Ένα χορταστικό πρωινό... κάνει καλύτερους μαθητές
Ένα χορταστικό πρωινό... κάνει καλύτερους μαθητές
Την ευεργετική επίδραση, που έχει στις επιδόσεις των μαθητών η πρόσληψη πρωινού, διαπιστώνει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία και τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Appetite
Την ευεργετική επίδραση, που έχει στις επιδόσεις των μαθητών η πρόσληψη πρωινού, διαπιστώνει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία και τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Appetite.
Οι ερευνητές συνέκριναν τις επιδόσεις 1.386 μαθητών, από 32 σχολεία, σε διάφορα τεστ συγκέντρωσης, μνήμης και χρόνου αντίδρασης. Από το σύνολο των 1.386 μαθητών, ηλικίας 6 έως 16 χρονών, τα κορίτσια ήταν 721 και τα αγόρια 665. Οι 1.202 από αυτούς είχαν πάρει πρωινό την ημέρα των τεστ, ενώ οι υπόλοιποι 184 είχαν πάει στο σχολείο τους νηστικοί.
Σε σχέση με τους μαθητές που είχαν πάρει πρωινό, οι νηστικοί μαθητές εμφάνισαν χαμηλότερες επιδόσεις στο τεστ της συγκέντρωσης, σε ποσοστό 7%. Επίσης, χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο- περίπου 9%- για να απαντήσουν στις ερωτήσεις του τεστ, ενώ σε ανάλογα ποσοστά υπολείπονταν στο τεστ μνήμης.
Επιπλέον, οι «χορτάτοι» μαθητές εμφάνισαν μεγαλύτερη συνεκτικότητα στον ειρμό της σκέψης τους, σε σχέση με τους συμμαθητές τους, που εκείνη την ημέρα πήγαν στο σχολείο με άδειο στομάχι.
Αποδείχθηκε επίσης ότι, όσο περνούσε η ώρα, τόσο αυξανόταν η διαφορά στις επιδόσεις ανάμεσα στις δύο ομάδες, αφού στα τεστ που πραγματοποιήθηκαν, μετά τις 11 το πρωί, οι χορτάτοι μαθητές έδειξαν να διατηρούν τις δυνάμεις τους, αντίθετα με τους νηστικούς που είχαν χάσει ενέργεια.
Ως προς τα φύλα, τα κορίτσια που δεν είχαν πάρει πρωινό είχαν πολύ χαμηλότερες επιδόσεις, σε σχέση με τα νηστικά αγόρια.
Οι ερευνητές συνέκριναν τις επιδόσεις 1.386 μαθητών, από 32 σχολεία, σε διάφορα τεστ συγκέντρωσης, μνήμης και χρόνου αντίδρασης. Από το σύνολο των 1.386 μαθητών, ηλικίας 6 έως 16 χρονών, τα κορίτσια ήταν 721 και τα αγόρια 665. Οι 1.202 από αυτούς είχαν πάρει πρωινό την ημέρα των τεστ, ενώ οι υπόλοιποι 184 είχαν πάει στο σχολείο τους νηστικοί.
Σε σχέση με τους μαθητές που είχαν πάρει πρωινό, οι νηστικοί μαθητές εμφάνισαν χαμηλότερες επιδόσεις στο τεστ της συγκέντρωσης, σε ποσοστό 7%. Επίσης, χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο- περίπου 9%- για να απαντήσουν στις ερωτήσεις του τεστ, ενώ σε ανάλογα ποσοστά υπολείπονταν στο τεστ μνήμης.
Επιπλέον, οι «χορτάτοι» μαθητές εμφάνισαν μεγαλύτερη συνεκτικότητα στον ειρμό της σκέψης τους, σε σχέση με τους συμμαθητές τους, που εκείνη την ημέρα πήγαν στο σχολείο με άδειο στομάχι.
Αποδείχθηκε επίσης ότι, όσο περνούσε η ώρα, τόσο αυξανόταν η διαφορά στις επιδόσεις ανάμεσα στις δύο ομάδες, αφού στα τεστ που πραγματοποιήθηκαν, μετά τις 11 το πρωί, οι χορτάτοι μαθητές έδειξαν να διατηρούν τις δυνάμεις τους, αντίθετα με τους νηστικούς που είχαν χάσει ενέργεια.
Ως προς τα φύλα, τα κορίτσια που δεν είχαν πάρει πρωινό είχαν πολύ χαμηλότερες επιδόσεις, σε σχέση με τα νηστικά αγόρια.
Οι ειδικοί έχουν επισημάνει, κατ' επανάληψη, τα οφέλη που έχει η σωστή διατροφή για τους μαθητές. Οι τροφές, πλούσιες σε μαγνήσιο θεωρούνται απαραίτητες γιατί βοηθούν στη συγκέντρωση, ενώ από το πρωινό δεν πρέπει να λείπει το γάλα ή ο φρέσκος χυμός. Τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι μπανάνες και το αυγό εφοδιάζουν τον εγκέφαλο με βιταμίνη Β, η οποία θεωρείται πολύτιμη για την καλή μνήμη και την καλή συγκέντρωση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα