιδάκι, τον Αγγελόπουλο και τη Μελίνα; Κι αν θέλουμε να μιλήσουμε για επίπεδο, την εποχή που η Μελίνα ήταν υπουργός πολιτισμού και ίδρυε τα ΔΗΠΕΘΕ, η κ. Σώκου είχε μια στήλη στο "Τηλέραμα", κι απαντούσε σε γράμματα αναγνωστριών για τα αισθηματικά τους προβλήματα! Το να κρίνεις ως αυθεντία τα πάντα είναι εύκολο. Το να δημιουργείς, να εκτίθεσαι, και να παράγεις έργο, είναι κάπως δυσκολότερο. Αν μη τι άλλο, λίγος σεβασμός, τουλάχιστον γι' αυτό...

Ιρένε Μαραντέϊ

Για όσους και όσες υποστηρίζουν οτι "βγήκε τώρα να τα πει", δύο αποσπάσματα δημοσιευμένων κριτικών της για ταινίες του Αγγελόπουλου. A. "Τοπίο στην ομίχλη" ( Απογευματινή 3/9/1988). «Ο Αγγελόπουλος δεν ξέρει να γράψει λόγο-διάλογο και οι συνεργάτες του δεν τον έσωσαν. Κάθε φορά που ακούγεται φωνή, το έργο φτηναίνει. Εκείνο το ''Την μητέρα μας κατά βάθος την αγαπάμε' θα το έγραφε ποτέ μικρό παιδί σε γράμμα; Ή εκείνο το ψευτοποιητικό 'Απάντησέ μας με τον ήχο του τρένου''; Ή το παρόμοια απαράδεκτο ''Ταξιδεύουμε σαν ένα φύλλο που το φυσά ο άνεμος''; Ή εκείνο το ''λεηλατημένοι από το χρόνο'' ή το ''εγώ είμαι σαλιγκάρι που γλιστράει... B. "Μετέωρο βήμα του πελαργού" (20 /5/ 1991) «Το φιλμ είναι αργό, αργότατο, και μόλις βρει μια ωραία ιδέα (…) την ιδέα αυτή δεν εννοεί να την αφήσει. Δείχνει την ωραία εικόνα ξανά και ξανά και ξανά. Όλο το φιλμ άλλωστε προχωρεί σε ρελαντί και εξήγηση φυσικά των διαπραττομένων ουδεμία καταδέχεται να μας δώσει γιατί είναι φανερό οτι ο Αγγελόπουλος πιστεύει πως μια ξεκάθαρη ιστορία αποτελεί λαϊκότατο είδος κινηματογράφου.». Υπάρχουν και πολλά άλλα (και πιο ζουμερά), όμως χρειάζονται ώρες ανασκαφή στα κατάστιχα με άρθρα 60 ετών σταδιοδρομίας. Μπορεί να το κάνω κάποια στιγμή... Οπωσδήποτε, δεν πρόκειται γνώμη πρόσφατη ούτε ξαφνικό «παραλήρημα» λόγω ηλικίας. Μια ζωή τα έλεγε και κυρίως τα έγραφε αυτά, και όσοι τη γνωρίζουν μπορούν να το πιστοποιήσουν. Ποτέ δεν είχε υπομονή με το δήθεν: μπορεί να ήταν πολύ πιο επιεικής με μια περιποιημένη ταπεινή κωμωδιούλα που δεν πήγαινε να παραστήσει πως ήταν κάτι άλλο, απ'ό,τι με κάποιον που πήγαινε να "πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες" και κορόϊδευε τον κόσμο. Όμως, όλοι εσείς που τόσο επιπόλαια γράφετε πως ξαφνικά το θυμήθηκε... ΕΣΕΙΣ ξαφνικά το ανακαλύψατε! Δεν υπάρχει μόνον το τι είπε κάποιος σήμερα και πέρυσι, και μόνον στην τηλεόραση και το διαδίκτυο. Η συγκεκριμένη σταδιοδρόμησε κυρίως στον έντυπο λόγο - και πριν πολλά χρόνια, όταν ίσως οι γράφοντες ήταν μικροί ή και αγέννητοι, ή μπορεί να μη διάβαζαν τις συγκεκριμένες εφημερίδες. Είναι δυνατόν να μην το σκεφτήκατε αυτό;

Βαγγελης Κ.

Πολυ σωστα γραφετε: "Η συγκεκριμένη σταδιοδρόμησε κυρίως στον έντυπο λόγο - και πριν πολλά χρόνια, όταν ίσως οι γράφοντες ήταν μικροί ή και αγέννητοι, ή μπορεί να μη διάβαζαν τις συγκεκριμένες εφημερίδες. Είναι δυνατόν να μην το σκεφτήκατε αυτό;" Αλλά κι εσεις δεν αναρωτηθηκατε: Αυτοί που συμφωνουν με τις απόψεις της κας Σώκου, μήπως ειναι ακριβως αυτοι που διαβαζαν τις συγκεκριμενες εφημερίδες;

Ιρένε Μαραντέϊ

Δεν ξέρω αν υπονοείτε κάτι πολιτικό με το "συγκεκριμένες εφημερίδες", πάντως αυτό που έγραψα εν έχει σχέση με την ιδεολογία, έχει σχέση με το οτι πολλοί την κατηγορούν οτι "τώρα τα λέει, μετά θάνατον" χωρίς να ξέρουν αν πράγματι τα έλεγε και παλαιότερα ή όχι. Εγώ μόνον σ'αυτό απάντησα. Το θεωρώ πολύ κακοπροαίρετο και ανόητο να εκφράζεις γνώμη για κάτι που δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις, με την έπαρση και τη σιγουριά που δίνει η άγνοια αλλά και η ανοησία. Γιατί η άγνοια από μόνη της δεν είναι κακό, κακό είναι να πιστεύεις πως τα ξέρεις όλα και να πετάγεσαι να κατηγορήσεις πριν διασταυρώσεις. Αλλά η ανωνυμία του Διαδικτύου τους κάνει όλους παλλικαράδες... Όσο για την ιδεολογία, η ίδια ποτέ δεν ανήκε σε κανέναν πολιτικό χώρο, και ποτέ δεν πήρε χάρες ή πόστα από καμία κυβέρνηση. Οι κριτικοί κινηματογράφου γράφουν σε οποιαδήποτε εφημερίδα και συνήθως στον καλλιτεχνικό τομέα δεν γινόταν επέμβαση της εφημερίδας στο άρθρο για πολιτικούς λόγους. Παράδειγμα ο αριστερός Δημ. Δανίκας που έγραφε στην "Καθημερινή". Αν είστε περίεργος παρ'όλα αυτά να μάθετε σε ποιό πολιτικό φάσμα κλίνει περισσότερο, εγώ θα έλεγα πως είναι μάλλον αναρχική (φυσικά μιλάμε για το μη-βίαιο κλάδο της αναρχίας)

Fredifriday

Μια χαρα τα είπε η θεία. Μας έχουνε σκοτισει να δαύτους

Γιαννης

ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης