Οσμή σκανδάλου στο Ιπποκράτειο

Οσμή σκανδάλου στο Ιπποκράτειο

Προκλητική σπατάλη δημοσίου χρήματος στο νοσοκομείο της Αθήνας  « Ιπποκράτειο»  αλλά και πλήρη παράβαση όλων των οδηγιών που υπαγορεύονται από τους διεθνείς...

Οσμή σκανδάλου στο Ιπποκράτειο
Προκλητική σπατάλη δημοσίου χρήματος στο νοσοκομείο της Αθήνας  « Ιπποκράτειο»  αλλά και πλήρη παράβαση όλων των οδηγιών που υπαγορεύονται από τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας κατά τη διενέργεια των ιατρικών πράξεων,  καταγγέλλουν ιατροί του νοσοκομείου σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της νέας πτέρυγας χειρουργείων και ΜΕΘ του καρδιοχειρουργικού τμήματος. Οι ιατροί εκφράζουν φόβους για τη δυσλειτουργία των νέων υποδομών που μόλις ολοκληρώθηκαν κοστίζοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στους έλληνες φορολογούμενους αλλά και –κυρίως για αυτήν- την επισφαλή νοσηλεία των ασθενών.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, η απερχόμενη πλέον διοίκηση του νοσοκομείου με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Δημήτριο Βαρβιτσιώτη προέβη σε σειρά έργων που αφορούσαν την διαμόρφωση της νέας πτέρυγας Χειρουργείων και Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του καρδιοχειρουργικού τμήματος χωρίς να ληφθούν υπόψη τα ευρωπαϊκά δεδομένα (guidelines) και τα ελάχιστα ποιοτικά κριτήρια (quality standards) που προϋποθέτει η εύρυθμη και ασφαλής λειτουργία ενός σύγχρονου καρδιοχειρουργικού τμήματος. Παράλληλα όμως αυτή η διαμόρφωση της νέας πτέρυγας εκτός από την απόκλιση ως προς τις προδιαγραφές, χαρακτηρίστηκε και από σημαντική απόκλιση των αναγκαίων δαπανών.

Ειδικότερα, ως «αδιανόητη» και «επικίνδυνη» καταγγέλλουν οι ιατροί την  απόφαση της διοίκησης για τη λειτουργία 12 κλινών ΜΕΘ στο συγκεκριμένο τμήμα του νοσοκομείου. Τα ευρωπαϊκά guidelines, αναφέρουν, ορίζουν ότι πρέπει να διατίθενται 20 τμ ανά κρεβάτι ΜΕΘ. Η διοίκηση του Ιπποκρατείου ωστόσο αποφάσισε αυθαιρέτως ότι στα 100 τμ που είναι το εμβαδόν της ΜΕΘ μπορούν να τοποθετηθούν 12 κλίνες, συρρικνώνοντας έτσι τα τμ ανά κλίνη από 20 σε οκτώ!  Σημειωτέον ότι στους υπολογισμούς της όχι μόνο δεν έλαβε υπόψη ποιο είναι το ελάχιστο απαραίτητο χώρο ανά κλίνη, αλλά δεν υπολόγισε και τον αναγκαίο χώρο κυκλοφορίας (traffic area) ανάμεσα στις κλίνες, που πρέπει να είναι τουλάχιστον 2,5 τμ.

Περιττό και πανάκριβο χαρακτηρίζεται από τους καταγγέλλοντες το σύστημα μεταφοράς υπέρβαρων ασθενών που τοποθετήθηκε στα χειρουργεία. Ειδικότερα, εξηγούν ότι «όπως ενημέρωσαν αρμοδίως από τα αρχεία των καρδιοχειρουργικών τμημάτων προκύπτει ότι η διενέργεια καρδιοχειρουργικών επεμβάσεων σε υπέρβαρους ασθενείς άνω των 200 κιλών έχει  συχνότητα μία στις 100.000 επεμβάσεις». Η απειροελάχιστη πιθανότητα να ανακύψει καρδιοχειρουργικό περιστατικό υπέρβαρου Έλληνα δεν αποτέλεσε όμως ως φαίνεται εμπόδιο στις βουλές των αρμοδίων που προχώρησαν στην προμήθεια του σχετικού συστήματος μεταφοράς των υπέρβαρων ασθενών αδιαφορώντας παντελώς για το διόλου ευκαταφρόνητο κόστος που είχε για τον οριακό προϋπολογισμό του νοσοκομείου. Οι ιατροί μάλιστα αντιπρότειναν την εγκατάσταση άλλου συστήματος μεταφοράς ασθενών(με μηχανισμό Roller) από κλίνη σε κλίνη, το ίδιο αποτελεσματικό αλλά πολύ πιο οικονομικό, αλλά η πρότασή τους δεν έγινε αποδεκτή. Ασήμαντη λεπτομέρεια: τα χειρουργικά τραπέζια που διαθέτει το νοσοκομείο έχουν προδιαγραφές βάρους ασθενών έως και 200 κιλά  γεγονός που αυτομάτως καθιστά άχρηστο είτε το περιβόητο σύστημα μεταφοράς των ασθενών είτε τα χειρουργικά τραπέζια…

 
Κλείσιμο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης