Ομοσπονδία Καταναλωτών: Καταστρέφονται σπάνια αρχαία από την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά

Ομοσπονδία Καταναλωτών: Καταστρέφονται σπάνια αρχαία από την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά

ΙΝΚΑ, ΔΙΚΑΠ και 15 Πειραιώτες προσέφυγαν στο ΣτΕ και ζητούν να ακυρωθούν 6 αποφάσεις του υπουργού Πολιτισμού με τις οποίες δίνεται το «πράσινο φως» για τα έργα δυτικής επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά

ste_epikrateias-1021x580
Λόγω της 4χρόνης καθυστέρησης καταστρέφονται σπάνια αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν στον Πειραιά κατά την πορεία των έργων επέκτασης του Τραμ στο πρώτο λιμάνι της χώρας και καταστρέφονται τα αρχαία με αποφάσεις του υπουργού Πολιτισμού οι οποίες είναι αντίθετες στις διεθνείς συμβάσεις, το Σύνταγμα, τη νομοθεσία και τη νομολογία των δικαστηρίων, υποστηρίζουν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας καταναλωτικές οργανώσεις και κάτοικοι του Πειραιά.

Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσέφυγαν η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας (ΙΝΚΑ), ο Σύλλογος για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή και του Πολίτη (ΔΙΚΑΠ) και 15 Πειραιώτες και ζητούν να ακυρωθούν 6 αποφάσεις του υπουργού Πολιτισμού με τις οποίες δίνεται το «πράσινο φως» για τα έργα Δυτικής επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, όπου θα διέλθει από την πλατεία Ωρολογίου, την Ακτή Ποσειδώνος, την Ακτή Μιαούλη, κ.λπ.

Το έργο έχει καθυστερήσει 4 χρόνια και για το λόγο αυτό, όπως καταγράφεται και στα πρακτικά του ΚΑΣ που προσκομίζονται στο ΣτΕ, δεν έγιναν ολοκληρωμένες ανασκαφές για να μην καθυστερήσει περαιτέρω το όλο έργο. Έτσι, με τη λογική αυτή έγινε ενσυνείδητα πλήρης καταστροφή σημαντικών ευρημάτων με εσπευσμένες καταχώσεις, όπως είναι αυτές τμήματος του αρχαίου λιμανιού, του αρχαίου μώλου στον Τιτάνειο Κήπο, κ.ά., επισημαίνουν οι οργανώσεις.

Υποστηρίζουν ότι οι προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις είναι αντίθετες στη Διεθνή Σύμβαση της Γρανάδας του 1985 για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς στην Ευρώπη, την υπογραφείσα στο Παρίσι το 1972 για την προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, το άρθρο 24 του Συντάγματος που προστατεύει την πολιτιστική κληρονομιά, το νόμο 3028/2002 για την προστασία των αρχαιοτήτων, κ.λπ.

Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν έχει γίνει καμία μελέτη για τις επιπτώσεις του επίμαχου έργου στα αρχαία και στους αρχαιολογικούς χώρους.

Τέλος, σημειώνουν ότι μια από τις 6 προσβαλλόμενες αποφάσεις του υπουργού Πολιτισμού είναι σε αντίθεση με την οικοδομική άδεια του έργου του 2012, καθώς εγκρίνεται η χωροθέτηση του υπόγειου υποσταθμού έλξης του Τραμ στην πλατεία Ωρολογίου σε άλλο όμως σημείο από αυτό που έχει εγκριθεί με την οικοδομική άδεια.

Κλείσιμο
Όπως διευκρινίζεται η άδεια προβλέπει τη θέση του υποσταθμού έλξης «πίσω από τον Πύργο του Πειραιά» (ή Πύργο του λιμανιού) και όχι στην πλατεία Ωρολογίου, που προβλέπει η υπουργική απόφαση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης