Νέος νόμος για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση

Νέος νόμος για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση

Η υποχρεωτικότητα στην ειδική αγωγή, η σύσταση επίσημου φορέα   πιστοποίησης της γραφής Braille και η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε υπάρχουσες σχετικές σχολές, εμπεριέχονται σε νέο νόμο-πλαίσιο για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Τα βασικότερά του σημεία είναι: :

  1. Εισάγει -για πρώτη φορά στην ιστορία- την υποχρεωτικότητα στην ειδική αγωγή, εναρμονίζοντάς την πλήρως με τις διατάξεις που αφορούν τ

Νέος νόμος για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση

Η υποχρεωτικότητα στην ειδική αγωγή, η σύσταση επίσημου φορέα   πιστοποίησης της γραφής Braille και η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε υπάρχουσες σχετικές σχολές, εμπεριέχονται σε νέο νόμο-πλαίσιο για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Τα βασικότερά του σημεία είναι: :

  1. Εισάγει -για πρώτη φορά στην ιστορία- την υποχρεωτικότητα στην ειδική αγωγή, εναρμονίζοντάς την πλήρως με τις διατάξεις που αφορούν τη γενική εκπαίδευση. Αυτό αποτελεί εδώ και δεκαετίες το κύριο αίτημα όλου του αναπηρικού κινήματος της χώρας.
  2. Κατ’ αρχήν από το όνομά του, το νέο σχέδιο νόμου εκφράζει πολιτική βούληση για ουσιαστική κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία. «Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση για τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών στα άτομα με αναπηρία & ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
  3. Εισάγει τον όρο «Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση» ή ΕΑΕ, ο οποίος αντικαθιστά το όρο «Ειδική Αγωγή». Ο νέος όρος συμπεριλαμβάνει όλα τα παιδιά, είτε ασκήσιμα είτε εκπαιδεύσιμα, χωρίς διάκριση και καθιστά προφανές ότι μέσα στις παρεχόμενες υπηρεσίες της παιδείας για τα άτομα με αναπηρία, η ανάπτυξη της προσωπικότητας και των προσωπικών, κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων τους, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις δυνατότητές τους για σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση και συμμετοχή.
  4. Εισάγει τον διεθνή ορισμό της αναπηρίας ως προέκταση της ανθρώπινης ύπαρξης, δίδοντας έμφαση στη λειτουργικότητα και στη δυνατότητα για συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία και όχι στην αναπηρία καθαυτή.
  5. Επαναπροσδιορίζει τον σκοπό της ΕΑΕ: να διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή, ανεξάρτητη διαβίωση και οικονομική αυτάρκεια & ανεξαρτησία στα άτομα με αναπηρία.
  6. Καθορίζει ποιοι είναι οι δικαιούχοι της ΕΑΕ, αναγνωρίζει και τους μαθητές με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ως άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εισάγει για πρώτη φορά τον επίσημο ορισμό των μαθητών με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα και προβλέπει για πρώτη φορά ενέργειες για την εκπαιδευτική τους υποστήριξη.

Επίσης, μετονομάζει τα ΚΔΑΥ (Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης & Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) σε  ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης & Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών), με στόχο τη λειτουργική και επιστημονική τους αναβάθμιση. Επανιδρύει τα ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφορικής Διάγνωσης & Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) όλης της χώρας, με στόχο τη λειτουργική και επιστημονική τους αναβάθμιση και προσδιορίζει την τοποθέτηση του προσωπικού τους ανάλογα με τη συγκέντρωση του μαθητικού πληθυσμού.

Το νομοσχέδιο συστήνει τον επίσημο φορέα πιστοποίησης της επαρκούς γνώσης της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille και καθορίζει τη στελέχωση και τις αρμοδιότητές του (αίτημα του αναπηρικού κινήματος, κωφοί-τυφλοί).

Με τα Προεδρικά Διατάγματα που προβλέπονται σε αυτό το σχέδιο νόμου, αναγνωρίζονται επαγγελματικά δικαιώματα στις σχολές εκείνες που μέχρι τώρα δεν είχαν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και σχετίζονται με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Υπάρχει μια τέτοια σχολή στο Βόλο και μια στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης