«Αυγή»: Έτσι θα είναι το νέο «πολυκλαδικό» Λύκειο - 11χρονη η υποχρεωτική εκπαίδευση

«Αυγή»: Έτσι θα είναι το νέο «πολυκλαδικό» Λύκειο - 11χρονη η υποχρεωτική εκπαίδευση

Τι προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τον περιορισμό των μαθημάτων και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Την 11χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, την κοινή Α΄ Τάξη στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια με πολυκλαδικό χαρακτήρα και σταδιακή επέκταση της πολυκλαδικότητας στο διετές Λύκειο, δραστικό περιορισμό των μαθημάτων, εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τον μέσο όρο 4 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων (χωρίς συντελεστές βαρύτητας) περιλαμβάνει η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το Λύκειο που θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Σύμφωνα με την Αυγή στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου καταργούνται τα μονόωρα μαθήματα, αυξάνεται η διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας ενώ στη Β και Γ Λυκείου τα μαθήματα μειώνονται σε 9 ή 10 από 18 και σε 6 ή 7 από 15 αντίστοιχα.



Οι βασικές αλλαγές

 - Επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ως εξής: 1 χρόνος Νηπιαγωγείο, 6 χρόνια Δημοτικό, 3 χρόνια Γυμνάσιο, 1 χρόνος Λύκειο

- Κοινή Α Λυκείου για τα Γενικά και τα Επαγγελματικά Λύκεια

- Κανένα φίλτρο για τη μετάβαση από την Α στη Β Λυκείου

- Διεύρυνση της επέκτασης πολυκλαδικότητας στη Β και Γ Λυκείου με προσφορά επιλογών μαθημάτων ή ενοτήτων, μαθημάτων όλων των γνωστικών επιστημονικών και τεχνολογικών πεδίων

- Στροφή στις επιλογές στη Β και Γ Λυκείου

- Ένα ενιαίο μάθημα στη Γ Λυκείου και μια ενότητα επιλογών 3 μαθημάτων (2+1 ελεύθερης επιλογής) που δίνει δυνατότητα προσανατολισμού στους μαθητές (εναλλακτικά επιλογή 4 μαθημάτων αν προχωρήσουν οι αλλαγές στην κατεύθυνση της πολυκλαδικότητας)

- 4 επιστημονικές «ήπειροι»: φιλοσοφία και ανθρωπιστικές σπουδές, φυσικές επιστήμες και μαθηματικά, κοινωνικές επιστήμες, τεχνική/τεχνολογική κατεύθυνση (συν πληροφορική, συν οικονομικά).

- Η Γ Λυκείου θα είναι κατεξοχήν «τάξη επιλογής». Τα μαθήματα που θα διδάσκονται συνολικά θα είναι 6, εκ των οποίων τα επιλογής θα είναι τα τρία 6ωρα. Τα κορμού θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα, η Φυσική Αγωγη και οι Ελεύθερες Δραστηριότητες. Τα δύο τελευταία δεν θα εξετάζονται. Συζητείται κατά τις πληροφορίες το σύνολο των μαθημάτων να είναι 7 κατά την πρόταση περί επέκταση της πολυκλαδικότητας.

- Για το εθνικό απολυτήριο προτείνεται να μετράει ο προφορικός βαθμός του μαθήματος στα δύο τετράμηνα της Γ Λυκείου (80%) και η βαθμολογία στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (20%)

- Η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα επιτυγχάνεται με τον μέσο όρο της βαθμολογίας στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα χωρίς συντελεστές βαρύτητας. Η επιτροπή προτείνει σε πρώτη φάση οι εξετάσεις να διεξάγονται σε πανελλαδικό επίπεδο. Κοινή θα είναι η εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα. Οι μαθητές θα εξετάζονται και σε δύο μαθήματα ειδίκευσης συν ένα πλήρως ελεύθερης επιλογής που θα μετράει μόνο βαθμολογικά στον μέσο όρο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Ως προς τα μαθήματα ειδίκευσης κατά πληροφορίες θα καθορίζονται με απόφαση του υπ. Παιδείας.

ΣΧΟΛΙΑ (18)

Νίκος

Ενω είχαν μπει κάποιες βασεις επι υπουργείας Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου, ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και μπλόκαρε την ολοκλήρωση στην Γ λυκείου. Η οποία προέβλεπε μείωση των μαθημάτων στα 9. Φυσικά η Β λυκείου, είναι η τάξη της μεγάλης πίεσης και των υπερβολικών μαθημάτων. Εκεί πρέπει να δωθεί η προσοχή και η ελάφρυνση

Ράβε ξήλωνε

Κάθε υπουργός και πασαλείματα

Η ΑΛΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΛΥΣΤΕΡΑΣ !

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ' ΑΥΓΗ '' ? ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΜΗΠΩΣ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ '' ΑΥΡΙΑΝΗ '' ?

Νικόλαος Έλληνας

Όταν έρθουμε στα πράγματα θα τα ξεχάσετε όλα αυτά. Αλητάκια σαν το Τσίπρα και την παρέα του απλώς δεν θα υφίστανται, πολτικά, κοινωνικά και... φυσικά.

ΚΛ

ΝΑ εχει Μουσουλμανους με τσεμπερες και υποχρεωτικα Κορανι. Αυτο ειναι βασικο. Ετσι κι αλλιως οι περισσοτεροι που βγαινουν ουτε για σερβιτοροι δεν κανουν

FF

Τα οικονομικά , πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα στο λύκειο ! Οι αρχές τις οικονομίας , το κόστος, το κέρδος, ο κύκλος εργασιών , η προσφορά και η ζήτηση, η διοίκηση , , το μάρκετινγκ η στατιστική και η λογιστική αλλά και η δημόσια οικονομία (φορολογία, επενδύσεις, κρατικές δαπάνες κλπ) πρέπει να καλύπτονται ουσιαστικά τουλάχιστον στις βασικές τους έννοιες. Τα οικονομικά είναι παντού γύρω μας και μας αφορούν ακόμα και αν γίνουμε... τραγουδιστές π.χ. δεν μπορείς να λες δεν γνωρίζω ότι τα τιμολόγια από τα οποία πληρώνομαι έχουν κοπεί από εταιρεία που έχει έδρα στη Βουλγαρία ! Η κυβερνήσεις ίσως φοβούνται να βάλουν την οικονομία ως βασικό στο λύκειο για να μην κολλήσουν την "ρετσινιά" του καπιταλισμού στην εκπαίδευση, ενώ η γνώση οικονομικών θεμάτων και η ορθή εφαρμογή τους , θα πρέπει να είναι ο στόχος για την υγιή ανάπτυξη της χώρας και την ευημερία των πολιτών της.

Χρήστος

Όταν ήμουν στο Λύκειο, στην Α' Λυκείου και στη Γ' Λυκείου υπήρχε το μάθημα "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας". Στην Α' Λυκείου ήταν υποχρεωτικό για όλους, στην Γ' Λυκείου, επιλογής. Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση υπήρχε το ΑΟΔΕ (Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων). Για ένα παιδί 16-18 χρονών είναι υπέραρκετα όλα αυτά. Το κακό βέβαια ήταν, ότι τα μαθαίναμε με πολύ λάθος τρόπο. Και πληροφοριακά σου λέω πως σπουδάζω Οικονομικά. Τι θα ήθελες να τους μαθαίνουν; Να σχεδιάζουν καμπύλες αδιαφορίας, να βρίσκουν διακυμάνσεις και αναμενόμενες τιμές, να κάνουν ημερολογιακές εγγραφές, διορθωτικές εγγραφές, εγγραφές προσαρμογής και κλεισίματος, να επιμερίζουν Γ.Β.Ε. να καταρτίζουν Κατάσταση Αποτελεσμάτων Χρήσης, Ισολογισμούς και να κάνουν Ανάλυση Λογιστικών Καταστάσεων; Ένα σου λέω: Έκαστος στο είδος του. Δεν θα γίνουν όλοι λογιστές και οικονομολόγοι. Όποιος θέλει, ας γίνει! Ακόμη πιο σημαντική είναι η υγεία μας! Πως θα σου φαινόταν να γινόντουσαν τα Λύκεια, μια light εκδοχή ενός τμήματος Ιατρικής; Εδώ 9 στους 10 δεν ξέρουν πως να δώσουν τις πρώτες βοήθειες και δεν υπερβάλλω. Ή μήπως δεν θα έπρεπε όλοι να ξέρουμε τους νόμους και να γίνουμε νομοταγείς; Ένα 18χρονο, δυστυχώς, θέλουν όλοι να το κάνουν αποθήκη πληροφοριών και όχι ένα πνεύμα με κριτική σκέψη!

βπ

ο καθε ενας που βγαινει αλλαζει και το συστημα εκπαιδευσης..καλα τα νεοελληνικα δεν λεω αλλα ας μααθουν οι μαθητες και να σεβωνται

Μάνος

Η Αυγη, του συριζομπαχαλ...θελει ενα σχολειο με μπαφους καταληψεις αναρχια και χαος.

dimitri

Και ο Πατερούλης Στάλιν - Άρης - Κάστρο - Μαδούρο - Τσάβες αυτό το πολυκλαδικό λύκειο έβγαλαν. Στα αχνάρια τους και ο ΞΟΥΡΙΖΑ. Τα δε παιδιά σας Τούβλα θα πηγαίνουνε Τσιμεντόλιθοι θα γυρνάνε σπίτι.

christos

Αυτά είναι τραγικά πράγματα έρχεται ο καθένας υπάλληλος και επειδή είχε αυτός την τύχη κι εμείς την ατυχία αλλάζει κάθε χρόνο την εκπαιδέηση. Μια εκπαίδευση που εδώ και χρόνια το μόνο της πρόβλημα ήταν οι κομπλεξικοί καθηγητές που επειδή ήταν στο πανεπιστήμιο σε μια οννεδ πασπε Κνε κτλ πήρε ένα κωλοχαρτο και νομίζει ότι κάποιος είναι. !Δεν θα ξεχάσω όταν έγραψα 18 στην Β ενιαίου λυκείου στην χημεία και μπροστά μου καθόταν μια φίλη η οποία δεν ήξερε τίποτα αντέγραψε τα πάντα από μένα και εγώ πήρα 1 κι αυτή 18 και μετά από ερώτηση γτ αυτή πήρε τέτοιο βαθμό κι εγω στην ουσία 0 ο αλκοολικός καθηγητής μου απάντησε ευθείς ότι "επειδή δεν σε γουστάρω Ρέ, ότι θέλω κάνω "μετά φυσικά έχασα την χρονιά μου έπεσα σε κατάθλιψη παράτησα το σχολείο και έγινα σερβιτόρος σε μπαράκια. Για κακή του τύχη ήρθε ένα βράδυ ο αλκοολικός παρήγγειλε την ποταρα του άραξε και τα υπόλοιπα είναι κακές αναμνήσεις γι αυτό!

dimitri

Μεγάλε δεν του έριξες μια ΡΟΧΑΛΑ στο ουίσκι του του Καραγκιόζη.

Μετανάστης

Παρόμοια ιστορία εχω ζήσει κι εγώ.

Μετανάστης

ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ!!! Δεν βλέπω θρησκευτικά στην Β και Γ λυκείου... Και πώς θα γίνουν τα παιδιά καλοί έλληνες?

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

aigaio-1

Η αισθητή βελτίωση των καιρικών συνθηκών στη θαλάσσια περιοχή όπου εντοπίστηκε το ηχητικό σήμα του καταγραφέα πρόσκρουσης, επέτρεψε στο ωκεανογραφικό σκάφος «Αιγαίο» να καταπλεύσει στην περιοχή και να ξεκινήσει τις απαραίτητες εργασίες