Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπ. Ναυτιλίας για την πετρελαιοκηλίδα

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπ. Ναυτιλίας για την πετρελαιοκηλίδα

Με αφορμή τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου, όπου υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» έπλεε νόμιμα, η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για «εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές»

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπ. Ναυτιλίας για την πετρελαιοκηλίδα
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό,
πραγματοποιεί αυτή την ώρα η ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού). 

Την ίδια ώρα με νέα της ανακοίνωση «ζητά από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Ε.Ν και τις αρμόδιες υπηρεσίες του την επείγουσα ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (Ακτοπλοϊκά – Φορτηγά – Κρουαζιερόπλοια) αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι όπως αυτοί γίνονται είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!!! Ο έλεγχος αυτός πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους τομείς: ναυπηγικό – κατασκευαστικό, μηχανολογικό, σωστικά και πυροσβεστικά μέσα κ.λπ».

Κλείσιμο
Με αφορμή τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη του δεξαμενόπλοιου, όπου υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι το «Αγία Ζώνη ΙΙ» έπλεε νόμιμα καθώς τα πιστοποιητικά του πλοίου ναι μεν είχαν λήξει, όμως όπως είπε, είχαν πάρει δίμηνη παράταση από το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως προβλέπει ο νόμος, η ΠΕΝΕΝ κάνει λόγο για «εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες αρχές». 

Τέλος προειδοποιεί πως η τέτοιου είδους πλοία αποτελούν «πλωτές οικολογικές βόμβες οι οποίες είναι έτοιμες κάθε στιγμή να πυροδοτήσουν μεγάλες θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές». 



Όσον αφορά στην ολιγωρία της κυβέρνησης η οποία άφησε να επεκτείνεται η καταστροφική πετρελαιοκηλίδα στην περιοχή της Σαλαμίνας δίχως άμεση παρέμβαση επί δύο ημέρες, έχει επιφέρει τεράστια πλήγματα στους δήμους η ΠΕΝΕΝ αναφέρει: «Η κυβέρνηση αμήχανη και πανικόβλητη από την παταγώδη αποτυχία που είχε τόσο από πλευράς οργάνωσης, σχεδιασμού και συντονισμού η επιχείρηση του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση της βύθισης του Δ/Ξ και της εκτεταμένης θαλάσσιας περιβαλλοντικής ρύπανσης που αυτό προκάλεσε, καθώς και την κωμικοτραγική εικόνα της επικοινωνιακής πολιτικής όπου ο Υπουργός έκανε στο ποδάρι και με το τηλέφωνο από το Λονδίνο, επιχειρεί τώρα με διάφορες εξαγγελίες και με ημίμετρα να αλλάξει την εικόνα και να καταλογίσει την δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση των πολιτών που επί μέρες παρακολουθούν την κυβερνητική ανικανότητα και το επικοινωνιακό Βατερλώ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώθηκαν από το γραφείο του Πρωθυπουργού μέτρα τα οποία υποτίθεται ότι συμβάλουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανέκυψαν ως συνέπεια του ναυαγισμένου πλοίου και της οικολογικής καταστροφής.

Αυτά αφορούν την ανάκληση όλων των παρατάσεων σχετικά με την λήξη των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων που αυτά έχουν χορηγηθεί, την μετάθεση των αρμοδιοτήτων του Κ.Ε.Ε.Π στους νηογνώμονες και την διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης όλων των εμπλεκομένων με την κρίση περί αξιοπλοΐας του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την τιμωρία των υπευθύνων.

Η μετάθεση των αρμοδιοτήτων από μια δημόσια διεύθυνση όπως είναι η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων η οποία και από εμάς επανειλημμένα έχει καταγγελθεί για το αμαρτωλό έργο της και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της στους νηογνώμονες αποτελεί επιλογή η οποία δεν διασφαλίζει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την αξιοπλοΐα των πλοίων εάν πάρουμε υπόψη μας την αντίστοιχη τραγική εμπειρία από τους ιδιωτικούς νηογνώμονες και εάν θυμηθούμε ότι αυτοί είχαν τον έλεγχο και την παρακολούθηση του πλωτού φέρετρου που έστειλε στον βυθό 86 ανθρώπινες ζωές στο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, για το τσιμεντάδικο Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ που οδήγησε στον υγρό τάφο 21 έλληνες Ναυτεργάτες αλλά και πιο πρόσφατα το κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND που έχασαν την ζωή τους 2 επιβάτες!!

Εκείνο που χρειάζεται η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων είναι να κόψει τον ομφάλιο λώρο – δεσμό με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, να αναβαθμιστεί με εξειδικευμένο καταρτισμένο επιστημονικό και κατάλληλο προσωπικό, να συμμετάσχουν σε αυτήν εκπρόσωποι των Ναυτεργατών και άλλων επιστημονικών  φορέων, να ενισχυθεί ουσιαστικά σε προσωπικό, να θεσμοθετηθεί η διαφάνεια στο έργο και στους ελέγχους και να υπάρχει περιοδική λογοδοσία αλλά και ανακλητότητα των επιθεωρητών, έλεγχος με πλήρη διαφάνεια στο έργο της αφού αυτό συνδέεται με κρίσιμους τομείς που αφορούν την προστασία της ζωής των ναυτεργατών, των επιβατών, της ναυσιπλοΐας και της προστασίας του περιβάλλοντος». 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης