Πανελλαδικές 2019: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις - Πτώση στο 2ο και το 3ο πεδίο

panneladikes_ar

Μαθηματικές, Φυσικές και Πολυτεχνικές Σχολές φαίνεται ότι θα έχουν πτωτική πορεία βάσεων, ενώ αντίθετα Νομικές και Οικονομικές φαίνεται ότι θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι

Την πορεία του ασανσέρ αναμένεται να έχουν εφέτος οι βάσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Τα μαθηματικά και η φυσική φαίνεται ότι δυσκόλεψαν τους υποψηφίους, όπως άλλωστε και η χημεία, η οποία κρίθηκε από την ΟΕΦΕ ως η δυσκολότερη της τελευταίας δεκαετίας.

Ως αποτέλεσμα των μαθημάτων αυτών, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, εκτιμάται πτώση των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, κυρίως αυτών του 2ου και του 3ου επιστηµονικού πεδίου. Αντίθετα για το 1ο και το 4ο πεδίο η πορεία των βάσεων αναμένεται να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Παρά το γεγονός ότι είναι νωρίς για να εκτιμηθεί αναλυτικά το αποτέλεσμα, καθώς οι Πανελλαδικές ολοκληρώνονται την Τρίτη 18 Ιουνίου, οι καθηγητές επισημαίνουν ότι οι χαμηλές έως τώρα επιδόσεις στα δύο αυτά επιστημονικά πεδία θα παρασύρουν προς τα κάτω την πορεία των βάσεων.

Αποµένει βέβαια το µάθηµα της Βιολογίας για τη Θετική Κατεύθυνση, το οποίο θα εξεταστεί στις 18 του μήνα, ενώ την πορεία των βάσεων καθορίζουν παράγοντες όπως ο αριθµός των εισακτέων ανά σχολή - που γενικότερα εφέτος είναι αυξημένος - και βέβαια οι επιθυμίες των εισακτέων όπως αυτές θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό δελτίο, μετά το πέρας των εξετάσεων.

Ωστόσο από τη δυσκολία των θεµάτων, και από τις πρώτες εικόνες που μεταφέρονται, οι βαθμοί των υποψηφίων στην Νεοελληνική Γλώσσα παρά το κατανοητό κείμενο δεν κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Αντίθετα οι βαθμολογίες στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι μέτριες και πολύ λίγα γραπτά έως τώρα έχουν πάρει άριστα.

Οπως λένε βαθµολογητές, οι επιδόσεις σε όλα τα µαθήµατα - και στα Αρχαία - δεν είναι υψηλές ενώ από τις πρώτες βαθμολογήσεις, στα Μαθηµατικά, και σίγουρα στη Φυσική, αποτυπώνονται οι επιδόσεις από τη μέση και κάτω. Επίσης αναμένεται πολύ μεγάλος αριθμός υποψηφίων να έχει γράψει κάτω από τη βάση στα μαθηματικά.

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων ήταν θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη.

Ωστόσο η εικόνα που μεταφέρεται από τις βαθμολογήσεις είναι ότι πολύ λίγα γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα ενώ αντίθετα η πλειονότητα κινείται στο 13 με 14.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων ολοκληρώνονται στις 18 Ιουνίου.

Συγκεκριμένα, στις 21 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Αγγλικά, και στις 22 ιουνίου συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γερμανικών και των Ισπανικών. Ακόμη, στις 24 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο ελεύθερο σχέδιο και την επόμενη ημέρα 25 Ιουνίου στο γραμμικό σχέδιο.

Στις 26 Ιουνίου θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γαλλικών και θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των μαθημάτων που αφορούν τα τμήματα Μουσικών Σπουδών: 27 Ιουνίου η Αρμονία, στις 28 ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, στις 29 Ιουνίου η Μουσική Αντίληψη και Γνώση και την 1η Ιουλίου η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθούν στις 2 Ιουλίου με την εξέταση του μαθήματος των Ιταλικών.

ΣΧΟΛΙΑ (1)

Mickle

Πολύ σωστά τα λέτε.

Ευάγγελος

Στο άρθρο σας δεν δίδεται καμιά απολύτως σοβαρή πληροφορία που να μην γνωρίζουν ήδη οι υποψήφιοι και οι γονείς τους, ενώ δεν τονίζεται πουθενά ότι τα μαθηματικά σύμφωνα με την Μαθηματική Εταιρεία χαρακτηρίστηκαν δυσκολότερα από τα περσινά και η φυσική σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών τα δυσκολότερα των 3 τελευταίων ετών. Αναφέρετε ότι "τα μαθηματικά και η φυσική φαίνεται ότι δυσκόλεψαν τους υποψηφίους, όπως άλλωστε και η χημεία". Προσθέτοντας ωστόσο το προτασιακό επίρρημα "άλλωστε" υποβιβάζετε κατά πολύ την δυσκολία της χημείας η οποία φαίνεται να δυσκόλεψε περισσότερο από τα υπόλοιπα μαθήματα τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Είναι προφανής λοιπόν η πτώση των βάσεων αφού οι εξετάσεις στο σύνολο τους για την θετική κατεύθυνση έκρυβαν σαφώς πολιτικές σκοπιμότητες (σύμφωνα και με την Ένωση Φυσικών), τις οποίες και θα πρέπει να αποτυπώσετε και να εξηγήσετε στην εφημερίδα σας, έτσι ώστε να πληροφορηθούν όλοι τον ρόλο συμμετοχής του υπουργείου παιδείας στις χειρότερες εξετάσεις της τελευταίας τουλάχιστον δεκαετίας βγάζοντας όλο του το ταξικό μίσος πάνω στα ελληνόπουλα και στις οικογένειες τους

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης