Αλλάζει εκ βάθρων ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής

Αλλάζει εκ βάθρων ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής

Το «βάρος» από Αθήνα και Πειραιά μετατοπίζεται στα προάστια, τις παραθαλάσσιες περιοχές, τα Μεσόγεια, αλλά και προς Μενίδι, Ζεφύρι, Άνω Λιόσια

Αλλάζει εκ βάθρων ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής

Σε πλήρη αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, τη μείωση των λειτουργικών δαπανών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και την αύξηση του συνολικού αριθμού των πολιτών που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες, με αιχμή τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ), τα οποία θα είναι η «ραχοκοκαλιά» της σύνδεσης των πολιτών με το κέντρο της Αθήνας, προχωράει σύντομα ο ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο του νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής (ΓΣΜΑ).

Σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, τα τελευταία χρόνια καταγράφεται πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα βόρεια και βορειοανατολικά προάστια, στις νοτιοανατολικές περιοχές, προς τη θάλασσα, στα Μεσόγεια, αλλά και προς Μενίδι, Ζεφύρι και Άνω Λιόσια.

Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται στο Δήμο της Αθήνας, στο Δήμο Πειραιά και στους «προσφυγικούς» δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση).

Με βάση τα στοιχεία αυτά, ο ΟΑΣΑ προχωρά σε εξορθολογισμό του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών. Το σχέδιο περιλαμβάνει τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών, συγχώνευση γραμμών με παράλληλες ή όμοιες διαδρομές, περιορισμό και συγχώνευση ορισμένων γραμμών με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση, ενίσχυση του συνδυασμένου τρόπου μετακίνησης, μεγαλύτερη συχνότητα και περισσότερα δρομολόγια προς σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ, μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών.

Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, οι πρώτες παρεμβάσεις στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών θα γίνουν την 1η Δεκεμβρίου 2010 και είναι οι εξής:

Κλείσιμο

1. 208 ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ Α4 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΤΕΡΨΙΘΕΑ

2. Α4 ΑΚΑΔ.- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΤΕΡΨΙΘΕΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

3. 103 ΚΑΛΑΜΑΚΙ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ 141 ΚΑΛΑΜΑΚΙ - ΣΤ. ΔΑΦΝΗ

4. 141 ΚΑΛΑΜΑΚΙ - ΣΤ. ΔΑΦΝΗ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

5. 113 ΑΛΙΜΟΣ - ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

6. Χ42 ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ - ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

7. Β13 ΟΜΟΝΟΙΑ - ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ - ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ, ΜΕ ΝΕΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ: [748 ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ- ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ- ΣΤ. ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ]

8. Α12 ΜΑΡΝΗ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ - ΦΥΛΗ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ 723 ΦΥΛΗ-ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ

9. Β12 ΜΑΡΝΗ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

10. Β4 ΑΚΑΔ. - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΣΟΥΡΜΕΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΜΕ ΝΕΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ: [248 ΣΟΥΡΜΕΝΑ- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ- ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ]

11. Α9 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ - ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ Β9 ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΤΟΠΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ [542 ΣΤ. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ- ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ]

12. Β9 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ - ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ - Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

13. 213 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

14. Α17 ΟΜΟΝΟΙΑ - ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ 806 ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ

15. 806 ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

16. Β17 ΟΜΟΝΟΙΑ - ΑΝΩ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ 807 ΑΝΩ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ

17. 807 ΑΝΩ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

18. 851 ΠΛ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ - ΝΕΑΠΟΛΗ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ 852 ΝΕΑΠΟΛΗ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ

19. 852 ΝΕΑΠΟΛΗ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

20. 839 ΟΜΟΝΟΙΑ - ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ 837 ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ

21. 837 ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ - ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Συνάντηση Ρέππα - Παπακωνσταντίνου

Νωρίτερα την Παρασκευή, το σχέδιο για την αναδιάρθρωση και εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών συζήτησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, με τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, με στόχο τον καλύτερο έλεγχο των ελλειμμάτων που παρουσιάζουν οι συγκοινωνιακοί φορείς.

Βάση του σχεδίου είναι η δημιουργία δύο μόνο φορέων, στον έναν εκ των οποίων θα υπάγονται τα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ), ενώ στον άλλο τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία.

Στη συζήτηση εξετάστηκαν και όλα τα σενάρια για μετακινήσεις προσωπικού, αλλά και για τυχόν αυξήσεις στα εισιτήρια.

Στην ίδια συνάντηση εξετάστηκαν τα προβλήματα και οι τρόποι αντιμετώπισής τους για τη χρηματοδότηση μεγάλων οδικών και συγκοινωνιακών έργων και υποδομών, καθώς και ο ρόλος που μπορούν να αναλάβουν οι ιδιώτες.

Οι δύο υπουργοί συμφώνησαν ότι το σχέδιο για τη δημιουργία δύο φορέων θα έχει οριστικοποιηθεί σε δύο εβδομάδες, ενώ μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα έχουν προσληφθεί οι σύμβουλοι για την ιδιωτικοποίηση λιμανιών και περιφερειακών αεροδρομίων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης