«Οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα αυξάνονται λιγότερο από ότι διεθνώς», λένε οι έμποροι πετρελαιοειδών

auto-VENZINI1-800x600

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, οι διεθνείς τιμές τόσο του αργού όσο και των προϊόντων του ακολουθούν ανοδική πορεία κατά 66-70%, ενώ οι εγχώριες τιμές κατά 40-50%

Οι αυξήσεις στις λιανικές τιμές των καυσίμων, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών, είναι μικρότερες από την αύξηση των διεθνών τιμών σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών που τοποθετήθηκε σήμερα στο ζήτημα των ανατιμήσεων στα καύσιμα.

Όπως επισημαίνει ο ΣΕΕΠΕ, από τα μέσα του 2017 μέχρι σήμερα, οι διεθνείς τιμές τόσο του αργού όσο και των προϊόντων του ακολουθούν ανοδική πορεία καθώς το αργό Μπρέντ από τον Ιούλιο του 2017 έχει αυξηθεί κατά 66-70%, ενώ οι εγχώριες τιμές πετρελαιοειδών και συγκεκριμένα της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων, κατά 40-50%.

«Οι λιανικές τιμές στην αντλία, όπως τις παρακολουθεί το Παρατηρητήριο Τιμών, δεν έχουν ακολουθήσει αυτή την αύξηση του κόστους. Είναι προφανές ότι έχει σημειωθεί μείωση του περιθωρίου κέρδους στο λιανικό επίπεδο, δηλαδή το κέρδος που αφορά το κομμάτι Επιχειρήσεις Εμπορίας, Μεταφορείς, και Πρατηριούχοι», υποστηρίζει ο ΣΕΕΠΕ.

Αναφέρει ακόμη ότι οι τιμές στην Αττική δεν αποτελούν αξιόπιστη βάση αναφοράς δεδομένου ότι η περιοχή χτυπιέται από εκτεταμένα φαινόμενα παραεμπορίας και λαθρεμπορίας. Αντίστοιχα για τις τιμές στα νησιά επισημαίνεται ότι πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψιν το κόστος μεταφοράς που είναι ιδιαίτερα αυξημένο. «Για πολλά νησιά υπήρχε κάποτε ένας ειδικός κρατικός λογαριασμός ο οποίος τροφοδοτείτο από μία εισφορά στην τιμή αντλίας και επιδοτούσε τις μεταφορές στα νησιά. Το Δημόσιο εδώ και λίγα χρόνια συνεχίζει να εισπράττει με άλλο όνομα τα χρήματα αυτά, έχοντας όμως καταργήσει την επιδότηση! Δηλαδή εισπράττει χωρίς πλέον να αποδίδει. Αυτό έχει αυξήσει αντίστοιχα το πραγματικό κόστος μεταφοράς, κι η αύξηση έχει περάσει προφανώς στην αντλία», αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ.

Τέλος υπογραμμίζει ότι οι αυξήσεις στις διεθνείς τιμές δεν συμφέρουν τις Εταιρείες Εμπορίας γιατί δημιουργούν ανάγκη για περισσότερα κεφάλαια κίνησης, μειώνουν τις πωλήσεις και αυξάνουν τις οφειλές των πελατών και τις επισφάλειες.

Η μέση τιμή της αμόλυβδης την προηγούμενη Παρασκευή 18 Μαίου ήταν 1,624 ευρώ το λίτρο έναντι 1,54 ευρώ στην αρχή του χρόνου, δηλαδή αυξήθηκε κατά 8,4 λεπτά το λίτρο. Στο ίδιο διάστημα η τιμή διυλιστηρίου, λόγω της ανόδου των διεθνών τιμών, αυξήθηκε κατά 7,4 λεπτά (από 0,4299 ευρώ σε 0,5043) ενώ άλλο 1,5 λεπτό αυξήθηκαν οι φόροι.

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Και όμως, έχουν απόλυτο δικιο

Όταν το μεγαλύτερο μέρος της τιμής είναι φόροι, οι μεταβολές στη τιμή του πετρελαίου είναι σχετικά ασήμαντες. Ενώ π.χ. στις ΗΠΑ η μεταβολή είναι πολύ πιο αισθητή.

teo

Ο ΨΕΥΤΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΜΙΜΗΤΕΣ.....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

rbc0000

Η υπουργός Εργασίας ήταν ομιλήτρια σε εκδήλωση τοπικής οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ σε καφέ της πλατείας  Πλαστήρα - Ρουβίκωνας: «Συγχαίρουμε  την κυρία Αχτσιόγλου για την επιτυχή ολοκλήρωση του τελευταίου μνημονίου - Τίποτα δεν μας έχει πείσει ότι η δεξιά θα τα κατάφερνε καλύτερα»

48
eldorado-skouries__1_

Η εταιρεία έχει αποστείλει εξώδικο, τον περασμένο Αύγουστο, προς την κυβέρνηση και τους συναρμόδιους υπουργούς, με το οποίο ζητά αποζημίωση ύψους 750 εκατ. ευρώ για αποκατάσταση της ζημιάς που -όπως υποστηρίζει- υπέστη εξαιτίας των καθυστερήσεων

11
school20

Μέχρι στιγμής δεν έχει εξακριβωθεί τι ήταν αυτό που οδήγησε τον 15χρονο σε αυτή την ακραία απόφαση ωστόσο οι αρχές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο και σε αυτή την περίπτωση να κρύβεται ο σχολικός εκφοβισμός