Τα γερμανικά προτιμούν ως δεύτερη ξένη γλώσσα οι μαθητές σε Βόρεια Ελλάδα και νησιά

german

«Μοιρασμένοι» ανάμεσα σε γαλλικά και γερμανικά στην Αττική  - Θα διδάσκεται η πλειοψηφούσα έπειτα από δηλώσεις προτίμησης

Τα γερμανικά προτιμούν ως δεύτερη ξένη γλώσσα οι μαθητές στη Βόρειο Ελλάδα και τα νησιά.

Οπως εξηγούν στελέχη της εκπαίδευσης η επιθυμία για εκμάθηση των γερμανικών ως δεύτερη ξένη γλώσσα από την Ε΄Δημοτικού στη νησιά οφείλεται κυρίως στον τουρισμό που αποτελείται κυρίως από γερμανόφωνους.

Σε ό,τι αφορά στη Βόρειο Ελλάδα τη στροφή στα γερμανικά έναντι της δεύτερης ξένης γλώσσας που είναι τα γαλλικά, την αποδίδουν στις σχέσεις που υπάρχουν λόγω της μετανάστευσης στην Γερμανία.

Στην Αττική τα μισά περίπου παιδιά επιθυμούν να μάθουν γαλλικά και τα υπόλοιπα γερμανικά.

Η στροφή στην εκμάθηση γερμανικών «σκοντάφτει», όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες τα εκπαιδευτικά πράγματα στο γεγονός οτι οι καθηγητές γαλλικών είναι περισσότεροι από αυτούς των γερμανικών.

Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στην Ε’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω το υπουργείο Παιδείας, με εγκύκλιο, δίνει τις ακόλουθες οδηγιες:

Οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω ενημερώνουν για την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας τους/τις μαθητές/τριες της Δ ́ τάξης, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2018-2019 στην Ε ́ τάξη, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους.

Η ενημέρωση πραγματοποιείται με επίδοση επιστολής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και για τις δύο γλώσσες (συμπεριλαμβάνεται στα συνημμένα της παρούσας εγκυκλίου) που αφορά στην επιλογή, τη σημασία και τη χρησιμότητα της 2ης ξένης γλώσσας.

Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2018-2019 στην Ε' τάξη του Δημοτικού Σχολείου συμπληρώνουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και την καταθέτουν στο Διευθυντή του Σχολείου τους έως 8 Ιουνίου 2018.

Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά- Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε ́ τάξη.

Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/τριών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.

Σε σχολεία με δύο ή περισσότερα τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές/τριες δύναται να κατανεμηθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους σε μεικτά-παράλληλα τμήματα με δυο προϋποθέσεις:

α) Ο ελάχιστος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος είναι οι 12 μαθητές/τριες

β) Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων γενικής παιδείας, π.χ. από 2 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 2 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας, από 3 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 3 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας κτλ.

Ενέργειες για τη Β’ Ξένη Γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών σχολείων, αφού ενημερωθούν από τους/τις Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων στα οποία διδάσκεται η ιταλική γλώσσα, ενημερώνουν εντός του Μαΐου με επιστολή τους, τους/τις μαθητές/τριες της ΣΤ ́ τάξης και τους γονείς και κηδεμόνες τους σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής της ιταλικής γλώσσας ως 2ης ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο, καλώντας τους να υποβάλουν σχετική γραπτή δήλωση μέχρι την 8η Ιουνίου 2018.

Ενημερώνουν, επίσης, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών της ΣΤ ́ τάξης με επιστολή τους εντός του Μαΐου ότι, κατ’ εξαίρεση, όποιοι/ες έχουν λόγους να επιλέξουν στο γυμνάσιο διαφορετική 2η ξένη γλώσσα από αυτή που διδάχτηκαν στο δημοτικό, δύνανται να υποβάλουν αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 8η Ιουνίου 2018.

Τέλος, οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών σχολείων με τη λήξη των μαθημάτων αποστέλλουν στα Γυμνάσια μαζί με τους τίτλους Σπουδών βεβαίωση για τη 2η ξένη γλώσσα που έχει διδαχθεί ο μαθητής στο δημοτικό και κατά περίπτωση: α) τις σχετικές δηλώσεις για την ιταλική γλώσσα και β) τις αιτιολογημένες αιτήσεις για την αλλαγή της 2ης ξένης γλώσσας από αυτή που διδάχτηκε στο δημοτικό.

ΣΧΟΛΙΑ (9)

Νικος

οι ελληνες δεν μιλουν ουσιαστικα καμμια ξενη γλωσσα, περα απο τα τουριστικα φραπεδοαγγλικα.... γαλλικα και γερμανικα θα ειναι απαραιτητα μονο για τους υποψηφιους μεταναστες...

ΠΑΘΟΥΣΑ

όπου δεν παραποιούνται οι δηλώσεις των παιδιών για να εξασφαλίσουν οι διευθυντές των σχολείων τις θεσούλες των προσωπικών φίλων τους!

ΤΑ ΠΡΑΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ

ΛΟΓΩ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΗ Β.ΕΛΛΑΔΑ, ΣΕ ΛΕΕΙ ΚΑΤΣΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΟΥΛΟΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΛΗΝΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΜΕ 400 ΕΥΡΩ ΠΑΜΕ ΕΞΩ,ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΛΟΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.

Χαμένη ενέργεια

Μία ξένη γλώσσα φτάνει. Περισσότερες σημαίνουν σπατάλη ενέργειας. Τι να πρωτοκάνεις στη ζωή? Ο Αϊνστάιν εκτός από γερμανικά μίλαγε γαλλικά. Αλλά ως εκεί. Σκεφτόταν γερμανικά και μίλαγε λίγα αγγλικά. Όταν του έβαζαν ένα πρόβλημα στα αγγλικά έλεγε, I need some thin ... απομακρυνόταν και για να βοηθήσει τη σκέψη του στριφογύριζε τα μαλιά του με τα δάχτυλα του χεριού του... Δεν τα πήγε και άσχημα.

Κωστας

Τα γαλλικά είναι όντως όμορφη γλώσσα αλλά και τα γερμανικά είναι η γλώσσα των μεγάλων φιλοσοφων και μαθηματικών...

ka

Καλά τα γερμανικά, καλά και τα γαλλικά (η ευρωπαϊκή γλώσσα με τις καλύτερες προοπτικές αύξησης χρηστών μετά την αγγλική λόγω υποσαχάριας Αφρικής) αλλά εφόσον η Ελλάδα είναι μια τουριστική χώρα (το κριτήριο του τουρισμού φαίνεται και στην επιλογή των γερμανικών στην Β. Ελλάδα) μήπως πρέπει να επενδύσει και σε άλλες γλώσσες που θα δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν όπως τα τουρκικά, τα αραβικά; Τόσο οι Τούρκοι όσο και οι Άραβες, αποτελούν δυνητικά τεράστιες αγορές, αισθάνονται πολύ άνετα με την ελληνική κουλτούρα που παρουσιάζει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τις δικές τους αλλά η περιορισμένη αγγλομάθεια (με την εξαίρεση των Αράβων του Περσικού Κόλπου που σχεδόν όλοι μιλούν πολύ καλά αγγλικά) αποτελεί φραγμό για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού.

CM

Στην υπόλοιπη όμως Ελλάδα προηγούνται τα πανέμορφα Γαλλικά!

ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧ

η πλέον άθλια γλώσσα

G.A.L

Άθλια η γλώσσα του Μπαλζάκ, του Ανατόλ Φράνς, του Ουγκώ ή του Σταντάλ..Τι να πει κανένας. Το τραγικό είναι ότι κάποια δίποδα ψηφίζουν κιόλας...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kaminis

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης επιτέθηκε στην κυβέρνηση και τον υπουργό Υγείας για τη στάση τους στα ναρκωτικά - «Ο υπουργός Υγείας, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας κώφευε»

dimitriou

Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Πρωτοδικών Ηλίας Ζαγοραίος, ο οποίος και διενεργεί την έρευνα για τις  φονικές πυρκαγιές λέει  ότι είναι άδικες οι επιθέσεις εις βάρος της κ.Δημητρίου και «δεν υπάρχουν παρεμβάσεις» στην έρευνα